Jump to content

Definitief einde voor SACD?

dekkersj
 Share

Recommended Posts

Veel mensen hebben een kostbare collectie CD's of LP's opgebouwd.

Waarom zou je dan weer opnieuw beginnen met SACD of DVD-A.

Slaat nergens op.

Als je het mij vraagt is die hele kwestie ontwikkeld om er meer geld uit te slepen.

1. Je hebt een player nodig, is duur.

2. Je hebt eigenlijk meer speakers nodig, HELEMAAL DUUR!

3. Je hebt weer een nieuwe amp nodig, etc etc...

Als je de gemiddelde audiofiel in zijn hart kijkt, dan zal deze zweren bij LP of CD.

Simpelweg omdat er weinig poespas aan vast zit en omdat deze technologien zo ondertussen "uitontwikkeld" zijn. Koop een goede LP of CD speler en je heb een praktisch ongeevenaarde kwaliteit.

was gister in de free record shop, hebben ze tegenwoordig nog 1 stelling met 2 rijen cd's (a t/m z) rest van de 35 stellingen zijn dvd :D

?? Dat is altijd al het geval geweest. Maar je moet eens voor de lol naar een DVD-A vragen. Neem een fototoestel mee om de wazige blik in de ogen van de verkoper vast te leggen als je (weer) moet uitleggen dat DTS iets heel anders is...

Veel mensen hebben een kostbare collectie CD's of LP's opgebouwd.

Waarom zou je dan weer opnieuw beginnen met SACD of DVD-A.

Slaat nergens op.

Het is ook niet erg voor de hand liggend om dezelfde uitgave op een ander formaat te kopen. Dat slaat inderdaad nergens op.
Als je het mij vraagt is die hele kwestie ontwikkeld om er meer geld uit te slepen.

1. Je hebt een player nodig, is duur.

2. Je hebt eigenlijk meer speakers nodig, HELEMAAL DUUR!

3. Je hebt weer een nieuwe amp nodig, etc etc...

Iedere industrie vervangt een oud produkt me een nieuwe als de zgn. lifecycle dalende is.
Als je de gemiddelde audiofiel in zijn hart kijkt, dan zal deze zweren bij LP of CD.

Simpelweg omdat er weinig poespas aan vast zit en omdat deze technologien zo ondertussen "uitontwikkeld" zijn.

Waarom zweren bij cd? of LP?!?!?! Wat is er niet uitontwikkeld aan de nieuwe formaten? Dat is toch gewoon prietpraat. De prijzen van de spelers zijn inmiddels ook niets bijzonders meer. De software prijzen zijn echter stevig, de reden waarom je niet bij Freerecordshop in de schappen moet zoeken naar sacd.
Koop een goede LP of CD speler en je heb een praktisch ongeevenaarde kwaliteit.
Dat is gewoon niet waar. Hi res media klinkt gewoon veel beter, mits de opname en de afspeelapparatuur dat kan laten horen. M.n. aan de opname kant zou je de verantwoordelijke achter het behang willen plakken, maar dat is een medium-onafhankelijk fenomeen.

Hi res media klinkt gewoon veel beter, mits de opname en de afspeelapparatuur dat kan laten horen. M.n. aan de opname kant zou je de verantwoordelijke achter het behang willen plakken, maar dat is een medium-onafhankelijk fenomeen.

Kan ik van harte onderschrijven. Een jaartje of 2 geleden hoorde ik bij Frank Derks een echt goed DVD-A opname weergegeven met een top speler via evenzo top-weergevers die vrijwel alles laten horen (Thiel).

Dat was dus ongeveer vergelijkbaar met wat ik gewend ben aan geluid in de control room van de directe analoge mix-down van het geluid in een goede concertzaal ZONDER tussenkomst van een recording medium. Noch met CD noch met Vinyl kom je daarbij zo dicht in de buurt. Wat vooral opviel was de ongekunstelde rust en "losheid" in het geluid. Ook de "druk" (om het maar zo te noemen) van de acoustiek van de concertruimte kwam goed over. Iets wat je met CD zelden ervaart en met vinyl al helemaal niet.

Of je het nodig hebt om van muziek te kunnen genieten is natuurlijk een heel andere vraag. Gewoon CD en Vinyl bevalt mij wdb nog steeds ook goed.

;)

Weet je,

soms denk ik wel eens dat er niet van muziek genoten wordt en met de tijd wordt meegegaan. Dat is natuurlijk van alle tijden (met de tijd meegaan of niet) maar wat maakt het uit: LP is mooi (maar waar zijn al die nieuwe titels en wat is de prijs en hoe goed is de platendraaier waar alles op wordt afgespeeld?), CD is mooi (wat zijn de spelers etc) en SACD en DVD-A zijn ook heel mooi. De laatste is wat gebruikersonvriendelijker dan de SACD maar eer je een LP netjes hebt opgelegd, schoongemaakt etc.... Ook uit de wekkerradio komt soms wel wat moois....

Freerecordshop is slechts een medium om alle facelifts en andere veranderingen van Vanessa te kunnen bekostigen, dus zij die kopen betalen mee aan een roestend, zinkend ....schip?

Meer speakers nodig voor SACD of DVD-A hoeft niet perse...stereo-luisteren is ook mooi (misschien nieuwe speakers om dat de oude echt slecht zijn) en een nieuwe "player" tja, hoe lang speelt men met een CD-speler? En waarom niet een alles in 1 (zijn echt leuke zaken in te krijgen hoor). Maar nee, SACD is niks, wordt er gezegd en de dommen kraken maar (af), gelijk de stoffige LP's die ze hebben (heb ik er ook een paar meter van en gebruik ze met veel plezier alsmede de 9mtr CD's en 1mtr SACD's...wat een leuk spelletje is dit. :D

Waar waren we ook alweer :huh:

Oja, Pjotr geef ik groot gelijk. En een concertzaal , ook heerlijk, maar die passen weer niet in mijn luisterruimte. Misschien dat de opvolger van Q hier iets op kan vinden.

Met vriendelijke groet,

Obi Wan

Dat SACD problemen geeft boven de 8kHz  heeft Frank D al eens eerder uit de doeken gedaan. Als je het niet weet, valt het niet op. Als je er op gaat letten, merk je dat het bovend e 8Khz een scherp randje krijgt.

Of dat de reden is dat ZoNie stopt met de SACD weet ik niet. Ik weet wel; dat sinds er een nieuwe president in het ZoNiehuis zit er geen geld meer beschikbaar is voor de doorontwikkeling ervan. Kort gezegd. Zonie heeft de werkzaamheden van de afdeling R&D betreffende SACD sinds maart dit jaar met onmiddelijke ingang stop gezet. Ik denk dat dit eerder de doodsteek is voor dit nisproduct dan de eerder genoemde optredende vervorming.

En andere reden is dat het klootjesvolk nu echt niet zit te wachten op dit formaat en het aantal audiofielen niet opweegt tegen de kosten. Ik denk ook dat ZoNie het ook aan zichzelf te wijten heeft dat SACD niks is (geworden), door alle restricties die erin zijn gebouwd. Een "audiofiel" wil spelen en dan ook liefst met een berg verschillende apparatuur. Alleen al dat er geen digi-out DSD signaal uit die kastjes te peuren is, werkt als een verkooprem.

Sony celebrates five years of SA-CD September 27, 2004

"At a major reception held at the Sony Ginza Showroom Building in Japan, and attended by over 200 participants, Sony last week celebrated the fifth anniversary of the introduction of Super Audio CD. The event brought together leading representatives from many major record companies, including the Japanese subsidiaries of BMG, EMI, Universal Music K.K. (UMKK) and Sony Music Entertainment Japan (SMEJ), as well as equipment manufacturers, distributors and retailers.

"In his opening address, Sony Corporation Chairman and CEO, Mr. Nobuyuki Idei, emphasised the critical role that SA-CD plays today in bringing real music to the consumer. Furthermore, Mr. Idei restated Sony

Hallo,

'k lees nu pas de vloekende woorden van de man met de vloekende naam, Sodejuu. Ik denk dat de man (of is hij/zij een vrouw?) een vloek is voor de muziekliefhebber, maar dat is mijn eigen mening zonder te vloeken in de muziekkerk. Zonie ken ik nie, maar Sony wel. Alhek ok wellast fan spelluh hoar.

ArieSon: Amen, God (wie of wat dat ook mogen zijn zolang hij/zij maar de inspiratie van componisten is, od gewoon pure muziek :huh:<_< ) prijst de SA-CD

Met heilige groet,

Obi Wan

Kan het iets minder op man aub. Iedereen heeft recht op zijn mening, Een verschil van mening betekent niet dat je zoiets over iemand kunt schrijven. Zeker niet als je de persoon helemaal niet kent.

Mee eens, Duck!

'k lees nu pas de vloekende woorden van de man met de vloekende naam, Sodejuu. Ik denk dat de man (of is hij/zij een vrouw?) een vloek is voor de muziekliefhebber

Sodejuu is absoluut een man en zou niet weten waarom ie een 'vloek voor de muziekliefhebber' zou zijn :wacko:

Ik gun Sony alle succes voor SACD, maar de feiten/realiteit in de CD-winkels en op internet geven een heel ander beeld dan 't getoonde (reclame?)verhaal.

Mvg,

Alco B)

Gegroet,

Beunky en de zijnen

Zo je zin.... ik voel me gelijk Socrates, en zal de gifbeker drinken.

(zalig zijn de bekrompenen der aarde)

Censuur voordat er censuur komt......Iemand nog pillen voor me

Groetjes,

Obi Wan

Luisterze, maar dan ook alle media en niet zweren bij je krassige LP-draaiertje :):ph34r::ph34r::ph34r::ph34r:

Mag ik (voor de goede lezers DIT IS EEN EIGEN MENING!!!!!!!!!!!!!) Sodejuu een bekrompen sukkel vinden?? Of is dat beledigend.

Beetje over de streep Obiwan. Dat soort zgn. 'eigen mening', oftewel schelden, heeft geen plaats hier. Ik denk soms ook weleens een sukkel te ontdekken op het forum, maar dat wil niet zeggen dat je dat moet ventileren...

geen verwijt aan Sode*****, dus voel je niet aangevallen
"Je bent een bekrompen sukkel, maar neem het vooral niet persoonlijk" ... Rare opmerking... <_<

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Onlangs heb je kunnen zien wat er kan gebeuren als je het niet eens bent met iemand.

De eerste bedrijgingen worden hier al geuit, de neiging met het stuk touw is het begin.

En waar staat het dat Obi iets tegen het christen geloof heeft! Ik heb het niet gevonden.

Klootjesvolk in het algemeen mag wel en "ik vind ... een sukkel" mag niet? Christenhond mag weer wel en geitenneuker ook, maar voor het laatste wordt je van kant gemaakt.

Ik vraag me af wie hier nou de "ergste" dingen schrijft.

:D

Obi heeft zijn posting aangepast/gekuisd.

Overigens gelden op een forum normale fatsoensregels, die zijn hier (door een aantal) in meerdere of mindere mate overschreden.

..verder lekker onbelangrijk allemaal, maar wel een beetje jammer

@ Heer Kenobi

Ik ben me van geen vloekende tirade bewust. Het feit dat ik die vierletternaam niet uit mijn knoppenplank gefreubelt krijg is jammer (of niet) maar helaas.

Wel merk ik dat u een zeer selectief lezer bent, die overal een aantijging achter zoekt. Er is meer op aard dan SACD en de grote massa (= klootjesvolk (nog steeds geen scheldnaam oid)) geeft mij gelijk. Een gelijk dat ik helemaal niet wil hebben, maar een vaststelling is.

Daarom de tip om u wat minder defensief op te stellen en ook eens iets van anderen aan te nemen. Wat ik allemaal zeg is niet belangrijk. Belangrijker is hoe men met een mening om gaat.

Wat betreft SACD blijf ik bij mijn mening. Al vanaf de introductie ervan zag ik het niet zitten en dat doe ik nog steeds niet. Ja, het klinkt beter/kan beter klinken, maar wie is onze minime groep die het medium levend houdt, als de grote massa massaal aan de muziek-DVD gaat op een all-in-one set met bedenkelijke geluidskwaliteit? Juist die grote massa bepaald mede wat en wie er te koop is. Dat er tegenwoordig meer dan 2000 titels op SACD verkrijgbaar zijn, zegt helemaal niks in het woud waar meer dan 250.000 verschillende titels op CD verkrijgbaar zijn. Zie ook het snel toenemend aantal titels op muziek-DVD. Ook dat medium walst in sneltreinvaartje over SACD en DVD-A heen. Nis-produkten kunnen wel beter zijn en vormen soms een stap naar een volgend plan. M.i. is het met deze dingen helaas niet zo.

Zeg maar Obi Wan,

en een tirade is me vreemd.

Wel dat je m.i. gewoon gelijk wilt hebben. Heel fijn dat je de grote massa als uitgangspunt neemt. Ik niet. En tips heb ik niet nodig, ook niet defensief, of offensief. U lijkt wel een schoolmeester.

Leuk voor je dat jij het niet ziet zitten. Dat neemt niet weg dat anderen het wel zien zitten, en van een heerlijker (m.i.) geluid genieten. Maar ook dat is niet relevant. Sluit je desnoods aan bij de MP3-club, of wat dan ook, maar stop dan ook met het in mijn ogen anti-reclame-maken van SA-CD.

De grote massa die beslissingen neemt vind ik toch een bedenkelijk feit :)

Geweldig ook dat je aan toekomstkijken doet, heel fijn voor je maar laat mij erbuiten. Waar jij klootjesvolk gebruikt kan ik niet anders dan sukkel weer tevoorschijn toveren. :P .... of gaat Beunky me nu weer demoniserend te lijf.....aaaarchgghhh

GRTN,

Obi Wan (zonder Kenobi, gniffel) :D

Zeg maar Obi Wan,

Wel dat je m.i. gewoon gelijk wilt hebben. Heel fijn dat je de grote massa als uitgangspunt neemt. Ik niet. En tips heb ik niet nodig, ook niet defensief, of offensief. U lijkt wel een schoolmeester.

Leuk voor je dat jij het niet ziet zitten. Dat neemt niet weg dat anderen het wel zien zitten, en van een heerlijker (m.i.) geluid genieten. Maar ook dat is niet relevant. Sluit je desnoods aan bij de MP3-club, of wat dan ook, maar stop dan ook met het in mijn ogen anti-reclame-maken van SA-CD.

Geweldig ook dat je aan toekomstkijken doet, heel fijn voor je maar laat mij erbuiten. Waar jij klootjesvolk gebruikt kan ik niet anders dan sukkel weer tevoorschijn toveren. :P  .... of gaat Beunky me nu weer demoniserend te lijf.....aaaarchgghhh

GRTN,

Obi Wan (zonder Kenobi, gniffel) :D

Je blijft selectief lezen. Of ik ben blijkbaar niet duidelijk genoeg. Ik zeg nl nergens dat het klootjesvolk gelijk heeft (zie ook in de politiek). Ik ben het roerend met je eens dat SACD en DVD-A een verbetering is t.o.v. de CD. Dat had ik eerder ook al aangehaald. Ik zal me niet onder het MP3-volk scharen. Ik ben zeker niet meegaand in alle trends en loop ook niet achter de kuddescharen aan.

Ik moet Beunky gelijk geven in het "sukkel"-feit. Jij noemt mij hier weldegelijk een sukkel en dat omdat je selectief leest en niet leest wat er staat. Klootjesvolk is geen scheldwoord oid, sukkel m.i. weldegelijk. Ik heb nergens een vervelend woord aan/tegen jou gericht, waarom doe je dat dan wel tegen mij :confused:

Ik ventileer mijn mening en dat is dacht ik de bedoeling van een forum. Dat die jou niet aan staat, is niet mijn schuld. Ik constateer/concludeer enkel iets en dat is schijnbaar iets waar jij je helemaal voor hebt afgesloten.

Ik hoef ook geen gelijk te hebben, maar je kan het ook met argumenten proberen te verwoorden dat je het niet eens bent met mijn visie. Ongenuanceerde reacties dragen niet bij tot een gezonde forumsfeer en getuigt van gebrek aan sociale vaardigheden. Dat is eenvoudig op een forum waar je redelijk incognito kan meedoen.

Greetz,

Roger

Zeg maar Obi Wan,

Geweldig ook dat je aan toekomstkijken doet, heel fijn voor je maar laat mij erbuiten. Waar jij klootjesvolk gebruikt kan ik niet anders dan sukkel weer tevoorschijn toveren. :P

Over selectief lezen gesproken van Sodejuu......

Of wil je gewoon altijd gelijk hebben :P:P

Denk aan het einde van de film The Life of Brian :"Always look etc.......

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Groet,

Obi Wan

Met name dat gedeelte 'just before you draw your terminal breath' spreekt me wel aan...

Typisch wat ik hier lees. SACD zou beter zijn dan CD. LP zou beter zijn dan CD. CD zou beter zijn dan LP. En nu: fout in SACD; dus slechter dan CD. Men presteert het zelfs hierover te gaan schelden. Waarom is het criterium niet gewoon: IK luister graag naar surround / stereo, IK vind deze muziek mooi, die is TOEVALLIG / toevallig NIET op sacd uit en daarom heb ik / heb ik NIET een SACD speler. Ik hoop voor de mensen die zeggen dat sacd beter klinkt dan cd overigens wel dat ze dit hebben aangetoond, anders is deze thread wel extra kansloos.