Jump to content

Pink Floyd

Soundwave
 Share

Recommended Posts

Voor mij bestaat Pink Floyd al niet meer sinds "Ummagumma".

Daarna ging het bergafwaarts, en werd het een commerciele act, in dienst van de grote maatschappijen.

Uit was het met het frisse, prille. het echte pure, weet je wel...

Er werd grof geld geroken.

Zelfs mijn oma (die toch echt van de "blauwe korenbloemen" -generatie was)

vond het mooi, die platen van de latere jaren.

Dat zei mij al genoeg! <_<

ACF688.jpg

Meesterwerk! ;) (Gezegd door een hedendaagse jazz en fusion fanaticus) :angry:

ach ja koosjer connection

syd barret en roger waters waren de geniejen

daarom verwees ik ook naar de boxset van syd

uit 1993 die bestrijkt de solo periode van 1967 tot 1970

met assistentie david gilmour

alleen is waters een solo kant opgegaan met muziek die iets miste

en voor gilmour het zelfde

maar toch is gilmour met mason en wright tot meer de pink floyd stijl opgegaan

terwijl waters meer selfmade (ook wel goed) muziek ging maken

1e the pros and cons

2e radio KAOS

3e amused to dead ,een aanrader om je installatie te testen

bijv three wishes gaat er lekker tegen aan

it's a miracle

perfect sense

allemaal perfect en ook nog in speciaal recorded in QSOUND

sounds good

en voor de goose

er waren maar een paar groepen o.a. led zeppelin / pink floyd / ten years after

die zich geenzins met commerciele actieviteiten bezig hielden

ze speelde meer live dan dat ze de studio in gingen

en singels maken vonde ze toen echt niks

led zeppelin is bekent geworden door de live concerten

ten years after idem

en eigenlijk pink floyd ook

DSOTM en WYWH waren in geen geval commerciele werkjes

maar goed ieder zijn meug

speciaal voor de Goose:

Britse popgroep met wortels in The Abdabs, dat in 1963 in Londen werd opgericht en bestond uit Juliette Gale (zang), Keith Noble (zang), Roger Waters (geb. 9/9 1944; gitaar), Richard Wright (geb. 28/7 1945; orgel), Clive Metcalf (bas) en Nick Mason (geb. 27/1 1945; drums). Gale (later mevrouw Wright), Noble en Metcalf werden een jaar later vervangen door Roger

dan heb je een soort eerste master serie*

staat ook een jaar op vermeld als het goed is c1969 1970

in c 1994 hebben ze die opnieuw gedaan

dan staat er digital remasters op

is toen als boxed set uitgegeven 7 cd's

met per cd mooie boek werkje erbij met de teksten en plaatjes

* digitaal moederopname van de AAD serie dus eigenlijk de Elpee versie op cd

een heleboel van die serie is made in the usa

Ik kan Meddle van iemand overnemen maar diegene weet niet of het een geremasterde versie is. Staat dat aangegeven? Bij zijn cd staat er Digital Mastering/ADD op. Dit zegt mij helemaal niets.  :unsure:

Als jij mij nou eens het bestelnummer opnoemd (Staat op de zijkant doosje), dan weet ik voldoende. Als het nummer begint met CDP...... En er staat GEEN barcode op de achterkant, dan heb jij goud in handen. :rolleyes::):D

Guest Gydotron

Zelf ben ik oo groot PF liefhebber en vind Meddle en Wish You Were Here de beste plaaten die ze gemaakt hebben. Ik heb DSOTM zowel op MFSL als die nieuwe Sacd uitvoering alsook op 180gr vinyl. De vinyl is samen met de Sacd de mooiste kwa klank. Die van MFSL viel me wat tegen. Ik hoop trouwens dat alle werk van PF op Sacd komt! Mijn eerste concert was in Antwerpen eind jaren 70 net nadat Animals was uitgekomen. Een vrij zwak concert. Het laatste was dat van Roger Waters en ik vond dat ijzersterk.

Ik blijf telkens nieuwe zaken ontdekken in hun muziek!

MVG Guido

Koop gewoon die PF verzamelaar (Echoes dubbel CD) die een paar geleden verscheen, geluidskwaliteit is heel behoorlijk imo

Verder natuurlijk DSOTM sacd als je er een hebt.

Wish you where here mag je niet missen, Ummagumma moet je van houden (heb hem wel), Meddle is wel koel (one of these days I'm gonna cut you into little pieces..).

Alles vanaf en incl the Wall is a complete waist of time ;)

Animals hen ik ook eigenlijk nooit wat gevonden.

(echoes geeft wel een aardige doorsnede

1. Astronomy Domine - (04:10) (from The Piper at the Gates of Dawn)

2. See Emily Play - (02:47) (Single. Also from Relics)

3. The Happiest Days Of Our Lives - (01:38) (from The Wall)

4. Another Brick In The Wall (Part 2) - (04:01) (from The Wall)

5. Echoes - (16:30) (Shortened) (from Meddle)

6. Hey You - (04:39) (from The Wall)

7. Marooned - (02:02) (Shortened) (from The Division Bell)

8. The Great Gig In The Sky - (04:39) (from Dark Side of the Moon)

9. Set The Controls For The Heart Of The Sun - (05:20) (from A Saucerful of Secrets)

10. Money - (06:29) (from Dark Side of the Moon)

11. Keep Talking - (05:57) (from The Division Bell)

12. Sheep - (09:46) (from Animals)

13. Sorrow - (08:45) (from The Division Bell)

1. Shine On You Crazy Diamond - (17:32) (Combined parts I-VII. from Wish You Were Here)

2. Time - (06:48) (from Dark Side of the Moon)

3. The Fletcher Memorial Home - (04:07) (from The Final Cut)

4. Comfortably Numb - (06:53) (Lengthened to include part of Bring the Boys Back Home from The Wall)

5. When the Tigers Broke Free - (03:42) (from The Wall (Movie))

6. One Of These Days - (05:14) (Shortened) (from Meddle)

7. Us And Them - (07:51) (from Dark Side of the Moon)

8. Learning To Fly - (04:50) (from A Momentary Lapse of Reason)

9. Arnold Layne - (2:25) (Single. Also from Relics)

10. Wish You Were Here - (05:20) (from Wish You Were Here)

11. Jugband Blues - (02:56) (from A Saucerful of Secrets)

12. High Hopes - (06:59) (from The Division Bell)

13. Bike - (03:24) (from The Piper at the Gates of Dawn)

)

• 2 weeks later...
amused to dead ,een aanrader om je installatie te testen

bijv three wishes gaat er lekker tegen aan

it's a miracle

perfect sense

allemaal perfect en ook nog in speciaal recorded in QSOUND

sounds good

Amused to Death is absoluut het beste album van Roger Waters en dan het liefst in de Sony GoldDisc ( Collector's Edition ), wat klinkt die cd geweldig.

Helaas tegenwoordig moeilijk verkrijgbaar.

Om even terug te komen op Pink Floyd,

1 van mijn favorieten is " Wish you were here " en dan natuurlijk op de Collector's Edition van Sony.

The Wall is ook een topper, de enige ( volgens mij ) goed ge-remasterde versie is die van MFSL, en ook die is helaas erg moeilijk te krijgen tegenwoordig.

Heb wel eens absurde prijzen gezien voor die dubbel cd van " The Wall " ( MFSL )

Verder vind ik " Medle " ook top.

Misschien niet zo erg bekend, maar het solo album van Rick Wright/Broken China is ook erg goed, qua muziek en opname. Het album is uit 1996.

Marc ...

Het gerucht gaat dat Animals op sacd uit gaat komen.

Why? Dat koopt toch niemand meer. SACD is op sterven na dood :huh::ph34r:

Deze Cd variant heb ik nooit echt als levend beschouwd, en zal bij zijn dood zeker niet rouwen. :huh::ph34r:

Op verschillende amerikaanse internet sites zie ik Amused to Death (Gold) staan. Kosten ongeveer 10 dollar en voorraad bij CD-Universe 117 stuks.

Klopt het dat dit zo goedkoop is of heb ik niet het goede exemplaar te pakken daarmee?

......Op verschillende amerikaanse internet sites zie ik Amused to Death (Gold) staan. Kosten ongeveer 10 dollar en voorraad bij CD-Universe 117 stuks.

Klopt het dat dit zo goedkoop is of heb ik niet het goede exemplaar te pakken daarmee?....

Kijk,dat zal je zelf moeten onderzoeken helaas :(

Wat je nu wel weet is dat ze zeldzamer aan het worden zijn en dat de prijs derhalve onbeschofte hoogte's aan het aannemen zijn.

Zet dit dan af tegen jou bevinding met deze site en trek je conclussie..... ;)

Die van mij heb ik gewoon besteld bij mijn vaste platenboer destijds en na vreselijk lang gewacht te hebben kwam ie eindelijk binnen tegen een redelijke prijs.

Kijk,dat is een vorm van service die alleen je vaste adres je geven kan en daar betaal ik dan graag wat extra voor.

Voor alles staat een prijs.....en via internet met zulke[onbekende]site's ook helaas een risico.

--Hans.

Ik heb zelf Meddle, DSOTM en WYWH... Vind ik allemaal goed. DSOTM heb ik op hybide SACD en klinkt prima. Iig niet overstuurd, zoals een andere versie (naar het schijnt; zie dit topic). The Wall wil ik ook nog een keer kopen.

Ik ben nu naar A Momentary Lapse Of Reason te luisteren. Ik begrijp wel waarom die niet gewaardeerd wordt. Het lijkt namelijk in niks nog op het oude (DSOTM, WYWH enz.) Pink Floyd. Maar toch vind ik het best mooie muziek. Minder speciaal misschien, maar best mooi...

Alles wat geremasterd is, is bij voorbaat pruttel naar mijn mening.

Het is namelijk onmogelijk om van een oude opname een nieuwe opname te maken.

Hooguit kun je wat ruis weghalen waardoor de algemene kwaliteit van de opname minder word. Verder kan het echt niet gaan.

Doet me denken aan de opmerking van mijn overgroot moeder:

Ik heb hier een foto waar mijn broer er niet met zijn gezicht op komt.

kunnnen julie er een foto van maken dat hij er wel compleet opstaat?

De term geremasterd is een verkoop truuc.

Een wat laate reactie, maaar deze posting is mij eerder niet opgevallen.

Ik ben hevig met je oneens, Jahe.

Als je hebt een analoge master die in de vroege jaren van de digitale tijdperk met alle mankementen van die tijd, digitaliseerd is, valt er heel veel te winnen bij een remastering.

Je kunt idd niets toevoegen dat niet op de analoge tape staat, maar een "slechte" AD convertie kun je altijd overdoen.

Als men het oorspronkelijk mix gaan veranderen, spreken wij over iets anders, maar dat is geen remastering maar remix. Dat is een ander album maken.

Het gerucht gaat dat Animals op sacd uit gaat komen.

Why? Dat koopt toch niemand meer. SACD is op sterven na dood :huh::ph34r:

Ja, SACD is dood, als je je kop in het zand steekt. Als je wat verder kijkt dan je neus lang is zie je een keur aan nieuwe SACD releases, iedere maand meer.

Ik las vanmorgen dat Supertramp nu ook op SACD verschijnt. En alle zeven klassieke albums van de Moody Blues. Genesis komt binnenkort met twee albums, waarbij 'The lamb lies down on Broadway'.

Wish you were here komt er ook aan. Ik vermoed dat alle albums van PF, na het succes van de DSOTM SACD gereed worden gemaakt voor release, en terecht. Het is heel prettig dat James Guthrie, de vaste technicus, die ongeveer bij het interieur van PF hoort, groot liefhebber van SACD is.

Van de PF Dark side en Wish you albums die ik zelf heb, zijn de jaren zeventig MoFi en Mastersound uitvoeringen (op vinyl) subliem, maar die zijn voor normaal geld bijna onvindbaar. Die koester is als het Rijksmuseum zijn oude meesters.

Covers zien er hetzelfde uit. De cd's niet... Of ie anders klinkt, weet ik niet. Ga ervan uit van wel (waarom zou je 'm anders remasteren?). Hij klinkt iig beter dan de mp3's die ik tot nu toe beluisterde. Vooral de overgangen tussen de nummers zijn wat vloeiender (lees: nu is het onhoorbaar)... ;)

Covers zijn aan de buitenkant (bijna) het zelfde, echter bij jouw uitvoering hebben ze meer linernotes en uitgebreidere songteksten in het boekje gezet. Maar beide Cd,s klinken NIET hetzelfde, bij de remastering lijkt het net alsof ze bepaalde geluiden en instrumenten hebben geremix ipv geremasterd. Heb deze dubbel Cd release uit 1994 zelf gehad, en om deze reden ook weer verkocht. Want mijn (oude) uitvoering laat de sound en instrumenten van de LP nog het meest natuurgetrouw horen. ;)

De 1994 Cd uitgave ziet er zou uit. (Disc 1)

WALLCDHollandRemone.jpg