Jump to content

Denon PMA-2000 MK4 en Marantz PM-17 MK II

beunky
 Share

Recommended Posts

Guest Hubertinus

Rotel zou ik niet nemen. Ik heb een Rotel versterker gehad en ik was niet "impressed".

Rega geeft te weinig details, althans de versterkers die ik ervan gehoord heb. Ik kwam er na aanschaf van een andere versterker achter dat er een klarinet meeblies op een bepaalde cd. Dat had ik bij de REGA versterker nooit gehoord...

Arcam vind ik wel goed klinken. Moet natuurlijk zoals met alles, wel in de juiste set up staan.

Hubertinus

Ik heb vandaag even wat eerste indrukken opgedaan van de volgende versterker/luidspreker combinaties:

Linn Majik - Linn Katan

Musical Fidelity A3.2 - Linn Katan

Musical Fidelity A3.2 - Dynaudio Audience 42W

Arcam A90 - Linn Katan

Arcam A90 - Dynaudio Audience 42W

Ik heb niet uitgebreid geluisterd, slechts ruim een uur en met beperkte muziekkeuze.

Ik vond de beste combinatie de combinatie MF - Linn Katan. De Arcam combineert weer heel goed met de Dynaudio, veel beter dan de MF. De Linn Katan klinkt een stukje mooier dan de Dynaudio, maar het prijsverschil is groter dan de kwaliteit doet vermoeden, in het nadeel van de Linn overigens.

De Linn Majik klinkt wel aardig, maar de MF klonk op het eerste oor beter op de Linn Katan.

Ik zou voor de PM-17 gaan marc. ;)

Ha Distortion, welkom hear :):D

Ik heet overigens geen Marc, ik heet Mark. Dus met een K :D:D

Maar dat geeft niet. Ik zal eens zien dat ik de PM-17 MK II ook nog eens kan gaan luisteren.

Maar dat geeft niet. Ik zal eens zien dat ik de PM-17 MK II ook nog eens kan gaan luisteren.

Rectificatie:

Sorry Mark,Ik zal het nooit meer verkeerd doen.

Maar even zonder dollen, ik heb nog geen problemen ondervonden met mijn pm-17. Ik denk dat je er geen spijt van zou krijgen als je hem koopt.

Rectificatie:

Sorry Mark,Ik zal het nooit meer verkeerd doen.

Maar even zonder dollen, ik heb nog geen problemen ondervonden met mijn pm-17. Ik denk dat je er geen spijt van zou krijgen als je hem koopt.

Ik zal eens gaan horen wat ie doet :)

Heeft iemand ervaring met deze mastodont van Denon?

En/of met de PM-17 MK II van Marantz?

Ik heb nog eens goed nagedacht en met wat mensen gesproken en ik heb besloten om toch de Harbeth's niet te nemen en me te richten op wat anders.

Ook heb ik besloten dat ik een goede versterker wil, een ge

Heeft iemand ervaring met deze mastodont van Denon?

En/of met de PM-17 MK II van Marantz?

Ik heb nog eens goed nagedacht en met wat mensen gesproken en ik heb besloten om toch de Harbeth's niet te nemen en me te richten op wat anders.

Ook heb ik besloten dat ik een goede versterker wil, een ge

Hoi,

Jullie hebben het wel eens over klasse D of C versterkers, aangezien ik nog niet zo in de klasse aanduidingen zit???? Is A dan best en D minder best of anders om... Dus zoals hierboven bij een reactie beschreven dat er Klasse D versterkers 2de hands te koop zijn??? Hoe zit dat

Hoi,

Jullie hebben het wel eens over klasse D of C versterkers, aangezien ik nog niet zo in de klasse aanduidingen zit???? Is A dan best en D minder best of anders om... Dus zoals hierboven bij een reactie beschreven dat er Klasse D versterkers 2de hands te koop zijn??? Hoe zit dat

Klasse A en Klasse D werken volgens compleet verschillende principes. Klasse A is de mooiste manier, maar ook levert deze het kleinste rendement. Klasse D verwerkt de info op een digitale manier (puls breedte modulatie).

Er zijn tig verschillende klasses. Meest gangbaar is Klasse AB. Er zijn zelf merken die een bepaalde klasse hebben "uitgevonden". Zo is ZoNie ooit met een Klasse S versterker gekomen en Crown heeft patent op Klasse K..

Ik kan zo snel geen site vinden waar de principes van de verschillende klassen uit de doeken wordt gedaan. Eea is wel te vinden in een Elektuur van begin dit jaar (ik dacht het Maart nummer)

Hoi Beunk,

Hierbij 2 links maar die had je zelf al wel gezien? Een van de verstandige opmerkingen in deze draad was kijk naar het vermogen, als dat bij de halve impedantie verdubbeld wordt bij gelijke vervorming heb je in ieder geval al een lekker 'stevige' versterker.

Als je dan nog gaat luisteren naar welke klank jou het meeste aanspreekt kom je een heel eind.

En er was nog iemand met een opmerking over kleine Engelse kastjes met kleine voedinkjes...(Sodeju) Ben ik het ook mee eens staat leuk in huiskamergeorienteerde stereo meubeltjes en een hoge PAF (partner acceptance factor) maar een beetje stevig en mooi geluid begint pas bij een kilo of 25 aan dikke trafo's koelribben elko's mooie stevige printen enz. Alleen mooi heb jij al met je koptelefoon en je 250 milliwatt, maar nu ga je toch echt luisteren?

Groeten Fritzzel

http://www.arcam.co.uk/diva/hifi/a90_tech.html

http://www.stereophile.com/amplificationreviews/816/

Ik heb ooit de Denon en de PM17 een paar weken in huis gehad en beluisterd. Ik vond die Denon welliswaar krachtig maar niet zo muzikaal (saai?). Wat mij betreft zijn de opmerkingen over krachtpatsers met vermogen dat moet verdubbelen ook minder relevant, het gaat in eerste instantie om het geluid. Maar je speakers moeten wel goed aangestuurd worden dus dan is het wel handig om voldoende vermogen in huis te hebben.

Wellicht heb ik het gemist, maar ga je ook nieuwe speakers kopen of gebruik je je huidige? En wat zijn dat dan?

De PM17 had voor de speakers die ik uiteindelijk wilde hebben (en nog heb) niet voldoende controle en daarom heb ik de PM14 genomen. Deze versterker heeft bovendien een prima phono trap aan boord en is net als z'n kleinere broer qua klank neutraal.

Maarten

PS. Ook Cyrus geluisterd, maar daar zou ik andere speakers aan hebben moeten knopen (kleine voeding). Net als Henk vind de AA Puccini ook mooi.

Wat de bouw betreft vind ik de pm14 en pm 16 ook mooier dan de pm17.

Mijn luidsprekers (Diapason Emera) zijn zeer eenvoudig onder controle te houden door de pm16.

Ik weet niet of ik het mag vergelijken maar ik heb in mijn set geluisterd met een Pathos classic one/ Marantz PM16.

Toch heb ik dan een voorkeur voor de Pathos :wub:

• 3 weeks later...
Heeft iemand ervaring met (een van) deze twee versterkers? Of met andere versterkers in de prijsklasse rond de duizend euro (maximaal tot 1500)?

Alle tips, links naar reviews, opmerkingen en wat dies meer zij is welkom. Alvast bedankt :)

Kijk 'ns hier.... :)

L I N K