Jump to content

Home Studio..

Streamz
 Share

Recommended Posts

Hoi allen,

Als eerste maar even kort voorstellen. Ik ben nieuw op "audioforum" gebied, lees al wel een tijdje mee, maar al tijden met hifi bezig.

Op dit moment speel ik met Primare en Proac.

Nu loop ik al een tijdje met een soort frustratie. Wanneer ik zin heb mezelf eens ongelofelijk te ergeren, koop ik het blad Home Studio. (Ik weet het, rare eigenschap) Om me iedere keer weer op te winden over recencies die je beter advertorials kan noemen. Door de beperkte scope van de recencenten, die alleen maar naar producten van hooguit 3 importeurs kennen. Aan artikelen met meningen die lijnrecht tegenover elkaar staan (laatst een leuke gezien: plaatsing van ik meen Avalons die uiterst kritisch was en de hemel in werden geprezen terwijl op de volgende bladzijde werd gesteld dat als plaatsing belangrijk is, het in feite slechte luidsprekers zijn), er opvallend veel advertenties van juist die 3 importeurs zijn etc.

Ben ik paranoia? Een uiterst lovend artikel over een nieuw Nederlands kabelmerk: Crystal cable. Door, jawel, een vrouw op de markt gezet. Haar naam? Gaby van der Kley.

En niet 1 opmerking over een ander Nederlands kabelmerk, eigendom van iemand met dezelfde achternaam. Natuurlijk hoeft er geen link te zijn, maar het is wel opvallend. Z

Homestudio werkt met freelancers als recenten. Deze hebben natuurlijk een verschillende mening.

Verder valt mij op dat juist een blad als Home studio nauwelijks binding heeft met adverteerders. Ik bedoel dit positief. Er staan n.l. veel advertenties in over producten waar nooit over wordt geschreven. Andersom wordt er ook vaak over producten geschreven zonder dat er advertentie geplaatst worden.

Bij ons andere nederlandse blad is dat wel anders.

Wat me wel van Homestudio tegenvalt is de regelmaat. Ik heb al een lange tijd het vermoeden dat het december/januarienummer al jaren voor beide jaren meetelt.

Ook dacht ik dat er dit jaar nog maar 4 nummers zijn uitgekomen. Ik moet het eigenlijk eens beter gaan bijhouden.

Regelmaat zou beter zijn. Als je dan op een bepaalde dag van de maand je blad nog niet hebt kunt je reageren. Nou weet je nooit of er een blad is uitgekomen. Stel je voor dat m'n postbode de bladen achteroverdrukt. Ik geeft dan Homestudio de schuld, terwijl de oorzaak van het geringen aantal bladen ergens anders ligt.

:(

Hoi allen,

Als eerste maar even kort voorstellen. Ik ben nieuw op "audioforum" gebied, lees al wel een tijdje mee, maar al tijden met hifi bezig.

Op dit moment speel ik met Primare en Proac.

Nu loop ik al een tijdje met een soort frustratie. Wanneer ik zin heb mezelf eens ongelofelijk te ergeren, koop ik het blad Home Studio. (Ik weet het, rare eigenschap) Om me iedere keer weer op te winden over recencies die je beter advertorials kan noemen. Door de beperkte scope van de recencenten, die alleen maar naar producten van hooguit 3 importeurs kennen. Aan artikelen met meningen die lijnrecht tegenover elkaar staan (laatst een leuke gezien: plaatsing van ik meen Avalons die uiterst kritisch was en de hemel in werden geprezen terwijl op de volgende bladzijde werd gesteld dat als plaatsing belangrijk is, het in feite slechte luidsprekers zijn), er opvallend veel advertenties van juist die 3 importeurs zijn etc.

Ben ik paranoia? Een uiterst lovend artikel over een nieuw Nederlands kabelmerk: Crystal cable. Door, jawel, een vrouw op de markt gezet. Haar naam? Gaby van der Kley.

En niet 1 opmerking over een ander Nederlands kabelmerk, eigendom van iemand met dezelfde achternaam. Natuurlijk hoeft er geen link te zijn, maar het is wel opvallend. Z

Volgens mij is het de dochter van pa van der Kley. Over homestudio gesproken, ik lees het al jaren en het is gewoon een feit dat we in Nederland geen goede audiobladen hebben. Zelf hebben ze eens gezegd dat lag aan het aantal beperkte lezers waardoor ze minder te besteden hebben dan de buitenlandse bladen.

Wat me wel van Homestudio tegenvalt is de regelmaat. Ik heb al een lange tijd het vermoeden dat het december/januarienummer al jaren voor beide jaren meetelt.

Ook dacht ik dat er dit jaar nog maar 4 nummers zijn uitgekomen. Ik moet het eigenlijk eens beter gaan bijhouden.

Regelmaat zou beter zijn. Als je dan op een bepaalde dag van de maand je blad nog niet hebt kunt je reageren. Nou weet je nooit of er een blad is uitgekomen. Stel je voor dat m'n postbode de bladen achteroverdrukt. Ik geeft dan Homestudio de schuld, terwijl de oorzaak van het geringen aantal bladen ergens anders ligt.

:(

Hallo,

Ik ben zelf een aantal jaar abonee geweest van Home studio. De onregelmatige uitgave was ook mij een zeer grote doorn in het oog, mede als het beloofde overzicht per produkt groep wat jaarlijks ververst zou worden. Reden hiervan is dat dit te maken heeft met krijgen van adverteerders.

Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat dit nog al eens moeite heeft gekost en het blad op sterven na dood was een kleine twee jaar geleden. Een blad dat nauwelijks advertenties bezit kan niet uitgegeven worden, dus duurde het wat langer. vreemd is wel dat er inderdaad bijna altijd dezelfde ads in staan. En dat wanneer een x produkt in de recensie zit er pagina's vullende advertenties van merk x in staan. Een aantal uitgaven later zie je dat merk x niet meer terug in de ads.

Op zicht is daar allemaal niet zoveel mis mee, want je moet een bron van inkomsten hebben om de boel te kunnen financieren.

Hoe het ernu voor staat zou ik eerlijk gezegd niet weten.

De laaste tijd lijkt er in ieder geval weer regelmaat te zitten in de uitgave van het blad.

En wanneer de postbode een exemplaar achterover drukt is het vrij simpel om even in de boekhandel te checken of er een uitgave is geweest. Een simpel belletje naar de klantenservice volstaat dan. Deze stuurt dan dezelfde dag een ander exemplaar op.