Ruud Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Ha Ruud, Wat zijn de afmetingen van die speakers? groet, Pier Durk >>afmetingen<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Mijn allerbeste aankoop heb ik alweer een tijdje in huis, het zijn een paar TDL Reference Gekocht van een Chinees, naar alle waarschijnlijkheid geplaagd door een vlaag van verstandsverbijstering Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Prachtige speakers Ruud ! En voor die prijs....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Prachtige speakers Ruud ! En voor die prijs....... En zo klinken ze ook Tja, die prijs ...ik wilde nog wat meer afpingelen ........helaas lukte dat niet Ik heb toch niet teveel betaald Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Dat ze prachtig klinken geloof ik meteen Ruud,IMF en TDL kennende,effe uit nieuwsgierigheid: met wat voor set speelde de vorige eigenaar op de TDL'S ? Die 801's heb je ook kunnen beluisteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Prachtige speakers Ruud ! En voor die prijs....... En zo klinken ze ook Tja, die prijs ...ik wilde nog wat meer afpingelen ........helaas lukte dat niet Ik heb toch niet teveel betaald Je hebt teveel betaald als je vind dat ze eigenlijk toch niet zo mooi zijn, maar ja. Dan heb je met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Dat ze prachtig klinken geloof ik meteen Ruud,IMF en TDL kennende,effe uit nieuwsgierigheid: met wat voor set speelde de vorige eigenaar op de TDL'S ? Die 801's heb je ook kunnen beluisteren? De vorige eigenaar speelde met een accuphase voor/eind (uit de 10.000 gulden klasse) op de TDL's en nu dus op de 801's, beide systemen speelde ver onder hun kunnen In het bijzonder viel bij de TDL's, met de Accuphase-set, het ongecontroleerde laag op en was er agressie in het hoog te bespeuren Over de B&W 801's kan ik kort zijn deze waren op alle punten, zelfs met de Accuphase, de mindere van de TDL's, ik begreep ook werkelijk niet wat de man bezielde om ze weg te doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 september 2004 Report Share Posted 4 september 2004 Prachtige speakers Ruud ! En voor die prijs....... En zo klinken ze ook Tja, die prijs ...ik wilde nog wat meer afpingelen ........helaas lukte dat niet Ik heb toch niet teveel betaald Je hebt teveel betaald als je vind dat ze eigenlijk toch niet zo mooi zijn, maar ja. Dan heb je met Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 5 september 2004 Report Share Posted 5 september 2004 Ha Ruud, Wat zijn de afmetingen van die speakers? groet, Pier Durk >>afmetingen<< Voordat ik de REM's kocht heb ik nog overwogen om de B&W monitor 808 aan te schaffen. Alleen deze had ongeveer de zelfde maten als jouw TDL's en helaas zijn ze dan niet fatsoenlijk in hifi opstelling te plaatsen op mijn kamer. 155 cm hoog, 33 cm breed en 40 cm diep afmetingen van de REM's matchen een stuk beter.. Bovendien moet ik eigenlijk niet aan andere speakers denken nu ze hier eenmaal staan! groet, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 september 2004 Report Share Posted 5 september 2004 Beste Pier Heb je al een andere amp op 't oog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 5 september 2004 Report Share Posted 5 september 2004 Beste Pier Heb je al een andere amp op 't oog? Ha Geerdie, D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 september 2004 Report Share Posted 5 september 2004 Beste Pier Heb je al een andere amp op 't oog? Ha Geerdie, D Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 5 september 2004 Report Share Posted 5 september 2004 Beste Pier Heb je al een andere amp op 't oog? Ha Geerdie, D Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Ook al ben ik laat met deze toevoeging, mijn beste audio aankoop ooit moet zijn: Quad esl-63 luidsprekers Ik verbaas me elke keer weer hoe goed deze apparaten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Voor mij waren dit deze... Wat een openbaring! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Als ik van al mijn HiFi aankopen sinds 1987 (en dat zijn er nogal wat ) een 'beste aankoop' zou moeten kiezen dan zou dat denk ik wel de Naim Nait-2 zijn. Dat was toch wel een product die op mij een onvergetelijke indruk maakte. Het klonk zoveel beter dan 't uiterlijk, afmetingen en cijfers (15watt) deed vermoeden, het is een aankoop waar ik nog nooit spijt van gehad heb. "This thing sounds insanely great. Like a 15Wpc Krell integrated amplifier...if D'Agostino dared to think small." (bron: Stereophile US, April 1990) Het leuke ervan is, dat 't niet bij lange na niet m'n duurste aankoop was (en ze blijven zeer waardevast) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Maar toch verkocht, die Nait? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Maar toch verkocht, die Nait? Heb 'm nog vrij lang gehouden, omdat ik te bang was er spijt van te krijgen. Heb 'm uiteindelijk wel verkocht, maar heb later toch weer eentje terug gekocht, voor dezelfde prijs als ik 'm verkocht had Da's het leuke van die Naitjes, je hoeft er vrijwel nooit veel op te verliezen. (de verkoper was zelfs zo vriendelijk om 'm persoonlijk te komen brengen ) Het was de bedoeling om 'm in een 2e set te gebruiken in een 2e slaapkamer. die dan als extra luisterkamer zou fungeren. (maar bij dat idee is 't gebleven, en in die kamer staat m'n PC,bureau, printer,e.d.) Het meest "schokkende" is eigenlijk wel dat ie klankmatig, naar mijn smaak, nu nauwelijks onderdoet voor m'n Sonneteer Campion! (Het enige verschil met m'n vorige Nait2 is, dat ik die via zo'n goedkoop Gamma sterkkerblokje had aangesloten en deze via een Naim mainsblock stekkerdoos + deze Nait-2 staat op masterbase. Of die 2 dingen het doen...geen idee, maar deze Nait-2 klinkt erg goed!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjwe Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Hallo, Ik heb er twee. Krell kav 300i versterker, onverwachts toch datgene waar ik naar op zoek was. Sony cdpx 77es cd speler, al eens mogen hebben, verkocht daar benieuwd naar andere spelers, spijt van, ander 77 gekocht. Groet, Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 In de categorie luidsprekers zou 't denk ik worden: De Acoustic Energy AE1 Kwamen overigen pas echt goed tot hun recht op een zware, stabiele versterker, wat ik toen nog niet voldoende realizeerde, vandaar dat ik toen de fout maakte om ze uiteindelijk weer te verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Beste aankoop dacht dat de A400 van Pioneer het was,begin nu wel erg twijfelen. Mischien dan toch de UC,ja wel die bij Sound evolutions vandaan dan he. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Mijn beste aankoop zijn zonder twijfel de Thiel CS 3.6 speakers geweest. Ik heb in m'n leven aardig wat speakers versleten en er ook heel veel beluisterd maar de volstrekt natuurlijke, ongekleurde, vanzelfsprekende en gedetailleerde weergave gekoppeld aan de geweldige stage van de Thiels blijft me toch iedere keer weer verbazen en bekoren. Deze speakers zijn voor mij, ook na bijna 7 jaar, nog steeds blijvertjes! ..en op de 2e plaatst staat de Mark Levinson ML No.333. Jarenlang een onbereikbare droom geweest, maar enige jaren terug ineens onder handbereik op de 2e hands markt. Met z'n enorme kracht, controle en neutraliteit is de eindversterker de perfecte match voor de Thiel CS3.6, die bekend staat als "lastig aanstuurbaar". Ik heb de Thiels met diverse eindversterkers geprobeerd maar de combinatie met de ML is ongelofelijk mooi. Wat mij betreft een gouden huwelijk die eeuwig mag duren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Ik heb de Thiel's op twee van onderstaande monoblokjes beluisterd en dat klonk wel..eh....aardig Audio Research M 300 mono buizenversterker Nou Ruud, dit bescheiden complimentje lijsten we in want over het algemeen ben jij daar niet zo scheutig mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Geachte forumleden M'n beste aankopen op het gebied van audio, en dat zijn er vele geweest zijn de Maestro amp van Audio Analogue, en de Thiel speakers CS 2.3 En samen met de Northstar combi klinkt het wel lekker. Ik heb m'n complete set nu pas 2.5 jaar, en ik hoop er nog lang van te genieten. Groetjes Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Als "snoepje van de week" wil ik de Transrotor Leonardo in aanmerking laten komen: Transrotor Leonardo Doppio met externe "Fein" voeding, SME 3500 en Benz Micro Glider L2 Zo'n 5 jaar geleden had ik de wens om nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts