Manus Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Kan best zijn dat de goths een taalgebruik hebben wat sommige mensen aanspreekt evenals om met een lang zwaard en een regenjas een mistige schuur in te gaan om een konijntje naar de andere wereld te helpen Hij is leuk, maar het is wel een feit dat veel bands hun oorsprong vinden in voorvaderen, is dat niet zo? Ik weet dat de muziek die cradle maakt geinspireerd is door Iron Maiden, Celtic Frost, Ozzy, Black Sabbath en niet te vergeten Venom! Mag dat dan niet? Zouden Bach, Mahler, Vivaldi of zelfs Wagner niet een voorbeeld hebben gehad? Jatten is m.i. een grof woord, angezien er wel degelijk een eigen stijl bij eerdergenoemde band te herkennen is! Of je ervan houdt, is een tweede, maar smaken verschillen gelukkig! ( of had je liever dat iedereen naar Frans Bauer luisterde? ) ook hierin geldt: respect voor elkaar! @ Jaap, Thanx!!! Als je Dusk... niet kent, moet je hem maar blind kopen! Een dergelijk epos zal niet misstaan in je collectie!!! @ Allen; Omdat je luisteraar bent van duistere en melancholische muziek hoef je niet meteen konijntjes te gaan afslachten, kerken te verbranden of ook maar iets negatiefs uit te voeren!!? Ook iedere vorm van ketterij of zelfs blasfemie is imho niet van toepassing en zelfs nooit voorgekomen! Scheer niet alles en iedereen over dezelfde kam aub! Ik herhaal het nog maar een keer, voor ik mijn tent dicht rits: Met het kopi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Ik weet hoe ik het moet bechrijven! Het is escapistisch luisteren. Weg dromen tijdens het luisteren, een gevoel opwekken wat je aangenaam vind. Dus iets anders dan een goed boek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Is hij niet lief? Bwaagh! Mag Qotsa ook meedoen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 (edited) Over het konijn: Ziet er meer uit als een zij... Over muziek: Maar het is inderdaad zo dat de meeste mensen die naar Black Metal luisteren over 1 kam worden geschoren. En dat geheel ten onrechte want van alle Black Metal liefhebbers zijn er maar heel weinig/geen die ook echt de dingen doen waarmee de muziek geassocieerd wordt. Overigens ben ik het wel gedeltelijk met Manus eens, want er zijn heel veel -vooral nu-metal bands (vreselijk woord )- metal bands die spelen zonder emotie. Maar dat is niets nieuws. Die bands had je vroeger ongetwijfelt ook. Die herinner je je alleen niet meer omdat ze geen goede muziek maakten. Bands als Black Sabbath zijn niet voor niets legendarisch. Als je metal bands van nu daar mee gaat vegelijken zijn de meeste bands van nu inderdaad een stuk slechter maar dat ligt niet alleen aan de bands van nu dat ligt ook aan het feit dat een band als Black Sabbath zo hoog in de rangorde staat dat bijna alles minder goed is. Met andere woorden: er is niets nieuws onder de zon, over 20 jaar zijn we de emotieloze bands van nu ook weer vergeten en wordt er weer gezegd dat de dan hedendaagse bands zulke emotieloze muziek maken, vergeleken met de bands van 20 jaar geleden... edit: @Lestat Ik ga binnenkort weer naar A'dam om een paar platenzaken en in ieder geval 1 hifi winkel te bezoeken en dan zal ik Dusk... zeker mee nemen Edited 24 augustus 2004 by Japie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Is hij niet lief? Bwaagh! Mag Qotsa ook meedoen? Dus jij kan hem wel iets aan doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Bwaah, gaat de tentrits toch weer open. @Lestat: ik scheer niks over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groene Leeuw Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Met andere woorden: er is niets nieuws onder de zon, over 20 jaar zijn we de emotieloze bands van nu ook weer vergeten en wordt er weer gezegd dat de dan hedendaagse bands zulke emotieloze muziek maken, vergeleken met de bands van 20 jaar geleden... Welke hedendaagse bands hebben 't potentiel in zich om over 20 jaar legendarisch te zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Dus jij kan hem wel iets aan doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen enkel idee heb welke bands het potentieel hebben om over 20 jaar legendarisch te zijn. Cradle of Filth en misschien Dimmu Borgir als het om Black metal gaat. Hoewel ik die laatste toch echt minder vind dan CoF en van de meer "gewone" metal zou ik het echt niet weten. Er zijn heel weinig bands die in het gewone metal genre nog echt een stuk beter worden gevonden dan de rest. Maar dat maakt het ook een stuk leuker, het blijft een verrassing welke bands groot worden en welke bands na 1 magistrale cd weer door de achterdeur naar buiten gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Dus jij kan hem wel iets aan doen? Ohhhh Jij luistert zeker naar True Norwegian Black Metal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Jij luistert zeker naar True Norwegian Black Metal? Af en toe hoor ik het een en ander bij m'n broer. Die heeft een redelijke verzameling. Maar het is niet aan mij besteed. Beetje t Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Bands als Dimmu Borgir en COF doen mij echt nix. Dani heeft wel een aardige stem maar nix bijzonders en de zangeres is live ronduit slecht. Op waldrock wer COF van het podium af aflachen (is dit nederlands?) en bij graspop wat het publiek wat COF leuk vond 17 jarige meisjes in goth oufit. Als COF gewoon zou spelen en zich niet zo zou aanstellen zou het mischien wel aardig kunnen zijn, maar als je na 5 keer roepen "make some noice" en het publiek reageert nog steeds niet hou dan op en ga niet nog 10 keer door zoals ze op waldrock deden. En Black metal texten doen mij ook weinig omdat het nix te maken heeft met je leven of hoe je je voelt het zijn "stoere" texten om stoer te zijn en niet omdat het een inhoud heeft. Maar dit is mischien wat meer voor dit forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Lang niet alle black metal teksten zijn stoer. Ik moet zeggen dat heel veel teksten gewoon onzin zijn inclusief die van Cradle, maar dat gaat over de inhoud zelf. Persoonlijk vind ik de teksten van Cradle wel goed geschreven. Teksten van bijvoorbeeld Diummu Brogir zijn een stuk simpeler en veel minder interessant. Voor mij hoeft een tekst niet veel te maken te hebben met mijn leven of hoe ik mij voel . het is af en toe wel leuk , maar het hoeft niet. De teksten van Metallica hebben over het algemeen helemaal niets met mijn leven te maken, maar ik vind het wel hele goede teksten. Gewoon omdat het goed in elkaar zit. Over dat aanstellen; dat hoeft van mij ook niet. Ik wacht nog steeds op de black metal band in gewone kleren En dat de band veel jonge fans heeft die een t-shirt met een pentagram aantrekken en met zwarte eyeliner traantjes op hun gezicht gaan tekenen, daar kunnen zij natuurlijk niets aan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 en ach ik mag meisjes in Goth outfit graag zien en voor mij gaat er toch nix boven MDB of Estatic Fear. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 (edited) Leuk forum. Leuke plaatjes.... Deze vrolijke jongens kwam ik daar tegen. (Dit bedoel ik overigens met aanstellerij en jezelf belachelijk maken) link naar plaatje dat net te groot is voor de layout Let vooral op het pentagram op de broek van de rechterjongen(?). Die staat voor geluk en niet voor hel en vedoemenis .Duidelijk geval van niet nadenken, maar dat was volgens mij al duidelijk als je er zo uitziet edit: even de foto aangepast Edited 24 augustus 2004 by Japie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 en ach ik mag meisjes in Goth outfit graag zien en voor mij gaat er toch nix boven MDB of Estatic Fear. Ik heb gisteren MDB gehoord in de boudisque, het was niet echt iets speciaals. Het is niet slecht, maar vond het niet bijzonder. Een ander leuk metal forum is te vinden op www.zwaremetalen.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Leuk forum.Leuke plaatjes.... Deze vrolijke jongens kwam ik daar tegen. (Dit bedoel ik overigens met aanstellerij en jezelf belachelijk maken) link naar plaatje dat net te groot is voor de layout Let vooral op het pentagram op de broek van de rechterjongen(?). Die staat voor geluk en niet voor hel en vedoemenis .Duidelijk geval van niet nadenken, maar dat was volgens mij al duidelijk als je er zo uitziet edit: even de foto aangepast Hij heeft zijn broek verkeerd om aan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 MDB gehoord in de boudisque, het was niet echt iets speciaals. Het is niet slecht, maar vond het niet bijzonder. Dat doet mij een plezier er zijn al meer dan genoeg MDB "fans" in Nederland. Nu lukt het mij nog wel om concert kaarten te komen en ik wil graag dat dit zo blijft. Heb jij nog tips want ik ben nog op zoek naar lekkere depri/melangolische/donkere (niet duistere) metal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 MDB gehoord in de boudisque, het was niet echt iets speciaals. Het is niet slecht, maar vond het niet bijzonder. Dat doet mij een plezier er zijn al meer dan genoeg MDB "fans" in Nederland. Nu lukt het mij nog wel om concert kaarten te komen en ik wil graag dat dit zo blijft. Heb jij nog tips want ik ben nog op zoek naar lekkere depri/melangolische/donkere (niet duistere) metal. Mact Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Blijf het zeggen: Luister maar eens naar Paradise Lost's "Draconian Times", Elegy van Amorphis, Wolfheart van Moonspell, en als melancholische topper Anathema! Begin met The Silent Enigma, wel alleen als je niet gevoelig bent voor depressiviteit, zelfmoordneigingen e.d. ( ), en het latere Alternative4 is een topper die een gemiddelde Pink Floydplaat aardig naar de kroon steekt! Trouwens, jongens en meisjes, voor de duidelijkheid: CoF, Dimmu etc. zijn echt geen bands voor de gemiddelde Goth-mutsjes die samen zo stoned als een garnaal met een bij de witte boekenmarkt gescoord handboekje voor de hedendaagse Wicca op zak festivalletjes afstruinen. CoF heeft wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Mact Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Heb jij nog tips want ik ben nog op zoek naar lekkere depri/melangolische/donkere (niet duistere) metal. Mact Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 van MDB heb ik alles al. duiter vind ik balck metal satan etc donker vind ik meer een gevoel van eenzaamheid uitzichtloos langzaam etc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Als je wilt begrijpen wat ik bedoel moet je even naar dez site gaan en een MP3 downloaden. Klinkt lekker! Jammer van die vreselijke compressie! In dat geval is Anathema's The Silent Enigma zeker jouw plaat!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 daar zal ik dan een keer naar luisteren, ik heb Anathema wel een live gezien maar toem speelde ze alleeen nieuw werk en dat vind ik niet zo heel boeiend. Mischen moet je bij het oude beginnen en dan naar het niewe werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts