roel77 Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Hallo. Ik ben al een tijdje opzoek naar de technische gegevens van mijn versterker die ik enkele maanden geleden van een bevriende D.J. heb kunnen overnemen. Het gaat over een POWER (dit is het merk) APK 2120 2x 120watt RMS bij 8 ohm stereo versterker. Weet iemand of ik nu iets goed in huis heb om mee te beginnen, en of er technische gegevens te vinden zijn. En is iemand hier bekend met dit merk en kwaliteit versterker. Alvast bedankt. Luister groet Roel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr marantz Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 hallo roel, ik heb nog nooit gehoord van dat merk. heb je geen andere versterker om mee te vergelijken? dan heb je tenminste een uitgangspunt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
roel77 Posted 19 augustus 2004 Author Report Share Posted 19 augustus 2004 Dat is het m juist. Ik heb de versterker al eens gezien in een cafe maar die is nu dicht. ook komt dit soort versterkers voor als PA versterkers bij D.J's Het enige wat er dus op zit is een aan uit knop en volume regeling Rechts en links. Ik woon in de buurt van bekende audio zaken maar ook hier kunnen ze me niet helpen. roel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Ik heb in een ver verleden ook eens een C audio PA versterker gehad. Deze bulkte van het vermogen, klankmatig was het niets. PA versterkers zijn gemaakt om hard mee te draaien dit gaat meestal tenkoste van de muzikale kwaliteiten. voor thuisgebruik zou ik een `normale`versterker nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 Ben eens met diegenen die zeggen dat PA meestal niets is voor in de huiskamer, maar dat moet je natuurlijk zelf uitmaken. Het stond net en op marktplaats.nl, is verdwenen, maar via google was er een telefoonnr te zien, 010-4210906. Weet niet of je hiermee iets kan. mvg Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 Ik heb in een ver verleden ook eens een C audio PA versterker gehad. Deze bulkte van het vermogen, klankmatig was het niets. PA versterkers zijn gemaakt om hard mee te draaien dit gaat meestal tenkoste van de muzikale kwaliteiten. voor thuisgebruik zou ik een `normale`versterker nemen. Al eens een professionele Crown beluisterd op je hifi set? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roel77 Posted 20 augustus 2004 Author Report Share Posted 20 augustus 2004 Het is natuurlijk een beetje vreemd om PA versterkers te gebruiken voor de woonkamer... Ik ben wel nog steeds op zoek naar een 'normale' versterker... Alhoewel deze aardig zijn werk doet ook als je zachtjes draait. het is in ieder geval een mosfet versterker met een ongeloofelijk gewicht voor de maat van het kastje iets van 6 kilo of zo ik zal eens een fototje erop zetten... Ik zit nog niet op het niveau om mee te kunnen praten over buizen versterkers etc. (ben nog redelijk kort bezig met het stukje bij beetje upgraden van mijn setje.) Ik zal dat nr eens bellen bedankt viking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts