Jump to content

Zelfbouw kabels klinken het best

Ranger
 Share

Recommended Posts

Ik ben al een hele tijd aan het experimenteren met kabels. Kon echter maar niet de juiste kabel vinden. Vond dat elke(dure) kabel het geluid onnatuurlijk "kapot"maakte. En dan praat ik over merken als Siltech, Cardas, v.d. Hul, Fadel, Kimber, Tara Labs en Audioquest.

Nu ben ik op een zelfbouw kabel gestoten. En eindelijk klinkt het zoals het moet zijn. Heel neutraal en zonder ook maar iets te benadrukken. Eindelijk kan ik nu uren naar muziek luisteren; ook bij slecht opgenomen cd's. Er treedt geen luistermoeheid meer op.

Daarom ook mijn mening; laat al die belachelijk dure super commerci

Beste Ranger,

Wat ik graag zou willen weten is wat voor een zelfbouw kabel dit dan is, materiaal, klankmatige eigenschappen, prijs enzovoort.

Alleen een topic neerknallen over "die belachelijk dure super commerci

Hiep hier hoera! Een kabeltopic! :rolleyes:

Blijft leuk dat lijntrekken. Daar hebben we allemaal verstand van :P

Leuk dat er weer eens iemand iets zelfgeknutseld heeft en dat met zoveel kabels van Siltech, Cardas, v.d. Hul, Fadel, Kimber, Tara Labs en Audioquest vergeleken heeft. Dat hebben we nog niet zo gezien.

Maar Ranger zonder deugdelijke beschrijving van wat je gemaakt hebt en welke verschillen je met genoemde kabels gehoord hebt ben je geen haar beter dan die kabellaars waar je je zo tegen afzet.

Dus kom op, vroor de draad met die draad van je ...

:)

P.s. Hoort dit eigenlijk niet in het forum "Ontwikkelingen/ Techniek" of beter in "Zelfbouw/ Modificatie" thuis?

Leuk dat er weer eens iemand iets zelfgeknutseld heeft en dat met zoveel kabels van Siltech, Cardas, v.d. Hul, Fadel, Kimber, Tara Labs en Audioquest vergeleken heeft. Dat hebben we nog niet zo gezien.

Maar Ranger zonder deugdelijke beschrijving van wat je gemaakt hebt en welke verschillen je met genoemde kabels gehoord hebt ben je geen haar beter dan die kabellaars waar je je zo tegen afzet.

P.s. Hoort dit eigenlijk niet in het forum "Ontwikkelingen/ Techniek" of beter in "Zelfbouw/ Modificatie" thuis?

Wat mij betreft kan het gerust in dit forum, zeker zo lang de bouwbeschrijving ontbreekt en er voor de rest van ons voorlopig dus niets te diy-en valt. En als we de vergelijking met al die andere mooie kabels in detail horen zou er zelfs een recensie topic van gemaakt kunnen worden :D

Ik ben ook benieuwd naar het recept van Ranger, zo lang die zelfbouwkabel natuurlijk maar goedkoper te maken is dan al die genoemde bekende merkkabels, want dat weten we nog niet natuurlijk.

gr,

Maarten

Wat mij betreft kan het gerust in dit forum, zeker zo lang de bouwbeschrijving ontbreekt en er voor de rest van ons voorlopig dus niets te diy-en valt. En als we de vergelijking met al die andere mooie kabels in detail horen zou er zelfs een recensie topic van gemaakt kunnen worden :D

Ik ben ook benieuwd naar het recept van Ranger, zo lang die zelfbouwkabel natuurlijk maar goedkoper te maken is dan al die genoemde bekende merkkabels, want dat weten we nog niet natuurlijk.

gr,

Maarten

Als of jij nog niet genoeg geexprimenteerd hebt :P:D:lol:;)

BTW, allang niks meer van je gehoord/gelezen. Hoe gaat ie :confused:;)

Ik ben al een hele tijd aan het experimenteren met kabels. Kon echter maar niet de juiste kabel vinden. Vond dat elke(dure) kabel het geluid onnatuurlijk "kapot"maakte. En dan praat ik over merken als Siltech, Cardas, v.d. Hul, Fadel, Kimber, Tara Labs en Audioquest.

Nu ben ik op een zelfbouw kabel gestoten. En eindelijk klinkt het zoals het moet zijn. Heel neutraal en zonder ook maar iets te benadrukken. Eindelijk kan ik nu uren naar muziek luisteren; ook bij slecht opgenomen cd's.  Er treedt geen luistermoeheid meer op.

Daarom ook mijn mening; laat al die belachelijk dure super commerci

Jullie lezen niet goed!

Ik schreef op een zelfgemaakte kabel gestoten. Ik heb hem niet gemaakt (wou dat ik het kon). Een (oud) technicus van Polygram (wie kent deze naam nog) maakt dit. Puur bij toeval op gestoten bij Pol Audio in Baarn die deze kabels ook verkoopt. Hoe het kan weet ik ook niet maar met deze kabel klinkt de muziek eindelijk in balans. Geen scherpte of teveel hoog, maar ook geen dull geluid. Het klinkt zo heerlijk natuurlijk, zo fantastisch genietbaar dat ik nu zelfs slect opgenomen cd's met plezier draai. Of lag het aan de kabels van de bekende fabrikanten dat het niet om aan te horen was.

Er treedt geen luistermoeheid meer op. Sterker; ik kan bijna niet meer stoppen met luisteren! Ik vind het werkelijk onvoorstelbaar. En ik heb een kritisch gehoor.

Dan de prijs. die is helaas niet zo laag. Schijnt toch wel het nodige werk in te zitten.

De interlink kost 95,- per meter. De ls-kabels kosten 38,- per meter.

Maar je moet het echt zelf gehoord hebben om het te geloven.

Jullie lezen niet goed!

Ik schreef op een zelfgemaakte kabel gestoten. Ik heb hem niet gemaakt (wou dat ik het konH

Ho ho, je scheef:

Nu ben ik op een zelfbouw kabel gestoten. En eindelijk klinkt het zoals het moet zijn.

Dat kan net zo goed betekenen dat je ergens op internet een beschrijving gevonden had en adh daarvan zelf iets hebt geknutseld. Zelfbouw is zelfbouw en niet andermansbouw.

Maar geeft niet, een foto ervan zou idd wel handig zijn. Staat er ook niet iets van een code in de mantel gedrukt?

Jullie lezen niet goed!

Ik schreef op een zelfgemaakte kabel gestoten. Ik heb hem niet gemaakt (wou dat ik het konH

Ho ho, je scheef:

Nu ben ik op een zelfbouw kabel gestoten. En eindelijk klinkt het zoals het moet zijn.

Dat kan net zo goed betekenen dat je ergens op internet een beschrijving gevonden had en adh daarvan zelf iets hebt geknutseld. Zelfbouw is zelfbouw en niet andermansbouw.

Maar geeft niet, een foto ervan zou idd wel handig zijn. Staat er ook niet iets van een code in de mantel gedrukt?

Nee....die is eraf geschuurd :rolleyes::o;)

Staat er Translator op  :unsure:

Wat is Translator voor soort kabel? Hoe ziet die eruit?

De interlink die ik bedoel is dus een dunne zwarte kabel met zilverachtige pluggen aan de uiteinden.

Tja, zo zien mijn zelfbouw interlinkjes er ook uit...

Guest Hubertinus

38 euro per meter voor luidsprekerkabel vind ik niet niks! Mijn Kimber 4VS kost 13,50 euro per meter en daar ben ik ook zelf tegen aan gelopen ;)

Ik denk dat je bij elke door jou genoemde fabrikant voor die prijs een leuke luidsprekerkabel kunt krijgen.

Hubertinus

Ik begrijp jullie scepsis. Ik zou ook zo reageren. Ook ik vind de prijs best wel fors. Alleen; er is geen andere kabel, al kost hij tien keer zo veel, die ook maar in de buurt komt van deze kabel.

Het was bedoeld als tip. Of jullie er iets mee willen doen moeten jullie natuurlijk zelf weten. Mij is het verschil tussen een echt goede interlink en die dure rotzooi, want dat is het, van de merknamen wel erg duidelijk geworden.

Ja leuk Ranger, maar als je niet veel meer kan zeggen dan dat je hem zo goed vindt of er een plaatje van kan laten zien, kunnen we er niets mee ook al zouden we willen. Kan toch moelijk naar de winkel gaan en vragen naar de "Super zelfbouwkabel waar Ranger tegenaan gelopen is"

Ben helemaal niet sceptisch want ik weet wel dat goede en redelijk goedkope zelfbouwkabels erg goed kunnen zijn. Daarom wil ik ook wel weten over wat voor kabel je het nou eigenlijk hebt.

:rolleyes:

Staat er Translator op  :unsure:

Wat is Translator voor soort kabel? Hoe ziet die eruit?

De interlink die ik bedoel is dus een dunne zwarte kabel met zilverachtige pluggen aan de uiteinden.

Gebruik je die interlink voor dat apparaat met die volumeknop erop?

Heeft iemand zich afgevraagd waarom die 'zelfbouw' kabel zo goed klinkt?

Niemand de link gelegd met de afgeschuurde letters?

Ik doe dat dus wel; ik herinner me nog het verhaal van iemand die per ongeluk een cd had schoongemaakt (de labelzijde) waardoor hij 2 blanco zijden had.

In ieder geval: geen letters en cijfers meer op de cd.

Toen ging hij luisteren. Hij schrok van de kwalitieitstoename.

Helaas is de inkt op tegenwoordige cd's bestendiger :(

Kortom, had die maker het type niet weggeschuurd, dan had die kabel lang zo goed niet geklonken.