Jump to content

Luister test

mordante
 Share

Recommended Posts

Guest Theo H.
Ik vroeg me al af hoe het mogelijk was dat Norah Jones zoveel verkoopt...

Vast niet omdat mevrouw Jones zo goed klinkt, want de opnamen van haar beide CD's zijn nogal onder de maat.

(en dat voor een Blue-Note label...shame,shame,shame :rolleyes::huh::P )

Dan is de opname vast afgestemd op haar muziek :D;)

Ome Henk, als je zo door gaat ben ik niet meer blij met je... :P

Overigens vind ik met (vooral) de eerste CD weinig mis qua opname. Geeft wel het "jazzclubgevoel". Tenminste, zoals ik me dat voorstel zonder er ooit geweest te zijn. In ieder geval, een intiem sfeertje.

Groet,

Theo.

Vast niet omdat mevrouw Jones zo goed klinkt, want de opnamen van haar beide CD's zijn nogal onder de maat.

Overigens vind ik met (vooral) de eerste CD weinig mis qua opname. Geeft wel het "jazzclubgevoel". Tenminste, zoals ik me dat voorstel zonder er ooit geweest te zijn. In ieder geval, een intiem sfeertje.

Groet,

Theo.

Beste theo H,

De opanme heb ik nog niet eens op gelet. Het gaat me om dat stemmetje, het naar mijn persoonlijke mening brakke pianospel en de flauwe nietszeggende arrangementen.

Technisch is ze goed, je kan zien dat ze hard gestudeerd heeft, maar verder heeft het helemaal niets. Ik wil niemand beledigen en spreek voor mezelf. Overigens van alle muzikanten die ik ken, ben ik niet de enige waarvan de broek afzakt van Norah Jones :D.

Je moet je voorstellen, dat wij ons op het concervatorium helemaal te pletter hebben gestudeerd, en bepaalde idolen en muzikale helden hadden. En dat zijn helden en arrangementen van een ongekend hoog nivo. Daar leef je voor en naartoe. Als dan ineens iemand als Norah Jones wordt gepresenteerd als het "nieuwe jazz talent" dan zakt je broek gewoon af. Bijna iedereen die in het eerste jaar van het Amsterdam's conservatorium zit heeft muzikaal veel meer te bieden dan zei. Maar worden die ooit bekend? ik denk het niet :(

Anderzijds is het wel een zegen dat er zoiets commercieel in de top 40 komt. Norah Jones is natuurlijk 100 keer beter dan al die bonk fuk muziek op de radio. Norah Jones kan een stimulans zijn voor meer talent om eens echte muziek te maken, en alle shit te verbannen.

Groeten,

Bas

Ik ken heel Nora Jones niet. Jazz vind ik ook niet echt boeiend, maar dat is dan weer strikt persoonlijk. Maar ik heb met jazz muzikanten (heb er een paar ooit gesproken) dat ze zichzelf en alleen andere jazz muziekanten geweledig vinden. Een oud colleag (zaterdag baantje lang geleden) was helemaal weg van jazz en hij zat ook op het conservatorium maar ik vond wat hij speelde geen moer aan alleen laten zien wat voor rare maten hij wel niet kon spelen en hoe moeilijk en ingewikkeld dat wel niet was. Vaak vind ik jazz moeilijke muziek om moeilijke muziek te kunnen maken.

Maar dit was geheel off topic.

Volgens mij heb ik wel 1 jazz CD, weather report met Heavy weather

Guest Theo H.

Groet,

Theo.

Beste theo H,

De opanme heb ik nog niet eens op gelet. Het gaat me om dat stemmetje, het naar mijn persoonlijke mening brakke pianospel en de flauwe nietszeggende arrangementen.

Technisch is ze goed, je kan zien dat ze hard gestudeerd heeft, maar verder heeft het helemaal niets. Ik wil niemand beledigen en spreek voor mezelf. Overigens van alle muzikanten die ik ken, ben ik niet de enige waarvan de broek afzakt van Norah Jones :D.

Je moet je voorstellen, dat wij ons op het concervatorium helemaal te pletter hebben gestudeerd, en bepaalde idolen en muzikale helden hadden. En dat zijn helden en arrangementen van een ongekend hoog nivo. Daar leef je voor en naartoe. Als dan ineens iemand als Norah Jones wordt gepresenteerd als het "nieuwe jazz talent" dan zakt je broek gewoon af. Bijna iedereen die in het eerste jaar van het Amsterdam's conservatorium zit heeft muzikaal veel meer te bieden dan zei. Maar worden die ooit bekend? ik denk het niet :(

Anderzijds is het wel een zegen dat er zoiets commercieel in de top 40 komt. Norah Jones is natuurlijk 100 keer beter dan al die bonk fuk muziek op de radio. Norah Jones kan een stimulans zijn voor meer talent om eens echte muziek te maken, en alle shit te verbannen.

Groeten,

Bas

Beste Sebastiaan,

Over smaak valt niet te twisten. Je vindt iets mooi of niet. Ik hou van Norah Jones, klaar.

Jij niet, prima toch?

En, eerlijk gezegd zal het mij worst wezen of iemand ja of nee x jaar op een conservatorium heeft gezeten of niet. Muziek spreekt je aan of niet.

Voorbeeld: ik heb een bloedhekel aan Trijntje Oosterhuis' laatste CD "Strange Fruit".

Die wordt allerwege vol lof gerecenseerd en volgens mij heeft zij wel een degelijke opleiding, en ook het orkest daarachter.

Ik vind het afschuwelijk, Hollandse spruitjesgeur, ook dat geschoolde orkest.

Dus, het hebben van een klassieke opleiding is nog steeds geen garantie voor kwaliteit, of beter gezegd: het is nog geen garantie voor muziek die mij aanspreekt.

Maar, zoals gezegd, smaak is heel persoonlijk, en ieder zijn meug.

Ga ik ook niet verder over discussieren.

Groet,

Theo.

Guest Theo H.

Ach Theo, je hebt haar CD's vast gekocht om haar leuke smoeltje :rolleyes: Wat dat betreft zou je een maat van Alco kunnen zijn :D;)

Ik merk het, ik val weer volledig door de mand... :)

Ach Theo, je hebt haar CD's vast gekocht om haar leuke smoeltje :rolleyes: Wat dat betreft zou je een maat van Alco kunnen zijn :D;)

Beste Theo,

Daar geef ik je ook gelijk in!. Over muziek valt niet te twisten, zolang er maar iemand is die het mooi vind is het muziek!. ik gaf slechts mijn mening.

Ik wil zeker niet zeggen dat conservatorium geschoold garantie is voor kwaliteit. Zeker niet want ook daar lopen me der een stel bozo's rond. Ik wilde alleen aangeven dat voor iemand voor wie muziek een geobsdeerde passie is, en mensen die heel hard studeren en echt muzikaal zijn en nooit bekend worden, dat het onvoorstelbaar is dat Norah Jones zo gehyped wordt.

Treintje Oosterhuis is niet geschoold. ze volgt nu wel zanglessen. Wat een flatter was dat drie jaar geleden op het NSJ. Ik dik betaald voor een plus concert van Herbie Hangcock. Wat gebeurd er, Omdat Treinje oosterhuis ineens in de "jazz" zit komt ze ook ineens op als Special guest om een met Herbie te zingen. Echt waar het was te erg voor woorden.!! en gewoon genant.

Groeten,

Bas

Ik merk het, ik val weer volledig door de mand... :)

Ach, ik zou ook geen "nee" zeggen als ze op een dag naast me in bed lag :D

Groeten,

Bas

Zoals het in werkelijkheid klinkt, klinkt het in de huiskamer zo goed als nooit.

Da's waar, maar dat hoeft ook niet :rolleyes:

Je kunt niet meer dan "proberen" dit te benaderen. Sommigen lukt het aardig, die weten dan ook waar ze mee bezig zijn.

Ik weet prima waar ik mee bezig ben en ik ben vast niet de enige als ik zeg dat 't helemaal niet mijn doel is om die "werkelijkheid" te benaderen.

Ik probeer alleen een set samen te stellen die mij betrekt in de muziek, en waar IK klankmatig van onder de indruk ben. Die in MIJN beleving behoorlijk natuurlijk klinkt en waar IK van kan genieten, waarbij IK me nergens aan stoor. Just me and my music.

En of 't dan in de buurt komt van hoe 't werkelijk klinkt of 'hoort' te klinken....

Who cares :rolleyes:

That's all, folks :)

Mvg,

Alco B)

Je hebt wat MIJ betreft gewoon gelijk. Het gaat MIJ om MIJN spullen en MIJN muziek. ;):D

Guest Theo H.
Zoals het in werkelijkheid klinkt, klinkt het in de huiskamer zo goed als nooit.

Je kunt niet meer dan "proberen" dit te benaderen. Sommigen lukt het aardig, die weten dan ook waar ze mee bezig zijn.

Ik weet prima waar ik mee bezig ben en ik ben vast niet de enige als ik zeg dat 't helemaal niet mijn doel is om die "werkelijkheid" te benaderen.

Ik probeer alleen een set samen te stellen die mij betrekt in de muziek, en waar IK klankmatig van onder de indruk ben. Die in MIJN beleving behoorlijk natuurlijk klinkt en waar IK van kan genieten, waarbij IK me nergens aan stoor. Just me and my music.

En of 't dan in de buurt komt van hoe 't werkelijk klinkt of 'hoort' te klinken....

Mvg,

Alco B)

Je hebt wat MIJ betreft gewoon gelijk. Het gaat MIJ om MIJN spullen en MIJN muziek. ;):D

CJ, er moet iets vreselijk mis met mij zijn... Ik ben het hier met je eens!

(en dus ook met Alco, maar dat overkomt me vaker). :D

Groet,

Theo.

Mvg,

Alco B)

Groet,

Theo.

Theo Theo, ik begon me al zorgen te maken. Hahaha. Heb ik toch nog een goeie dag van daag. :lol::lol: Zo zie je maar, ook dit soort dingen komen volkomen onverwacht. :D

Mvg,

Alco B)

Groet,

Theo.

Theo Theo, ik begon me al zorgen te maken. Hahaha. Heb ik toch nog een goeie dag van daag. :lol::lol: Zo zie je maar, ook dit soort dingen komen volkomen onverwacht. :D

Nou hier nog eentje dan:

Ook ik ben het volkomen met je eens. Man, wat geniet ik elke dag weer van MIJN set.

Mvg,

Alco B)

Groet,

Theo.

Nou hier nog eentje dan:

Ook ik ben het volkomen met je eens. Man, wat geniet ik elke dag weer van MIJN set.

Mijn dag wordt steeds beter, KAN NIET meer stuk. :D:D

Zeg! moeten jullie niet eens aan het werk i.p.v. hier op het forum te hangen!! :D:lol:

Groeten,

Bas

Nee, ik heb vakantie, maar moet noodgedwongen wachten tot volgende week, dan heeft mijn wederhelft ook vakantie. ;):D:D

Ach Theo, je hebt haar CD's vast gekocht om haar leuke smoeltje  Wat dat betreft zou je een maat van Alco kunnen zijn

Ja, ...van dat leuke smoeltje zie je nogal veel terug als je de CD opzet... :wacko::blink:

Nee, als 't me daarom te doen was dan kocht ik wel haar DVD.

(of de LP om dan de hoes op te hangen in 'n lijstje :rolleyes: )

Tja,...kan d'r ook weinig aan doen wanneer de meeste vrouwen in de muziek nu eenmaal niet echt lelijk zijn.

Heb trouwens ook genoeg CD's van vouwelijke muzikanten die een stuk minder aantrekkelijk zijn) :D:P

Greetings,

Alco B)

Goh, zal dat niet een van de redenen van hun succes zijn...?

Ongetwijfeld, en met name als 't om die top-40 'muziek' gaat, zal dat zeer zeker meespelen.

Kijk maar naar TV-zenders als MTV en TMF, je ziet er zelden/nooit een lelijke meid.

Allemaal bagger muziek, maar zolang ze maar bloedmooi zijn en maar sexy genoeg draaien met hun booty scoren ze geheid weer een vette hit. :rolleyes::D

Maarja, we kunnen natuurlijk niet alle mooie vrouwen over 1 kam scheren.

In diverse genres zijn er (vaak) mooie dames die mooie mnuziek maken.

[Treintje Oosterhuis is niet geschoold. ze volgt nu wel zanglessen. Wat een flatter was dat drie jaar geleden op het NSJ. Ik dik betaald voor een plus concert van Herbie Hangcock. Wat gebeurd er, Omdat Treinje oosterhuis ineens in de "jazz" zit komt ze ook ineens op als Special guest om een met Herbie te zingen. Echt waar het was te erg voor woorden.!! en gewoon genant.

Groeten,

Bas

:confused::confused:

En Marco Borsato staat op zijn DVD te roepen voor een volle kuip, dat ze 'de beste zangeres van Nederland' is.

;)

En Marco Borsato staat op zijn DVD te roepen voor een volle kuip, dat ze 'de beste zangeres van Nederland' is.

Dat kan ook al gauw :rolleyes:;)

Ik vind Trijntje's muziek ook niet echt my cup o' tea, maar vind haar op zich wel een erg goede zangeres.

Alleen ben ik wel van mening: 'Schoenmaker, blijf bij je leest'

Het is de laatste paar jaar zo'n mode verschijnsel voor muzikanten om iets jazz-achtigs te gaan doen. :unsure:

Dat kan ook al gauw :rolleyes:;)

Ik vind Trijntje's muziek ook niet echt my cup o' tea, maar vind haar op zich wel een erg goede zangeres.

Alleen ben ik wel van mening: 'Schoenmaker, blijf bij je leest'

Het is de laatste paar jaar zo'n mode verschijnsel voor muzikanten om iets jazz-achtigs te gaan doen. :unsure:

Zijn wel mooie dingen uit voort gekomen, Eva Cassidy en Dianna Krall.

Op soul gebied kreeg Joss Stone, wat mij betreft, teveel onverdiende aandacht.

Een album wat helemaal de hemel ingeschreven werd, je zou hem onbeluisterd kunnen kopen <_< , heb ik dus spijt van :(

Zijn wel mooie dingen uit voort gekomen, Eva Cassidy en Dianna Krall

Daar heb je wel gelijk in Ruud! :)

Hoewel 't ook hierin weer een kwestie van smaak blijft.

Ik had een keer een kennis op bezoek die ook al jaren helemaal into HiFi is,

en ik liet 'm toen wat muziek horen.

Het ging om 't album 'Songbird' van Eva Cassidy.

Hij vond 't afschuwelijk, en kon er niet naar luisteren.

Later begon hij over Trijntje Oosterhuis, DAT was 't helemaal wat hem betreft,

Wat ik knap vind aan die Joss Stone is 't feit dat ze nog zo jong is en dan toch al klink als een volwassen dame met soul.

Maar de CD op zich zou ik ook niet aanschaffen. Not my kinda stuff...

"If it wasn't for horses and divorces,...I'd be a lot better off today"

Bij de weg, dat was geen uitspraak van mij hoor.

Het was alleen de titel van 't nummer wat op dat moment klonk via m'n PC

That's all (oeps, I did it again) :lol:

Mvg,

Alco