Jump to content

welke kabel?

kees17
 Share

Recommended Posts

Eindelijk... :rolleyes:

denk nou even mee tdo,

nee dat waren bougie kabels.

(serieus)

ik heb een keer een paar bougiekabels tussen de audiotafo en het esl paneel gezet als zijnde een extra secundaire weerstand van 30k om het hoog wat te dempen .

en het werkte .

later heb ik het opgelost door het hoogsegment wat te versmallen . ;)

het resultaat heb je gehoord.

(klank kleur van Monster vind ik warm vergeleken met bijv Siltech).

Wanneer je een overvloed aan laaginfo bedoelt heb je gelijk... :)

@Erik; dat geluid staat nog steeds op m'n trommelvliezen gebrand en de laatste zet die ik nodig had om nieuwe speakers aan te schaffen... :wacko:

Ha Kees,

Probeer eens een andere versterker dan de Arcam. De kans dat dit een betere balans, meer evenwicht en ook meer openheid in het klankbeeld opleverd is groter dan het plaatsen van een warme kabel. De match die jij noemt is in mijn oren niet correct en deze mismatch zal niet op te lossen zijn door het plaatsen van een warmere kabel..

groet, PD Hogeterp :)

Eens even denken. Een warmer geluid betekent meestal meer laag, of wat minder hoog. Misschien je tweeter wat dempen door een filteraanpassing? :unsure:

Of de toonregeling gebruiken?

De (te dure...) kabels met een 'netwerkkastje' geintergreerd klinken soms aan de warme kant. Maar als dat het geval blijkt te zijn, dan kun je zo'n netwerkje natuurlijk ook zelf aan je luidprekerklemmen hangen, denk ik dan tenminste ;).