Jump to content

Luister test

mordante
 Share

Recommended Posts

...De stervende zwaan is ook in commercials gebruikt.

Ik wil niet zeuren, maar het is niet 'de stervende zwaan', maar 'de zwaan'.

In de reklame van Greenpeace gaat het beest dood. Maar die stellen altijd alles wat erger voor dan het in werkelijkheid is. :D

:lol::lol::lol::lol:

Ik hoef niet zo heel nodig een super laag, ik welke muziek behalve house en orgel heb je dat nou echt nodig en bovendien heb ik ook niet de ruimet voor grootte speakers. Het liefst niet veel breder en dieper dan een cm of 30.

Ik hoef niet zo heel nodig een super laag.../ Bovendien heb ik ook niet de ruimet voor grootte speakers. Het liefst niet veel breder en dieper dan een cm of 30.

Voor mij moet 't laag strak zijn en moeten basloopjes goed te volgend zijn.

Ook kan ik prima horen wanneer 't gaat om een basgitaar of een contrabas.

Ik hoef niet zozeer dat laag wat je kunt voelen.

(zullen m'n onderburen denk ik ook minder waarderen)

Ik heb ook maar een kleine woonkamer, dus kom ik al ook al gauw uit op kleinere speakers op stands.

(vind ik vaak ook mooier en blinken meestal uit in ruimtelijke afbeelding)

Door de muziek die ik 't meeste draai, en 't feit dat ik vaak niet al te hard draai, mis ik 't hele diepe (fullrange) laag niet echt.

Mvg,

Alco

Ik hoef niet zo heel nodig een super laag.../ Bovendien heb ik ook niet de ruimet voor grootte speakers. Het liefst niet veel breder en dieper dan een cm of 30.

Voor mij moet 't laag strak zijn en moeten basloopjes goed te volgend zijn.

Ook kan ik prima horen wanneer 't gaat om een basgitaar of een contrabas.

Ik hoef niet zozeer dat laag wat je kunt voelen.

(zullen m'n onderburen denk ik ook minder waarderen)

Ik heb ook maar een kleine woonkamer, dus kom ik al ook al gauw uit op kleinere speakers op stands.

(vind ik vaak ook mooier en blinken meestal uit in ruimtelijke afbeelding)

Door de muziek die ik 't meeste draai, en 't feit dat ik vaak niet al te hard draai, mis ik 't hele diepe (fullrange) laag niet echt.

Mvg,

Alco

Leg mij nu eens uit waarom het laag en de bassen strak moeten zijn. :o

Ik heb eens iemand horen zeggen dat de audiofiel en de audio-industrie zich een geheel eigen geluid hebben gecre

Ga eens naar een goed klassiek concert Theo en verbaas je hoe muziek ECHT kan klinken als het live (en uiteraard volledig onversterkt) ten gehore wordt gebracht. Dan zul je denk ik ook moeten constateren dat wat we met onze set weergeven maar een slechte benadering van de werkelijkheid is!

Nog even over Norah Jones. Als de Cd's die ze produceert al slecht zijn, ja, dan zal een life optreden daar zeker een afspiegeling van zijn. :blink:

Sorry Theo, maar ik heb de laatste CD van deze dame, maar ik vind het ronduit slecht. Er zit totaal geen diepte en of ruimte in die muziek. :confused:

Guest Theo H.
Ga eens naar een goed klassiek concert Theo en verbaas je hoe muziek ECHT kan klinken als het live (en uiteraard volledig onversterkt) ten gehore wordt gebracht.  Dan zul je denk ik ook moeten constateren dat wat we met onze set weergeven maar een slechte benadering van de werkelijkheid is!

Klopt, ik weet dat het ook goed kan zijn, in een concertzaal of schouwburg, met een beschaafd, d.w.z. "klep-dicht-en-luisteren"" publiek.

Ik bedoel hier veel meer de uitvoeringen mee in stadions, Heineken Hal e.d.

Daar gaat het niet meer om de muziek.

Overigens: een concert als b.v. The Five Great Guitars, met Harry Sacksioni en nog een paar -o.m. flamenco- guitaristen, in de plaatselijke schouwburg, klinkt op de CD exact even goed als in de zaal.

Dus dat "fractie weergeven" en "benadering"valt ook wel weer mee.

Groet,

Theo.

Guest Theo H.
Nog even over Norah Jones. Als de Cd's die ze produceert al slecht zijn, ja, dan zal een life optreden daar zeker een afspiegeling van zijn. :blink:

Sorry Theo, maar ik heb de laatste CD van deze dame, maar ik vind het ronduit slecht. Er zit totaal geen diepte en of ruimte in die muziek.  :confused:

Hoi,

Spijt me, CJ, maar ik heb die CD ook. Met diepte en ruimte.

Waar zou dat nou aan liggen..

Groet,

Theo.

Ga eens naar een goed klassiek concert Theo en verbaas je hoe muziek ECHT kan klinken als het live (en uiteraard volledig onversterkt) ten gehore wordt gebracht.

Guest Theo H.
Ga eens naar een goed klassiek concert Theo en verbaas je hoe muziek ECHT kan klinken als het live (en uiteraard volledig onversterkt) ten gehore wordt gebracht.

Guest Theo H.

Guest Theo H.

Dus jij koopt een gemaakte (studio) bas. In een concertzaal met een goede akoestiek, waar een goed orkest speeld, hoor je geen srakke bassen. Ooit een contrabas strak horen klinken? Ooit die grote trom strak horen klinken? Nee, dat rolt en golft door de zaal. ;)[\QUOTE]

Wat is een studiobas? In een studio spelen mensen op een gewone bas. En op een goede installatie klinkt dat strak, tenzij de muziekant bewust wat "losjes" speelt.

Strakke grote trom? Wie had het daar nou weer over.

En zolang er met versterkers enzovoorts gespeeld word zal de acoustiek van de zaal er n.m.m. niet zoveel toe doen. Dat is veel meer van belang bij klassiek of onversterkte muziek.

B.V.: Heineken Hal, en nu citeer ik: "De beste acoustiek voor versterkte muziek in Europa".

Resultaat: (ten opzichte van een goed opgenomen CD, afgespeeld over een goede installatie: flut.

IK WIL MIJN POEN TERUG !!! :mad2:

Groet,

Theo.

Bij die grote trom Theo, daarvan willen de meesten dat die klappen gortdroog uit de luidsprekers komen. Ik heb dat ook inderdaad eens bij iemand gehoord. Hij had daar een grote Subwoofer voor nodig. Komt absoluut niet overeen met de werkelijkheid. Klinkt ook helemaal niet prettig. Het kan wel d

Guest Theo H.
Bij die grote trom Theo, daarvan willen de meesten dat die klappen gortdroog uit de luidsprekers komen. Ik heb dat ook inderdaad eens bij iemand gehoord. Hij had daar een grote Subwoofer voor nodig. Komt absoluut niet overeen met de werkelijkheid. Klinkt ook helemaal niet prettig. Het kan wel d

Beste,

Het is hel simpel. Goed laag is:

Wanneer en bassgitaar en kickdrum snoeistrak zijn opgenomen, dient de installatie dat dusdanig weer te geven. het merendel van de set's maken hier ene flubber van, laat staan dat je de kick drum nog echt los hoord. Wanneer je live speelt met een onversterkt slagwerk klinkt het in een goed hok ook zo.

Wanneer de strijkerssectie van contrabassen lange noten speelt in het conertgebouwd vloeien deze laagfrequente tone languit door de zaal. Wel ois eht een totaal gecontroleerde gloed. Een goede set laat dit zo horen, en is ins taat los hiervan de nagalm reflecties, en positie weer te geven. ook hier gaat het merendeel de mist in, en vertaald zich in een donkerbruine zwerm waarvan men zegt dat dat een natuurgetrouwe strijkersklank is.

Overigens de Behringer ultracruve analyzer laat altijd realitime op zijn spectrum analyzer zien wat welke frequentie's er actief zijn op de bron. Werkelijk elke opname van pop tot klassiek gaat recht tot 20 Hz. en er zit daar heel veel informatie. Alwer is het vervelende dat heel veel mensen sublaag assozieren met het laagfrequente op de maag slaande geronk van het merendeel van de systemen. Goed sublaag is net zo strak en gecontroleerd als het normale laag vanaf het 2e octaaf. Dermate strak dat het dus niet door je kamer ronkt en op de maag slaat, maar een gedegen fundament vormt op de wijze zoals het hoord. Binnenkort nodig ik grag eens wat mensen uit bij mij, zodat ik kan laten horen wat ik bedoel!.

Ik denk ook dat ik een van de weinige audifielen ben die live over zijn installatie speelt met zijninstrumenten :D

Groeten,

Bas

Beste,

Het is hel simpel. Goed laag is:

Wanneer en bassgitaar en kickdrum snoeistrak zijn opgenomen, dient de installatie dat dusdanig weer te geven. het merendel van de set's maken hier ene flubber van, laat staan dat je de kick drum nog echt los hoord. Wanneer je live speelt met een onversterkt slagwerk klinkt het in een goed hok ook zo.

Wanneer de strijkerssectie van contrabassen lange noten speelt in het conertgebouwd vloeien deze laagfrequente tone languit door de zaal. Wel ois eht een totaal gecontroleerde gloed. Een goede set laat dit zo horen, en is ins taat los hiervan de nagalm reflecties, en positie weer te geven. ook hier gaat het merendeel de mist in, en vertaald zich in een donkerbruine zwerm waarvan men zegt dat dat een natuurgetrouwe strijkersklank is.

Overigens de Behringer ultracruve analyzer laat altijd realitime op zijn spectrum analyzer zien wat welke frequentie's er actief zijn op de bron. Werkelijk elke opname van pop tot klassiek gaat recht tot 20 Hz. en er zit daar heel veel informatie. Alwer is het vervelende dat heel veel mensen sublaag assozieren met het laagfrequente op de maag slaande geronk van het merendeel van de systemen. Goed sublaag is net zo strak en gecontroleerd als het normale laag vanaf het 2e octaaf. Dermate strak dat het dus niet door je kamer ronkt en op de maag slaat, maar een gedegen fundament vormt op de wijze zoals het hoord. Binnenkort nodig ik grag eens wat mensen uit bij mij, zodat ik kan laten horen wat ik bedoel!.

Ik denk ook dat ik een van de weinige audifielen ben die live over zijn installatie speelt met zijninstrumenten :D

Groeten,

Bas

Prima. :D Ik ben benieuwd. ;)