Ome Henk Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 (edited) Ik was [nog] jong,en geld in overvloed. Ook was ik,zoals zovelen in die tijd,erg onder de indruk van de mogelijkheden en de kwaliteit van deze machine. Heb er plezier van gehad tot een junk er schijnbaar een beter adres voor wist en blij huiswaards ging met zeker 100 gulden in zijn magere knuistjes Nog even het geheugen opfrissen met de specs Technische Daten : Auto Reverse Cassette Deck Head(s): 3 Head type(s): PA-1L, R-8L, E-8L Noise reduction: B, C Tape monitor Meters: Led (20 segments) Tape: EX, SX, ZX Counter: Digital Test tone(s): 400hz/15khz Rack mounts: 19" (some models) Motors: 4 Double direct drive Double capstan Pressure pad lifter Capstan motor: Quartz pll servo Playback head azimuth adjust: Auto Bias calibration: Manual Level calibration: Manual Output level adjust Autoreverse: Normal Headphones Master fader Filter(s): Mpx/subsonic Record mute Optinal Remote control: RM-20 Connectors: Gold DC Output (for Blackbox) Color: Black Usage: Home Model ID: a801 Dolby IC: ne652n Vlak daarna kwam ik op de Firato de ontdekking van de eeuw tegen. Tja sorry Henk,maar vanaf die dag heeft vinyl het voor mij persoonlijk afgedaan en kocht ik de Sony die voor die berg geld meer in huis had dan de Phillips met dat rare zilverachtige flip dekseltje. Tot zover Henk... --Hans. Edited 11 augustus 2004 by The Koosjer connection Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Tot nog toe? Deze: In vergelijking met mijn vorige, maakt deze echt emoties los Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Henk, je was te snel met reageren. Heb je niks beters te doen BTW: het is niet de arm die ik op mijn draaitafel heb. De foto is gejat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 M'n beste aankoop/aankopen waren: De Naim Nait-II Zoveel muziek voor zo weinig geld. (van de 3 meest indrukwekkende sets die ik ooit heb mogen beluisteren, ongeacht prijs, bestond 1 set uit deze kleine wolf in schaapskleren. Verder: De Sonneteer Campion: Eigenlijk grotendeels om dezelfde reden als hierboven Oja,...een aankoop waarvan ik spijt heb dat ik ze uiteindelijk toch verkocht heb... De Acoustic-Energy AE1 (ik had ze in korrelig zwart, maar wel met de originele AE-1 stands. De duurste stands die ik ooit heb gehad, maar 't maakte zeer zeker verschil) Ze hadden een vrij krachtige, stabiele versterker nodig, maar de dynamiek was dan ook overweldigend. Helemaal voor zulke kleine kastjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 De Acoustic-Energy AE1... Ze hadden een vrij krachtige, stabiele versterker nodig, maar de dynamiek was dan ook overweldigend. Helemaal voor zulke kleine kastjes. Ik heb ze ooit op een Krell gehoord, dat heeft op mij ook veel indruk achter gelaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Mijn Linn Axis platendraaier. Genadeloos....mooi. Is altijd een gelukkig duo geweest met mijn Ortofon MC20. Vermoedelijk niet voor lang meer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Ik zal jullie weer even lastig vallen met mijn Audiolab REM's. Van jongs af aan al willen hebben, geluk gehad doordat je ze zelden ziet aangeboden en ben erg tevreden met het stukje muziek wat ze kunnen maken.. En speciaal voor Alco een plaatje van de REM's m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Misschien voorbarig, maar met deze joekels ben ik zeeeer tevreden! Klipsch La Scala Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 En speciaal voor Alco een plaatje van de REM's m Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 M'n eerste echte Top draaitafel. . Gelukkig was die van mij nog een original.Tegenwoordig moet zoiets TT3 heten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Wat zijn sommige draaitafels toch mooie kunstwerken op zich Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 mijn beste aankopen tot nu toe. en deze natuurlijk. allebij kunnen ze mij bekoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Wij vinden Max Havelaar heel erg goed Dan hoop ik dat hun koffie lekkerder is, dan de bananen van Max (die zijn t.o.v. normale bananen, duur, klein, en niet te pruimen) O ja, om even weer back on-topic te komen... hoe kon ik 'm vergeten. M'n Naim CDX Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Wij vinden Max Havelaar heel erg goed Dan hoop ik dat hun koffie lekkerder is, dan de bananen van Max (die zijn t.o.v. normale bananen, duur, klein, en niet te pruimen) O ja, om even weer back on-topic te komen... hoe kon ik 'm vergeten. M'n Naim CDX @Alco. Grappige cd lade. Is me eerder nooit opgevallen. Mooi hoor. @Ome Henk. Je zocht toch een alternatief voor de NS bovenlader? Welnu.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Wij vinden Max Havelaar heel erg goed Dan hoop ik dat hun koffie lekkerder is, dan de bananen van Max (die zijn t.o.v. normale bananen, duur, klein, en niet te pruimen) O ja, om even weer back on-topic te komen... hoe kon ik 'm vergeten. M'n Naim CDX Ziet er eerlijk gezegt mooi strak uit, gefeliciteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 mijn MX 5 mazdaatje uit '98 heerlijk wat een strakke bak en een wegligging tjonge tjonge zelfs de top gear jongens beamen dat best handling cabrio theire is and so be it !!!!!!!! ipv airco gewoon dak opehhh en muziek aan om dubbel te genieten zo nou hear jullie het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 @Alco. Grappige cd lade. Is me eerder nooit opgevallen. Mooi hoor. 't is inderdaad wel vrij apart. Hij dient met de hand naar buiten/binnen te worden getrokken/geduwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 erg mooi hoor die naim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Mijn beste aankoop is de TEAC VRDS-7. Lekker degelijke, goed in elkaar zittende en klinkende CD-speler. Toen ik deze CD-speler eens de kap en binnenplaat eraf haalde, sta je wel te kijken als dit vergelijkt met een NAD C541. Er was iets meer aandacht geschonken aan de TEAC dan de NAD en dat hoor je. Al is het een tweede hands en wil de lade niet altijd goed werken als het warm is, maar spelen wilt die wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Mijn beste aankoop is de TEAC VRDS-7. Lekker degelijke, goed in elkaar zittende en klinkende CD-speler. Toen ik deze CD-speler eens de kap en binnenplaat eraf haalde, sta je wel te kijken als dit vergelijkt met een NAD C541. Er was iets meer aandacht geschonken aan de TEAC dan de NAD en dat hoor je. Al is het een tweede hands en wil de lade niet altijd goed werken als het warm is, maar spelen wilt die wel. Ik stapte over van de NAD521i naar de TEACvrds10. Wat een wereld van verschil. Een (tweedehands) wereldaankoop, waar ik nog geen moment spijt van heb gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Mijn beste aankoop is de TEAC VRDS-7. Lekker degelijke, goed in elkaar zittende en klinkende CD-speler. Toen ik deze CD-speler eens de kap en binnenplaat eraf haalde, sta je wel te kijken als dit vergelijkt met een NAD C541. Er was iets meer aandacht geschonken aan de TEAC dan de NAD en dat hoor je. Al is het een tweede hands en wil de lade niet altijd goed werken als het warm is, maar spelen wilt die wel. Ik stapte over van de NAD521i naar de TEACvrds10. Wat een wereld van verschil. Een (tweedehands) wereldaankoop, waar ik nog geen moment spijt van heb gehad. Haha, leuk dat ik niet de enige ben. Om een mooi verschil aan te geven. Ik had Tori Amos - Little Earthquakes erop staan om even de CD-speler bij mij uit te testen en te vergelijken. Mijn broertje van 14 zei, toen ik hem vroeg wat voor verschil hij hoorde, dat er meer diepte was. En dat voor iemand die helemaal niks van HiFi afweet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Pioneer A400. Die heeft me heel erg duidelijk gemaakt dat 'wij' audiofielen, heel erg veel aan marketing moeten betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 augustus 2004 Report Share Posted 12 augustus 2004 Pioneer A400. Die heeft me heel erg duidelijk gemaakt dat 'wij' audiofielen, heel erg veel aan marketing moeten betalen. Beste PB, Helemaal mee eens. Terwijl merken als Pioneer, Sony en zelfs Kenwood toen met zijn topklasse L serie met ontzettend goede apparatuur kan komen. Vergeet ook niet dat de Merken als Pioneer en Sony etc. wel de grondleggers van de Highend zijn. Zei ontwerpen en fabriceren immers veel van de loopwerken die gebruikt worden in highend apparaten. Die Jappen die kunnen het echt wel!. Zelfs het wel dure Japanse Accuphase is te zwaar onderschat. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 augustus 2004 Report Share Posted 12 augustus 2004 Mijn beste aankoop is de TEAC VRDS-7. Lekker degelijke, goed in elkaar zittende en klinkende CD-speler. Toen ik deze CD-speler eens de kap en binnenplaat eraf haalde, sta je wel te kijken als dit vergelijkt met een NAD C541. Er was iets meer aandacht geschonken aan de TEAC dan de NAD en dat hoor je. Al is het een tweede hands en wil de lade niet altijd goed werken als het warm is, maar spelen wilt die wel. Ik stapte over van de NAD521i naar de TEACvrds10. Wat een wereld van verschil. Een (tweedehands) wereldaankoop, waar ik nog geen moment spijt van heb gehad. Ik ging van de NAD 501 naar de Teac VRDS-9.. Ook dit was een grote sprong! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts