WanFie Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 Dit jaar naar Oostenrijk op vakantie geweest, zelfs een paar dagen Wenen. Ik heb eigenlijk alle aanplakbiljetten en aankondigingen doorgezocht, maar niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 beste hans, na anderhalve week op de veluwe heb ik meer dan genoeg muzikale belevenissen gehad. drie orgelconcerten (beekbergen , ermelo , en harderwijk) een paar van die dwijl orkestjes beluisterd met grote trom, trompet , trombone, en trommel (moest weer aan de PP denken ) en ik ben naar een radio en techniek beurs geweest !! dat was mooi , allemaal van die oude buizenradio's , en hele oude platenspelers met zo'n hoorn erop , en heel veel 78 toeren plaatjes , ook stoommachientjes en andere leuke prutsdingetsjes . ik heb er echt de hele middag rondgelopen zo leuk . als klap op de vuurpijl kocht ik er nog 200 lp's Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 2 jaar achter elkaar top. Vorig jaar oktober ariveerde ik in m'n hotel in Chicago.En ontdekte ik dat de Eagles die avond een concert gaven. half uurtje voor aanvang er naar toe , Bingo, Dit jaar in mei, zaterdag avond 6 uur ontdekte ik dat The Who in de Madison SQ.Garden speelde.8 uur zat ik binnen. Dus ik heb geen reden tot klagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 augustus 2004 Author Report Share Posted 13 augustus 2004 Zoals ik ook aangaf heb ik ook erg goede ervaringen, zoals die keer dat we op het aangrenzende Lido (voor ons campinggasten gratis toegankelijk) een aantal dagen een openlucht Jazzfestival werd georganiseerd (de entree was voor de betalende bezoekers ca 15 euro per avond). En dit vier dagen achtereen. Jammer dat het aangeboden repertoire meestal erg modern was (naar mijn smaak). Ook waren de kamermuziekconcerten in dat kleine kerkje bij Calceranica in Itali Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 Het grootse orgel ter wereld staat ook in Wenen (Stephanskirche), ... Ieder land zal dan wel zijn grootste orgel ter wereld hebben. In Amerika hebben ze er zelfs twee: Het orgel in de Wanamaker Dept. Store te Philadelphia met zo'n 28.000 pijpen en als toppunt het orgel in de Atlantic City's Conventionhall met meer dan 32.000 pijpen. In europa staat het grootste orgel ter wereld in de Stephan's Dom te Passau, met 17.774 pijpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 het grootste orgel ..... dat is al jaren een hele strijd,. in amerika winnen ze dat gemakkelijk , want daar knopen ze gewoon drie of vier orgels aan elkaar , en de aansturing is elektrisch pneumatisch. zo kan ik ook een groot orgel bouwen nee , een echt orgel is volledig mechanisch, oftwel alleen het lampje op de lessenaar en de wind motor gebruiken elektrischiteit . en het grootste VOLLEDIG mechanische orgel van europa staat in rotterdam. in de grote of st laurenskerk . Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 ..., oftwel alleen het lampje op de lessenaar en de wind motor gebruiken elektrischiteit . Kunnen ze daar geen koorknapen voor misbruiken? Blijf je helemaal origineel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 13 augustus 2004 Report Share Posted 13 augustus 2004 ..., oftwel alleen het lampje op de lessenaar en de wind motor gebruiken elektrischiteit . Kunnen ze daar geen koorknapen voor misbruiken? Blijf je helemaal origineel. Voor zo'n windmotor heb je wel meer energie nodig dan een paar van die jochies... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 Dag Hans en alle anderen, Toen ik een tiener was, beleefde ik mijn eerste orgelconcert in de Grote Kerk van Nijmegen. De organist, Feike Asma, een autoriteit op orgelgebied, bespeelde het orgel en zorgde er bijna voor dat het dak eraf vloog. Kortom: Heel indrukwekkend. De jaren daarna nam ik me voor, vaker een kerk van binnen te gaan zien voor een orgelconcert, maar op de een of andere manier kwam het er niet van. Echter, een kleine twintig jaar later wel. Ik werd vorige week uitgenodigd om een orgelconcert bij te wonen. Met blanco verwachtingen begaf ik me dan ook gisteravond richting randje Veluwe, om daar een orgelconcert bij de wonen in de grote concertzaal van Johannes Orgelbouw te Ede. De organist van deze avond was Bert Elbertsen. Een klein pedant manneke, die eerst de gang maakte naar het kleine Bachorgel en een improvisatie ten gehore bracht, gevolgd door Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 dat zeg ik ....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 ... na anderhalve week op de veluwe ... Wat is dat dan Niet meer terug naar Posterholt Dan heb je een fantastische Beachparty in Vlodrop moeten missen Verder was er hier in de buurt niks auditiefs te bewondeen, als je die beachparty tenminste daaronder mag scharen BTW erik, we noemen hier Posterholt niet voor niks "de lange ermood" (de lange armoe, vanwege de zandgrond waar niks op groeit dan onkruid en de langgerekte vorm van het dorp) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 ... na anderhalve week op de veluwe ... Wat is dat dan Niet meer terug naar Posterholt Dan heb je een fantastische Beachparty in Vlodrop moeten missen Verder was er hier in de buurt niks auditiefs te bewondeen, als je die beachparty tenminste daaronder mag scharen BTW erik, we noemen hier Posterholt niet voor niks "de lange ermood" (de lange armoe, vanwege de zandgrond waar niks op groeit dan onkruid en de langgerekte vorm van het dorp) ik kom nog een keer naar limburg. en dan neem ik een heeeeele stapel cd's mee , en kom ik bij je langs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 augustus 2004 Report Share Posted 14 augustus 2004 ... na anderhalve week op de veluwe ... Wat is dat dan Niet meer terug naar Posterholt Dan heb je een fantastische Beachparty in Vlodrop moeten missen Verder was er hier in de buurt niks auditiefs te bewondeen, als je die beachparty tenminste daaronder mag scharen BTW erik, we noemen hier Posterholt niet voor niks "de lange ermood" (de lange armoe, vanwege de zandgrond waar niks op groeit dan onkruid en de langgerekte vorm van het dorp) ik kom nog een keer naar limburg. en dan neem ik een heeeeele stapel cd's mee , en kom ik bij je langs. Met orgelmuziek natuurlijk, want daar heb ik, buiten een LP van Philip Glass, helemaal niks van Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 augustus 2004 Author Report Share Posted 15 augustus 2004 Verder niemand vakantiemuziekervaringen.....???? Ik was er trouwens nog een vergeten... Op de camping werd een of andere Oostenrijks muziekgezelschap aangekondigd. Dit in combinatie met een dineetje... Klonk goed, die info tenminste... Het was maar goed dat we er toch maar niet zijn gaan eten. Op honderd meter afstand was het gejodel n.l. nog niet om aan te horen. Kennelijk vonden veel campingbezoekers het leuk, het was er n.l. druk, en tot laat in de avond ging het gejodel door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 dat zeg ik ....... Gamma Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 15 augustus 2004 Report Share Posted 15 augustus 2004 2 jaar achter elkaar top.Vorig jaar oktober ariveerde ik in m'n hotel in Chicago.En ontdekte ik dat de Eagles die avond een concert gaven. half uurtje voor aanvang er naar toe , Bingo, Dit jaar in mei, zaterdag avond 6 uur ontdekte ik dat The Who in de Madison SQ.Garden speelde.8 uur zat ik binnen. Dus ik heb geen reden tot klagen. Die kaatjes heb ik ingewisseld omdat nu ook de bassist al de pijp had gelaten. Nog 2 Who-tjes te gaan helaas. Ben bij dat optreden van de laatste en voorlaatste DVD geweest, heerlijk, maar nu is gewoon de koek op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts