joopus Posted 8 augustus 2004 Report Share Posted 8 augustus 2004 na 6 jaar plezierig naar buizen te hebben geluisterd, en na enkele goede transistor ervaringen, op een 1 op 1 sessie, heb ik de jadis verkocht, en ben overgestapt op een cyrus 6............ een nieuwe dus. dit is naar alle tevredenheid verlopen. de cyrus, omdat ik daar al een lange tijd mee heb kunnen experimenteren, plus dat mijn goede vriend een mooi 3 multiroom heeft , die erg dynamisch en transparant klinkt.................. ik ben in mijn nopjes hiermee................................................. soms kun je wel eens wat wijzer worden, door bij andere forum leden thuis te gaan luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 8 augustus 2004 Author Report Share Posted 8 augustus 2004 kermit, alco bedankt..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 augustus 2004 Report Share Posted 8 augustus 2004 Beste Joopie, Gefeliciteerd en welkom in de wonderen wereld van transistoren . Cyrus is strak en goed. Stond zelf ook een keer verbaast van de klank uit dit kleine wonder. Let wel, als je ooit een keer een grote upgrade wilt maken, zorg dan dat je ergend de PSX vind. Dat is echt een grote stap voorwaarts weer. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 augustus 2004 Report Share Posted 8 augustus 2004 Ehhh...heb je ook Bryston geprobeerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 augustus 2004 Report Share Posted 8 augustus 2004 Of Akkufees btw de Cyrus cd speler schijnt ook heel aardig te zijn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 augustus 2004 Report Share Posted 8 augustus 2004 He gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Joopie! Het is dus toch een Cyrus 6 geworden. Een Cyrus 6 (of 7 of 8) is op zichzelf al een prima versterker, maar zoals Bas ook al aangafi, je hebt t.z.t altijd nog 2 upgrade mogelijkheden om de Cyrus 6 naar een nog hoger niveau te tillen. Zonder dat je verlies maakt op je Cyrus 6. Je kunt bijvoorbeeld ('when funds allow', of tenminste als de behoefte er is) een PSX toevoegen, wat 'm met name nog dynamischer en stabieler maakt. Of je kunt (als ik me niet vergis) tegen 't prijsverschil tussen de Cyrus 6 en de 8 je Cyrus 6 laten ombouwen tot een Cyrus-8. Wat vind je trouwens van die lastige speakeraansluitingen achterop de 6 ? Ik neem tenminste aan dat die 't zelfde zijn als bij een Cyrus 7, die ik een keer in huis had Daar passen alleen de bijgeleverde plastic 'banaan'stekkers op, dus bestaande kabel met vaste pluggen passen niet op de hedendaagse Cyrus amps. Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 augustus 2004 Report Share Posted 8 augustus 2004 Zoals bij vele Engelse merken is een extra voeding meer plicht dan luxe. Ik vind dat een zwakteontwerp. Wie beknibbelt er nou op een voeding De Engelsen natuurlijk. Dat neemt niet weg dat die "krengen" goed kunnen klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 8 augustus 2004 Report Share Posted 8 augustus 2004 Een vriend van mij heeft op de Virgo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 augustus 2004 Report Share Posted 8 augustus 2004 Zoals bij vele Engelse merken is een extra voeding meer plicht dan luxe. Ik vind dat een zwakteontwerp. Wie beknibbelt er nou op een voeding Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 9 augustus 2004 Report Share Posted 9 augustus 2004 hmmm, op mijn zoektocht naar een nieuwe amp heb ik d ecyrus 8 geluisterd.... dt omdat ik een cd7 met psx heb (moet nog q-dac in).... vond die cyrus amp enorm rommelig en ongecontroleeerd klinken... heb voor zelfde geld een 2e hands primare 301 aangeschaft.... da's toch heeeeeel andere koek.... bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 augustus 2004 Report Share Posted 9 augustus 2004 In die losse voedingen echter zit een erg grote trafo. Die zou niet passen in de behuizing van de geintegreerde versterkers.(Bij Cyrus niet omdat die al propvol zitten, en bij Naim niet omdat de voeding van een HiCap hoger is dan de kast van een Nait. Ook is 't doel van een losse voeding, het scheiden van de voeding van de rest van de electronica binnenin de versterker, wat op zich ook weer een verbetering met zich mee brengt. Dat is een beetje rare redenatie. We gebruiken geen goede voeding want de behuizing die we gebruiken is te klein. Verder zouden ze misschien meteen een losse voeding bij kunnen leveren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 augustus 2004 Report Share Posted 9 augustus 2004 Dat is een beetje rare redenatie. We gebruiken geen goede voeding want de behuizing die we gebruiken is te klein. Zoals ik zei, ze gebruiken wel een goede voeding, maar niet een heel grote, aangezien Cyrus al meer dan 10 jaar al hun produkten in dezelfde behuizing maakt (oogt mooi en is goedkoper). De smalle kast van alle Cyrus apparatuur is hun handelsmerk, maar heeft inderdaad tegelijkertijd 't nadeel dat men maar een beperkte ruimte heeft binnenin. [qoute]Verder zouden ze misschien meteen een losse voeding bij kunnen leveren? Dat zou op zich niet eens zo'n slecht idee zijn, CGM Volgens mij doet Musical-Fidelity dat ook met hun XA-1 en XA2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 9 augustus 2004 Report Share Posted 9 augustus 2004 Jee, waarom heb je die overstap gemaakt?? Jadis heeft toch een betere reputatie dan Cyrus en als je er met zoveel plezier naar luistert..waarom switch je dan?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 augustus 2004 Author Report Share Posted 9 augustus 2004 transparanter, directer, muzikaler, praktischer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 augustus 2004 Report Share Posted 9 augustus 2004 Dat is een beetje rare redenatie. We gebruiken geen goede voeding want de behuizing die we gebruiken is te klein. Zoals ik zei, ze gebruiken wel een goede voeding, maar niet een heel grote, aangezien Cyrus al meer dan 10 jaar al hun produkten in dezelfde behuizing maakt (oogt mooi en is goedkoper). De smalle kast van alle Cyrus apparatuur is hun handelsmerk, maar heeft inderdaad tegelijkertijd 't nadeel dat men maar een beperkte ruimte heeft binnenin. [qoute]Verder zouden ze misschien meteen een losse voeding bij kunnen leveren? Dat zou op zich niet eens zo'n slecht idee zijn, CGM Volgens mij doet Musical-Fidelity dat ook met hun XA-1 en XA2. Ik had het zelf al willen zeggen, maar CGM heeft welk gelijk. En ik blijf ook volhouden dat die voedingen echt wel te zwak zijn. De redenatie dat het niet in het kastje past is een zwak argument. Elk zichzelf respecterend merk past dan de behuizing aan, behalve in Engeland. Daar behelpen ze zich dan met een in verhouding flutvoeding, om maar vooral alles in dat zelfde lelijke low budget kastje te kunnen stoppen. Vervolgens trekken ze de klant een volgende poot uit voor de echte voeding. Not my kind of beer Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 augustus 2004 Author Report Share Posted 9 augustus 2004 geen enkel probleem mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 augustus 2004 Report Share Posted 9 augustus 2004 ik blijf ook volhouden dat die voedingen echt wel te zwak zijn. De redenatie dat het niet in het kastje past is een zwak argument. Elk zichzelf respecterend merk past dan de behuizing aan, behalve in Engeland. Daar behelpen ze zich dan met een in verhouding flutvoeding, om maar vooral alles in dat zelfde lelijke low budget kastje te kunnen stoppen Lelijk vind ik de behuizing van Cyrus absoluut niet, maar dat is allemaal een kwestie van smaak. Het ligt er aan wat je van de versterker wenst/verwacht. Een Cyrus 3,6,7, of 8 is niet bedoeld om te gebruiken i.c.m erg moeilijke aan te sturen speakers. Als je er dus geschikte speakers bij zoekt, kan een Cyrus erg dynamisch klinken. Mocht je t.z.t. toch speakers op 't oog hebben die wat meer 'juice' nodig hebben, dan is zo'n losse (XL) voeding een uitkomst. De oude Naim Nait-1, en Nait-2 hadden ook een klein kastje. (22x9x28cm), met een erg goede, maar geen megagrote voeding. Toch hadden de 15watt(!!) dwergjes geen probleem om lastige speakers aan te sturen met een laag rendement. De Linn Kan's met zo'n 83db of een setje Quad electrostaten... een Nait-1, of-2 wordt er (letterlijk) niet heet of koud van. Op zich is die smalle, diepe kast van Cyrus apparatuur al jaren het handelsmerk van hun, en dat willen ze aanhouden. Veel mensen vinden 't uiterkijk mooi (gegoten uit 1 stuk, geen schroefje te zien),maar.... ik ben 't ergens wel met je eens Sodejuu.... Na zoveel jaar zou men ook eens kunnen proberen om van 't standaard formaat af te stappen. ....and so they did Wat zie ik op Cyrus unofficial website Well, they said it wouldn't happen. They said it wouldn't fit. But Cyrus have shoe-horned multichannel amplifiers into the traditional casing by doing something quite fundamental - making the case bigger. (see above, X3 next to Mono X). This allows the Cyrus engineers the flexbility to create the new Cyrus X3 and X5 multi-channel amplifiers Het kan dus wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 augustus 2004 Report Share Posted 9 augustus 2004 Tja, smaken verschillen idd (gelukkig maar ). Ik vind die Cyrus dingen een design hebben van de ruimteschepen uit Space 1999. Erg kitscherig dus. Het is niet moeilijk een stabiele amp van 15W te bouwen. Enige reserve is echter wel nodig en dat lukt niet met een onderbemeten voeding. Ik ben duidelijk aanhanger van Deutsche Gr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 9 augustus 2004 Author Report Share Posted 9 augustus 2004 subjectief? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 augustus 2004 Report Share Posted 9 augustus 2004 subjectief? Natuurlijk Jopie. Alles is toch subjectief Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 9 augustus 2004 Report Share Posted 9 augustus 2004 ..dus je viel toch niet echt voor buizen....duidelijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 gewoon voortschrijdend inzicht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 Ach als je maar tevreden bent! Ik ben nog erg content met mn buizenbakkie, al verhitte ie mn kamer stevig de laatste dagen!! Dat zal die cyrus niet doen. Wel heb ik een tijdje met een cyrus 5 gespeeld (ongeveer 5 weken op bezoek gehad) en ik kon mn vinger er niet geheel achter krijgen maar het was niet mn ding! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 10 augustus 2004 Author Report Share Posted 10 augustus 2004 ik vind buizen nog steeds prachtig. en de cyrus word goed heet. ,t is ongelofelijk hoe muzikaal dat bakkie is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 10 augustus 2004 Author Report Share Posted 10 augustus 2004 de speakers zijn 89 db, dat ga at prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts