Duck-Twacy Posted 23 augustus 2004 Report Share Posted 23 augustus 2004 Cool!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco turbo Posted 23 augustus 2004 Author Report Share Posted 23 augustus 2004 Cool!! In een van die twee figuren zie ik mijzelf wel in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 23 augustus 2004 Report Share Posted 23 augustus 2004 Laat here Euronymus dit maar niet zien, dan draait hij zich om in zijn ijskoude, ondiepe graf! Leuk je weer te zien, Distortion! Ik heb je ook gemist hoor! Maar wie is euronymus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 23 augustus 2004 Report Share Posted 23 augustus 2004 Wat iedereen toch heeft met Dream Theater snap ik echt niet. Het begint altijd leuk, maar dan begint die zanger en dan is voor mij het hele nummer verpest. Ik vind die zanger zo ongelofelijk slecht, hij verpest het echt voot mij. ik heb het meer met deze gasten, ik vind ze echt 20.000 keer beter dan bijvoorbeeld Dimmu Borgir. Verder mogen bands als Testament en Exodus niet ontbreken in dit topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 23 augustus 2004 Report Share Posted 23 augustus 2004 Stukje over true norwegian black metal en Euronymus, wat hier van waar is is natuurlijk maar de vraag, ik ben het alleen tegengekomen, maar het zegt genoeg over de reputatie van de heren Het verhaal van band Mayhem is tekenend voor de NoorseBlack Metal. Mayhem bestond uit de zanger Dead, de gitarist Euronymus, en de drummer Hellhammer. De drie kornuiten leefden is een kasteel in een klein Noors dorpje. De zanger met de bijnaam 'Dead' was een lange, magere jongen die er vreemde gebruiken op nahield. Hij begroef zijn kleren voor een optreden, zodat ze verrotten en vol zaten met de insekten. Zijn gezicht schilderde hij wit met zwarte vlekken, verwijzend naar de Middeleeuwse pestepidemie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groene Leeuw Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Wat iedereen toch heeft met Dream Theater snap ik echt niet. Het begint altijd leuk, maar dan begint die zanger en dan is voor mij het hele nummer verpest. Ik vind die zanger zo ongelofelijk slecht, hij verpest het echt voot mij. ik heb het meer met deze gasten, ik vind ze echt 20.000 keer beter dan bijvoorbeeld Dimmu Borgir. Verder mogen bands als Testament en Exodus niet ontbreken in dit topic. Testament & Exodus, yep! Verder zo uit m'n geheugen: Suicidal Tendencies, Omen, Halloween, The Cult, S.O.D., Saxon, Red Hot Chili Peppers(jammer dat ze zo mainstream zijn geworden ), Michael Schenker Group(ex-Scorpions), Queensryche, Quiet Riot(band van gitarist Randy Rhodes die Ozzy helemaal tergubracht)..en weet even verder niets meer... Wie zijn die gasten op de foto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Die gasten op de foto zijn Cradle of Filth. http://www.cradleoffilth.com op de site kun je onder audio/video een wat samples en een heel nummer beluisteren. Ik vind ze gewldig. Maar gezien de bands die jij opsomt denk ik dat jij het niet zo goed vind, maar ik kan me vergissen natuurlijk. Suicidal is ook een geweldige band, hoewel ze lang niet al het werk metal is. Ik vind veel nummers meer Punk (niet dat daar wat mis mee is overigens). Vooral de eerste CD's zijn erg goed, de nieuwere vind ik iets minder. En S.O.D. vind ik iets teveel gerag om er lang naar te luisteren, maar voor eventjes is het wel leuk. BTW heb je Exodus - Tempo of the damned als gehoord? Daar klinkt Sousa echt gruwelijk evil edit: tikfoutjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groene Leeuw Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Ik ben een beetje in de tijd blijven hangen wat hard rock/metal betreft. Weet heel weinig van nieuwe bands en meestal vind wat oudere bands doen tegenwoordig - als ze uberhaupt nog bestaan- helemaal niks. Zelfs Metallica- die naast Megadeth op een eenzaame hoogte stonden voor mij- heeft mij zwaar teleurgesteld: 1e met Reload, daarna met dat Napster verhaal en als laatst hun nieuwe album(wat een verschrikking!) System of a Down was zo een beetje de laatste metal band die mij een beetje enthousiast heeft gekregen. Een tikje commercieel maar echt heel goed. In Europa zijn er bijna geen hard rock/metal bands meer, nieuwe bands komen vooral uit de VS en dat hoor je, het is troep!! Ga toch je advies volgen en luisteren naar Cradle of Filth en de nieuwe van Exodus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 ach ja ook zeer gaaf ANCIENT RITES is ook geen verkeerde metal klinkt gaaf zelfs and the hordes stood as one laatste cd en ook op dvd ben wel bevooroordeeld want collega speelt erin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Begin dan met het meesterlijke en meest toegankelijke " Dusk... And her Embrace" van CoF! Laat je langzaam meevoeren door de snijdende stem van Dani Davey en dim het licht... Een goed glas Chivas Regal 18yrs old doet hierbij goed. Sarah Jezebel Deva ( de achtergrondzangeres ) begeleid op dit album met haar opera-achtige vocalen de duister erotische atmosfeer die je zal bemerken. Daarna komt Cruelty and The Beast, een epos over Erzsebet Bathory, die zichzelf ooit zou baden in het bloed van louter jonge maagden Van Dusk... bestaat er ook een japanse import-versie met o.a. een meesterlijke Iron Maiden cover; "Hallowed be Thy Name". Zeker de moeite waard. Tekstueel meesterlijk, zie hieronder... Geniet ervan! LYRIC : A Gothic Romance (Red Roses For The Devil's Whore) Evening minuetto in a castle by the sea A jewel more radiant than the moon Lowered Her mask to me The sublimest creature the Gods, full of fire Would marvel at making their Queen Infusing the air with Her fragrant desire And my heart reeled with grave poetry ... From grace I fell in love with Her Scent and feline lure And jade woodland eyes that ushered in the impurest Erotic, laden fantasies amid this warm Autumn night She lulled me away from the rich masquerade And together we clung in the bloodletting moonlight Pearled luna, what spell didst thou cast on me? Her icy kiss fervoured my neck Like whispering waves 'pon Acheron's beach In a whirl of sweet voices and statues That phantomed the dying trees This debauched seductress in black, took me ... In a pale azured dawn like Ligeia reborn I tore free of my sleep-sepulchre On the sea misted lawn where stone figures, forlorn Lamented the spectre of Her Bewildered and weak, yet with passion replete I hungered for past overtures The curse of unrest and her ardent caress Came much more than my soul could endure ... I, at once, endeavoured to see Her again Stirring from midnight's inertia Knowing not even her name On a thin precipice over carnal abyss I danced like a blind acolyte Drunk on red wine, her dead lips on mine Suffused with the perfume of night For hours I scoured the surrounding grounds In vain that we might meet When storm clouds broke, ashened, fatigued I sought refuge in a cemeterty Sleep, usher dreams Taint to nightmares from a sunless nether Mistress of the dark I now know what thou art Screams haunt my sleep Dragged from nightmares thou hast wed together Lamia and Lemures Spawned thee leche To snare my flesh Portrait of the Dead Countess Deep stained pain that I had dreamt Flaunted demise, life's punishment Leaving little strength to seal this wretched tomb ... But poised nectar within my stirs Up feverous desire and morbid purpose to search Through cobwebbed drapery to where she swoons Goddess of the graveyard, of the tempest and moon In flawless fatal beauty her very visage compels Glimpses of a heaven where ghost companies fell To mourning the loss of god in blackest velvet Enrobed in their downfall like a swift silhouette Fleeting, enshadowed Thou art privy to my sin Secrets dead, wouldst thou inflict The cruel daylights upon my skin? Dost thou not want to worship me With crimson sacrifice So my cunt may twitch against thy kiss And weep with new-found life? Red roses for the Devil's Whore ... Dark angels taste my tears And whisper haunting requiems Softly to mine ear Need-fires have lured abominations here ... Nocturnal pulse My veins spill forth their waters Rent by lips I cherish most Awash on her perfidious shores Where drowning umbra o'er the stars Ebon's graves where lovers whore Like seraphim and Nahemah Pluck out mine eyes, hasten, attest Blind reason against thee, Enchantress For I must know, art thou not death? My heart echoes bloodless and incensed ... Doth temptation prowl night in vulvic revelry Did not the Queen of Heaven come as Devil to me? On that fatal Hallow's Eve when we fled company As the music swept around us in the crisp, fated leaves UNder horned Diana where her bloodline was sewn In a graveyard of Angels rent in cool marbled stone I am grieving the loss of life in sombre velvet Enrobed in Death's shadow like a swifter silhouette ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Ik heb dus gisteren Therion-sirius B en Lemuria gekocht. WOW, wat een vette shit. Het is zo goed opgenomen, en klinkt zo vet. Bij sommige nummer kreeg ik echt zin om mijn lange zwarte regenjas en een zwaard te pakken te pakken en een mistige burcht(kenners weten over welke band ik het nu heb ) op te zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Eeerlijk is eerlijk, ik ken CoF niet. Maar als ik zo de tekst lees en de foto's zie.....Dan stoot het mij eerder af, dan dat het me aantrekt. Maar ach, ik ben qua hardrock en metal gewoon blijven hangen in de jaren zeventig en tachtig. Wat er daarna kwam en komt, kon en kan mij in de regel niet boeien. Ik mis de knipoog, de ironie in de nieuwere metal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Mee eens, metal was al nooit erg interessant maar het is de laatste jaren wel erg puberaal geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groene Leeuw Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Mee eens, metal was al nooit erg interessant maar het is de laatste jaren wel erg puberaal geworden. Interessant is 't zeker geweest alleen wat beperkt. Alles is al eerder gedaan. Deze nieuwe bands kunnen alleen kopieren wat andere 10-20-30 jaar geleden hebben gedaan- wat niet echt interessant is, niet voor je als artiest en ook niet voor 't publiek- of extreem gaan, dat is wat back/trash enz. is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Mee eens, metal was al nooit erg interessant maar het is de laatste jaren wel erg puberaal geworden. Interessant is 't zeker geweest alleen wat beperkt. Alles is al eerder gedaan. Deze nieuwe bands kunnen alleen kopieren wat andere 10-20-30 jaar geleden hebben gedaan- wat niet echt interessant is, niet voor je als artiest en ook niet voor 't publiek- of extreem gaan, dat is wat back/trash enz. is Beter goed gejat dan slecht bedacht? Misschien was het concept al perfect? Waarom iets veranderen als het al goed is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Beter goed gejat dan slecht bedacht? Misschien was het concept al perfect? Waarom iets veranderen als het al goed is? dat is een leuke. Bijna net zo leuk als de binding die metalheads altijd menen te hebben met klassieke muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groene Leeuw Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Mee eens, metal was al nooit erg interessant maar het is de laatste jaren wel erg puberaal geworden. Interessant is 't zeker geweest alleen wat beperkt. Alles is al eerder gedaan. Deze nieuwe bands kunnen alleen kopieren wat andere 10-20-30 jaar geleden hebben gedaan- wat niet echt interessant is, niet voor je als artiest en ook niet voor 't publiek- of extreem gaan, dat is wat back/trash enz. is Beter goed gejat dan slecht bedacht? Misschien was het concept al perfect? Waarom iets veranderen als het al goed is? Beter slecht bedacht, altijd. Er was geen concept- nu ook niet- de beste bands/muzikanten zijn altijd aan 't experimenteren en aan 't "uitvinden". De enige verschil is misschien dat vroeger meer uit te vinden viel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Mee eens, metal was al nooit erg interessant maar het is de laatste jaren wel erg puberaal geworden. Interessant is 't zeker geweest alleen wat beperkt. Alles is al eerder gedaan. Deze nieuwe bands kunnen alleen kopieren wat andere 10-20-30 jaar geleden hebben gedaan- wat niet echt interessant is, niet voor je als artiest en ook niet voor 't publiek- of extreem gaan, dat is wat back/trash enz. is Beter goed gejat dan slecht bedacht? Misschien was het concept al perfect? Waarom iets veranderen als het al goed is? Met het kopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 @Groene Leeuw (en alle anderen) Moet je zeker doen. De cd die Lestat aanraadde "Dusk... And her Embrace" van CoF ken ik zelf niet, maar als Lestat het aanraad zal het wel goed zijn . Ik weet wel dat Cruelty and The Beast een hele goede cd is net als alle andere albums die ik van ze ken overigens . Vooral "cruelty brought thee orchids" is een meesterwerk. Stukje tekst uit Cruelty: Hear Me now! Oh crime she be treasure revail will be pleasure somehow... Maleficent in dusky rose Gathered satin lapped Her breasts Like blood upon the snow A tourniquet of Topaz Glistened at Her throat Awakening, pulled from the tomb Her spirit freed eclipsed the moon That She outshone as a fallen star A regal ornament from a far flung nebular Een tikkeltje grof mischien, maar erg goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Als iemand zegt dat het goed is wil dat nog niet zeggen dat iedereen het leuk vindt wat bij muziek en bij andere kunstzinnige uitingen geheel en al van persoonlijke smaak uitgaat. Kan best zijn dat de goths een taalgebruik hebben wat sommige mensen aanspreekt evenals om met een lang zwaard en een regenjas een mistige schuur in te gaan om een konijntje naar de andere wereld te helpen als je weer te lang naar metal hebt geluisterd. De gemiddelde fantasyroman van voor de jaren zeventig, en dan bedoel ik niet frodo en kornuiten, hebben meer in zich om de fantasie te prikkelen. Maar het hele huidige metal gebeuren komt een beetje sneu en vooral zielig op mij over. Kiss was leuk met hun beschilderde bekkies, die maffe noren moeten es wat meer in de zon gaan zitten. Hah, ik bemoei me er verder niet meer mee, laat me alleen maar uit de tent lokken en wordt Als er dan toch nog leuke metal/hardrock is dan hou ik wel bij The Quill en Monster Magnet etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 die maffe noren moeten es wat meer in de zon gaan zitten. Ik ga mijn tent ook maar weer in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Tsja. Het is natuurlijk een schande dat Venom hier ontbreekt ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Hoe ze eruit zien hoeft van mij ook niet. Maar een deel ervan hoort bij de sfeer van de muziek en de onderwerpen (bij bijvoorbeeld CoF). Dat sommige bands hierin erg ver gaan moeten zij weten, ik vind dat ze zichzelf alleen maar belachelijk maken als ze met een heel wit gezicht met zwart omlijnde ogen en een lange witte baard met ketchup erin het podium opkomen. vaak vind ik het gewoon lachwekkend hoe ze proberen om er "evil" uit te zien Overigens denk ik niet dat er mensen zijn die met een lange zwarte regenjas in een mistige schuur konijntjes gaan slachten met een groot zwaard.... Ik doe dat in ieder geval nooit Overigens zag ik laatst een Black Metal cd met een disclaimer. Daar stond in dat de leden niet wilden dat luisteraars echt zelfmoord etc. gingen plegen. Dan vraag ik me toch af of dat arrogantie, een stunt of noodzaak is. Want ik kan me niet voorstellen dat iemand door het luisteren van muziek konijntjes gaan slachten. De betreffende cd: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Kan best zijn dat de goths een taalgebruik hebben wat sommige mensen aanspreekt evenals om met een lang zwaard en een regenjas een mistige schuur in te gaan om een konijntje naar de andere wereld te helpen Hij is leuk, maar het is wel een feit dat veel bands hun oorsprong vinden in voorvaderen, is dat niet zo? Ik weet dat de muziek die cradle maakt geinspireerd is door Iron Maiden, Celtic Frost, Ozzy, Black Sabbath en niet te vergeten Venom! Mag dat dan niet? Zouden Bach, Mahler, Vivaldi of zelfs Wagner niet een voorbeeld hebben gehad? Jatten is m.i. een grof woord, angezien er wel degelijk een eigen stijl bij eerdergenoemde band te herkennen is! Of je ervan houdt, is een tweede, maar smaken verschillen gelukkig! ( of had je liever dat iedereen naar Frans Bauer luisterde? ) ook hierin geldt: respect voor elkaar! @ Jaap, Thanx!!! Als je Dusk... niet kent, moet je hem maar blind kopen! Een dergelijk epos zal niet misstaan in je collectie!!! @ Allen; Omdat je luisteraar bent van duistere en melancholische muziek hoef je niet meteen konijntjes te gaan afslachten, kerken te verbranden of ook maar iets negatiefs uit te voeren!!? Ook iedere vorm van ketterij of zelfs blasfemie is imho niet van toepassing en zelfs nooit voorgekomen! Scheer niet alles en iedereen over dezelfde kam aub! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Het was bij wijze van spreken. Ik zou een konijntje echt geen leed aan kunnen doen. Kan jij? Is hij niet lief? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts