Sebastiaan de vries Posted 16 augustus 2004 Report Share Posted 16 augustus 2004 Tja, Mijn systeem heeft per kant 4 paar aansluitingen. Als ik niet minimaal bi-wire moet ik die allemaal parallel zetten Dat betekend dus van twee meter hoogt tot en met de onderste aansluiting. Groeten, Bas Nou, dan doe je dat toch even. Voor jou een fluitje van een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 augustus 2004 Report Share Posted 16 augustus 2004 Beste C.J, Ja maar de vraag is wil ik dat wel op die manier. Standaard wordt het systeemg elverd emt mosnter M1,5 bekabeling tussen alle units. Aangezien ik dat geenf raaie kabel vind, stuur ik veel liever elke unit afzodnerlijk aan met aparte kabels (eigen fabrikaat ). Groeten, Bas Wedden dat iedereen dit begrijpt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 16 augustus 2004 Report Share Posted 16 augustus 2004 hahahaha! ok you got me Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 augustus 2004 Report Share Posted 16 augustus 2004 Tja, Mijn systeem heeft per kant 4 paar aansluitingen. Als ik niet minimaal bi-wire moet ik die allemaal parallel zetten Dat betekend dus van twee meter hoogt tot en met de onderste aansluiting. Groeten, Bas Nou, dan doe je dat toch even. Voor jou een fluitje van een Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 augustus 2004 Report Share Posted 16 augustus 2004 Ik hoor dat biwiren met Infinity's Kappa 9 en m'n huidige Renaicance 90 een duidelijke verbetering met zich bracht. Het laag werd bij beide speakers krachtiger, terwijl het hoog opener klinkt. Ook met de Master 3, wat op zich een heel makkelijk aan te sturen luidspreker is, was een duidelijke verbetering hoorbaar. Op andere speakers heb ik eigenlijk steeds dezelfde ervaringen. Dit alles met gebruikmaking van dezelfde gevlochten bekabeling. Voor mij klinkt biwiren dus in alle gevallen beter. Moet ik er wel bij vertellen dat deze resultaten alleen gehaald werden met echt gescheiden kabels. Een meeraderige kabel opsplitsen is eerder een verslechtering dan een verbetering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 augustus 2004 Report Share Posted 17 augustus 2004 Ik hoor dat biwiren met Infinity's Kappa 9 en m'n huidige Renaicance 90 een duidelijke verbetering met zich bracht. Het laag werd bij beide speakers krachtiger, terwijl het hoog opener klinkt. daar hoef ik niet voor te bi-wiren. ik zet gewoon de volumeknop wat harder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 augustus 2004 Report Share Posted 17 augustus 2004 Ik hoor dat biwiren met Infinity's Kappa 9 en m'n huidige Renaicance 90 een duidelijke verbetering met zich bracht. Het laag werd bij beide speakers krachtiger, terwijl het hoog opener klinkt. Ook met de Master 3, wat op zich een heel makkelijk aan te sturen luidspreker is, was een duidelijke verbetering hoorbaar. Op andere speakers heb ik eigenlijk steeds dezelfde ervaringen. Dit alles met gebruikmaking van dezelfde gevlochten bekabeling. Voor mij klinkt biwiren dus in alle gevallen beter. Moet ik er wel bij vertellen dat deze resultaten alleen gehaald werden met echt gescheiden kabels. Een meeraderige kabel opsplitsen is eerder een verslechtering dan een verbetering. Nu zal ik de laatste zijn om te zeggen dat jouw kabels niet goed zijn. Toch zou ik zeggen, probeer eens een top kabel, sluit hem single aan met gebruik van een goede Jumper en je weet niet wat je hoort. Met bi-wirering zul je dan geen verbetering meer horen. Ik heb nog wel een tip die bij mij fantastisch uitpakte, namelijk, de ANALYSIS PLUS OVAL 9. Echt een super kabel. OF de SEEC ZILLION, waarschijnlijk nog beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 augustus 2004 Report Share Posted 17 augustus 2004 Ik heb nog wel een tip die bij mij fantastisch uitpakte, namelijk, de ANALYSIS PLUS OVAL 9. Echt een super kabel. Setbeschrijving: Loop ik niet mee te koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 17 augustus 2004 Report Share Posted 17 augustus 2004 Ik heb nog wel een tip die bij mij fantastisch uitpakte, namelijk, de ANALYSIS PLUS OVAL 9. Echt een super kabel. Setbeschrijving: Loop ik niet mee te koop. Shit, je hebt gelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Bi-wiring is onzin. Bi-amping kan zinvol zijn. (In ieder geval voor de handel.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RP Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Bi-wiring is onzin. Bi-amping kan zinvol zijn. (In ieder geval voor de handel.) idd ... saai he Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Bi-wiring is onzin. Bi-amping kan zinvol zijn. (In ieder geval voor de handel.) idd ... saai he Wat is saai? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Bi-wiring is onzin. Bi-amping kan zinvol zijn. (In ieder geval voor de handel.) Voor een PePe mischien niet, omdat dit eenvoudig aan te sturen speakers zijn. Voor mijn Kappa 9'ns indertijd, de Master 3, mijn R90's nu en veel andere speakers is een duidelijke verbetring met biwiring te horen. Bi ampen is inderdaad nog beter, en dan nog actief filter helemaal. Dit geldt dan ook weer niet voor de PePe, want die hoef je op het laag niet te filteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 (...) Voor een PePe mischien niet, omdat dit eenvoudig aan te sturen speakers zijn. (...) Beste Hans, Er bestaan absoluut geen "gemakkelijk aan te sturen speakers"! Alle speakers hebben een complexe impedantie en mechanische resonanties die eenvoudigweg samenhangen met het feit dat ze grofstoffelijke dingen zijn - met een totaalgewicht, met deelgewichten, met opgesloten luchtmassa's, met veel opbrekende en resonerende panelen, die bovendien in alle richtingen staande golven vertonen - die je het best kunt typeren als na-ijlende massa-veersystemen, en die ook nog eens zeer ongewenste elektrische reactiviteiten (EMKs) ontwikkelen. Ik heb zelf lang de waarde van de dempingsfactor en het belang van het vermogen om stroom (amp Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bee Posted 25 april 2008 Report Share Posted 25 april 2008 Ik ben me sinds een tijdje aan het ori Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts