ArjanPaul Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 Beste mensen, ik heb al veel op 'jullie'forum gelezen en moet zeggen dat jullie erg veel verstand van zaken lijken te hebben. Op mijn zoektocht naar apparatuur (lees: versterker) is mij duidelijk geworden dat het een conventionele stereo-versterker danwel receiver moet worden. Na wat luisteren viel voor mij NAD af (wat te helder, scherp, kortaf naar mijn mening) en viel mijn oor op Vincent (krachtig, diep geluid), en Marantz. Ik heb geluisterd naar een design versterker van Marantz die ik erg mooi vond klinken, maar ik vind het zonde om geld uit te geven aan design als ik de rest van de set niet zal kopen. Al gauw begon ik te denken aan de PM-7200. Recensies zijn lovend over dit type, en op verschillende websites en forums zijn mensen erg te spreken hierover. Helaas had een winkel waar ik was wel de bijbehorende cd-speler, tuner en dvd-speler, maar niet de versterker zelf, en kon dus neit luisteren. Een andere winkel wilde hem niet voor me aansluiten (vaag verhaal over dat luisteren geen zin had in een winkel...), hij had hem wel in de aanbieding voor 350 euro... Nu mijn vragen: - wat vinden jullie van die prijs? - zou ik voor de KI-versie moeten gaan, is er veel verschil (kost daar ongeveer 630 euro, eigenlijk boven mijn budget...)? - mijn speakers, magere Magnat Motion speakers, voldoen denk ik niet, maar kan niet alles tegelijk kopen, wat denken jullie ervan? - welke speakers zouden jullie erbij nemen, denk aan tussen de 200-350 euro per stuk? ik dank jullie hartelijk voor alle reacties, en ik hoop dat het mijn keuze zal helpen p.s. alle suggesties voor andere merken en combinaties zijn meer dan welkom, in het bijzonder reacties over Vincent. nogmaals dank Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumber Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 Beste mensen, ik heb al veel op 'jullie'forum gelezen en moet zeggen dat jullie erg veel verstand van zaken lijken te hebben. Op mijn zoektocht naar apparatuur (lees: versterker) is mij duidelijk geworden dat het een conventionele stereo-versterker danwel receiver moet worden. Na wat luisteren viel voor mij NAD af (wat te helder, scherp, kortaf naar mijn mening) en viel mijn oor op Vincent (krachtig, diep geluid), en Marantz. Ik heb geluisterd naar een design versterker van Marantz die ik erg mooi vond klinken, maar ik vind het zonde om geld uit te geven aan design als ik de rest van de set niet zal kopen. Al gauw begon ik te denken aan de PM-7200. Recensies zijn lovend over dit type, en op verschillende websites en forums zijn mensen erg te spreken hierover. Helaas had een winkel waar ik was wel de bijbehorende cd-speler, tuner en dvd-speler, maar niet de versterker zelf, en kon dus neit luisteren. Een andere winkel wilde hem niet voor me aansluiten (vaag verhaal over dat luisteren geen zin had in een winkel...), hij had hem wel in de aanbieding voor 350 euro... Nu mijn vragen: - wat vinden jullie van die prijs? - zou ik voor de KI-versie moeten gaan, is er veel verschil (kost daar ongeveer 630 euro, eigenlijk boven mijn budget...)? - mijn speakers, magere Magnat Motion speakers, voldoen denk ik niet, maar kan niet alles tegelijk kopen, wat denken jullie ervan? - welke speakers zouden jullie erbij nemen, denk aan tussen de 200-350 euro per stuk? ik dank jullie hartelijk voor alle reacties, en ik hoop dat het mijn keuze zal helpen p.s. alle suggesties voor andere merken en combinaties zijn meer dan welkom, in het bijzonder reacties over Vincent. nogmaals dank Hoi Arjan. Die Marantz is idd een mooie versterker, maar om voor de "ki"versie te gaan is puur persoonlijk.Bij a-b vergelijking vallen die subtiele verschillen eingelijk nauwelijks op, het schijnt dat de"ki" betere onderdelen toepast zoals andere condensatoren, maar nogmaals, is het de vraag of de meerprijs is te rechtvaardigen? Goede speakers tja, persoonlijke afweging is doorslaggevend.Ga eens luisteren bij een goed gesorteerde zaak. Zelf heb ik mission m35 waar ik heel tevreden mee ben, maar dat is heel persoonlijk.Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
balsan Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 Tip: Denk andersom, koop eerst goede speakers. Zoek daar vervolgens voor het resterende geld een goede versterker bij. Mijn ervaring is dat je goede speakers eigenlijk niet meer weg doet tenzij je de geldpest hebt, in combinatie met audio als verslaving. Echter goede speakers leveren altij weer geld op als je ze inruilt of verkoopt. Ik heb (12 jaar geleden) het als volgt aangepakt: Eerst goede speakers gekocht (Xanadu DS17) a FL 4.000,- Toen mij eerste pioneer versterker vervangen voor Luxman LV104U (FL 2.000) Weer 4 jaar later mijn ordinaier sony CD speler vervangen voor Marantz cd 63Mk2 KI (Overigens was daar het verschil tusse de gewone en de KI heel goed te horen. Mijn vrouw heb ik laten kiezen en die koos op gehoor de KI). FL 1.500. c.a. FL 700 was ik kwijt aan goede bekabeling (interlink speakers etc) De les: 50% van mijn budget zit in speakers, die ga ik niet vervangen. Nu is mijn versterker aan vervanging toe, en met een betere versterker ga ik dan met mijn huidige speakers weer flink vooruit. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
ELSON Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Beste ArjanPaul, Ik heb beide bij "foka"in Rotjeknor beluisterd en kon niet of nauwelijks verschil ontdekken .Ik vond de 7200 iets scherper in het hoog [s klanken in stemmen],maar dat was ,mijns inziens/horens, doordat de 7200KI al de hele dag aanstond en daardoor lekker op temp.was. Voor de rest geen negatiefs over deze versterkers.Klonken gewoon lekker ,zonder "poespas" geluid.Daarmee wil ik zeggen dat hij niet ergens in uitblinkt[positief bedoeld],maar op de langere termijn een prettige versterker zal zijn. 350,00 voor de 7200 is n strakke prijs,denk ik Groet Elson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Beste mensen, Een andere winkel wilde hem niet voor me aansluiten (vaag verhaal over dat luisteren geen zin had in een winkel...), hij had hem wel in de aanbieding voor 350 euro... nogmaals dank Als je dus die nou eens thuis kunt uitproberen en hij bevalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArjanPaul Posted 19 augustus 2004 Author Report Share Posted 19 augustus 2004 bedankt voor de reacties, ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar ja, lange-termijn denken zullen we het maar noemen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco turbo Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 Mordaunt short is ook een hele mooie combi met de Marantz Evenals Mission,maar ik zou zeker niet gaan combineren met Magnat en Elac Wil je toch voor een duitser gaan ga dan eens luisteren naar Canton. Het blijft een kwestie van blijven luisteren,al word je daar wel eens moe van En daar bedoel ik mee dat heen en weer kuieren van de ene winkel naar de andere met tekens weer andere omstandigheden. Gelukkig zijn er zaken die je ruim de tijd geven om thuis het een en ander uit te proberen greetz Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts