Jump to content

IMF

kenneth john
 Share

Recommended Posts

Beste John,

Jazeker ken ik de IMF ALS 40 mk 2 het merk heet tegenwoordig TDL.

Prima luidsprekers transmissionline hoog rendement +/- 20 jaar oud.

Zonder meer aan te sturen door een Radford buizenversterker.

Klinkt niet analitisch maar wel heel vriendelijk en audiofiel geluid.

Met vriendelijke groet,

Haudio

Hee Hoi Kenneth

Ja,sorry Dit is niet echt een antwoord waar je wat aan hebt..

..remember me ? Ik ben nog steeds megahappy

met je oude Naim versterker.(small world,eh)

Ik zie dat je dus nog steeds je Radfords hebt. Hopelijk heeft Haudio je probleem nu opgelost en kun je de Radfords gewoon houden.

Well, See ya'

Guest marcello

Ik heb grote IMF's (de studio monitors)

ik heb ze gehoord op een buizen ik vondt dat toen zeker niet verkeerd klinken,maar ga maar eens naar een classe audio luisteren, dit verandert je gedachten messchien .

de imf zijn toch redelijk moeilijke speakers om aantesturen (of het zijn alleen die van mij).Dus je moet zeker geen buizen versterkertje van bijv 12 watt hebben.

dan krijg je problemen , zeker als een keer wat harder zou willen als normaal niveau.

groetjes,

marcel aarts

Hallo Marcello ik heb Radfords die zijn 50 watt per kanaal ,en ik geloof dat het redament van de IMF's boven de 90 ligt dus dit gaat goed .Je moet er inderdaad niet me gaan blazen dat is zowel voor de IMF als de Radford de doodsteek ,maar bij gewoon gebruik gaat het prima het klink heel goed de IMF is zeer open ,een breedt stereo beeld en erg diep Dit gaat better samen dan de Radfords en de Infinty's ,maar ik mis daar integen wel het laag van de Infity's(ik heb het over de kappa 9.2i serie)Ik heb ze er nog wel staan.Maar de combinatie zo als ik nu draai is erg mooi (maar tussen ons beide mis ik toch mijn JBL L212 op mijn Stage Acompany's ik had twee CA 900 2x500 echte watts ,ooit wel eens je stem laten vervormen door luidsprekers nou dat kon daar mee ik voelde het laag in mijn haarwortels ,en geen boem bass nee echte velle korte harde klappen ,als men 15 min luisterde dan was je bek af !!Ja dat mis ik wel oerdegelijk spul ,echt daar kan geen Bryston tegen op,en de L serie van JBL(met witte woofers )daar blaas je de termopeen mee uit je kozeinen!!Goed dat even tusen ons)Let maar niet op mij!!LOL Had jij niet je luidsprekers ergens te koop aangeboden? Weet je al een prijs? Vriendelijke Kenneth

Guest marcello

ik zat aan een prijs van 800 gulden te denken

Ben nou naar kleine speakertjes aan het zoeken (messchien wel zelf bouwen).

ik vindt de singali s1 mooi ook de jm lab micro utopia ,maar ja die liggen buiten mijn bereik (ben pas 18 en zit nog op school)

ik ben messchien van plan oom iets met seas

componenten te doe bijv de bb1 te bouwen

kan iemand mij vertellen hoe deze klinken ?

groetjes,

marcel aarts