Jump to content

Set van 2 nieuwe luidsprekers (boekenplank model)

der neue
 Share

Recommended Posts

Nou ik ben dus weer in de weer voor 2 nieuwe luidsprekers die als monitor moeten dienen bij het draaien, ze komen dus op standaards te staan (dus geen vloerzuilen) Alleen welke nu?

heb een beetje rond lopen kijken en in 2 zaken geluisterd kwam beetje tegen de volgende types aan:

Dali evidence 370

B&W 602 S3

kef

klipsch sb-3 (nog niet geluisterd weet niet of hoorn-techniek goed klinkt op de muziek die ik draai)

Heeft iemand nog andere adviezen? ik draai house, tech-house en techno. Er moet dus een volle, diepe bass uitkomen en een helder hoog (bass-treble verhouding moet goed zijn) midden natuurlijk gewoon goed.

budget: ong 300-400 per stuk

Nou ik ben dus weer in de weer voor 2 nieuwe luidsprekers die als monitor moeten dienen bij het draaien, ze komen dus op standaards te staan (dus geen vloerzuilen) Alleen welke nu?

heb een beetje rond lopen kijken en in 2 zaken geluisterd kwam beetje tegen de volgende types aan:

Dali evidence 370

B&W 602 S3

kef

klipsch sb-3 (nog niet geluisterd weet niet of hoorn-techniek goed klinkt op de muziek die ik draai)

Heeft iemand nog andere adviezen? ik draai house, tech-house en techno. Er moet dus een volle, diepe bass uitkomen en een helder hoog (bass-treble verhouding moet goed zijn) midden natuurlijk gewoon goed.

budget: ong 300-400 per stuk

Hallo Neue,

Ik verbaas me over het feit dat je techno en house draait en aangeeft van diepe bassen te houden, maar vervolgens naar monitor speakers wil gaan luisteren :confused:

Het moge bekend zijn dat vloerstaanders over het algemeen meer (overigens niet altijd beter) laag geven, terwijl een vloerstaander niet meer vloerruimte vraagt als een monitor op een standaard!

De door jouw genoemde B&W 602 S3 zal mijns inziens met jouw muzieksmaak het beste presteren, maar misschien moet je toch eens luisteren naar een vloerstande Infinity Alpha 40 of 50. Dit is een mooie slanke zuil, die binnen je budget valt en zeker met house een (in mijn oren) goedklinkende, evenwichtige, vette sound neerzet. De overige door je genoemde merken hebben mijns inziens de neiging te fel in het hoog te worden met house en techno.

Als je toch bij monitorspeakers wilt blijven (om bijvoorbeeld interieur gerelateerde redenen) zou je eens kunnen kijken naar aanvulling met een goede subwoofer. Ook op de tweedehands markt kom je regelmatig redelijk betaalbare subwoofers tegen van REL. Bijvoorbeeld een Q serie kan je laagweergave aardig opleuken !!!

Succes en laat ons zeker je keuze nog even weten,

Op mijn kamer draai ik gewoon sets in elkaar met mijn platen die ik dan in een club draai, ik heb nu een beetje oude zelfbouw speakers staan, maar vooral op mijn kamer heb ik gewoon boekenplank model nodig. Ik ben alleen erg op zoek naar de boekenplank speakers die juist een lekkere heldere maar liefst ook beetje diepe bass hebben. die gewoon passen bij mijn muziek stijl, ik koop later ooit nog wel zuilmodellen, eerst nog even wat meer geld bijverdienen met draaien ;)

Op mijn kamer draai ik gewoon sets in elkaar met mijn platen die ik dan in een club draai, ik heb nu een beetje oude zelfbouw speakers staan, maar vooral op mijn kamer heb ik gewoon boekenplank model nodig. Ik ben alleen erg op zoek naar de boekenplank speakers die juist een lekkere heldere maar liefst ook beetje diepe bass hebben. die gewoon passen bij mijn muziek stijl, ik koop later ooit nog wel zuilmodellen, eerst nog even wat meer geld bijverdienen met draaien ;)

Is het dan geen idee om nu een hoofdtelefoon te kopen in plaats van bookshelfs en dan door te sparen voor zuilen? Ik bedoel natuurlijk geen oordopjes, maar