Jump to content

Metal/hardrock

marco turbo
 Share

Recommended Posts

Geen Doom metal, het is helemaal geen metal om eerlijk te zijn. Maar het is wel heel erg duister, heb er zelf nog geen cd van, maar als ik er 1 tegenkom koop ik er waarschijnlijk wel 1.

Zoar

Eerst even naar de echte pagina klikken en dan op Bloodlit Dark klikken. Van die cd kun je een paar nummers beluisteren. Muziek die een heel beklemmende sfeer creeert.

Geen Doom metal, het is helemaal geen metal om eerlijk te zijn. Maar het is wel heel erg duister, heb er zelf nog geen cd van, maar als ik er 1 tegenkom koop ik er waarschijnlijk wel 1.

Zoar

Eerst even naar de echte pagina klikken en dan op Bloodlit Dark klikken. Van die cd kun je een paar nummers beluisteren. Muziek die een heel beklemmende sfeer creeert.

darn ik krijg nix te horen

Ik neem aan dat je gewoon een flash plugin hebt en dat het probleem daar niet ligt. Misschien staat het geluid gewoon te zacht en anders kun je even proberen om de nummers aan te klikken.

BTW alleen van Bloodlit Dark en Cassandra zijn stukjes te horen (je ziet ook een balkje laden onder de voorkant van het bijbehorende album)

Dat kan natuurlijk ook. Het is muziek die zo onder een film gezet zou kunnen worden. Dat staat ook in de quotes van recencisten die ze op hun site hebben staan. Het enige nadeel van deze band is dat je hun muziek alleen via het internet kan bestellen. Ik heb het nog in geen enkele winkel zien liggen. En als je er dan naar vroeg keken ze ook alsof je een berehap sat

Blijf het zeggen: Luister maar eens naar Paradise Lost's "Draconian Times", Elegy van Amorphis, Wolfheart van Moonspell, en als melancholische topper Anathema! Begin met The Silent Enigma, wel alleen als je niet gevoelig bent voor depressiviteit, zelfmoordneigingen e.d. (  B)  ), en het latere Alternative4 is een topper die een gemiddelde Pink Floydplaat aardig naar de kroon steekt!

Trouwens, jongens en meisjes, voor de duidelijkheid: CoF, Dimmu etc. zijn echt geen bands voor de gemiddelde Goth-mutsjes die samen zo stoned als een garnaal met een bij de witte boekenmarkt gescoord handboekje voor de hedendaagse Wicca op zak festivalletjes afstruinen. CoF heeft wel

Een naam zegt niet alles hoor. Maar voor mij is doom metal ook niets, ik vind het veel te traag.

Ben nu zelf naar Anathema aan het luisteren en ik ben er nog niet uit wat ik ervan vind(heb de cd even van het net geplukt om te kijken hoe het klinkt :) ). Tot nu toe vind ik het iets te traag, maar we zullen zien hoe de rest van de cd is.

Maar inderdaad ieder zijn smaak en dat is maar goed ook :)

Heel, heel, heel erg traag :)

http://www.anus.com/metal/skepticism.html

Deze link heeft Mordante al een gepost, maar ik doe het nog maar een keer. Dit geeft redelijk weer hoe traag het is. (wel erg slechte kwaliteit)

Ik heb uit nieuwsgiergheid de link maar eens aangeklikt en een paar mp3's beluisterd. Nou, daar werd ik bepaald niet vrolijk van. Pompeuze, inhoudsloze, stroperig trage muziek.

Maar goed, iedere zijn smaak. En wat dat betreft: ik weet nu in elk geval dat dit absoluut niet mijn smaak is.

Ik heb uit nieuwsgiergheid de link maar eens aangeklikt en een paar mp3's beluisterd. Nou, daar werd ik bepaald niet vrolijk van. Pompeuze, inhoudsloze, stroperig trage muziek.

Maar goed, iedere zijn smaak. En wat dat betreft: ik weet nu in elk geval dat dit absoluut niet mijn smaak is.

Ik heb ook eea aan adviezen gevolgd en was niet onder de indruk van de muziek die ik gehoord hebt. Dit is een generatie iets(conflict) denk ik; 20 jaar geleden toen ik naar hard rock begon te luisteren konden mij "menthors"- ooa een oudere neef die een absoluut liefhebber was van wat er in de jaren 70 was gemaakt- ook weinig waardering opbrengen voor bands als Metallica en/of Anthrax bijvoorbeeld, die ik absoluut te gek vond.

't Is dus niet van kwestie van beter of slechter zijn, alleen anders en- op een paar dingen na- niet voor mij bestemd.

Tja, wat ben ik oud... :P

Heel, heel, heel erg traag :)

http://www.anus.com/metal/skepticism.html

Deze link heeft Mordante al een gepost, maar ik doe het nog maar een keer. Dit geeft redelijk weer hoe traag het is. (wel erg slechte kwaliteit)

Maar dan heb je meteen ook wel een van de extremere bands binnen dit soort muziek.

Evoken is al wat toegankerlijker en My Dying Bride is nog toegankerlijker.

Evoken MP3

Ik had vroeguh bandjes (de goedkoopste manier van muziek in huis) vol van: Led Zeppelin, Cream, Black Sabbath, Rush, The Who, M

Dieptepunt in deze muziekstijl vindt ik de Duitse bands. ;)

Nee dit is duidelijk Duitse bands.............. Hmmm wat moet ik mij daarbij voorstellen.

the Scorpion zijn Duits

er is een hoop duitse power metal volgens mij

Doro is Duits

Ramstein is Duits

Nena is Duits

Maar toch zie ik weinig overeenkomst ach het zal wel aan mij ligeen.

Ik ben jong en weet nog niet beter

;)