Jump to content

nad pp2 vs project phono box

maximonster
 Share

Recommended Posts

Beide phonotrapjes zijn instapmodellen die waar voor hun geld (zouden moeten) bieden.

De NAD ken ik niet, de Project wel, die heb ik zelf (nog).

De Project is kan ik erg neutraal noemen en zhu zegguh dat de NAD iets warmer zou zijn.

Geef eens meer informatie over je set, muzieksmaak en klanksmaak, dan valt er een zinneger advies te geven.

Mijn Project komt trouwens misschien binnenkort in de verkoop :rolleyes: . Iemand nog een Sphinx Phono te koop?

Dan zou ik persoonlijk liever iets langer doorsparen om een wat betere phonotrap te kopen dan die NAD...Leuk ding, maar een instappertje... :)

Waarom niet b.v. een Musical Fidelity X-LPS, tweedehands regelmatig te koop voor iets meer dan een nieuwe NAD...een klasse beter, klankmatig warmer, voller en ronder...

Maar zo zijn er meer kandidaten te bedenken... :unsure:

Succes en goede groet,

Tdo

kan iemand mij nog een goed advies geven aangaande een betere cartridge

( rond de 100,- euro) voor mijn project debut ?

BvBd

max

Hallo Max,

Ik heb zelf de Grado Prestige Green (79 euro) in mijn Dual'tje (lach niet, ik weet wel wat ik eigenlijk zou willen hebben). Grado maakt hele leuke elementen voor weinig geld. Prima prestatie's met een mooi smooth, rond en toch lekker dynamisch karakter. Ik gebruik hem in combinatie met mijn NAD PP2 en dit werkt prima. Ik denk dat deze combinatie ook prima gaat lukken met de Project die jij hebt!

groeten, PD Hogeterp B)

Yep, die Grado'tjes zijn leuke elementen! Gewoon doen, en ik draai zelf ook al enige tijd met mijn PP-2, die gewoon goed zijn werk doet.

Tip, als je echt van luisteren houdt, spaar dan door voor een Goldring EroicaLX, die klinkt nog veeeeeel beter (

Edited by Lestat

Ha Lestat,

Een mooie Thorens (Jubilee of TD160) of een heuze Transrotor "Leonardo" of Nothingham Analogue. Wel houd ik er rekening mee dat er een SME, Hadcock of Morch arm op moet kunnen.. :rolleyes: Dat is dus nog even sparen dus! :D

groet, PD Hogeterp B)

Bedankt voor de reacties.

Maar...... 289, euro ?? Staat dat wel in verhouding tot de 225 die ik betaald heb voor de project ?

"Stel" de debut krijgt 30 punten van Stereoplay en de Eroica 44, wordt het

"niveau" dan opgeschroeft tot 37 ?? Dat vraag ik me af.

Ik zit zelf eerder te denken aan een elementje van max. 100 euro.

Mischien de ortofon om 20 super, audio technica At 110/120, een shure m97 of

mischien een grado. ( ik weet niet hoeveel waarde ik moet hechten aan

de testen van Stereoplay maar een Grado blue krijgt 35 pts ?)

Wat is wijsheid.... Even een paar elementjes gaan beluisteren zal

lastig zijn, hopelijk zijn er lui die het e.a. hebben uitgeprobeerd !?

groet max

Ikzelf heb een Thorens TD160 zelf gemodificeerd met vriendelijke hulp van diverse medeforummers en voorral een Henk Niemeijer van AudioSelektief in Sneek. Die man weet pas wat van audio en vooral platenspelers.

Ik had dezelfde vraag als jij, hoe upgrade ik mijn geluid nou? Henk heeft me uitgelegd dat als je een speler hebt met een geweldige opbouw, maar een cheap element, je het element alleen hoort. Het element is nl. de bron waarvandaan het geluid komt, en een goedkopere bron heeft nou

hoi ik heb ook ene project debut en heb er een...checked ff voor de zekerheid...

ortofon om 20 inhangen...is best aardig....

veel duurdere elementen zou ik niet doen is een beetje overkill.. tenslotte is het ook "maar"een budget speler............

btw...

zo'n debut komt toch met ingebouwde phono v.v.?? ben je aan het klussen geweest en heb je die er tussen uit geropt?

Wil je echt een duidelijk verschil horen neem dan bijv. de Denon DL110. Dat is een high output MC element dat je, omdat een high output is, gewoon via de MM ingang aan kunt sluiten. Is te koop vanaf 90 euro in Duitsland.

Levert t.o.v. de OM5 die ook in mijn Project 1.2C zat veel meer helderheid en nuance op. Zelfs zoveel dat het in mijn opinie beter klinkt dan een cd'tje.