Jump to content

HAWK

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Ik heb in 1973 of zo een voor- en eindtrap van Hawk uit een pakket gebouwd. De voorversterker heb ik volgens mij nog ergens staan, de eindversterker is nog steeds in bedrijf.

Of dat dit bouwpakket toen ook al door John van der Sluis geleverd werd weet ik niet. Wel dat hij nu spullen onder deze naam levert.

John van de Sluis heeft ook een tijd een tijdschrift op de mark gebracht (Audio en techniek). Dit blad had soms een wat eigenzinnige mannier van muziek- en electronicabenadering, maar was in elk geval niet zo meelopend als de andere tijdschriften op dit vlak.

:rolleyes:

• 7 months later...
Guest Kraus vonBentinck

tot een half jaar geleden had men een eigen winkel in Rotterdam, maar die is inmiddels dicht gegaan. Nooit gehoord, wel eens een erg enthousiaste recensie gelezen in het blad "Klassieke Zaken".

Je vindt ze nog onder www.audio.nl maar dat zul je wel weten.

Ze hebben ook veel accessoires.

Hawk IS John van der Sluis. Ten tijde van A&T bracht hij wat daar in stond al als bouwpakket op de markt en is dat na het verscheiden van A&T onder de naam Hawk gaan doen voor zover ik na kan gaan.

John bracht al bouwpakketten (Quad 303 clones en G

Hawk Audio staat wel als sponsor vd DDIY2005 zondag 17 april in Zutphen

heb zelf een gemodificeerde Philps cd753 van Hawk Audio gehad met gemod. digitale uitgang en marmeren plaat eronder, heb deze een tijd als loopwerk gebruikt daar deze cdr las

heb ook wel eens een A18 klasse A eindversterker op een paar scanspeak ref . monitor beluisterd bij speaker en co die een klant mee had genomen

zeer fraaie versterker

Guest Kraus vonBentinck

Heb ook een paar keer voor de deur gestaan want was wel geinteresseerd, maar inderdaad, vaak niemand aanwezig en dus nooit binnen geweest.

Er zit nu iets anders in de zaak, er heeft een tijdje een bordje gehangen maar weet niet meer wat daar op stond.

Nooit beluisterd de producten van hawk wel gezien en dat maakt ook zeker indruk heel fraai allemaal goede componenten keuze.

John van der Sluis heb ik met een maat eens ontmoet in het oude westen waar hij een pand huurde in Rotterdam een bedreven man die maar voor 1 ding gaat muzikaliteit en dat is goed .

De man had ook heel goede ideeen wat mijn eindversterker betreft destijds een Velleman buizenbak en JAAAA dat klonk en dat advies was gratis .

Een typisch figuur met liefde voor het vak en voor muziek.

Geluisterd hebben we toen naar een door hem ontworpen speakerset die heel goed klonk en we konden alle tijd nemen.

Jammer dat je zo weinig van hem hoort heel jammer.

Audio & Techniek vond ik het enige blad dat gewoon eerlijk was, blijkbaar niet gewaardeerd door de adverteerders.

Verleden jaar van internet een gemodificeerde Philips CD 753 Hawk speler/ loopwerk gekocht voor weinig (100 euri).

Enige tijd met een North Star DAC en de laatste paar weken met een oudere

vMedevoort DAC aan het stoeien.

Ik heb nu 2 weken een Ayre CX-7 CD speler op proef. Speler die internationaal veel lovende testen heeft ontvangen (googelen).

Helaas voor de Ayre. Ik moet zeggen dat ik een duidelijk voorkeur heb voor de Hawk/vMedevoort combi!

P.S. Kraus, verleden jaar hebben we kortstondig wat CDtjes gedraaid met als loopwerk de Hawk. Misschien kan je dat nog wel herinneren.

dat is vermoedelijk mijn hawk 753 loopwerk

heb mem aan ene Tony verkochtt, toch wel spijt dat ik hem heb weggedaan

had er een sony sacd scd-940 voor in de plaats gekocht, blijkt deze problemen

te hebben met gewone cd's die kopieer beveiliging hebben en speelt geen cdr af

dus ook de deur uit, heb nu een Sheng ya buizen cd speler met philips loopwerk en buisjes/burr brown dac en gebouwd als een tank, ben weer een gelukkig mens

nu nog een goede sacd speler, heb een sacd scd-xe670 en een pioneer dv-656a

de laatste gaat de deur uit, daar voorlopig de sony bij multichannel sacd echt beter is, en heb 20 sacd's dus zonde om die niet te beluisteren

met 5 speakers in large stand en eventueel subwoofer erbij klinkt dit toch wel indrukwekkend

Klopt Ralf,

Ik heb hem ergens in augustus/ september verleden jaar van jouw gekocht.

Als CD speler doet ie het zonder meer heel goed, als loopwerk een subliem apparaat.

Mijn toenmalige CD speler die een (mega)veelvoud kostte heb ik verkocht.

In een direct vergelijk vond ik de Hawk met als DAC een Northstar een paar stapjes beter klinken.

Kan me voorstellen dat je er een beetje spijt van heb. Ik wist niet dat het zo'n goed ding was. Ik stond er zelf versteld van en had hem eigenlijk voor mijn zoontje gekocht voor zijn kinder CDjes

P.S. Heb je die zelfbouw speakers (zuilen) nog volgens mij met Scanspeak units.

Vond ik helemaal fantastisch klinken!

heb ook wel eens een A18 klasse A eindversterker op een paar scanspeak ref . monitor beluisterd bij speaker en co die een klant mee had genomen

zeer fraaie versterker

Ik moet nog ergens op zolder (overblijfselen van) de Ypsilon C1 voorversterker en Ypsilon D30 eindversterker hebben liggen. Kwamen die ook niet uit de keuken van John van der Sluis? Ik weet namelijk volstrekt niet meer hoe ik hier aan ben gekomen. Geleend en vergeten terug te geven? :huh:

Weerstand

Zie: http://www.hawkaudio.com/

Buitengewoon goede versterkers, met een muzikale klank, fijne doortekening, enz., enz. Voor mensen die een heel stevige bas wensen, zijn de hybrides alle aandacht waard.

Een paar jaar geleden kon je bij een handvol bedrijfjes de ontwerpen van John v.d. Sluis compleet gebouwd kopen. Bij Henk de Vries in Makkum, bijvoorbeeld. (DVA - De Vries Audio.)

Of dat nog steeds mogelijk is, zul je zelf moeten nagaan. Even opbellen, zou ik zeggen.