Soundwave Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Ik wil nog een paar Pink Floyd Albums aanschaffen. Welk moet ik nu nemen, het origineel of de geremasterde versie??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fritzzel Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Hoi Soundwave, De echt belangrijke vraag is natuurlijk WELK album moet ik nemen? Maar mijn ervaring met geremasterde albums is niet zo heel groot, heb laatst een oude Bob Dylan gekocht (Nashville Skyline) en die klonk als remaster echt een klasse beter, helderder en 'frisser' Groeten Fritzzel En het antwoord op de belangrijkste vraag is natuurlijk voor de echte fans heel simpel: Animals Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Hoi soundwave (waar is die prachtige avatar gebeleven btw?) Ik heb van de meeste Pink Floyd albums zowel de eerste cd uitgave als de remasters . Ik adviseer je dan ook voor de remasters te gaan, vooral bij de wat oudere albums is het verschil redelijk groot, veel van de originele cd's klinken wat scherp en dunnetjes, de remasters hebben hier geen last van. groeten, vibuthi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 21 augustus 2004 Author Report Share Posted 21 augustus 2004 Hoi Soundwave, De echt belangrijke vraag is natuurlijk WELK album moet ik nemen? Maar mijn ervaring met geremasterde albums is niet zo heel groot, heb laatst een oude Bob Dylan gekocht (Nashville Skyline) en die klonk als remaster echt een klasse beter, helderder en 'frisser' Groeten Fritzzel En het antwoord op de belangrijkste vraag is natuurlijk voor de echte fans heel simpel: Animals Welke albums ik wil weet ik al. Maar natuurlijk ook de beste kwaliteit. Iemand anders misschien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 21 augustus 2004 Author Report Share Posted 21 augustus 2004 Hoi soundwave (waar is die prachtige avatar gebeleven btw?) Ik heb van de meeste Pink Floyd albums zowel de eerste cd uitgave als de remasters . Ik adviseer je dan ook voor de remasters te gaan, vooral bij de wat oudere albums is het verschil redelijk groot, veel van de originele cd's klinken wat scherp en dunnetjes, de remasters hebben hier geen last van. groeten, vibuthi bedoel je deze Bedankt voor de informatie. Ik ga ze meteen bestellen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 DSOTM de twenties Anniversary Edition uit sept 1992 DOSTM = Dark Side Of the Moon zou je ook wel over kunnen nemen van mij want ik heb ook de box SHINE ON daar zitten 9 cd's in allen geremasterd en ook nog een giga boekwerk ceedees a saucerful of secrets 1 meddle 1 the dark side of the moon 1 wish you where here 1 animals 1 the wall 2 a momentary laps of reason 1 the early singles 1 en verder eigenlijk alles van ze elpee,s cd's dvd's boeken enz maar mijn best one is at the moment PULSE de dvd van concert earls court 20-10-1994 fantastis met giga lichtsjow (wel een bootleg) en ook nog life gezien ook ......what more do you want Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Welk album je neemt is een persoonlijke smaak..... Over de recording kan ik je aanraden,daar waar aanwezig,de Gold versie's aan te schaffen. Zijn duurder,maar het is dan ook van top-klasse. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Ik wil nog een paar Pink Floyd Albums aanschaffen. Welk moet ik nu nemen, het origineel of de geremasterde versie??? De ongeremasterde uitvoering moet je kopen (Desnoods tweede hands), NIET die verprutste SACD en geremasterde versies, jakkes. Dankzij muziekfreak heb ik de eerste ongeremasterde uitvoering van The dark side of the moon kunnen krijgen, geruild tegen een geremasterde heruitgave. Ik muziekfreak Mijn Cd eisen wat oudere LP uitgaves op CD betreft. AAD opname Orgineel cover Orgineel label Eerste relaese (herkenbaar zonder barcode op back cover) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 21 augustus 2004 Author Report Share Posted 21 augustus 2004 DSOTM de twenties Anniversary Edition uit sept 1992 DOSTM = Dark Side Of the Moon zou je ook wel over kunnen nemen van mij Sorry, Luxman die had ik al. Geremasterde versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 21 augustus 2004 Author Report Share Posted 21 augustus 2004 Ik wil nog een paar Pink Floyd Albums aanschaffen. Welk moet ik nu nemen, het origineel of de geremasterde versie??? De ongeremasterde uitvoering moet je kopen (Desnoods tweede hands), NIET die verprutste SACD en geremasterde versies, jakkes. Vertel eens Qwert waarom niet? Wat vind je beter aan het origineel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Vertel eens Qwert waarom niet? Wat vind je beter aan het origineel? Omdat de orginele opname (Niet geremasterd) het LP geluid nog het meest natuurgetrouw benaderd. Bovendien klinken veel geremasterde Cd,s zo 'bewerkt' alsof het lijkt dat de opname gisteren is gemaakt ipv bijvoorbeeld 1973. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vibuthi Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Hoi, Ik vind dat de remasters geen afbreuk doen aan de oorspronkelijke mix of de opnametechniek. Ik heb veruit de meeste albums ook op vinyl (oude persingen) en kan niet begrijpen dat iemand de eerste generatie cd's hier op vind lijken: hard en kil, met op veel van de oudere albums duidelijk hoorbare achtergrondruis, vervorming en het welbekende "digitale scherpe randje". Vergelijk bijvoorbeeld de hartslag in het begin van dsotm maar eens: op de eerste cd-persing klinkt die vervormd en overstuurd, iets wat op de lp of op de remaster (of de mofi) niet het geval is. En wat is er nu eigenlijk mis mee dat ze klinken alsof ze gisteren opgenomen zijn? groeten, vibuthi ps: ik heb hier nog een originele speelgoed-soundwave liggen (inc. tapes) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 21 augustus 2004 Author Report Share Posted 21 augustus 2004 ps: ik heb hier nog een originele speelgoed-soundwave liggen (inc. tapes) Jeugdsentiment he Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 bij pink floyd is er juist uiterste aandacht besteed aan de remasters ze zij per definitie beter als de orginele uitvoering van DSOTM zijn 4 remaster uit gebracht in verschillende jaren zelfs de shine on box bezit ook grote kwaliteit en mooi afgewerkt boek werk erbij en THE WALL remasters versie van 2000 genaamd IS THERE ANUBODY OUT THERE? heeft ook een kwaliteit om je vingers bij af te likken laat de pink boys dat maar regelen anders moeten jullie ook maar is IN THE FLESH dvd van Roger waters beluistern toppie.......... net zoals de gouwe medaille van Inge de Bruin op de 50 mtr vandaag maar de 2 toppers van floyd zijn DSOTM en WYWH gr floyd fan van het 1e uur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jahe Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Alles wat geremasterd is, is bij voorbaat pruttel naar mijn mening. Het is namelijk onmogelijk om van een oude opname een nieuwe opname te maken. Hooguit kun je wat ruis weghalen waardoor de algemene kwaliteit van de opname minder word. Verder kan het echt niet gaan. Doet me denken aan de opmerking van mijn overgroot moeder: Ik heb hier een foto waar mijn broer er niet met zijn gezicht op komt. kunnnen julie er een foto van maken dat hij er wel compleet opstaat? De term geremasterd is een verkoop truuc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 kunnnen julie er een foto van maken dat hij er wel compleet opstaat? Jawel hoor, met Photoshop. Het is dat Henno Appel er niet meer is. Die breit er zo een broer bij op. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jahe Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 kunnnen julie er een foto van maken dat hij er wel compleet opstaat? Jawel hoor, met Photoshop. Het is dat Henno Appel er niet meer is. Die breit er zo een broer bij op. Edwin Het was maar een voorbeeld hear! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Okee, dan is dat hear ook wear opgelost. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Ik heb een tijdje terug een orginele persing van pinkfloyd omgeruilt met qwert tegen een remaster. Ik vind het geen gehoor een eerste persing...zo vlak,dunnetjes het klinkt moet je net van houden dit soort opnames. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Alles wat geremasterd is, is bij voorbaat pruttel naar mijn mening. Het is namelijk onmogelijk om van een oude opname een nieuwe opname te maken. Hooguit kun je wat ruis weghalen waardoor de algemene kwaliteit van de opname minder word. Verder kan het echt niet gaan. Doet me denken aan de opmerking van mijn overgroot moeder: Ik heb hier een foto waar mijn broer er niet met zijn gezicht op komt. kunnnen julie er een foto van maken dat hij er wel compleet opstaat? De term geremasterd is een verkoop truuc. Geluid is anders als een foto...geloof me met de techniek van tegenswoordig best jaheh....pak nueens een pctje remaster zelf maar eens je zult merken hoeveel beter een cd erop wordt. Je kunt alles met een speciaal progje via een soort QE filter de toonhoogte op zoveel en zoveel hertz net iets benadrukken enz enz.. En dan praat ik nu nog maar over huis/tuinkeuken pctje. Laat staan de spullen die hun gebruiken omdat temaken. us eigenlijk wel inprincipe een nieuwe opname...of je dat mooi vind of niet ja das smaak heh. BTW ff op de foto terugtekomen...ja dat kan neem een foto van zijn hoofd ff adobe gebruiken een paar uurtjes als je het echt netjes wilt doen. En hoppa een nieuwe foto van je broer met lijf enal Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Alles wat geremasterd is, is bij voorbaat pruttel naar mijn mening. Het is namelijk onmogelijk om van een oude opname een nieuwe opname te maken. Hooguit kun je wat ruis weghalen waardoor de algemene kwaliteit van de opname minder word. Verder kan het echt niet gaan. Doet me denken aan de opmerking van mijn overgroot moeder: Ik heb hier een foto waar mijn broer er niet met zijn gezicht op komt. kunnnen julie er een foto van maken dat hij er wel compleet opstaat? De term geremasterd is een verkoop truuc. Dat is natuurlijk niet helemaal waar........ Want wat niet tijdens de recording op de master komt,kun je later natuurlijk niet meer bijvoegen. Ik weet dat er natuurlijk fanaten zijn van mono en vinyl,maar de Gold versie's en/of de SBM uitgave winnen het over de gehele linie. En dat heeft verder niks te maken met nostalgie,want ook ik ben een fan van het eerste uur,en heb alle albums reeds stuk gedraaid in die dagen,maar de cd's die ik heb winnen het gewoon Maar tja,ieder z'n meug.......... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 floyd fan van het 1e uur Hoi Luxman. dan was je ook vast aan wezig bij deze legendarische concerten Nijmegen Goffertpark 1989 The Wall Berlijn 1990 de Kuip R'dam 1994 Deze 3 optredens zal ik niet snel vergeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 half juli 1989 venetie ( wat een ervaring was dat !!) begin sept 1994 de kuip en dat the wall in 1990 had voor mij geen moer met pink floyd te maken maar meer een waters act vandaar dat de dvd van PULSE Earls Court okt 1994 (had ik ook bij willen zijn maar was uitverkocht en om vrij te krijgen was ook niet makkelijk ) zo gaaf blijft om steeds weer te zien de muziek de lichtsjoow kortom alles perfect ,grappig dat op de pulse dvd er een vliegtuig door de ruimte vliegt en neerstort in het nummer on the run terwijl het op de dvd van delicate sound of thunder er en bed neerstort in on the run trouwens pas op een beurs ook dvd live in venice '89 gekocht dat zijn mooie dingen omdat je er ook zelf bij bent geweest hoop dat ze nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Sorry had FF niet goed op je naam gelet Luxman 81 Ja mijn verzameling Floyd cd's breid zich ook nog steeds langzaam uit. Ja the Wall in Berlijn, was inderdaad geen Pink Floyd op Roger Waters na dan. Want dat is voor mij nog steeds synoniem aan Floyd. Ik wilde gewoon getuige zijn van dat spektakel (en dat was het ) En dat publiek 500.000 mensen echt Niet normaal !!!!!! Als ze ooit weer in de orginele bezetting gaan toeren,lig ik in m'n slaapzak bij de voorverkoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Sorry had FF niet goed op je naam gelet Luxman 81 Ja mijn verzameling Floyd cd's breid zich ook nog steeds langzaam uit. Ja the Wall in Berlijn, was inderdaad geen Pink Floyd op Roger Waters na dan. Want dat is voor mij nog steeds synoniem aan Floyd. Ik wilde gewoon getuige zijn van dat spektakel (en dat was het ) En dat publiek 500.000 mensen echt Niet normaal !!!!!! Als ze ooit weer in de orginele bezetting gaan toeren,lig ik in m'n slaapzak bij de voorverkoop Tegen die tijd bestaan er al geen slaapzakken meer.... --Hans. ps:eerste uur is jaren '60 mijne heren... Oftewel dit album van 5 aug. '67 het debuut ontsproten uit het brein van sid. Dus,wie is er nu nog fan van het " eerste " uur? Of waren de meeste nog " vloeibaar "..... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts