boy2 Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 Hallo allemaal. Wanneer ik het geluid van mijn TV over mijn stereo laat komen komt er zo heel af en toe een enorm luide, laagtonige knal uit mijn speakers. Deze knal is veel harder dan de volumeregeling op dat moment toe zou moeten staan. Hij is zelfs zo hard dat ik voor mijn speakers (en versterker) vrees. Bij andere bronnen, zoals CD, is dit nog nooit gebeurd. Het betreft een Loewe Xelos TV, via aux aangesloten op een Marantz PM 84-II geintegreerde versterker. Speakers zijn Quadral Aurum 9 en Rel Q 100 E (bij TV op slam-mode). Wie weet wat er hier aan de hand is? Alvast bedankt, Boy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 augustus 2004 Report Share Posted 2 augustus 2004 50 hz brom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 3 augustus 2004 Report Share Posted 3 augustus 2004 Beste boy2 Heb je een video? Sluis het geluid hiervan via de AUX naar binnen en check of de "knallen" dan nog steeds voorkomen. Dan weet je in ieder geval welke bron de oorzaak is. Daarna stel je jezelf de vraag of je nog garantie hebt op het betreffende apparaat. Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 3 augustus 2004 Report Share Posted 3 augustus 2004 Het lijkt op DC op de tv uitgang, die toch versterkt wordt door je versterker. DC moet nul zijn. Gelukkig is de Marantz beveiligd anders waren je speakers reeds echt geknald. Pak een voltmeter en meet hoeveel millivolt er op de tv-uitgang staat. Dit moet het liefst <10 mV zijn, het zal wel meer zijn. De Marantz heeft een ingangs-C, jawel (maar dat is een elco) en ook nog uitgangsrelais (mijn PM80 heeft het ook). Een dubbele beveiliging, gelukkig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts