mordante Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 DVD-A SACD showdown http://www.avrev.com/news/1004/8.nin.html 9" nails in hirez?? Hoeveel zouden ze er verkopen?? Ik zou het wel willen hebben maar mijn speler kan geen DVD-A of SACD spelen en ik denk niet dat ik snel een andere speler zal kopen. Heb net een Marantz CD94 mk2 gekocht voor 150 euro. Als iemand mijn een DVD-A of SACD die voor datzelfde geld mijn marantz eruit kan spelen hou ik mij aanbevolen. Ook is dit de eerste titel op dit formaat die ik wel zou willen hebben. Bestaat er ook een lijst met wat er op welk formaat is. Ps. mijn Marantz hangt aan een Wadia 12, deze bijelkaar waren minder dan 1000 euro ik wil best een vergelijk aangaan met een DVD-A of SACD van minder dan 1000 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Mag ik de discusierende heren er aan herinneren dat de beste demo op de VAD (B&W / classe), met een SACD speler werd gegeven..... Hoezo dood....???? Dat zijn jou woorden, jij vond het de beste demo, maar je moet het niet schrijven alsof het een feit is. Het is slechts jou mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Nightwish: From Wishes to Eternity. Nine Inch Nails: The Downward Spiral Depeche Mode: 101 Pink Floyd: Dark Side of the Moon Ik ben even door de site van http://www.sa-cd.net/ gelopen en dit waren zover ik kon zien alle titels waar ik eventueel intersse in zou kunnen hebben. En op dark side of the moon na ben ik geen enkele SACD tegen gekomen waarvan ik de CD heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 doom-metalIk denk ook niet dat SACD en/of DVD-A deze muziek als "core" muziek stroming hebben. Groet, Jacco Maar zelf een mainstream band als MetallicA hebben ze niet. Of Nick Cave and the bad seeds. Maar waarschijnlijk wel veel Jazz en Blues. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Maar zelf een mainstream band als MetallicA hebben ze niet. Of Nick Cave and the bad seeds. Maar waarschijnlijk wel veel Jazz en Blues Ik denk dat onder de liefhebbers van muziek als Metallica en metal minder audiofielen zitten, en 't zijn toch voornamelijk de audiofielen die de meerwaarde van SACD bevestigen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ik heb bijvoorbeeld 15 jaargangen Homestudio hier thuis, en heb al regelmatig gelezen dat mensen die nu een mooie installatie hebben (al dan niet met SACD-speler) vroeger als tiener wel hielden van stevige (hard)rock en/of metal, maar dat met hun leeftijd en HiFi als hobby de muzieksmaak ook wat meer veranderd is naar meer "audiofiel verantwoord", zeg maar. (wederom uitzonderingen daargelaten) Nogmaals, dit is maar een gedachte om 't te verklaren. Misschien zit ik er helemaal naast. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Ps. mijn Marantz hangt aan een Wadia 12, deze bijelkaar waren minder dan 1000 euro ik wil best een vergelijk aangaan met een DVD-A of SACD van minder dan 1000 euro. OM de vergelijking fair te houden : een tweedehands sacd speler van onder de 1000 euro (van vergelijkbare leeftijd, als dat kan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Maar zelf een mainstream band als MetallicA hebben ze niet. Of Nick Cave and the bad seeds. Maar waarschijnlijk wel veel Jazz en Blues Ik denk dat onder de liefhebbers van muziek als Metallica en metal minder audiofielen zitten, en 't zijn toch voornamelijk de audiofielen die de meerwaarde van SACD bevestigen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ik heb bijvoorbeeld 15 jaargangen Homestudio hier thuis, en heb al regelmatig gelezen dat mensen die nu een mooie installatie hebben (al dan niet met SACD-speler) vroeger als tiener wel hielden van stevige (hard)rock en/of metal, maar dat met hun leeftijd en HiFi als hobby de muzieksmaak ook wat meer veranderd is naar meer "audiofiel verantwoord", zeg maar. (wederom uitzonderingen daargelaten) Nogmaals, dit is maar een gedachte om 't te verklaren. Misschien zit ik er helemaal naast. Groeten, Alco Wat is audiofiel verantwoorde muziek? De CD's die het mooist vind zijn vaak wat duister en neerslachtig en dat vind ik niet terug in jazz of bluess. Klasiek af en toe, maar ik vind ook het Requim van Mozert best blij klinken. Zelf ben ik bijna 30 en koop erg weinig CD's meer omdat er erg weinig muziek uitkomt die ik interesant vind. Om toch op SACD terug te komen, ik sat er niet onwillig tegenover maar, ik blijf het assortiment zeer beperkt vinden. Het gaat denk ik pas wat worden als iedere CD zowel op gewoon asl op SACD uitkomt zonder prijsverschil en als fabrikanten van spelers meewerken. Op dit moment luister ik naar Skepticism Stormcrowfleet. Ik weet het het is wat offtopic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Ps. mijn Marantz hangt aan een Wadia 12, deze bijelkaar waren minder dan 1000 euro ik wil best een vergelijk aangaan met een DVD-A of SACD van minder dan 1000 euro. OM de vergelijking fair te houden : een tweedehands sacd speler van onder de 1000 euro (van vergelijkbare leeftijd, als dat kan). Ook dat durf ik nog wel aan. Laat ik zelf mijn Wadia thuis en dan puur mijn Marantz tegen een SACD speler die even duur weas als mijn Marantz nieuw of 2e hands. Voor mijn Marantz heb ik 150 euro betaald. (sorry dit is wat flauw) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Mag ik de discusierende heren er aan herinneren dat de beste demo op de VAD (B&W / classe), met een SACD speler werd gegeven..... Hoezo dood....???? Dat zijn jou woorden, jij vond het de beste demo, maar je moet het niet schrijven alsof het een feit is. Het is slechts jou mening. Met mij waren er velen die dit ook vonden. En wanneer die demo niet gehoord heb is het al helemaal moeilijk oordelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Ps. mijn Marantz hangt aan een Wadia 12, deze bijelkaar waren minder dan 1000 euro ik wil best een vergelijk aangaan met een DVD-A of SACD van minder dan 1000 euro. OM de vergelijking fair te houden : een tweedehands sacd speler van onder de 1000 euro (van vergelijkbare leeftijd, als dat kan). Ook dat durf ik nog wel aan. Laat ik zelf mijn Wadia thuis en dan puur mijn Marantz tegen een SACD speler die even duur weas als mijn Marantz nieuw of 2e hands. Voor mijn Marantz heb ik 150 euro betaald. (sorry dit is wat flauw) Ik heb voor mijn nieuwe Philips SACD 1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Mag ik de discusierende heren er aan herinneren dat de beste demo op de VAD (B&W / classe), met een SACD speler werd gegeven..... Hoezo dood....???? Dat zijn jou woorden, jij vond het de beste demo, maar je moet het niet schrijven alsof het een feit is. Het is slechts jou mening. Met mij waren er velen die dit ook vonden. En wanneer die demo niet gehoord heb is het al helemaal moeilijk oordelen. Ik ben wel op de VAD geweest. Zelf vond ik de Eurogram beter klinken. Maar de B&W / classe heb ik ook maar heel ff gehoord. Het was het laatste waar ik even ben gaan luisteren. Ik heb de 800 van B&W wel vaker gehoord ben er nog nooit echt van onder de indruk geweest. Maar ik heb ze dan ook nog nooit mijn mijn eigen muziek mogen beluisteren. Ik weet niet waarom het is ook niet rationeel maar om de een of ander reden doet B&W het voor mij niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Ps. mijn Marantz hangt aan een Wadia 12, deze bijelkaar waren minder dan 1000 euro ik wil best een vergelijk aangaan met een DVD-A of SACD van minder dan 1000 euro. OM de vergelijking fair te houden : een tweedehands sacd speler van onder de 1000 euro (van vergelijkbare leeftijd, als dat kan). Ook dat durf ik nog wel aan. Laat ik zelf mijn Wadia thuis en dan puur mijn Marantz tegen een SACD speler die even duur weas als mijn Marantz nieuw of 2e hands. Voor mijn Marantz heb ik 150 euro betaald. (sorry dit is wat flauw) Ik heb voor mijn nieuwe Philips SACD 1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 november 2004 Report Share Posted 19 november 2004 Uitverkoop?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 21 november 2004 Report Share Posted 21 november 2004 Ik ben wel op de VAD geweest. Zelf vond ik de Eurogram beter klinken. Maar de B&W / classe heb ik ook maar heel ff gehoord. Het was het laatste waar ik even ben gaan luisteren. Ik heb de 800 van B&W wel vaker gehoord ben er nog nooit echt van onder de indruk geweest. Maar ik heb ze dan ook nog nooit mijn mijn eigen muziek mogen beluisteren. Ik weet niet waarom het is ook niet rationeel maar om de een of ander reden doet B&W het voor mij niet. Kijk, dat heb ik nou ook met B&W... De kleine signatures en 603's vond ik best aardig klinken (voor het geld). Maar ik heb nooit echt gehad van wouw die moet ik meteen hebben ofzo. Het is gewoon weer 1 van de vele gevoelskwestie's die spelen in audioland. Gelukkig heb je daarom zoveel keus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 oktober 2013 Report Share Posted 4 oktober 2013 grappig zo'n oude draad. ik herinnerde me deze niet eens meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 5 oktober 2013 Report Share Posted 5 oktober 2013 Maar gelukkig is de sacd niet dood. Vandaag een doosje uit Duitsland met een stuk of tien sacd;s voor nog geen 80 euro, van Zweitausendundeins. Voor klassiek is er een nog een hoop op sacd te verkrijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 5 oktober 2013 Report Share Posted 5 oktober 2013 QED. Wir sind jetzt in zweitausenddreizehn.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 oktober 2013 Report Share Posted 16 oktober 2013 Thank you for placing your order from cdjapan.co.jp.Your order has been received.Order Number : **************************************************UIGY-9505 Dire Straits / Love Over Gold [sHM-SACD] [Limited Release] [sACD]SACD 4286yen Released: 2011/07/20Payment Method : PayPal*******************************************Subtotal : 4286yenPoints Applied : -300yenShipping : 750yen--------------------------------Total : 4736yen Heb t altijd een beetje kitsch gevonden deze langspeler, maar goed. Alles rijpt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts