Jump to content

problemeem met mijn audio set : (

akera
 Share

Recommended Posts

Hoi!

Ik heb mijn audio systeem opgewardeerd (mijn pioneer midisteje heeft een schop gehad) en nu heb ik een Nad 314 en JPW ML510 speakers. Het probleem is nu dat er na een beetje muziek luisteren (+/- halve cd) een kraak in de linker speaker ontstaat. Het geluid valt dan links ook wat weg. Rechts gebeurd dit nu ook af en toe en ik baal hier nogal van . Ik heb (als student) best wat geld geinvesteerd in deze set en ben (zolang er geen problemen zijn) erg tevreden met het geluid. Als dit een probleem in de speaker (s) zou zijn, zou dit dan niet constant moeten zijn? Wat zou het in de versterker kunnen zijn? Ik hoop dat iemand mij een beetje kan vertellen wat hier aan de hand zou kunnen zijn.

Vriendelijke groeten,

Rutger Lokhorst

Ik heb de versterker gekocht van een particulier. Heb hem daar anderhalf uur horen spelen zonder enig probleem op verschillende geluids niveaus etcetera. De garantie is ook al verlopen.... mieuw

Wegens ruimte gebrek staat mijn dvd speler bovenop de versterker. Is dit een slecht idee?

Hallo akera,

Natuurlijk de CDspeler zeker niet op de versterker zetten wanneer de laatste warm wordt. Verder geldt denk ik: hoe stabieler hoe beter en hoe minder resonanties er van buitenaf naar de CDspeler komen hoe beter. Er zijn allerlei dingen, ook betaalbaar, die onder de CD-speler kunnen om hem meer trillingvrij te maken. Zie oa diverse discussies op dit forum onder de meer technische rubrieken.

:)

Rechts gebeurd dit nu ook af en toe en ik baal hier nogal van . Ik heb (als student) best wat geld geinvesteerd...

Gebeurd is in deze zin gewoon met een t.

I.p.v. dat je anderen met misschien dyslexie op hun spellingsfouten 'afrekent' mag je ook wel op je eigen spelling letten.

:rolleyes:

[/off-topic]

Als je een geluidsprobleem op een kanaal hebt is vrij makkelijk te achterhalen welk component de oorzaak is. Sluit beurtelings de interlinks (en uiteindelijk de luidsprekerkabels) achter elk component kruislinks aan (dus rechteruitgang op linkeringang en linkeruitgang op rechteringang). Is het probleem verschoven naar het andere kanaal dan was dit component de oorzaak. Zo niet volgende component proberen. Als kruislingsaansluiten van de luidsprekerkabels het probleem niet verschuift naar het andere kanaal zit het probleem in de weergevers.

gr,

Marcel