bees Posted 12 augustus 2004 Report Share Posted 12 augustus 2004 iemand enig idee of er nog wat kwaliteits verbetering valt te halen als je een andere dan de standaard ingebouwde phono v.v. gebruikt? en is dat eigenlijk wel mogelijk? groet, bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 12 augustus 2004 Report Share Posted 12 augustus 2004 Ik neem aan dat je de ingebouwde phono voorversterker van je versterker bedoelt? Ja, dan is het wel mogelijk door een losse voorversterker aan te schaffen en deze op een lijningang aan te sluiten. Afhankelijk van je versterker is er dan zeker wel een winst te behalen. Persoonlijk denk ik dat je meer winst haalt met een ander element. Ik heb onlangs het standaard element (Ortofon OM5) vervangen door een Denon DL110 en ik hoor nu veel meer muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 12 augustus 2004 Author Report Share Posted 12 augustus 2004 nee in de speler zit een phono.v.v en die sluit ik dan meteen aan op een lijn ingang van mijn primare 301... en ik heb het standaard element een maand of wat geleden vervangen voor een om20..en dta was idd al een enorme vooruitgang.... wellicht dat ik beter op zoek kan naar een andere tafel.... maar die krnegen kosten zoveel geld...*snif* alle leuke tafels liggen een beetje boven het budget... linn lp12, vpi, vpi tnt ;-) ik heb naar mijn idee ook teveel last van euhm ..rumble... maar dat is bij de ene lp ook meer dan bij de andere..... denk dat ik maar eens met ene paar lp's naar mijn hifi boer moet om daar eens te luisteren....... maar mijn budget ligt zo rond de 1000euro... en dan moet ik ook nog een leuke phono pre hebben..... tips trucs, modificaties alles is welkom! groet, bb *die die klote piraten muziek van gister avond maar niet uit zijn hoofd krijgt..... stap toch in de licht en geluids techniek da's allemaal rock 'n roll zeiden ze.......* Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 12 augustus 2004 Report Share Posted 12 augustus 2004 Je zou dan de ingebouwde vv er uit kunnen (laten) slopen en een losse vv aanschaffen. Maar hou er dan rekening mee dat een losse phonovoorversterker van enige kwaliteit gauw enkele honderden euro's kost plus de bijkomende kosten van een extra kabel. Als je een nieuwe platenspeler aan zou schaffen dan komen die kosten er sowieso nog bij. Primare heeft een losse phonoversterker in het programma voor zo'n 700 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 augustus 2004 Report Share Posted 12 augustus 2004 iemand enig idee of er nog wat kwaliteits verbetering valt te halen als je een andere dan de standaard ingebouwde phono v.v. gebruikt?en is dat eigenlijk wel mogelijk? groet, bb Hoi Bas, natuurlijk is dat mogelijk, maar vergt enig "sloopwerk" in je Po-ject. De ingebouwde phonotrap is er snel genoeg uit. Een leuke en betere lossen phonotrap begint bij de NAD PP2 voor ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 iemand enig idee of er nog wat kwaliteits verbetering valt te halen als je een andere dan de standaard ingebouwde phono v.v. gebruikt?en is dat eigenlijk wel mogelijk? groet, bb Hoi Bas, natuurlijk is dat mogelijk, maar vergt enig "sloopwerk" in je Po-ject. De ingebouwde phonotrap is er snel genoeg uit. Een leuke en betere lossen phonotrap begint bij de NAD PP2 voor ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 Voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 iemand enig idee of er nog wat kwaliteits verbetering valt te halen als je een andere dan de standaard ingebouwde phono v.v. gebruikt?en is dat eigenlijk wel mogelijk? groet, bb Hoi Bas, natuurlijk is dat mogelijk, maar vergt enig "sloopwerk" in je Po-ject. De ingebouwde phonotrap is er snel genoeg uit. Een leuke en betere lossen phonotrap begint bij de NAD PP2 voor ca Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 15 augustus 2004 Author Report Share Posted 15 augustus 2004 plan van aanpak: ik ga eerst eens een speedbox aanschaffen... aangezien ik laatst een enorme hoop singletjes van mijn oma heb gekregen (jawel jaren 50 sooi erg leuk dus....) en die snaar omgooien iedere keer is teveel werk.... en bovendien.. het oog wil ook wat... dus zo'n speedbox se is wel leuk..... wellicht dat ik daarna ga proberen die phono v.v uit de tafel te trekken... of wellicht haal ik dan wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel andere tafel........... denkt aan een pro-ject rpm9, een leuke clearaudio, 2e hands vpi scout.....etc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts