Ruud Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 In tegenstelling tot Hans, was het diezelfde Sony. De Cd 101 ,of zoiets, loodzwaar en loeiduur, datwel. 5 jaar lang CD's gekocht ,de grootste miskleun die ik ooit gemaakt heb. Gelukkig bracht het verschijnen van de lp Graceland me weer op het juiste spoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whyami Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Slechtste aankoop? Nog niet zo lang geleden.... vorig voorjaar, een paar Magnapans 1.6 QR. In de winkel klonk het formidabel. Een avondje thuis (langer was helaas niet toegestaan), de mooiste CD's klaar gelegd (vooral akoestische muziek en vrouwenstemmen) en dat klonk niet fout! Dus aangeschaft, maar... toen bleek dat mijn overige (voornamelijk Jazz & Pop) CD's nogal magertjes klonken, op het metalige af. Veel uren gedraaid om ze goed in te spelen, maar niets hielp. Nameten en toen bleken de frequenties tussen 80-150Hz sterk verzwakt, bye, bye dynamiek! Waarschijnlijk passen de 1.6 QR's dus niet goed in mijn L-vormige woonkamer. Dus binnen een halfjaar weer verkocht en ongeveer 40% op afgeschreven. De les voor mij? Rustiger luisteren; langer dan een enkel avondje mag het spul niet mee naar huis?....., dan laat maar! Sindsdien geniet ik overigens weer met volle teugen van mijn setje Quadral luidsprekers, een oude liefde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Mijn waardelooste aankoop? Een setje MIT Terminator 2 interlink van 3 meter. Die deed het eerder slechter dan beter t.o.v. de ouwe Oehlbach NF2 die ik tot dan toe gebruikte. Die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Hmm, m'n slechtste aankoop: Sonus Faber 'Concertino's (het verhaal erachter is inmiddels wel bekend, neem ik aan ) Van den Hul CS122 kabel. Destijds vanwege de goede reviews maar gekocht, maar na ongeveer 'n uurtje ofzo, weer in de rommelkast beland, en ligt daar nu nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Na z Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Mission M72. Een miskoop toegeven vind ik toch wel moeilijk maar goed ik zal hem jullie niet ontnemen. Heb deze speakertjes gekocht toen ik 16 was. De klank was aardig spectaculair op het eerste gehoor. Dynamisch, sprankelend en redelijk volume laag. Helaas heb ik er niet langer dan een paar maanden naar kunnen luisteren. Klank arm, het ontbreken van een stukje realisme en onaangenaam om meerdere uren naar te luisteren. Daar bij kwam nog eens dat het laag niet diep ging maar er gewoon een piek rond de 100hz zat. Commercieel laag wordt dit wel genoemd. Op het eerste gehoor denk je "hje, er komt best diep laag uit zo'n klein kassie", na een tijd luisteren ging ik me ergeren aan die piek in het laag en besefte ik dat de vorige speakers (good old small Kef's) toch "beter" klonken. Beter in balans en simpelweg fijner om naar te luisteren. Maar goed, van fouten leer je.. groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Beste, Mijn slechtste aankoop was toch wel mijn Krell KRC-3 preamp. Om te beginnen al omdat hij vanaf het begin af aan defect was. Service in nederland was ver te zoeken. De encoder was stuk, uiteindelijk uiteraard zelf hersteld en met succes Verder bleek later ook na meerdere vergelijkingen dat deze pre helemaal niet zo goed klinkt, en veel goedkopere pre's gewoon veel beter klonken. Nee dat was echt een miskoop! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Mijn slechste aankoop dat is mijn NAD 402 tuner, ooit luisterde ik veel radio toen heb ik deze tuner gekocht. Sindsdien luister ik bijna nooit meer. Dit ligt niet aan de tuner maar aan mij. Ik heb wel eens gedacht om de tuner te verkopen maar dan krijg je er toch bijna nix voor. Als ik ooit de ruimte in mijn rack nodig heb voor een dac of zo gaat de tuner er uit denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Mijn slechtste aankoop was een paar Linn AV 5140 vloerstaanders. Had toendertijd besloten om mn 20 jaar oude set eens te gaan upgraden , was een beetje een impuls aankoop. Kwam er toch al vrij snel achter dat het niet mijn weergevers waren , acoustische instrumenten (Clarinet, Piano, Saxen ed) waren niet om aan te horen (metalig en verre van natuurgetrouw) . Dan klonken mn 20 jaar oude Audiolab Candor weergevertjes toch een stuk natuurgetrouwer. Heb de Linns weer snel van de hand gedaan en een paar B&W Matrix 802s3 aangeschaft (tevens mn beste aankoop ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Mijn laatste twee auto's: Daihatsu Charade en Opel Kadett. Mijn hemel wat hebben die krengen mij een geld gekost qua reparaties. Voor mij geen auto meer. Per benenwagen, fiets of trein verplaats ik mij nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 REL Q50 met backfire principe. Hij werd ook weer vlug uitgezwaaid. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 augustus 2004 Report Share Posted 11 augustus 2004 Mijn aller slechtste aankoop was een Citro Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 Mijn slechtste aankoop: m'n nieuwe zelfbouwluidsprekers, gaan nog heden avond de openhaard in Hoe komt dat dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 ...en een nog waardelozer Citro Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 Mijn slechtste aankoop: m'n nieuwe zelfbouwluidsprekers, gaan nog heden avond de openhaard in Heb je de warmte er toch nog van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 ...en een nog waardelozer Citro Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Moet je naar een kleine garage gaan waar maar een paar mensen werken. Zodat je eventueel de mensen leert kennen die er werken en dat geeft soms wel een beter "gevoel" als je weet wie er aan sleuteld. Aan mijn motoren mogen slechts 2 mensen sleuten Arno Nijsen en ik. Niet dat ik het kan maar ik mag het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Mijn slechtste aankoop: m'n nieuwe zelfbouwluidsprekers, gaan nog heden avond de openhaard in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Mijn slechtste aankoop: m'n nieuwe zelfbouwluidsprekers, gaan nog heden avond de openhaard in Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Een Zonie versterker met een zodanig slechte phono trap dat ik een tijd volledig op CD ben overgegaan. Ging toen beduidend minder luisteren. Een later experiment met mijn Quad overtuigde me van mijn fout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Ik had het kunnen weten, afwerking (elektriciteit) en Italianen.. Een Italiaanse koffiezetmachine: Om de 3 maanden stond ie bij de reparateur. Uiteindelijk, na bijna 2 jaar, heb ik mijn volledige aankoopbedrag terug gehad bij aankoop van een Zwitserse (Jura). Achteraf dus blij dat ik hem bij een winkel had gekocht met een perfecte service. Een vriend van me had een ander model van Saeco iets goedkoper via Internet en had dezelfde ellende, maar niet die service.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Ik had het kunnen weten, afwerking (elektriciteit) en Italianen.. Een Italiaanse koffiezetmachine: Om de 3 maanden stond ie bij de reparateur. Uiteindelijk, na bijna 2 jaar, heb ik mijn volledige aankoopbedrag terug gehad bij aankoop van een Zwitserse (Jura). Achteraf dus blij dat ik hem bij een winkel had gekocht met een perfecte service. Een vriend van me had een ander model van Saeco iets goedkoper via Internet en had dezelfde ellende, maar niet die service.. Hoezo, ik had het kunnen weten? Statn de Italianen daarom bekend dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Ja, toch!Hem inruilen bij Hobo voor een driekoppen Aiwa AD F-660. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 Hoezo, ik had het kunnen weten? Statn de Italianen daarom bekend dan? Bij mij wel ja, heb slechte ervaringen. Kijk ook zelf maar, auto's, motoren, elektronica, wapens., maakt niet uit wat. Het ziet er leuk uit, maar de afwerking.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts