*Ray Posted 10 augustus 2004 Report Share Posted 10 augustus 2004 Graag zou ik jullie meningen en ervaringen willen horen over de Kef 104aB speakers uit de Reference series. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Ha, Ik heb verschillende speakers van Kef zelf gehad, en heb de door jou genoemde speakers een tijdje geleden nog eens kunnen beluisteren. Dit zijn echt super speakers van uit het tijdperk toen hifi nog echt hifi was.. In deze speakers zitten units die tot vandaag de dag nog in verschillende luidsprekersystemen worden toegepast. Zo is de B139 (de lage tonen weergever uit de Reference 104AB's) ook actief te vinden in mijn Audiolab REM's (zie mijn site!). Het klankkarakter van deze speakers is te omschrijven met woorden als open, droog laag, smooth hoog, laidback (rustig) en aangenaam. Niks mis met deze speakers! groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Ha, Ik heb verschillende speakers van Kef zelf gehad, en heb de door jou genoemde speakers een tijdje geleden nog eens kunnen beluisteren. Dit zijn echt super speakers van uit het tijdperk toen hifi nog echt hifi was.. In deze speakers zitten units die tot vandaag de dag nog in verschillende luidsprekersystemen worden toegepast. Zo is de B139 (de lage tonen weergever uit de Reference 104AB's) ook actief te vinden in mijn Audiolab REM's (zie mijn site!). Het klankkarakter van deze speakers is te omschrijven met woorden als open, droog laag, smooth hoog, laidback (rustig) en aangenaam. Niks mis met deze speakers! groeten, PD Hogeterp Pffff Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Ha, Ik heb verschillende speakers van Kef zelf gehad, en heb de door jou genoemde speakers een tijdje geleden nog eens kunnen beluisteren. Dit zijn echt super speakers van uit het tijdperk toen hifi nog echt hifi was.. In deze speakers zitten units die tot vandaag de dag nog in verschillende luidsprekersystemen worden toegepast. Zo is de B139 (de lage tonen weergever uit de Reference 104AB's) ook actief te vinden in mijn Audiolab REM's (zie mijn site!). Het klankkarakter van deze speakers is te omschrijven met woorden als open, droog laag, smooth hoog, laidback (rustig) en aangenaam. Niks mis met deze speakers! groeten, PD Hogeterp Pffff Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Ha, Ik heb verschillende speakers van Kef zelf gehad, en heb de door jou genoemde speakers een tijdje geleden nog eens kunnen beluisteren. Dit zijn echt super speakers van uit het tijdperk toen hifi nog echt hifi was.. In deze speakers zitten units die tot vandaag de dag nog in verschillende luidsprekersystemen worden toegepast. Zo is de B139 (de lage tonen weergever uit de Reference 104AB's) ook actief te vinden in mijn Audiolab REM's (zie mijn site!). Het klankkarakter van deze speakers is te omschrijven met woorden als open, droog laag, smooth hoog, laidback (rustig) en aangenaam. Niks mis met deze speakers! groeten, PD Hogeterp Pffff Was nog vergeten te zeggen dat er heden speakers worden gemaakt die een klankbeeld toveren waar deze Kef's niet aan kunnen tippen.. De sound blijft beetje plakken aan de speakers en het mid laag is soms wat wollig, maar hoe deze speakers het timbre van verschillende instrumenten kunnen reproduceren verdient in mijn oren respect. Veel nieuwe speakers klinken spectaculair, dynamisch, fel, super ritmisch maar missen het "klank-in-kleuren" van echte instrumenten.. Zo beter, Geerdie? groeten, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Ha, Ik heb verschillende speakers van Kef zelf gehad, en heb de door jou genoemde speakers een tijdje geleden nog eens kunnen beluisteren. Dit zijn echt super speakers van uit het tijdperk toen hifi nog echt hifi was.. In deze speakers zitten units die tot vandaag de dag nog in verschillende luidsprekersystemen worden toegepast. Zo is de B139 (de lage tonen weergever uit de Reference 104AB's) ook actief te vinden in mijn Audiolab REM's (zie mijn site!). Het klankkarakter van deze speakers is te omschrijven met woorden als open, droog laag, smooth hoog, laidback (rustig) en aangenaam. Niks mis met deze speakers! groeten, PD Hogeterp Pffff Was nog vergeten te zeggen dat er heden speakers worden gemaakt die een klankbeeld toveren waar deze Kef's niet aan kunnen tippen.. De sound blijft beetje plakken aan de speakers en het mid laag is soms wat wollig, maar hoe deze speakers het timbre van verschillende instrumenten kunnen reproduceren verdient in mijn oren respect. Veel nieuwe speakers klinken spectaculair, dynamisch, fel, super ritmisch maar missen het "klank-in-kleuren" van echte instrumenten.. Zo beter, Geerdie? groeten, PD Pfffffffffffffff... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Ha, Ik heb verschillende speakers van Kef zelf gehad, en heb de door jou genoemde speakers een tijdje geleden nog eens kunnen beluisteren. Dit zijn echt super speakers van uit het tijdperk toen hifi nog echt hifi was.. In deze speakers zitten units die tot vandaag de dag nog in verschillende luidsprekersystemen worden toegepast. Zo is de B139 (de lage tonen weergever uit de Reference 104AB's) ook actief te vinden in mijn Audiolab REM's (zie mijn site!). Het klankkarakter van deze speakers is te omschrijven met woorden als open, droog laag, smooth hoog, laidback (rustig) en aangenaam. Niks mis met deze speakers! groeten, PD Hogeterp Pffff Was nog vergeten te zeggen dat er heden speakers worden gemaakt die een klankbeeld toveren waar deze Kef's niet aan kunnen tippen.. De sound blijft beetje plakken aan de speakers en het mid laag is soms wat wollig, maar hoe deze speakers het timbre van verschillende instrumenten kunnen reproduceren verdient in mijn oren respect. Veel nieuwe speakers klinken spectaculair, dynamisch, fel, super ritmisch maar missen het "klank-in-kleuren" van echte instrumenten.. Zo beter, Geerdie? groeten, PD Pfffffffffffffff... ja wel of niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Ray Posted 11 augustus 2004 Author Report Share Posted 11 augustus 2004 Bedankt voor de reacties Maar waar is dat ovale ding nou voor onderin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 dit is een passief membraan iedereen kent het principe van de basreflex-pijp de werking van zo`n passief membraan werkt ongeveer hetzelfde de lucht verplaatsing die zich "achter het membraan"plaats vind wordt bij een reflex-pijp naar buiten gevoerd, bij een gesloten systeem wordt de lucht die binnen in de kast verplaatst wordt ook binnen in de kast gehouden en omgezet fase correcte luchtverplaatsing hierdoor krijg je een versterking in het "laag " dat minder is dan bij een bas-reflex...echter het laag is vele malen strakker en vervormings-armer tevens werd met dit principe het negatief effect van de reflex-pijp opgeheven ( zuig-effect) het ding is overigens de b 139b sp 1082 van KEF passieve membranen worden vandaag de dag nog steeds ingezet door diverse firma`s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Ha, Ik heb verschillende speakers van Kef zelf gehad, en heb de door jou genoemde speakers een tijdje geleden nog eens kunnen beluisteren. Dit zijn echt super speakers van uit het tijdperk toen hifi nog echt hifi was.. In deze speakers zitten units die tot vandaag de dag nog in verschillende luidsprekersystemen worden toegepast. Zo is de B139 (de lage tonen weergever uit de Reference 104AB's) ook actief te vinden in mijn Audiolab REM's (zie mijn site!). Het klankkarakter van deze speakers is te omschrijven met woorden als open, droog laag, smooth hoog, laidback (rustig) en aangenaam. Niks mis met deze speakers! groeten, PD Hogeterp Pffff Was nog vergeten te zeggen dat er heden speakers worden gemaakt die een klankbeeld toveren waar deze Kef's niet aan kunnen tippen.. De sound blijft beetje plakken aan de speakers en het mid laag is soms wat wollig, maar hoe deze speakers het timbre van verschillende instrumenten kunnen reproduceren verdient in mijn oren respect. Veel nieuwe speakers klinken spectaculair, dynamisch, fel, super ritmisch maar missen het "klank-in-kleuren" van echte instrumenten.. Zo beter, Geerdie? groeten, PD Pfffffffffffffff... ja wel of niet? Ja hoor PD. Ik zat je maar een beetje te jennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Ray Posted 11 augustus 2004 Author Report Share Posted 11 augustus 2004 Zoiets dacht ik al maar ik heb ze geloof ik ook weleens met een magneet erachter gezien Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 de meeste zijn inderdaad met magneet in "actieve " uitvoering geleverd het is een van de mooiste en betere bas-luidsprekers die ze ooit gemaakt hebben een van de mooiste is de toepassing door Linn type isobarik hier wordt zowel de b 139 passief als actief toegepast ( tot 20 Hz. !) Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Ray Posted 11 augustus 2004 Author Report Share Posted 11 augustus 2004 Das wel aardig laag Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 augustus 2004 Report Share Posted 12 augustus 2004 PD heeft een stel actieve in zijn Audiolab REM's.. Hier de naakte REM's met de B139 boven in.. groet, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 augustus 2004 Report Share Posted 12 augustus 2004 PD heeft een stel actieve in zijn Audiolab REM's.. Hier de naakte REM's met de B139 boven in.. groet, PD Hogeterp Kun je nagaan wat twee van die B139 per kant doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 12 augustus 2004 Report Share Posted 12 augustus 2004 PD heeft een stel actieve in zijn Audiolab REM's.. Hier de naakte REM's met de B139 boven in.. groet, PD Hogeterp Kun je nagaan wat twee van die B139 per kant doen Op PD's slaapkamer? Dat wordt een...uhhh...boombox?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 augustus 2004 Report Share Posted 12 augustus 2004 PD heeft een stel actieve in zijn Audiolab REM's.. Hier de naakte REM's met de B139 boven in.. groet, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 augustus 2004 Report Share Posted 12 augustus 2004 bruut! mijn b139 worden nog eens ondersteund met een vifa 25cm intern.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 augustus 2004 Report Share Posted 12 augustus 2004 PD heeft een stel actieve in zijn Audiolab REM's.. Hier de naakte REM's met de B139 boven in.. groet, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Ray Posted 12 augustus 2004 Author Report Share Posted 12 augustus 2004 Mijn Kefs staan ook in mijn slaapkamertje maar het geluid is niet zo geweldig in zo'n klein hok. In een grote huiskamer klinken ze veel beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 Mijn Kefs staan ook in mijn slaapkamertje maar het geluid is niet zo geweldig in zo'n klein hok. In een grote huiskamer klinken ze veel beter. Mijn Audiolab's spelen ook op een relatief kleine slaapkamer. Maar het geluid past prima! Kef Cadenza's met passieve b139 dreunden wel ontzettend in mijn kamer. De Rem's hebben een schoon, resolutie vol en strak laag wat goed integreerd met het midlaag (tsja, waar het hart vol van is....). Qua formaat zijn ze misschien te groot voor op mijn kamer, qua geluid komen ze goed tot hun recht (al zou dat natuurlijk net weer een stukje beter zijn als ze wat vrijer in een ruimte zouden staan). groet, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 Wat heeft Quad and more in huis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 Wat heeft Quad and more in huis? Quad.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 Wat heeft Quad and more in huis? Klik hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wibopeter Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Deze speakers heb ik in mijn bezit, het is aangenaam om ernaar te luisteren en ben er nog steeds tevreden over. Met name het hoog is eigenlijk nooit schel en het geluid in totaal klinkt in mijn gehoor erg vol. Het laag is niet overheersend, en met films kunnen ze nog goed meekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts