Guest Hubertinus Posted 9 augustus 2004 Report Share Posted 9 augustus 2004 Klaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 9 augustus 2004 Report Share Posted 9 augustus 2004 Hulde! Leuk leesvoer. Ga vooral door... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 Ik blijf er ook bij 1 goede amp moet voldoende zijn tenzij je echt veel geld heb om veel te kunnen experimenteren. Liever 1 amp van 2000 euro dan 2 van 1000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 Ik blijf er ook bij 1 goede amp moet voldoende zijn tenzij je echt veel geld heb om veel te kunnen experimenteren. Liever 1 amp van 2000 euro dan 2 van 1000. Beste, Indat geval zou ik doorsparen voor twee amps van 2000 eur.. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 2 van 2000 lukt de meeste niet, en volgens mij is het veeeel beter 1 "goede" amp te hebben dan 2 "matige". Zelf zou ik eerder mijn Rotel RB1070 vervangen door een RB1080 dan een 2e RB1070 erbij te kopen. En met tri wire kan je altijd nog 6 mono blokken kopen met 6 losse voedingen etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 2 van 2000 lukt de meeste niet, en volgens mij is het veeeel beter 1 "goede" amp te hebben dan 2 "matige". Zelf zou ik eerder mijn Rotel RB1070 vervangen door een RB1080 dan een 2e RB1070 erbij te kopen. En met tri wire kan je altijd nog 6 mono blokken kopen met 6 losse voedingen etc. Beste Mordante, Maar jij gaat uit van twee amtige i.pv. een goede. Ik zal eerst de sparen voor de beste amp. En later dezelfde beste erbij. Als Biampen dan nog nodig is. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 2 van 2000 lukt de meeste niet, en volgens mij is het veeeel beter 1 "goede" amp te hebben dan 2 "matige". Zelf zou ik eerder mijn Rotel RB1070 vervangen door een RB1080 dan een 2e RB1070 erbij te kopen. En met tri wire kan je altijd nog 6 mono blokken kopen met 6 losse voedingen etc. Beste Mordante, Maar jij gaat uit van twee amtige i.pv. een goede. Ik zal eerst de sparen voor de beste amp. En later dezelfde beste erbij. Als Biampen dan nog nodig is. Groeten, Bas Dag allemaal, Doorsparen, en indien nodig, twee dikke/goede amps aanschaffen. Ik heb er in ieder geval nog geen moment spijt van gehad. Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 Daar heb je gelijk in als je de best kan betalen maar voor veel mensen zal de best amp totaal onberijkbaar blijven. Waar ik namelijk ban voor ben is dat mensen gaan biampen omdat het er "stoer" uitziet 2 van die grote amps. Terrwijl ze denk ik voor het budget wat ze hadden veel beter 1 goede amp kunnen kopen dan 2 mischien mindere. Stel in vind de RB1090 de mooist klinkende amp. maar deze kost wel 2000 euro ik weet dat ik dat waarschijnlijk nooit kan betalen. Dus dan zou ik jaren moeten sparen voor de beste amp. Terwijl ik eventueel een 1070 wel kan betalen. een 2 1070 heeft dan geen zin maar heeft het in mijn optiek veel meer zin om dan toch door te sparen voor een 1080 en daarna eventeel voor een 1090 etc etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 Daar heb je gelijk in als je de best kan betalen maar voor veel mensen zal de best amp totaal onberijkbaar blijven. Waar ik namelijk ban voor ben is dat mensen gaan biampen omdat het er "stoer" uitziet 2 van die grote amps. Terrwijl ze denk ik voor het budget wat ze hadden veel beter 1 goede amp kunnen kopen dan 2 mischien mindere. Stel in vind de RB1090 de mooist klinkende amp. maar deze kost wel 2000 euro ik weet dat ik dat waarschijnlijk nooit kan betalen. Dus dan zou ik jaren moeten sparen voor de beste amp. Terwijl ik eventueel een 1070 wel kan betalen. een 2 1070 heeft dan geen zin maar heeft het in mijn optiek veel meer zin om dan toch door te sparen voor een 1080 en daarna eventeel voor een 1090 etc etc. Beste Mordante, Tja het is een beetje situatie afhaneklijk. Er zullen misschien gevallen zijn waarin twee RB-1070's het ebter doen als een RB-1090. Er zijn gewoon speaker systemen waarbij de woofersectie zo complex is opgebouwd, dat het systeem er beter op klinkt wanneer het laag helemaal los kan worden aangestuurd van het mid-hoog. De Infinity IRS Omega is daarvan zo'n voorbeeld. Wanneer je een absurde bruut als eindtrap hebt, die alles aankan, zal biampen niet zoveel verschil maken. Actief biampen nog altijd wel. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 Beste Mordante, Tja het is een beetje situatie afhaneklijk. Er zullen misschien gevallen zijn waarin twee RB-1070's het ebter doen als een RB-1090. Er zijn gewoon speaker systemen waarbij de woofersectie zo complex is opgebouwd, dat het systeem er beter op klinkt wanneer het laag helemaal los kan worden aangestuurd van het mid-hoog. De Infinity IRS Omega is daarvan zo'n voorbeeld. Wanneer je een absurde bruut als eindtrap hebt, die alles aankan, zal biampen niet zoveel verschil maken. Actief biampen nog altijd wel. Groeten, Bas Zoals die crown K2 of hoe heet die amp van jou? en die Infinity IRS Omega is waarchijlijk een kostbare speaker en als je die kan betalen kan je vast ook wel wat extra amps betalen. Mijn punt was dat mensen zich niet gek moeten laten maken door bi-ampen, beter 1 audiofiele amp dan 2 getto blasters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 2 getto blasters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 (edited) Dag allemaal, Doorsparen, en indien nodig, twee dikke/goede amps aanschaffen. Edited 11 augustus 2004 by Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 Nogmaals: mooie eindtrap(pen) Ome Henk ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 Dag allemaal, Doorsparen, en indien nodig, twee dikke/goede amps aanschaffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 Met welgemeende hifigegroetjes aan u allen, in het bijzonder aan Ruudje Hififreak Oei, hier ontwikkelt zich een romantische relatie Ja toch, Ruudje van me Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 Nogmaals: mooie eindtrap(pen) Ome Henk ! Dank je Jerry, toch worden ze gemod Beste Henk, Maar ook ongemod zijn ze erg mooi!. Een droom van een voeding. Ongereguleerd extreem overgedimensioneerd en recht toe recht aan direct op de eindtrappen. Geweldig!! De manier om "klote" in je geluid te krijgen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Dat trucje zou ik dus ook kunnen Ohhh nee, ik heb slechts monoblokjes ...twee mono-blokjes erbij Ik kan het dus ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Ik draai zelf ook in een bi-amp opstelling. 2 monoblokken en een stereo. De blokken zijn kwalitatief beter die zitten op het hoog/mid. De stereoeindbak [stuk goedkoper] op het laag. Mooie shit om tehoren..1700watt pure power...nu haal ik dit van zijn lang zal zijn leven niet kwa gebruik. Maar de controle is er dat is zeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Hoe zorg je dan dat alles in evenwicht blijft als je voor hoog en laag verschillende versterkers gebruikt met een verschillend RMS wattage? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Hoe zorg je dan dat alles in evenwicht blijft als je voor hoog en laag verschillende versterkers gebruikt met een verschillend RMS wattage? Met wattage heeft het niets te maken ....echter wel met de ingangsgevoeligheid Ikzelf heb die van mijn Aragon terug moeten schroeven tot het niveau van de Aitosjes in de toekomst nog eens een setje Aitosjes erbij proberen, dan heb ik dat "probleem" niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 ... in de toekomst nog eens een setje Aitosjes erbij proberen, dan heb ik dat "probleem" niet meer. En de Aragon dan?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 ... in de toekomst nog eens een setje Aitosjes erbij proberen, dan heb ik dat "probleem" niet meer. En de Aragon dan?? Die mag jij vast en zeker voor "een klein prijsje" overnemen. Althans, ik hoorde dat Ruud dat laatst tegen Ome Henk zei. Je bent een bofkont! Groeten, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 ... in de toekomst nog eens een setje Aitosjes erbij proberen, dan heb ik dat "probleem" niet meer. En de Aragon dan?? Zoldersetje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts