Jump to content

Metal/hardrock

marco turbo
 Share

Recommended Posts

Dieptepunt in deze muziekstijl vindt ik de Duitse bands. ;)

Nee dit is duidelijk Duitse bands.............. Hmmm wat moet ik mij daarbij voorstellen.

the Scorpion zijn Duits

er is een hoop duitse power metal volgens mij

Doro is Duits

Ramstein is Duits

Nena is Duits

Maar toch zie ik weinig overeenkomst ach het zal wel aan mij ligeen.

Ik ben jong en weet nog niet beter

;)

Al die namen die je noemt hebben weinig met elkaar te maken; Nena hard rock? Dacht van niet! :D

Rammstein vind ik zeker goed maar heeft ook weinig te maken met de oudere duitse bands. Scorpions vind ik heel goed tot aan "Tokyo Tapes"(1978), een geweldige live album in de traditie van "Made in Japan" van Deep Purple en doe zeker niet onder. Albums als "Virgin Killer" of "In Trance" zijn ook aanraders.

Heel, heel, heel erg traag :)

http://www.anus.com/metal/skepticism.html

Deze link heeft Mordante al een gepost, maar ik doe het nog maar een keer. Dit geeft redelijk weer hoe traag het is. (wel erg slechte kwaliteit)

Ik heb uit nieuwsgiergheid de link maar eens aangeklikt en een paar mp3's beluisterd. Nou, daar werd ik bepaald niet vrolijk van. Pompeuze, inhoudsloze, stroperig trage muziek.

Maar goed, iedere zijn smaak. En wat dat betreft: ik weet nu in elk geval dat dit absoluut niet mijn smaak is.

Maar dan heb je meteen ook wel een van de extremere bands binnen dit soort muziek.

Evoken is al wat toegankerlijker en My Dying Bride is nog toegankerlijker.

Evoken MP3

Dank je Mordante, ik stel het bijzonder op prijs als forumleden muzikale tips geven. Of ik die muziek dan ook daadwerkelijk wat vind is uiteraard een tweede. Wat dat betreft moet ik helaas zeggen dat ook ook Evoken mij niet kan bekoren. Ook te traag, voorspelbare akkoordenschema's en alleen maar bombast. En op grommende stemmen heb ik het al helemaal niet. Evengoed, bedankt, omdat ik zo wat beter heb kennis gemaakt met death metal/black metal. :)

Ik luisterde het enorm veel, tegenwoordig luister ik eigenlijk wat minder, omdat het een enorme eenheidsworst geworden is.

Er zijn wat bands die nog orginele muziek maken, maar echt orgineel spul komt bijna niet meer voor, een band als the dillinger escape plan is dan bjivoorbeeld weer een voorbeeld hoe het wel moet, snel,orgineel, technisch waanzin en briljant in 1.

Helaas zijn 9 van de 10 cd's die tegenwoordig uitgebracht worden saai en minstens al 2000x gedaan, vooral duitse power metal bands, die doen het kunstje wat dio 20 jaar geleden deed nu nog steeds maar stukken minder goed.

Over Dio gesproken :) ,ik heb de nieuwe DVD en sta er weer versteld van hoe goed die dwerg kan zingen :D

Vooral het Black Sabbath megahit Heaven and hell komt super uit de verf,kippenvel krijg ik er van :rolleyes:

Dwerg? Zo klein is Dio toch niet? Ik heb hem ooit, meer dan twintig jaar geleden live gezien tijdens een hardrockfestival in Duitsland en toen is het me in elk geval niet opgevallen.

Over Dio gesproken :) ,ik heb de nieuwe DVD en sta er weer versteld van hoe goed die dwerg kan zingen :D

Vooral het Black Sabbath megahit Heaven and hell komt super uit de verf,kippenvel krijg ik er van :rolleyes:

Dwerg? Zo klein is Dio toch niet? Ik heb hem ooit, meer dan twintig jaar geleden live gezien tijdens een hardrockfestival in Duitsland en toen is het me in elk geval niet opgevallen.

Dio is niet langer dan 1,65m denk ik, vrij klein dus...al is dwerg een beetje overdreven natuurlijk :P

:)Evengoed, bedankt, omdat ik zo wat beter heb kennis gemaakt met death metal/black metal. :)

:)

even voor de goede orde zowel skeptisism als Evoken zijn Doom Metal eventueel slow death maar zeker geen Black Metal.

:)

Ik kan er niet naar luisteren, maar mijn voorkeur is voor de meeste mensen ook een levensverkorting van 10 jaar; hardcore, hardstyle en dat soort gestamp. Mijn beste vriend op het VWO was helemaal hardrock verslaafd en er gingen weleens CD's over en weer. Meestal vond hij de mijne niks en ik die van hem niet, maar we hadden wel gewoon respect voor elkaars smaak en dat was iets wat in die tijd (een jaartje of 8 geleden) niet vaak gebeurde; dat was het hoogtepunt van de hardcore in Nederland en de periode waarin hardcore en hardrock nog niet bijna door 1 deur kon.

Groeten Mark

Er zijn wat bands die nog orginele muziek maken, maar echt orgineel spul komt bijna niet meer voor, een band als the dillinger escape plan is dan bjivoorbeeld weer een voorbeeld hoe het wel moet, snel,orgineel, technisch waanzin en briljant in 1.

Dat kan ik alleen maar met je eens zijn!

Ik heb deze jongens vorige week nog 'live' mogen aanschouwen.

Die snappen het wel :P

Ik kan er niet naar luisteren, maar mijn voorkeur is voor de meeste mensen ook een levensverkorting van 10 jaar; hardcore, hardstyle en dat soort gestamp. Mijn beste vriend op het VWO was helemaal hardrock verslaafd en er gingen weleens CD's over en weer. Meestal vond hij de mijne niks en ik die van hem niet, maar we hadden wel gewoon respect voor elkaars smaak en dat was iets wat in die tijd (een jaartje of 8 geleden) niet vaak gebeurde; dat was het hoogtepunt van de hardcore in Nederland en de periode waarin hardcore en hardrock nog niet bijna door 1 deur kon.

Groeten Mark

Mmmmm. Dat had ik nou met rap ... Een jaartje of 16-18 terug (sjeez ... ik word oud :blink: ) wisselden we rap-bandjes uit tegen hardrock. Grim Reaper, Manowar tegen ... tsja ... het heeft duidelijk geen indruk gemaakt ...

Gelukkig wist ik met mijn keuze toen heel wat vooroordelen te bevestigen. "Kill with power" en iets als "See you in hell (my friend)" doen wonderen om mensen te overtuigen dat hardrock alleen om dood en verderf gaat.

Als het trouwens langzaam en triest moet zijn denk ik aan groepen als Pentagram of Trouble (Psalm 9 of Run to the light). Trouble is meen ik white metal (ofzo) maar dus toch erg traag ... Over white metal: Wie herinnert zich Stryper nog? (To hell with the devil en dan bijbels in het publiek smijten!)

Overigens zit ik op de achtergrond Evoken te luisteren. Maar dat is het dus niet voor mij ... Een laag tempo is leuk op z'n tijd, maar die 'zang' hoeft van mij echt niet.

Nu Wicked Maria eens proberen ...

Nou ja. Maraya dus ... 't Klinkt toch wel erg lekker. Niet vernieuwend ofzo (dat hoeft gelukkig ook niet altijd) maar gewoon lekker.

Ik moet zeggen dat ik enigzins bevooroordeeld begon te luisteren vanwege de groepen die Wicked Maraya in de aanraders "flankeerden".

Voor wie van afwisselende, melodieuze metal houdt: Opeth. Topband en gelukkig niet zo triest als de meeste black metal bands (hoewel Opeth ook vaak black metal wordt genoemd)...

Verder luister ik nog wel graag naar Dream Theater, de laatste (en voor mij enige echt interessante) cd van My Dying Bride, Lacuna Coil en soms wat hardere metal waar ik 'vroegah' veel vaker naar luisterde zoals Sepultura, Pantera (niet meer dan 1 keer per jaar ;) ) en het oudere werk van Metallica en Paradise Lost. Oh ja, was ook al genoemd, maar Queens Of The Stone Age is ook top. Gothic kan me niet (meer) boeien...

Gothic kan me niet (meer) boeien...

Ik ben "gothic"* daarentegen steeds leuker gaan vinden. Eerst Within Temptation, en toen via Epica After Forever (alleen live - ik heb alle CD's maar luister er nooit naar), Autumn, Nemesea, Sengir en Trisomy.

* Gothic lijkt de verzamelnaam te zijn geworden voor alle metal bands met zangeres - vandaar de aanhalingstekens.

(alleen live - ik heb alle CD's maar luister er nooit naar)

Nou, dat heb ik dus ook. Ik vond de live optredens van Within Temptation of After Forever die ik gezien heb erg goed. Maar op cd vind ik het niet zo boeiend. En ik ben ook gewoon steeds meer andere 'niet-metal-muziek' gaan luisteren. Is ook leuk ;)

Mijn voorkeur wat hardrock betreft gaat toch duidelijk uit naar de oude bands.

Het begon met Deep Purple en Led Zeppelin daarna Van Halen KISS en natuurlijk Alice Cooper althans de oude alice cooper met als hoogtepunt naar mijn idee zijn live album uit 77.

Bands als de Scorpions en UFO met nog Michael Schenker, Ian Gillan solo Black Sabbath met Gillan en Glen Hughes (een van de beste zangers ooit) Gary Moore Ozzy Osbourne noem maar op.

Ted Nugent niet te vergeten en Judas Priest en Motorhead allemaal bands waar ik goede tot zeer goede herrineringen aan bewaar en natuurlijk Rainbow met hun jaarlijkse terugkomst in Ahoy met steeds weer een andere bezetting maar goed.

De reunie van Deep Purple prachtig allemaal.

De bands uit de 80 er jaren waren naar mijn idee te kitch met uitzonderingen die ik wel leuk vond live zoals WASP maar echt goed nee.

Wat de Nederlandse bands betreft vond ik Picture leuk maar niet echt goed maar hun live optredens met name in Sliedrecht waren gezellig en van Prooyen was dan niet de beste zanger maar het was een eenheid ik vergeet nooit hoe hij gewoon vals zong Bomber Bomber aaaaargghhh.

Bodine op gang geholpen door volgens mij wijlen Alfred Lagarde vond ik niets byzonders.

De oude Iron Maiden met Paul Diano als zanger leuk en nieuw voor die tijd maar als je het nu terug luisterd dan valt het allemaal een beetje tegen.

Bands als de WHO Zeppelin en Deep purple blijven boeien.

White Snake ook zo,n band die in het begin gewoon heel goed was met Mickey Rooney als ik meen op gitaar .

Zo is er zoveel uit de oude doos en is het verdrietig vast te stellen dat dergelijke bands niet meer nieuw ontstaan .

Guns and Roses was naar mijn idee de laatste band met klasse geweldige composities goede act.

Triest is te zien hoe bands als KISS een ware parodie op zichzelf zijn een aanfluiting als je het mij vraagt maar goed ze verkopen nog doodskisten

Het begon met Deep Purple en Led Zeppelin daarna Van Halen KISS en natuurlijk Alice Cooper althans de oude alice cooper met als hoogtepunt naar mijn idee zijn live album uit 77.

Bands als de Scorpions en UFO met nog Michael Schenker, Ian Gillan solo Black Sabbath met Gillan en Glen Hughes (een van de beste zangers ooit) Gary Moore Ozzy Osbourne noem maar op.

Ted Nugent niet te vergeten en Judas Priest en Motorhead allemaal bands waar ik goede tot zeer goede herrineringen aan bewaar en natuurlijk Rainbow met hun jaarlijkse terugkomst in Ahoy met steeds weer een andere bezetting maar goed.

De bands uit de 80 er jaren waren naar mijn idee te kitch met uitzonderingen die ik wel leuk vond live zoals WASP maar echt goed nee.

Wat de Nederlandse bands betreft vond ik Picture leuk maar niet echt goed maar hun live optredens met name in Sliedrecht waren gezellig en van Prooyen was dan niet de beste zanger maar het was een eenheid ik vergeet nooit hoe hij gewoon vals zong Bomber Bomber aaaaargghhh.

Bodine op gang geholpen door volgens mij wijlen Alfred Lagarde vond ik niets byzonders.

De oude Iron Maiden met Paul Diano als zanger leuk en nieuw voor die tijd maar als je het nu terug luisterd dan valt het allemaal een beetje tegen.

White Snake ook zo,n band die in het begin gewoon heel goed was met Mickey Rooney als ik meen op gitaar .

Zo is er zoveel uit de oude doos en is het verdrietig vast te stellen dat dergelijke bands niet meer nieuw ontstaan .

Guns and Roses was naar mijn idee de laatste band met klasse geweldige composities goede act.

Triest is te zien hoe bands als KISS een ware parodie op zichzelf zijn een aanfluiting als je het mij vraagt maar goed ze verkopen nog doodskisten

Naarmate men ouder word ga je in de meeste gevallen terug verlangen naar vervlogen tijden,dat is volgens mij heel mensenlijk,ik denk vaak met weemoed terug dat mn vrouw nog maar zestien jaren jong was en dat ze toen veel liever was ;):):D

Het dieptepunt van Maiden :)

Drie gitaristen!!

Leuk dat ze elkaar weer hebben gevonden maar het heeft geen toegevoegde waarde.

Mijn vrouw zou het ook niet waarderen als ik mn ex hier binnen zou laten :D

Don,

White Snake is een cover band met Micky Moody & Bernie Marsden die ook in de echte Whitesnake hebben gespeeld(samen met Ian Paice, Jon Lord, David Coverdale-natuurlijk!- en nog een basist waarvan ik niet op de naam kan komen).

M'n favoriete live album ooit: Whitesnake "Live in the heart of the city"(1980), Coverdale en de andere die ik boven noem in grote vorm.

Mvg,

wat ik nog mis in het rijtje van Don zijn de rockers van de jaren '60 -'70

met de grootste hit ( door woodstock) i'm going home

van de gebroeders Lee

TEN YEARS AFTER bedoel ik met hun fantastische RECORDED LIVE dubbel elpee

was eigenlijk de 1e soort bootleg, gewoon rechtstreeks with no overdubs ot additives op de elpee geknalt,what you hear is what happened on the night staat er op de hoes van de elpee vermeld

er waren later ook 2 enkel cd uitvoering 1 e engels en 1 x amerikaanse uitvoerig

er ontbraken nogal wat nummers op de cd ,op de amerikaanse was zelfs het nummer hobbit wegelaten ivm de totale tijd

later in 2000 bracht EMI eindelijk het geheel opnieuw in de markt als dubbel cd

dus net zoals op de dubbel elpee gelukkig

de nummer zijn alle keigaaf zeker een keer de moeite waard om te beluisteren

en de elpee uitvoering klinkt nog steeds warmer als de cd uitvoering

dat merk je als je ze te gelijk draait en switcht

en voor de metal ben ik zoals eerder al een keer vermeld ,fan van anciet rites

maar dat komt door de gitarist van de groep die een collega is

Nou ja. Maraya dus ... 't Klinkt toch wel erg lekker. Niet vernieuwend ofzo (dat hoeft gelukkig ook niet altijd) maar gewoon lekker.

Ik moet zeggen dat ik enigzins bevooroordeeld begon te luisteren vanwege de groepen die Wicked Maraya in de aanraders "flankeerden".

Dank je voor het beluisteren

Voor de liefhebber heb ik 2 nummers te beluisteren neergezet van Wicked Maraya (voor de meesten een onbekende band :rolleyes::)

KLIK HIER

Oh ja, ik ben benieuwd naar jullie reacties :)

Klinkt goed!

Zelf heb ik voornamelijk muziek van Dream Theater, Queensryche, Thunder, Metallica. De laatste jaren gaat mijn voorkeur vooral uit naar Dream Theater. Thunder is vooral aardig om live te bewonderen, die gasten maken er een waar feest van. :lol: