Viking Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 Ik heb een vraag ontvangen vanuit het hooge noorden ivm een bezoek aan Amsterdam wat er voor echte high end winkels valt te bezoeken en adressen voor vinyl, oud en nieuw. Zelf ben ik z.g.a. nooit in A'dam en ken daar geen enkel adres, dus leg ik de vraag hier voor. Alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 Ik heb een vraag ontvangen vanuit het hooge noorden ivm een bezoek aan Amsterdam wat er voor echte high end winkels valt te bezoeken en adressen voor vinyl, oud en nieuw.Zelf ben ik z.g.a. nooit in A'dam en ken daar geen enkel adres, dus leg ik de vraag hier voor. Alvast bedankt Voor nieuw vinyl: Ferdinand Bolstraat (tussen Albert Cuyp en Stadhouderskade). Voor 2e hands vinyl en CD's: Concerto in de Utrechtsestraat. Voor Klassiek en Wereldmuziek: Charles op de Weteringschans 193 (vlakbij de Nederlandse Bank). Oh ja, en Boudisque in de Haringpakkersteeg. Was vroeger DE importzaak. Weet alleen niet of ie er nog zit, ben daar al geen eeuwigheid meer geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 5 augustus 2004 Author Report Share Posted 5 augustus 2004 Maar de lijsten zeggen niet zo veel. Een reeks merken waarvan de helft niets van in de winkel staat b.v.. Ik heb hear.nl en hifi.nl geraadpleegd, maar hear bv geeft alleen Home Fidelity met adres in A'dam. En dat vind ik een beetje te wijnig . Dus daardoor de vraag aan jullie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 Een hele leuke zaak, niet voor vinyl maar wel voor allerlei apparatuur, is Ruad. Er valt erg veel te zien, ook op draaitafelgebied en het is er geen bekakte toestand. Geven nuchtere adviezen. Bovendien kun je er normaal parkeren, dat is al heel wat voor A'dam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 Ja,ik weet 't......er zijn forummers die niet zo tvreden zijn....maar RAF in de Rijnstraat is een bezoek meer dan waard. Toegegeven,vroeger was de sfeer anders,maar de kachel moet nu eenmaal overal branden Voordeel zijn de luister-ruimtes waar je naar hartelust kunt spelen met verschillende set-ups,en die opzich weer zijn onder verdeld in de diverse prijsklasse. Parkeren? Is eigenlijk niet nodig want de tram [vanaf centraal station] stopt op zo'n 30 meter van de voordeur. En als aanvulling: Zo'n 100 meter verderop een andere zaak van RAF met een puike sortering aan geluids-dragers en met mensen die er ook nog verstand van hebben en wandelende vraagbanken zijn,kenners bij uitstek dus. Doe er U voordeel mee...... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 misschien als aanvulling: ook bij RAF is het gratis voor de deur parkeren gedurende 1 uur; je krijgt een kaart van RAF voor achter de voorruit waarmee je 1 uur kunt staan op de blauw gemarkeerde plekken. Goede service lijkt mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 Een hele leuke zaak, niet voor vinyl maar wel voor allerlei apparatuur, is Ruad. Er valt erg veel te zien, ook op draaitafelgebied en het is er geen bekakte toestand. Geven nuchtere adviezen.Bovendien kun je er normaal parkeren, dat is al heel wat voor A'dam. Fijn Kraus, niet relevant , dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 De site van levert het volgende op m.b.t. vinyl: Amsterdam - Antiquariaat Marante, 2e Tuindwarsstraat 11 (naast caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 Viking, weet niet wat voor vinyl je zoekt. The best of Jazz staat bij Sem in Groningen. Er bestaat momenteel geen grotere bak dan de bak van Sem. ( in Nederland althans). S-M. `t is niet anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 Een hele leuke zaak, niet voor vinyl maar wel voor allerlei apparatuur, is Ruad. Er valt erg veel te zien, ook op draaitafelgebied en het is er geen bekakte toestand. Geven nuchtere adviezen.Bovendien kun je er normaal parkeren, dat is al heel wat voor A'dam. Fijn Kraus, niet relevant , dus. Nou scat-man, heb je de vraag gelezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 De lijst van Joenit wordt al sinds jaar en dag niet meer bijgehouden. De kans is behoorlijk groot dat je op een aantal adressen voor een gesloten deur komt te staan. Tip, vraag Jitze. Die kent alle ins en outs op vinylgebied in A'dam. Ik ben al enkele keren met hem op "ontdekkingsreis" gegaan en telkens moest ik een hoop LP's laten staan, omdat ik geen aanhanger bij me had Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 n telkens moest ik een hoop LP's laten staan, omdat ik geen aanhanger bij me had Hier zakt mijn broek spontaan van op mijn enkels !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 n telkens moest ik een hoop LP's laten staan, omdat ik geen aanhanger bij me had Hier zakt mijn broek spontaan van op mijn enkels !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Om vervolgens naar bed te gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 5 augustus 2004 Report Share Posted 5 augustus 2004 Een hele leuke zaak, niet voor vinyl maar wel voor allerlei apparatuur, is Ruad. Er valt erg veel te zien, ook op draaitafelgebied en het is er geen bekakte toestand. Geven nuchtere adviezen.Bovendien kun je er normaal parkeren, dat is al heel wat voor A'dam. Fijn Kraus, niet relevant , dus. Nou scat-man, heb je de vraag gelezen? Jazeker, ben ook wel eens bij RUAD geweest. Eventjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 6 augustus 2004 Author Report Share Posted 6 augustus 2004 Hallo jongens. Ik zie dat er verdeeldheid bestaat over de vraag. Het is is twee delen, vinyl en high end HW. Je had het goed gelezen Kraus. Parkeen is niet zo van belang. Men komt via Schipol. Is er iemand die weet van winkels die vanaf Joenit's vinyl lijstje weg kan? Dus winkels die niet meer bestaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 http://winkel.recordfriend.com/conditions.php Topzaak; met ook veel mooi 1 euro vinyl , klassieke bakken vol 1 euro gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 http://winkel.recordfriend.com/conditions.php Topzaak; met ook veel mooi 1 euro vinyl , klassieke bakken vol 1 euro gr hj Holy shit man..hoeveel stof lag daar niet op?.... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Veel ,maar ja ik ben dan ook een vinylnewbie of laten we zeggen dat ik vinyl sinds mijn 16 de weer heb herontdekt . Ha kol beseder , ik heb nog een keer een vriendin gehad in herzliya en in rishon let zion en nog wat meer plaatsen gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Oh ja, en Boudisque in de Haringpakkersteeg. Was vroeger DE importzaak. Weet alleen niet of ie er nog zit, ben daar al geen eeuwigheid meer geweest. Ik meen gehoord te hebben dat Boudisque ermee gaat stoppen Ben er van de zomer nog geweest, en ze stoppen iig met vinyl: er waren alleen nog een paar bakken met de meest afgrijselijke obscure metal, misschien dat m44 er zijn slag nog kan slaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 misschien dat m44 er zijn slag nog kan slaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Ik heb een vraag ontvangen vanuit het hooge noorden ivm een bezoek aan Amsterdam wat er voor echte high end winkels valt te bezoeken en adressen voor vinyl, oud en nieuw.Zelf ben ik z.g.a. nooit in A'dam en ken daar geen enkel adres, dus leg ik de vraag hier voor. Alvast bedankt Voor nieuw vinyl: Ferdinand Bolstraat (tussen Albert Cuyp en Stadhouderskade). Voor 2e hands vinyl en CD's: Concerto in de Utrechtsestraat. Voor Klassiek en Wereldmuziek: Charles op de Weteringschans 193 (vlakbij de Nederlandse Bank). Oh ja, en Boudisque in de Haringpakkersteeg. Was vroeger DE importzaak. Weet alleen niet of ie er nog zit, ben daar al geen eeuwigheid meer geweest. Helaas, helaas Boudisque is niet meer. Heb daar mijn halve metal verzameling vandaan. Er is nogwel een Bodisque in Utrecht maar die is toch anders. Tja veel CD's worden bij bol of play gekocht Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 Veel ,maar ja ik ben dan ook een vinylnewbie of laten we zeggen dat ik vinyl sinds mijn 16 de weer heb herontdekt . Ha kol beseder , ik heb nog een keer een vriendin gehad in herzliya en in rishon let zion en nog wat meer plaatsen gr hj Nou...veel plezier ermee!...en ik blijf het met interesse volgen. Was alles maar goed hier...dat is het [ weer eens ] niet helaas,maar das 'n ander topic! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts