beunky Posted 3 augustus 2004 Report Share Posted 3 augustus 2004 Heeft iemand ervaring met deze mastodont van Denon? En/of met de PM-17 MK II van Marantz? Ik heb nog eens goed nagedacht en met wat mensen gesproken en ik heb besloten om toch de Harbeth's niet te nemen en me te richten op wat anders. Ook heb ik besloten dat ik een goede versterker wil, een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 augustus 2004 Report Share Posted 3 augustus 2004 Heeft iemand ervaring met deze mastodont van Denon?En/of met de PM-17 MK II van Marantz? Ik heb nog eens goed nagedacht en met wat mensen gesproken en ik heb besloten om toch de Harbeth's niet te nemen en me te richten op wat anders. Ook heb ik besloten dat ik een goede versterker wil, een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 3 augustus 2004 Report Share Posted 3 augustus 2004 Beunky, ga voor de Denon. Zeer goede versterker en stabiele krachtpatser. Een goede en stabiele versterker herken je aan het feit dat hij bij 8 ohm XXX aantal Watt levert en dan bij 4 ohm de waarde verdubbelt. En dat doet Denon. Marantz niet zoveel ervaring mee, maar probeer ze alle twee eens. Misschien kun je 2dehands ook de PMA S10 II op de kop tikken is de broer van de 2000. Op Hifi.nl staan nog een 2 tal monoblokken te koop uit de topline van Denon 1100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 4 augustus 2004 Author Report Share Posted 4 augustus 2004 Niemand meer ervaring met ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 augustus 2004 Report Share Posted 4 augustus 2004 Niemand meer ervaring met ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
balsan Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 ER staat op Hear of Hifi.nl een mooien Marantz PM-14 te koop voor 1.300,- Die zou ik je adviseren. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 Hallo beunky, je bent met 1000 Euro in de prijsklasse beland waar de betere merken aanwezig zijn. Marantz en Denon zijn goede versterkers voor onder de 1000 Euro. Maar de modellen daarboven zijn niet veel beter en daardoor niet echt hun geld waard (vind ik, die zowel Denon's als Marantzen heeft gehad). Ik zou eens gaan kijken bij: Rega Mira 3, 900 Euro Naim Nait 5i, 1000 Euro Densen Beat B-100 Mk V, 1350 Euro Meridian 551, 1500 Euro maar nu voor rond de 1200 Euro te koop als demo model omdat ie er uit gaat. Cyrus 8, 1600 Euro of de Cyrus 6 van 1000 Euro, maar die heb ik nog nooit gehoord. Ik zou in die prijsklasse wel bij geintegreerd blijven omdat goede voorversterkers alleen al duurder zijn (vraag me niet waarom). Groeten, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 Hallo beunky, je bent met 1000 Euro in de prijsklasse beland waar de betere merken aanwezig zijn. Marantz en Denon zijn goede versterkers voor onder de 1000 Euro. Maar de modellen daarboven zijn niet veel beter en daardoor niet echt hun geld waard (vind ik, die zowel Denon's als Marantzen heeft gehad). Ik zou eens gaan kijken bij: Rega Mira 3, 900 Euro Naim Nait 5i, 1000 Euro Densen Beat B-100 Mk V, 1350 Euro Meridian 551, 1500 Euro maar nu voor rond de 1200 Euro te koop als demo model omdat ie er uit gaat. Cyrus 8, 1600 Euro of de Cyrus 6 van 1000 Euro, maar die heb ik nog nooit gehoord. Ik zou in die prijsklasse wel bij geintegreerd blijven omdat goede voorversterkers alleen al duurder zijn (vraag me niet waarom). Groeten, Hans En hou tevens in acht dat er meer op aard is dan alleen van die onooglijke Engelse kastjes met dito voedingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 14 augustus 2004 Author Report Share Posted 14 augustus 2004 Ik heb momenteel op mijn shortlist de volgende versterkers staan: Marantz PM-17 MK II Denon PMA-2000 MK IV Musical Fidelity A-3.2 Arcam DiVa A-90 Densen Beat B-100 Linn Majik Weet iemand uit dit rijtje merken nog iets goeds wat ik zou moeten toevoegen aan mijn shortlist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 NAD.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 Hallo, oh ja, ik vergeet: Sonneteer Campion, 1350 Euro Oeps, weer een Brit, sorry Sodejuu. Ik beveel alleen versterkers aan die IK goed vind. En dat zijn blijkbaar vaak Britse. Anderen doen dat ook en zo wordt het lijstje compleet. Trouwens ik vind Japanse versterkers ook heel mooi. Maar dan wel in de duurdere prijsklasse. Accuphase, Luxman, 6000 Euro Pioneer (Pioneer had ongeveer 10 jaar geleden ook hele leuke budget versterkers, A400-i of zoiets, toch?) enz.. Oh ja, de Naim Nait 5i is veel beter dan de Linn Majik. En ik ben een Linn fan dus het gaat me niet om het afschieten van Linn of het voortrekken van Naim. En bij de Naim Nait 5i hoef je niet bang te zijn voor afwijkende bekabeling zoals vroeger bij Naim wel het geval was. Groeten, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 14 augustus 2004 Author Report Share Posted 14 augustus 2004 NAD.. Ga door, ga door... Noem ook als het even kan een typenummer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 NAD.. Ga door, ga door... Noem ook als het even kan een typenummer. Joh, kies gewoon wat uit je rijtje. Iedereen beveelt toch z'n eigen spul aan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 14 augustus 2004 Author Report Share Posted 14 augustus 2004 NAD.. Ga door, ga door... Noem ook als het even kan een typenummer. Joh, kies gewoon wat uit je rijtje. Iedereen beveelt toch z'n eigen spul aan.. Ja, maar aan de hand van de shortlist kan ik wat dingen navragen en opzoeken op internet en zo en bij importeurs/dealers wat dingen navragen en zo voordat ik ga luisteren en schiften. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 Symphonic Line 9 (2de hands, maar helaas moeilijk te vinden) Unison Research Unico (zonder "P" oid, dus alleen de enige echte) Vincent SV231 Micromega Minium 120 Audio Analogue Puccini AVM Evolution A2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 Hallo, oh ja, ik vergeet: Sonneteer Campion, 1350 Euro Oeps, weer een Brit, sorry Sodejuu. Ik beveel alleen versterkers aan die IK goed vind. En dat zijn blijkbaar vaak Britse. Anderen doen dat ook en zo wordt het lijstje compleet. Trouwens ik vind Japanse versterkers ook heel mooi. Maar dan wel in de duurdere prijsklasse. Accuphase, Luxman, 6000 Euro Pioneer (Pioneer had ongeveer 10 jaar geleden ook hele leuke budget versterkers, A400-i of zoiets, toch?) enz.. Oh ja, de Naim Nait 5i is veel beter dan de Linn Majik. En ik ben een Linn fan dus het gaat me niet om het afschieten van Linn of het voortrekken van Naim. En bij de Naim Nait 5i hoef je niet bang te zijn voor afwijkende bekabeling zoals vroeger bij Naim wel het geval was. Groeten, Hans Die Sonneteer bevalt me ook wel. En met de Linn Majik heb je ook gelijk. Dan liever de Naim kiezen. Maar aan de anderkant hebben we land ipv water en die grens is makkelijker te passeren, vandaar mijn lijstje met Duits, Frans en Italiaans op het menu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 Hoi Sodejuu, jij hebt een heel ander lijstje dan ik. Nee, met jouw keus kan ik niet blij zijn. Maar gezien jouw reactie op mijn lijstje, neem ik aan dat jij dat ook denkt van mijn lijstje. Hoi beunky, leer hiervan. 1: er is veel keus 2: het is heel smaak gevoelig, ik denk dat de versterker met de voor jou juiste smaak afstemming vinden, belangrijker is dan het absolute niveau waarop die versterker ligt (ga dus niet af op die ranglijsten van tijdschriften) Groeten, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 Beste Hans, In mijn lijstje is gekozen voor een behoorlijke klankvariatie, iets wat ik in jouw lijstje helaas minder tegenkom. Dat is niet erg. Als je ergens wild van bent, mag je dat gerust promoten. ik verkies het de zoekende uit een legio aan mogelijkheden te laten kiezen en dus probeer ik voor het budget de meest gangbare goeie klankkleuren aan te halen. Ik hoop dat ik hiermee enigszins in mijn opzet geslaagd ben en zie mijn lijstje dan ook als een aanvulling op het jouwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 Hoi Sodejuu, helemaal mee eens! Mijn lijstje geeft inderdaad een beetje van hetzelfde geluid. En dat zag ik niet in jouw lijstje, maar nu begrijp ik dat dat ook de bedoeling van jou was. beunky heeft inmiddels wel al een aardig lijstje waar hij doorheen moet. Oh, wat erg is die hobby toch . Groeten, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 Ja, maar aan de hand van de shortlist kan ik wat dingen navragen en opzoeken op internet en zo en bij importeurs/dealers wat dingen navragen en zo voordat ik ga luisteren en schiften. waarom stel je hear die vragen niet, hear zijn toch forumers die dit soort merken goed kennen. nou ben ik toch wel benieuwd wat voor vragen jij aan de importeur/dealers zou willen stellen. veel suc6 met vragen en zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Unison Unico!!!!!! Fantastische hybride versterker. Deze versterker is er nu ook in de goedkopere unison unico P met iets minder vermogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Unison Unico!!!!!! Fantastische hybride versterker. Deze versterker is er nu ook in de goedkopere unison unico P met iets minder vermogen. Maar zoals reeds gezegd moet je dus NIET de P hebben, maar de "echte" Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Exposure 2010 ook even mee nemen op je lijstje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 gaan we weer, jullie zijn erg goed in het superlatieven van jullie spullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Rotel maakt voor die prijs klasse en goedkoper hele mooie versterkers, Ik zou ver weg blijven van Rega of Arcam als versterker. Rega platenspelers zijn top versterkers vind ik nix. Arcam CD spelers zijn goed versterkers zijn erg saai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts