Guest Theo H. Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 Mijn beste aankoop? Het eerste audioblad dat ik kocht. Daaruit ontstond de nieuwsgierigheid naar de betere audio en dit leidde vervolgens... etc. Groet, Theo H. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mountain B Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 Of het mijn beste aankoop is durf ik niet te zeggen. Wat ik wel weet is dat ik met mijn mond van verbazing naar een zwaar gemodificeerde Philips CD753 zit te luisteren die ik voor zeer zeer weinig geld heb gekocht. Eigenlijk min of meer voor de gein. Een nieuwe CD 753 is al flink aantal jaren op de markt die bij BCC of Radio Modern van 150 of 160 Euro kost. Mijn andere CD speler die een veelvoud kost, en dus echt een veelvoud, van de CD753 doet het maar op een aantal punten iets beter. Voor de rest kan de Philips mij zeer bekoren. Dus het hoeft inderdaad niet altijd de hoofdprijs te kosten. Gr, TC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 28 augustus 2004 Report Share Posted 28 augustus 2004 Beste aankoop was toch wel een 14 jaar oude cd speler van SONY de cdp 557es. Onbetwist de topper uit die tijd maar ik vind het nog steeds een topper en gebruik inmiddels mijn andere veel nieuwere spelet de XA 555 van sony bijna niet meer. Een paar MKP plus condensatoren in de uitgang zullen denk ik voor nog verdere verbetering zorgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 28 augustus 2004 Report Share Posted 28 augustus 2004 Beste aankoop was toch wel een 14 jaar oude cd speler van SONY de cdp 557es.Onbetwist de topper uit die tijd maar ik vind het nog steeds een topper en gebruik inmiddels mijn andere veel nieuwere spelet de XA 555 van sony bijna niet meer. Een paar MKP plus condensatoren in de uitgang zullen denk ik voor nog verdere verbetering zorgen. Gut, hij leeft nog Van harte met deze aankoop Don. Waar heb je 'm vandaan JA he he Henk ik leef nog onkruid weet je. Ik was trouwens al die tijd nog aanwezig op hifi.nl maar dat is nu definitief gesloten. De speler heb ik van Marktplaats en voor weinig en in goede staat. Als een kind zo blij was ik eindelijk na al die jaren zoeken. Henk je hebt hem ook en geloof me dat apparaat is echt heel goed veel rustiger dan de 1 bitters . Wat me trouwens enorm begon te hinderen bij de XA 555 was de puck en de langzaam opengaande la . Deed me ergens aan denken waar jij zo van houdt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 28 augustus 2004 Report Share Posted 28 augustus 2004 Beste aankoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 29 augustus 2004 Report Share Posted 29 augustus 2004 .....Gut, hij leeft nog ..... Tja Don........welkom terug in het land der levenden Enuuh,nog steeds Sony fan? --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 29 augustus 2004 Report Share Posted 29 augustus 2004 Beste aankoop was toch wel een 14 jaar oude cd speler van SONY de cdp 557es.Onbetwist de topper uit die tijd maar ik vind het nog steeds een topper en gebruik inmiddels mijn andere veel nieuwere spelet de XA 555 van sony bijna niet meer. Een paar MKP plus condensatoren in de uitgang zullen denk ik voor nog verdere verbetering zorgen. hallo daaR OUWE RAKKER. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 29 augustus 2004 Report Share Posted 29 augustus 2004 Nee Don, die doe ik nooit weg. Die doet prima dienst naast m'n computer Volgens mij komt de jouwe uit Groningen... Ha Henk Nee hij komt niet uit Groningen maar uit Nieuw Vennep dus niet al te ver en voor een heel schappelijke prijs. Eerst ga ik mijn 2 dvd spelers nog upgraden want dat kan gewoon beter en daarna is de 557 aan de beurt al ga ik niet zover in modificaties meer als vroeger. Ik beperk me alleen tot de analoge output waar ook de meeste winst te boeken is. Als jij dus beide spelers nog hebt kan je mij dan eens vertellen waarom je welke speler beter vind klinken? Ik zou graag mijn spelers eens naast elkaar zien en dan heel goed gaan meten en zien waar de verschillen zitten. Alleen rijst bij mij dan de vraag wat je er aan hebt je oren liegen immers niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
merlin Posted 29 augustus 2004 Report Share Posted 29 augustus 2004 Mijn beste aankoop ooit waren mijn final 0.3 speakers. Ik heb hier een haat liefde verhouding mee, regelmatig heb je problemen met deze elektrostaten, dan weer een brom of de folie gaat achteruit, altijd wat!! Maar als ze het doen dan klinken ze perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 29 augustus 2004 Report Share Posted 29 augustus 2004 Als jij dus beide spelers nog hebt kan je mij dan eens vertellen waarom je welke speler beter vind klinken? Ik zou het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 29 augustus 2004 Report Share Posted 29 augustus 2004 Ik hoorde dus wel degelijk verschillen tussen de xa 555 en de 557.Het midden gebied lijkt opdringerig van de 555 daar waar de 557 weer wat vlak lijkt maar bij lang luisteren wat ik al zij Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 29 augustus 2004 Report Share Posted 29 augustus 2004 Ik hoorde dus wel degelijk verschillen tussen de xa 555 en de 557.Het midden gebied lijkt opdringerig van de 555 daar waar de 557 weer wat vlak lijkt maar bij lang luisteren wat ik al zij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 30 augustus 2004 Report Share Posted 30 augustus 2004 Ik hoorde dus wel degelijk verschillen tussen de xa 555 en de 557.Het midden gebied lijkt opdringerig van de 555 daar waar de 557 weer wat vlak lijkt maar bij lang luisteren wat ik al zij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 augustus 2004 Report Share Posted 30 augustus 2004 Die TAN-80ES is zo goed dat hij zichzelf in brand speelt Of was het niet zo, Don Link to comment Share on other sites More sharing options...
theo technics Posted 30 augustus 2004 Report Share Posted 30 augustus 2004 Die TAN-80ES is zo goed dat hij zichzelf in brand speelt Of was het niet zo, Don Vertel eens, wat is er toen gebeurd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Die TAN-80ES is zo goed dat hij zichzelf in brand speelt Of was het niet zo, Don Vertel eens, wat is er toen gebeurd Uuuuhm tja wat zal ik daar op zeggen? Is inderdaad 2 keer gebeurd en hoe! Probleem was dat ik de oorzaak niet echt direct herkende. De eerste keer heb ik datgene vervangen wat defect was en spelen maar weer maar de versterker was instabiel geworden door een verlopen bias circuit en door terug lopende elco,s in de spanningsversterker. Ze gingen inderdaad in rook op bij zeer luide volumes. Probleem is ook nog met deze versterker dat het kastje eigenlijk te klein is waardoor de hitteafvoer te gering is en de koeling te klein. Na de 2 de keer up in smoke heb ik alles nagelopen en exact elk component nagemeten op specificaties en daar waar instabiliteit was ontstaan alleen klasse componenten gebruikt. Het aantal onderdelen wat sneuvelde was aanzienlijk alleen al 12 eindtransistoren per versterker. De ruststroom heb ik verder met een factor 3 lager ingesteld wat geen nadelige invloed had op het geluid maar wat wel zorgde voor een aanzienlijk koelere versterker bij lagere volumes. Nu is het dus zo dat bij lang extreem luid spelen de versterkers nog steeds bloedheet worden gewoon eng ook na verwijdering van het service luik aan de onderzijde waardoor er meer luchtdoorstroming kon plaats vinden. Ik moet er dus een beetje rekening mee houden want ik heb geen zin in een derde keer rook.(is ook de reden dat geen haar op mijn hoofd er aan denkt het relais de protectie uit de signaalweg te verwijderen) Aan de andere kant vind ik de klank van de versterkers nog steeds onovertroffen en dat weegt zwaarder dan wat instabiliteit bij langdurig vol gas. Echter voor een ieder die de aanschaf van een dergelijke versterker overweegt is het wel zaak het een en ander te controleren voor de versterker goed in gebruik genomen wordt daar ook de soldeerverbindingen te wensen over laten en er zeker verloop zal zijn van div instellingen.(bias was ruim 3 keer zo hoog opgelopen) Vergeet ook niet dat de versterkers inmiddels 14 jaar oud zijn en ja alles gaat wel eens defect toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr toast Posted 3 september 2004 Report Share Posted 3 september 2004 Probeer deze cd-speler en versterker samen maar is voor 700 euro te krijgen. lucky bastard.... ik ben zeer tevereden met mijn rotel RA972 versterker voor 200 euro met ook nog eens 2 jaar garantie...... en oh wat is die mooi in et eggie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 3 september 2004 Report Share Posted 3 september 2004 ...bij langdurig vol gas... Ben je een beetje veel doof Don Ha die Henk Daar hebben we het al eens eerder over gehad meen ik. Helaas is mijn gehoor aan slijtage onderhevig maar dat schijnt normaal te zijn voor mijn leeftijd van 40 alweer. 1 oor is na een hoge luchtdruk doortstroming iets minder geworden maar dat was het toch al door de vele oorontstekingen die ik in mijn kinderjaren had in dat oor. Slijtage van het gehoor merk ik wel in die zin met conversaties dat het een mengelmoes wordt waar ik geen wijs meer uit kan worden dat is vervelend maar niet onoverkomelijk. Muziek luisteren gaat nog heel goed en ik hoor dus nog heel goed wat goed geluid is. De vaak irritante fluittoon uit televisies hoor ik alleen niet meer en dat is ook vervelend want dan kwam zo,n toestel wel eens repeat. Ook dat is opgelost daar ik alle toestellen standaard modificeer dat ze niet meer kunnen piepen HAAAAAAAAAAAA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 (edited) Mijn allerbeste aankoop heb ik alweer een tijdje in huis, het zijn een paar TDL Reference Gekocht van een Chinees, naar alle waarschijnlijkheid geplaagd door een vlaag van verstandsverbijstering , hij had ze verwisseld voor een stel oude B&W 801 Bijgeleverd werden een stel marmeren platen(35 kg per stuk ) exacte kopie Edited 4 september 2004 by Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Deze hebben voor mij werkelijk alles in huis wat ik van een goede speaker verwacht, snel en kernachtig laag(waarvan sommige het laagaandeel zelfs wat gering vinden), snel, transparant en doorzichtig mid/hoog(doet een beetje aan electrostaten denken) goede ruimtelijke 3D afbeelding, goede toonbalans(geen frequentie-gebieden die eruit springen) kortom dit is voor mij de speaker.En een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding...... dat had ik nou ook kunnen schrijven over mijn speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Deze hebben voor mij werkelijk alles in huis wat ik van een goede speaker verwacht, snel en kernachtig laag(waarvan sommige het laagaandeel zelfs wat gering vinden), snel, transparant en doorzichtig mid/hoog(doet een beetje aan electrostaten denken) goede ruimtelijke 3D afbeelding, goede toonbalans(geen frequentie-gebieden die eruit springen) kortom dit is voor mij de speaker.En een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding...... dat had ik nou ook kunnen schrijven over mijn speakers Tja...dan had je dat moeten doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Mijn allerbeste aankoop heb ik alweer een tijdje in huis, het zijn een paar TDL Reference Gekocht van een Chinees, naar alle waarschijnlijkheid geplaagd door een vlaag van verstandsverbijstering , hij had ze verwisseld voor een stel oude B&W 801 Bijgeleverd werden een stel marmeren platen(35 kg per stuk ) exacte kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 zeg ruud wat zie ik daar voor platenspeler op het audiorek staan dat is volgens mij geen sirius Zo beter te zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Ha Ruud, Wat zijn de afmetingen van die speakers? En hoe zit 't met de WAF? groet, Pier Durk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 En hoe zit 't met de WAF Met de WAF zit het bij Ruud wel goed, hij heeft er meerdere rondlopen Daar zit het inderdaad wel goed mee Kreeg zelfs commentaar toen ik voor enkele weken de B&W Nautilus 805 had staan "Wat een kleine speakertjes" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts