Jump to content

Nieuwe versterker

fenton
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Werner:

Als je zeker bent dat je met deze installatie nog vele jaren gaat spelen, dan is Castle/LFD OK. Maar als je door het virus gebeten wordt en je al snel weer andere dingen wil gaan kopen, dan is het efficienter nu wat minder uit de te geven, bijvoorbeeld de Rotel RA1 versterker ipv de LFD.

Ja met dat deel van de installatie is het de bedoeling nog vele jaartjes te spelen, want ik moet ook wat op m'n geld letten he, want voor mij is dit een zware investering :)

Geplaatst door Werner:

Overigens kopen mensen met stijl geen Vincent.

Hahaha, nou Edwin, die kun je in je zak steken :D:o

Overigens zag ik elders in een "high-end" topic dat Mercedes geen klasse auto zou zijn, dit werd vermeld door iemand met volgens mij een oude ..... Honda Civic :D

Z

Beste,

Vincent mag dan wel uiterlijk op ML lijken, maar intern is er niets gecopieerd. En gelukkig maar, anders klinkenz e net zo futloos als een ML :).

Het ontwerp van Vincent is gewoon recht toe recht aan, en met een hoog ingestelde bias regeling. Heeft niets met de ML schakelingen te maken.

Vincent is gewoon een dikke mercedes. Als de snobs dat niet willen accepteren, moeten ze maar eens meer kennis opdoen, van wat zich onder de motorkap bevind.

Wat een verschrikkelijke arogante uitspraak zeg: Mensen met stijl kopen geen Vincent.

Ga toch weg man!

Groeten,

Bas

Beste Game,

Ik ben niet op mijn pik getrapt hoor. heb zelf geen vinvent producten, en ben het ook niet van plan te kopen ofzo. Maar gelul over stijl schiet mij in het verkeerde keelgat.

Een oude fender jazz bass uit 77 met slechte afgerotte lak, ziet er ook niet uit, maar is de best klinkdende fender bass die je krijgen kunt.

Wanneer audiog epaard gaat met stijl, ben je na mijn inziens fout bezig. Het gaat om de klank, en alleen om de klank!

Groeten,

Bas

Helemaal met je eens Sebastiaan. :)

Ik vind het altijd maar raar als mensen de sfeer rond een merk als "stijl" bestempelen, terwijl het niets meer is als gebakken lucht.

Objectief maakt Vincent gewoon wereld versterkers waar de duurdere merken zich eens stevig voor zouden moeten schamen voor de absurde bedragen die ze vragen voor hun producten.

Maarja, audiofielen betalen nou eenmaal graag voor de sfeer, terwijl sfeer gelijk staat voor nietszeggend en waar geen absurde bedragen voor betaald hoeft te worden.

De sfeer creeer je zef rond een merk. De

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste,

Vincent mag dan wel uiterlijk op ML lijken, maar intern is er niets gecopieerd. En gelukkig maar, anders klinkenz e net zo futloos als een ML :).

Wat een verschrikkelijke arogante uitspraak zeg:

Ga toch weg man!

Groeten,

Bas

Helemaal mee eens, Bas! ;)

Beste,

Ik had al met mezelf gewed, dat er reacties zouden komen van Edwin, en Audiopaul :) :) :)

Sorry, Paul dat ik ML als voorbeeld moest noemen. Ik ehb niets tegen ML, technisch echt een staaltje van techniek, en absoluut voltage stabiel. Ik ben persoonlijk alleen niet weg van de klank, maar dat is natuurlijk gelul in de marche bij dit soort top producten.

Het is puur persoonlijke smaak.

Groeten,

Bas

Overigens kopen mensen met stijl geen Vincent.

Ik vind die Vincent 991 monoblokken behoorlijk stijlvol hoor, ziet er super uit met dat geborstelde zilverkleurige aluminium. Het is dat die dingen altijd volledig in klasse A staan, dus verschrikkelijk stroom zuipen, maar met een goede variabele biasregeling had het een toppertje geweest die misschien wel bij 30% van de audiofielen thuis had gestaan. :rolleyes:

Wat betreft de naam 'Vincent' heb je een beetje gelijk, ze hadden beter voor 'Vincento' kunnen gaan ofzo. Oh nee, dit doet weer te veel denken aan Fiat (Cinquecento). :)

Wat betreft de naam 'Vincent' heb je een beetje gelijk, ze hadden beter voor 'Vincento' kunnen gaan ofzo.

Op zich vind ik het wel een grappige naam, alleen niet echt geschikt voor een audiomerk.

Maar aan de andere kant klinkt Vincent stukken beter dan de originele naam 'Shengya Audio' zoals het in China genoemd wordt. :(

Ik bedoel, dan kun je Vincent net zo goed Nasi Goreng Audio noemen. :)

Edwin

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Een oude fender jazz bass uit 77 met slechte afgerotte lak, ziet er ook niet uit,

Je hebt niet door wat ik met stijl bedoel.

Die oude Fender is stijl. Een opgelapte Alfa is stijl. Met de nieuwste en duurste Mercedes rondtoeren vind ik stijlloos.

Jullie hebben wel bijzonder weinig gevoel voor humor. Nog erger dan de Amerikaanse audiofielen.

Geplaatst door Werner:

Je hebt niet door wat ik met stijl bedoel.

Die oude Fender is stijl. Een opgelapte Alfa is stijl. Met de nieuwste en duurste Mercedes rondtoeren vind ik stijlloos.

Jullie hebben wel bijzonder weinig gevoel voor humor. Nog erger dan de Amerikaanse audiofielen.

Wat is er dan zo grappig aan het toekennen van geen stijl aan een bepaald merk? Iedereen maakt toch zelf wel uit of hij/zij iets mooi/stijl vind of niet?

Ik moet ook geen Mercedes of zo (nou ja, als iemand 'm heel graag kwijt wil, mag ie 'm wel komen brengen hoor ;)) maar dat wil nog niet zeggen dat het geen stijlvolle auto's zijn. Ik vind de nieuwere Mercedesen juist wel stijl hebben. Beter dat die lompe bakken die ze eerst maakten... Toch zou ik er geen een willen, want echt heel mooi vind ik ze niet. Heb liever een Franse of Italiaanse auto of zo... Maar volgens mij heb je het dan over smaak, niet of iets stijl is of niet.

geplaatst door werner

geplaatst door me zelf: "wat erg lelijk is, -vind ik- is mislukte pogingen tot stijl..."

volgens mij voel je wel wat wat ik bedoel ;)

game