Jump to content

Radio.... zonder tuner...

WanFie
 Share

Recommended Posts

theo technics said:
Hans is het probleem nu opgelost B)

Voorlopig nog niks gehoord, het is helemaal stil.

Jammer dat ik vandaag m'n spullen niet nij elkaar kon krijgen, anders hadden er nu afgeschermde gevlochten kabels aangehangen.

Dit zou 'n primeur zijn.

Ik ben bang dat gezien de drukte van komende week, ik moeilijk een gaatje kan vinden om m'n kabels af te maken.

:)

Ik werk ook met gevlochten kabels in casu Kimber PBJ interlinks, 4 TC luidsprekerkabels en Russ Andrews Classic Powerkords (in feite een 4 TC met een extra afscherming) en nog nooit problemen gehad en (niet te duur Eric).

Er moet toch iets goed fout zijn. Zelf ken ik dit probleem van vroeger. Radio ontvangst via het element kwam vaak voor. Dan moet je wel je phono aan hebben. Gooi voor de zekerheid ook eens je phono eraf.

Carl

Ik had eigenlijk al alles geprobeerd.

Maar een goed afgeschermde kabel tussen de voor- en eindversterker bleek de oplossing.

Ik heb nu m'n gevlochten gebalanceerde interlinks er weer tussen zitten. Welliswaar nog niet met krimpkous afgewerkt, maar hij doet 't. :)

En helemaal geen radio meer. Verder is er helemaal niks veranderd.

Kennelijk zijn gebalanceerdekabels gevoeliger voor radiostoring dan cinch interlinks (mits niet afgeschermd).

Ik ben weer uit de problemen.

Allemaal nog bedankt voor jullie adviezen.. :)

Hans van Liempd said:
Merkwaardigerwijs is dit alleen aan de orde met de gebalanceerde ingangen. Voorheen gebruikte ik de cinch aansluitingen.

Toen had ik helemaal geen last van radiozenders.

Deze zijn nou omgesoldeerd, en geschikt gemaakt voor gebalanceerde toepassing. De pre heeft ook enkele kleine wijzigingen om het gebruik van de semi gebalanceerde cinch/XLR kabel mogelijk te maken.

Ha die Hans

Nog even een laatste (?) reaktie je schrijft dat je cinch is 'omgesoldeerd' naar symmetrisch en geschikt gemaakt voor gebalanceerd gebruik. Wat voor schakeling heeft je broer gebruikt of gebruik je alleen het + signaal en massa? Dan ben je nog steeds a-symmetrisch bezig.

En gebalanceerde kabels zouden juist extra ongevoelig moeten zijn voor externe storingen. Vreemd allemaal. Verder is voor mij in ieder geval duidelijk dat ik altijd gewoon afgeschermd blijf werken, dit soort moeilijk te vinden storingen lijken mij niet leuk.

Groeten Fritzzel