Maurice Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Las zojuist dat Miss Barber weer een cd heeft uitgebracht en dit maal een live cd. Heeft iemand deze al gehoord? Wat zijn de bevindingen? Ik ken momenteel alleen Cafe Blue (meesterlijk), Modern Cool en nightclub. Hoe verhouden haar andere albums tot deze cd's? En dan bedoel ik voornamelijk muzikaal/instrumentaal en niet de zang. En welke artiesten of groepen hebben eenzelfde soort stijl? En nee, Diana Krall en Christy Baron, hoe goed ook, vallen mijns inziens niet onder dezelfde stijl. Ben benieuwd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Ik heb 'm al enkele keren gehoord. Prima cd'tje met prima opname's! Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Ik moet toegeven dat ik ook alleen Cafe Blue ken (cadeau). En in feite had ik ook een soortgelijke vraag mbt welke van haar cdees komen een beetje overeen met het werk op CB. Want zonder meer is dit voor mij de beste cd die ze gemaakt heeft . Kan ja ook niet anders daar dit de enigste is die ik heb . Andere namen zijn natuurlijk ook welkom , welk een beetje in haar richting gaan qua stijl . Dus mensen wie meer over PB heeft kan hier een antwoord op geven ??. De optie van luisteren bij bol com of soortgelijke geeft meestal geen goed indruk daar het meestal om fragmentjes (+_30 sec) gaat ,als men iets wilt beluisteren. MVG Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 21 augustus 2004 Author Report Share Posted 21 augustus 2004 Luxman, wat is je favo nummer? IK vind de interpretatie van Nardis echt meesterlijk!!! Origineel is van Miles Davis, maar op welk album staat dit nummer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Ja dat is echt een geweldig nummer . Maar in feite is elk van haar nummers op deze cd geweldig . Alhoewel ik moet zeggen in eerste instantie had ik zoiets van wat moet ik met deze cd ???? Daar ik ook eigenlijk alleen bekend was met oa D.Krall C.Barron J.Monheit C. Wilson . en nog wat andere meetsal samengestelde cdee via via gekregen . Maar achteraf moet ik zeggen ik ben een blij mens om deze cd te hebben . Ik heb nu CB maar nog eens ff opgezet daar deze cd ook op mijn pc is gezet . Je hoeft niet te raden welk nummer he MVG Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maurice Posted 22 augustus 2004 Author Report Share Posted 22 augustus 2004 Je hoeft niet te raden welk nummer he Jawel... Ik weet niet welke cd van CB je hebt.... Ik heb er drie van haar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 6 oktober 2004 Report Share Posted 6 oktober 2004 Heb de nieuwe live album van mevrouw Barber afgelopen week aangeschaft bij Fame in Amsterdam en heb ze nu allemaal. Dit is haar 2e live album en vindt het een prima album, haar 1e live album ( Companion ) vind ik wel wat beter en spreekt me qua muziek wat meer aan. Maar dat Barber op hoog niveau muziek maakt is 1 ding wat zeker is. Ook dit nieuwste album ( A Fortnight in France ) is een absolute aanrader. Vooral track 3 spreekt mij enorm aan, wat een muziek zeg. Ook dit album is net als al haar voorgaande albums qua opname van zeer hoog niveau. Soms wordt Patricia Barber vergeleken met Diana Krall of vica verse, nou .. met alle respect voor Krall, de band van Barber is toch wel van een andere wereld. Neem nou bijvoorbeeld de bassist, Michael Arnopol ... waanzinnig !! In iedergeval weer een top-release van Miss. Barber .... THNX .... Groeten, Marc .. The Hague ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 6 oktober 2004 Report Share Posted 6 oktober 2004 Soms wordt Patricia Barber vergeleken met Diana Krall of vica verse, nou .. met alle respect voor Krall, de band van Barber is toch wel van een andere wereld.Neem nou bijvoorbeeld de bassist, Michael Arnopol ... waanzinnig !! De band van Krall op haar laatste release, met o.a. Peter Erskine en Christian McBride was ook best heel aardig bezet. Dit vind ik trouwens ook een heel aardig album geworden, Elvis Costello doet haar goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muziek Posted 7 oktober 2004 Report Share Posted 7 oktober 2004 Terug een zeer mooie cd, voor een life opname kan ik maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 8 oktober 2004 Report Share Posted 8 oktober 2004 beetje allemaal van hetzelfde Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 oktober 2004 Report Share Posted 8 oktober 2004 Soms wordt Patricia Barber vergeleken met Diana Krall of vica verse, nou .. met alle respect voor Krall, de band van Barber is toch wel van een andere wereld.Neem nou bijvoorbeeld de bassist, Michael Arnopol ... waanzinnig !! De band van Krall op haar laatste release, met o.a. Peter Erskine en Christian McBride was ook best heel aardig bezet. Dit vind ik trouwens ook een heel aardig album geworden, Elvis Costello doet haar goed... Vergeet ook Ray Brown niet. Maar ze hebben beiden goede muzikanten, Barber is wat minder mainstream, gewoon een andere stijl. Ik kan ze allebei aanhoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts