PD Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 B139 rulezz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 B139 rulezz Hij kan ermee door maar zo geweldig is ie ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 28 augustus 2004 Report Share Posted 28 augustus 2004 Ha Ruud, Ook de B139 heeft een nadeel is dat is na mijn weten dat hij niet hoog belastbaar is, en wel eens een te lange uitslag kan maken wat er voor zorgt dat de litze draadjes onderbroken worden. Maar verder klinkt hij in mijn combinatie droog en nuchter.. groet, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maale Posted 16 mei 2005 Report Share Posted 16 mei 2005 Ik heb de Kef Reference 104ab inderdaad bijna gekocht, maar ben toen toch maar voor de Reference 103.2 gegaan, met de de B200 in een gesloten kast. Klinkt gewoon lekker, mooi strak laag, rustig hoog en mooi midden. Ideaal voor rock, 80's pop en house/dance/techno/ambient/garage/brum&bass enfin allerlei soorten house waarbij het midden/laag gewoon goed moet zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 29 mei 2005 Report Share Posted 29 mei 2005 Zit ik al een hele middag vruchteloos een JPEG van mijn zelfbouwspeakers in te voeg'n, ik geef het op, ik ben een computer-oen (zul je nog wel merken). Maar ik wou ff reageren op dit topic omdat ik met dezelfde woofer-configuratie speel(de). Tot voor kort werden mijn gemodifieerde KEF Cadenza's (tweeter en filter eruit, VDH "the wind" kabel direct op woofer gesoldeerd), actieve cross-over (Behringer), en aangestuurd door een Fase Lineair Series 2 model 400 eindtrap. Tot die Fase Lineair mijn 20cm Kef woofers tot erts-slakken reduceerde. Momenteel speel ik nog steeds met de passieve KEF radiators in die Cadenza kasten, maar de "actieve" woofer is vervangen door een 20 cm alnicospeaker van Isophon (ik werk graag met recyclagematerialen als kunstenaar). De aansturing gebeurt nu door een Roland SRA 2400 eindtrap. Wat me steeds opviel met die passieve radiator erbij was de "droogheid" van de bas, de "gelaagdheid" (basdrum en basgitaar duidelijk plaatsbaar in het beeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoker Geert Posted 27 mei 2008 Report Share Posted 27 mei 2008 Mijn Website kan iemand mij hier iets over vertellen? weet dat ze uit ongeveer 1975 komen, zijn zelf gemaakt wegen zo'n 50 kg de onderste 2 speakers zijn van Kef er komt een super geluid uit met vriendelijke groeten Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
ER EE Posted 28 mei 2008 Report Share Posted 28 mei 2008 Graag zou ik jullie meningen en ervaringen willen horen over de Kef 104aB speakers uit de Reference series. Kef Reference 104. Destijds (in de 70'er jaren) gekocht en ze hebben het pand daarna nooit meer verlaten. Ze worden nu in een tweede installatie gebruikt. Ik vond het destijds na uitgebreide vergelijkingen naar mijn smaak de best klinkende luidspreker in die prijsklasse. De passieve conus in de basreflexpoort zorgde bijv. voor een mooi rond, ingehouden laag. Inmiddels natuurlijk technisch op veel punten achterhaald, maar ze klinken nog steeds heel lekker. Alle zwart plastic voorkantjes zullen nu helemaal opgelost zijn, want die verdwenen geleidelijk door het daglicht als sneeuw voor de zon. Paar jaar geleden bij de importeur nog gevraagd: hoe lang ze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts