erik klijnsmit Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 zeg, ik krijg regelmatig commentaar op mijn avm vv. het zou beter moeten kunnen. er zit een opamp in (?) en er schijnen betere voorversterkers te zijn ,. maar welke ?(ik kan moeilijk alle vv's in nederland gaan proberen ) (2ehands h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 zeg, ik krijg regelmatig commentaar op mijn avm vv. het zou beter moeten kunnen. er zit een opamp in (?) en er schijnen betere voorversterkers te zijn ,. maar welke ?(ik kan moeilijk alle vv's in nederland gaan proberen ) (2ehands h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Ow, ow, me, me, me! Ik weet het! ARRAY Maar zelf vind ik Classe ook erg mooi (ken Array niet). Misschien voor jou een MF? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 augustus 2004 Author Report Share Posted 19 augustus 2004 zeg, ik krijg regelmatig commentaar op mijn avm vv. het zou beter moeten kunnen. er zit een opamp in (?) en er schijnen betere voorversterkers te zijn ,. maar welke ?(ik kan moeilijk alle vv's in nederland gaan proberen ) (2ehands h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 2e hands Sony TA-E90ES Mensen die nu al "boe" gaan roepen kennen dit schaarse fraaie brok highend niet! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond a Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Hallo, ik heb zelf na een paar luister sessies gekozen voor een Vincent, vond ik een erg mooi geluid uit komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 augustus 2004 Report Share Posted 19 augustus 2004 Er is niks mis met een goede opamp in een pre, maar na een jaar of 20 gaat de kwaliteit wel wat achteruit. Een Array is inderdaad best goed. Of een buizen pre van AR (SP16). Of een Pass Labs. Kosten allemaal wel > 1000 (ook 2e hands) Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 Beste erik ik heb ook een avm vv (type weet in niet meer ) mogen beluisteren op mijn huidige set. Ik ben nu in het bezit van een electocompaniet ec1 vv dit is al een oud model maar is gemod.met blackgate elco,s in vergelijking met deze klonk de avm een tikje klinisch en schel met weinig diepte in het geluid. Wat is het commentaar dat geleverd word op de avm overigens ?? tevens heb ik dezelfde avm vv ook op een andere set dan de mijne gehoord met een compleet ander resultaat. mijn conclusie daaruit was dat de avm geen verkeerde voorversterker is maar dat het wel moet matchen in de set. van groot belang was daarbij de gebruikte interlink en cd speler,het resultaat was niet eenduidig van dat is de beste kabel dus klinkt ie bij iedere cd speler het best,uitproberen loont. Maar wat belangrijker is of je zelf tevreden bent met het geluid,dit heeft mijn inziens meer waarde dan wat anderen zeggen. Het is tenslotte jouw set en jij moet er naar luisteren. mocht je zelf niet tevreden zijn dan zou je b.v. kunnen kijken op www.studioalkmaar.nl daar is 2e hands wel wat leuks te vinden,en meestal valt er over de prijs te praten en is er mogelijkheid tot inruil (over thuis uitproberen doen ze ook niet moeilijk) m.vr gr Daffy (breem sucks) ls kabels,interlinks,powercords,spikes,netfilters,tweaks maken een (groot) verschil,verbetering mogelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 zeg, ik krijg regelmatig commentaar op mijn avm vv. het zou beter moeten kunnen. er zit een opamp in (?) en er schijnen betere voorversterkers te zijn ,. maar welke ?(ik kan moeilijk alle vv's in nederland gaan proberen ) (2ehands h Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 2e hands Sony TA-E90ES Mensen die nu al "boe" gaan roepen kennen dit schaarse fraaie brok highend niet! Groeten, Bas Hey, das fraai, Ik speel momenteel met een Sony ta-Fa70es geintegreerde versterker, maar zou in de toekomst willen overstappen naar een Sony ta-e90es/ta-n90es combi. Je ziet ze alleen niet zo veel 2ehands, en als ik ze tegenkom is mijn portemonnee altijd leeg.......... Niet kopen dus: voor mij laten staan groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ELSON Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 hallo, Er staat op dit moment best een "aardig" setje [TAE 80 es/Tan 80es] & ook een losse [TAE 80 es] te koop. Dit zal echt geen straf zijn om naar te luisteren. Ik kwam zelf van Rotel vandaan{ra980 bx} ,Deze amp. ongeveer 11 jaar gehad.Na een luidspreker upgrade vorig jaar kon de Rotel mij steeds minder bekoren [kombi was niet optimaal meer] Kwam een Sony [taf 808 es ] tegen op het "net" en ben er voor gevallen,wat een beest,zowel klankmatig,bouw,phono amp.,gewicht, enz. Build to last for a thousend years [hoop ik] In de TAE 80 es voorversterker zit spul in waar menig eindversterker bij lange na niet aan kan tippen. groet ElSon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 2e hands Sony TA-E90ES Mensen die nu al "boe" gaan roepen kennen dit schaarse fraaie brok highend niet! Groeten, Bas BOE, BOEHOE Dan hou ik toch liever mijn AVM V3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 2e hands Sony TA-E90ES Mensen die nu al "boe" gaan roepen kennen dit schaarse fraaie brok highend niet! Groeten, Bas BOE, BOEHOE Dan hou ik toch liever mijn AVM V3 Eigenlijk moet jij je gebruikersnaam maar eens in Zoniejuu gaan veranderen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 hallo, Er staat op dit moment best een "aardig" setje [TAE 80 es/Tan 80es] & ook een losse [TAE 80 es] te koop. Dit zal echt geen straf zijn om naar te luisteren. Ik kwam zelf van Rotel vandaan{ra980 bx} ,Deze amp. ongeveer 11 jaar gehad.Na een luidspreker upgrade vorig jaar kon de Rotel mij steeds minder bekoren [kombi was niet optimaal meer] Kwam een Sony [taf 808 es ] tegen op het "net" en ben er voor gevallen,wat een beest,zowel klankmatig,bouw,phono amp.,gewicht, enz. Build to last for a thousend years [hoop ik] In de TAE 80 es voorversterker zit spul in waar menig eindversterker bij lange na niet aan kan tippen. groet ElSon Ja, over die losse Ta-e80es zit ik te twijfelen, er is mij verteld dat daar een mooiere phonotrap inzit dan in de ta-e90es. misschien dat iemand hier mij iets meer over kan vertellen. groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ELSON Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 Beste Vibuthi Over de Phonotrap in de 808 heb ik echt geen klagen. mm mogelijkheid en mc [met 2 verschillende afsluitwaarden] Op mijn ,tevens vers verworven ,sony [ps6750] zit momenteel een "mager" nagaoka element maar deze speelt nu al de sterren van de hemel mede door de ,mijn bescheiden mening, uitstekende phonotrap. Als ik de papieren [manual & service] van deze speler [uit 79] binnen heb gaat mijn zoektocht naar een beter element [zie topic op Hifi.nl] ,u weet wel dat "forum"uit een ver verleden , weer verder. succes en de groeten, ElSon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 2e hands Sony TA-E90ES Mensen die nu al "boe" gaan roepen kennen dit schaarse fraaie brok highend niet! Groeten, Bas BOE, BOEHOE Dan hou ik toch liever mijn AVM V3 Beste Sodeju, Totdat je een keer daad werkelijk de TA-E90ES van binnen hebt gezien en weet hoe hij gebouwd is. BTW. Na heel lang zoeken heb ik hem eindelijk zelf gevonden. Ik doe er nog niets mee, maar hij is voor een mega mod. project voor mijzelf Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 2e hands Sony TA-E90ES Mensen die nu al "boe" gaan roepen kennen dit schaarse fraaie brok highend niet! Groeten, Bas BOE, BOEHOE Dan hou ik toch liever mijn AVM V3 Beste Sodeju, Totdat je een keer daad werkelijk de TA-E90ES van binnen hebt gezien en weet hoe hij gebouwd is. BTW. Na heel lang zoeken heb ik hem eindelijk zelf gevonden. Ik doe er nog niets mee, maar hij is voor een mega mod. project voor mijzelf Groeten, Bas Mocht je onverhoopt niet meer aan je mod-project toekomen, laat het me weten, ik wil hem graag van je overnemen groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 2e hands Sony TA-E90ES Mensen die nu al "boe" gaan roepen kennen dit schaarse fraaie brok highend niet! Groeten, Bas BOE, BOEHOE Dan hou ik toch liever mijn AVM V3 Beste Sodeju, Totdat je een keer daad werkelijk de TA-E90ES van binnen hebt gezien en weet hoe hij gebouwd is. BTW. Na heel lang zoeken heb ik hem eindelijk zelf gevonden. Ik doe er nog niets mee, maar hij is voor een mega mod. project voor mijzelf Groeten, Bas Mocht je onverhoopt niet meer aan je mod-project toekomen, laat het me weten, ik wil hem graag van je overnemen groeten, vibuthi Beste Vibuthi, Dat hou ik in gedachte. Het is de champagne uitvoering. Ik heb hem puur gekocht vanwege het respect en passie da tik heb voor de goede ES apparatuur. Niet alles uit de ES lijn is heilig. Maar de TA-E90 sprong er ovenuit qua klank en absurde bouw. De maneir hoe eht chassis, kast en voeding is vervardigd vind je alleen bij zeer dure concurenten terug. Toch zal hij niet voor eeuwig bij mij blijven, het toekomstplan is om verder te gaan met een tact preamp/room correctie. Dus hij komt ooit vrij Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 Hallo, ik heb zelf na een paar luister sessies gekozen voor een Vincent, vond ik een erg mooi geluid uit komen. Anders ik wel....is die vv ook de moeite waard? Ik draai nu met een [zie sig] @erik Stond hier in de 2dehands sectie In prima staat:Linn pretek zeer muzikaal klinkende v.v. met schitterende phonotrap.Prijs:200,00 Geloof dat linn ook wel een degelijk merk is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 Beste Erik Wat vind je van de volgende stelling (hij is overigens niet van mijzelf) Als je een andere voorversterker koopt, dan hoor je binnen 14 dagen het verschil niet meer. Waarom zou je dan een andere kopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 2e hands Sony TA-E90ES Mensen die nu al "boe" gaan roepen kennen dit schaarse fraaie brok highend niet! Groeten, Bas BOE, BOEHOE Dan hou ik toch liever mijn AVM V3 Beste Sodeju, Totdat je een keer daad werkelijk de TA-E90ES van binnen hebt gezien en weet hoe hij gebouwd is. BTW. Na heel lang zoeken heb ik hem eindelijk zelf gevonden. Ik doe er nog niets mee, maar hij is voor een mega mod. project voor mijzelf Groeten, Bas hoi Bas, Kijk naar de reactie van Audiopaul. Die kent me al wat langer en tevens mijn visie tov ZoNie. Ik ben blij dat mijn laatste ZoNie-ding begin deze maand het huis heeft verlaten. Nu nooit meer een Zonie, al zouden ze ooit het beste spul ter wereld gaan maken. Noem het maar een tik en zie mij eerdere reactie als een geintje Zoals je ziet kan ik niet eens fatsoenlijk ZoNie schrijven (alweer niet gelukt ) BTW: De AVM zal ook ooit op de schop gaan. Misschien eerst eens gaan modden en als dat niet het gewenste resultaat oplevert misschien een andere AVM (of iets anders) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 2e hands Sony TA-E90ES Mensen die nu al "boe" gaan roepen kennen dit schaarse fraaie brok highend niet! Groeten, Bas BOE, BOEHOE Dan hou ik toch liever mijn AVM V3 Beste Sodeju, Totdat je een keer daad werkelijk de TA-E90ES van binnen hebt gezien en weet hoe hij gebouwd is. BTW. Na heel lang zoeken heb ik hem eindelijk zelf gevonden. Ik doe er nog niets mee, maar hij is voor een mega mod. project voor mijzelf Groeten, Bas Mocht je onverhoopt niet meer aan je mod-project toekomen, laat het me weten, ik wil hem graag van je overnemen groeten, vibuthi Beste Vibuthi, Dat hou ik in gedachte. Het is de champagne uitvoering. Ik heb hem puur gekocht vanwege het respect en passie da tik heb voor de goede ES apparatuur. Niet alles uit de ES lijn is heilig. Maar de TA-E90 sprong er ovenuit qua klank en absurde bouw. De maneir hoe eht chassis, kast en voeding is vervardigd vind je alleen bij zeer dure concurenten terug. Toch zal hij niet voor eeuwig bij mij blijven, het toekomstplan is om verder te gaan met een tact preamp/room correctie. Dus hij komt ooit vrij Groeten, Bas In dat geval houd ik me van harte aanbevolen, Laat het me maar horen als ie eruit gaat. Ik houd het zeker nog wel even uit met mijn Ta-fa70es. Wat vind jij trouwens van de Ta-e80es? Ik zit er over te denken deze te kopen, met name voor de phonotrap en de toonregeling met instelbare kantelfrequenties. groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 Er staat ook nog een passieve transformater pre (demo) bij audio kubus... http://www.audio-cube.nl/lab/2e.htm Voor de echte liefhebber. kom maar, kom maar, kom maar, kom maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 augustus 2004 Author Report Share Posted 20 augustus 2004 Beste ErikWat vind je van de volgende stelling (hij is overigens niet van mijzelf) Als je een andere voorversterker koopt, dan hoor je binnen 14 dagen het verschil niet meer. Waarom zou je dan een andere kopen? beste joboton , het gaat erom dat ik een lekker gevoel er aan over hou , zo van : wat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
ELSON Posted 20 augustus 2004 Report Share Posted 20 augustus 2004 beste Vibuthi, Die instelbare kantel frequenties worden ook in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts