Audiopaul Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 Beste Paul, Kijk eens naar de datum van mijn posting Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 Van harte super gefeliciteerd, Paul!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 Van harte super gefeliciteerd, Paul!! Dank je! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 Mooie aankoop Paul. Wat draaitafel betreft ben ik nog niet uit mijn volgende aankoop. Waarschijnlijk een kleine upgrade van mijn Graham 2.1 arm zodat die nagenoeg gelijk is aan de 2.2, daarna een nieuwe phonotrap waaraan ik aan een Silver Kube denk en als laatste een nieuw element waarbij ik aan een JA denk. Deze laatste twee aankopen kunnen nog jaren op zich laten wachten want het leven is duur en mijn gezin nog duurder. Volgend jaar krijg ik wel een keer een bruto maandsalaris netto als dat niet wordt afgeschaft. Ik denk dat mijn beste aankoop wel de Conrad Johnson 17 LS voor en de 11a eindversterker is. Een fantastische kombi die er ook nog geweldig uitziet. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 Beste Paul, Kijk eens naar de datum van mijn posting Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 Haha, komt ie weer met z'n 'lummel' Zo voorspelbaar Je bent toch ook een lummel of niet soms? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 Beste aankoop? Mijn huidige versterker, de Marantz PM 7200. Denk niet meer aan upgraden. Off topic: De Mariavespers van Monteverdi, 5 jaar geleden blind gekocht, kende de muziek niet, blijkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
christobal Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 Mijn BASIS 1400 Draaitafel met Graham arm en BenzGliderVandenhul element Ook heb ik onlangs voor nog geen 50 euri een Marantz CD-80 cd speler kunnen kopen waar ik ook errug blij mee ben.... Recentste aankoop een Aesthetix Cartridge Demagnitizer met zeer goede resultaten Ik ben blij..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 februari 2005 Report Share Posted 23 februari 2005 Hai Christobal. Is dat een Graham 2.1 of een 2.2 ? Ik ben wel geinteresseerd in ervaringen over de verschillen. De arm is goedkoop up te graden. Wat is een Benz/ Glider van de Hull? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 februari 2005 Report Share Posted 24 februari 2005 Wat is een Benz/ Glider van de Hull? Ik vermoed een door van den Hul geretipte Benz Micro Glider. Er zit dus een andere naald in dan standaard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 maart 2005 Report Share Posted 2 maart 2005 Mijn Thiel 2.3. Na 18 jaar gedraaid te hebben met Solosound electrostaten en Quad 33 vv en ik meen de 303 en 405 als ev heb ik in 2000 een nieuwe set gekocht: Thiel 1.5 als basis en Arcam Alpha 8SE CD en de Alpha 10 ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 http://www.profusionplc.com/static/images/...s/eb-ta2020.jpg Wat is dat? Een evaluatieboard van een Tripath TA-2020 klasse D versterker. Ik vind dat dingetje heel mooi klinken, zeker als je nagaat wat ik ervoor betaald heb. Er zit inmiddels wel een kastje omheen. Ik moet de eerste ecght goed klinkende klasse D versterker nog horen. In het hoog klinken ze in mijn oren nogal rauw. De beste (in mijn oren) is de Tact. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Correctie: alle Tripath ampmodules werken niet volgens het klasse D principe, maar volgens een eigen klasse T principe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Nog iemand Ja hoor Een van mijn beste aankopen is/zijn Translator Impact 50 luidsprekers. Is probleemloos meegegroeid, met de rest van de installatie Het geluid is in de loop de jaren alleen maar mooier geworden. Een topper! met slechts 1 minpunt.... een lage WAF Gelukkig kunnen er veel plantjes op http://www.xs4all.nl/~brede01/fotos/impact50.jpg Vriendelijk groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Nog iemand Ja hoor Een van mijn beste aankopen is/zijn Translator Impact 50 luidsprekers. Is probleemloos meegegroeid, met de rest van de installatie Het geluid is in de loop de jaren alleen maar mooier geworden. Een topper! met slechts 1 minpunt.... een lage WAF Gelukkig kunnen er veel plantjes op http://www. . /~brede01/fotos/impact50.jpg Vriendelijk groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Correctie: alle Tripath ampmodules werken niet volgens het klasse D principe, maar volgens een eigen klasse T principe. Aha, eindelijk iemand die het verschil kent. Wat is het verschil tussen klasse D en klasse T ? Ach zoiets dan Klasse D is een effeciency oplossing, je moet de schakelfrequentie vrij hoog kiezen (ik geloof 16 X hoger dan de hoogste frequentie) om terugvouwen te voorkomen. Voor zover hoorbaar. Het is enigszins vergelijkbaar met DSD, alleen hier is het 128 x hoger dan de hoogste frequentie... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Beste, Klasse D, Klasse T etc. Het blijven schakelende versterkers die slechts een "model" aan de uitgang geven van de werkelijke golf. In het laag kunnen zulke schakelingen geweldige dingen doen (de Crown k2 is daar een ongekend goed bewijs van), maar het midden-hoog blijft een slecht aftreksel. Ik heb vele PWM versterkers mogen beluisteren. Ik heb zelf ook gebouwd met Tripath, de ICE modules en het zuigt gewoon. We gebruiken ze voor versterking op applicatie, zoals museum enzo. Maar ik vind het tot dusver een stap terug voor serieuse audio. PWM zal echt wel een keer op een punt komen dat het echt goed wordt, maar voorlopig ben ik van mening dat er nog een lange weg te gaan is. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 oktober 2005 Report Share Posted 19 oktober 2005 Nou ja, je kunt uitrekenen hoe hoog je schakelende frequentie moet zijn om een niet-hoorbare vervorming te introduceren. Die is vrij hoog, waardoor een deel van het voordeel verdwijnt (hoge efficiency, evenredig met f^2). Maar ik sta (nog steeds) vrij sceptisch tegenover die PWM-achtige versterkers. Zij hebben nog steeds een laagdoorlaatfilter nog en dat hapert per definitie. groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Nou ja, je kunt uitrekenen hoe hoog je schakelende frequentie moet zijn om een niet-hoorbare vervorming te introduceren. Die is vrij hoog, waardoor een deel van het voordeel verdwijnt (hoge efficiency, evenredig met f^2). Maar ik sta (nog steeds) vrij sceptisch tegenover die PWM-achtige versterkers. Zij hebben nog steeds een laagdoorlaatfilter nog en dat hapert per definitie. groet, Jacco Beste Jacco, Maar je blijft met grote filters zitten aan je uitgang. Het blijft een "model" van de werkelijkheid. Zeer jammer vind ik ook de noodzakkelijke diodes in je uitgang van de Tripath chips. Die heb je nodig in het ontwerp om tegen EMK van je speakers te dempen. Moet je voor de grap maar eens de resolutie meten van een Tripath chip met signalen van -40 dB. En vergelijk dat eens met een lineare versteker. Dan begrijp je al deels mijn bezwaren. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Nou ja, je kunt uitrekenen hoe hoog je schakelende frequentie moet zijn om een niet-hoorbare vervorming te introduceren. Die is vrij hoog, waardoor een deel van het voordeel verdwijnt (hoge efficiency, evenredig met f^2). Maar ik sta (nog steeds) vrij sceptisch tegenover die PWM-achtige versterkers. Zij hebben nog steeds een laagdoorlaatfilter nog en dat hapert per definitie. groet, Jacco Beste Jacco, Maar je blijft met grote filters zitten aan je uitgang. Het blijft een "model" van de werkelijkheid. Zeer jammer vind ik ook de noodzakkelijke diodes in je uitgang van de Tripath chips. Die heb je nodig in het ontwerp om tegen EMK van je speakers te dempen. Moet je voor de grap maar eens de resolutie meten van een Tripath chip met signalen van -40 dB. En vergelijk dat eens met een lineare versteker. Dan begrijp je al deels mijn bezwaren. Groeten, Bas Tja, dat is natuurlijk om te huilen... Maar er zijn ook zat digitale systemen die dit verschijnsel vertonen, en ze claimen een 16 bits systeem te zijn Ook in deze business zijn dus een hele hoop prutsers aan het werk. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Aan de reacties van de kenners te zien deugt er niks van klasse D. Ik zal wel slechthorend zijn Haha, nee hoor, je bent gewoon veel te nuchter. Klasse D kan onder normale omstandigheden best goed klinken hoor. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 oktober 2005 Report Share Posted 20 oktober 2005 Mijn beste aankoop is : (Zilverdraad dus..) Bij elkaar voor nog geen twintig Euro twee interlinks mee gemaakt, tussen voor-en eindversterkers gezet in de plaats van Van Medevoort SC 4S en dat was de beste upgrade Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 oktober 2005 Report Share Posted 21 oktober 2005 Mijn beste aankoop is : (Zilverdraad dus..) Bij elkaar voor nog geen twintig Euro twee interlinks mee gemaakt, tussen voor-en eindversterkers gezet in de plaats van Van Medevoort SC 4S en dat was de beste upgrade Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 maart 2006 Report Share Posted 24 maart 2006 Mijn zelf gemaakte phonokabel.... En als tweede mijn CD120.... De laatste maanden tenminste.... En waarom dan wel....??? Deze spullen hebben de klankkwaiteit van m'n set behoorlijk opgeschroefd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 maart 2006 Report Share Posted 25 maart 2006 Mijn beste aankoop is : (Zilverdraad dus..) Bij elkaar voor nog geen twintig Euro twee interlinks mee gemaakt, tussen voor-en eindversterkers gezet in de plaats van Van Medevoort SC 4S en dat was de beste upgrade Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts