henk93 Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Wie weet welke hifi winkels Vincent monoblocken SP 991 hebben in de regio Gelderland of Utrecht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Je kunt de importeur bellen? http://www.audipulse.nl/contact.htm dat formulier invullen heeft trouwens weinig nut (ik spreek uit ervaring ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Yep, errug complete site! Wat kosten ze nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 staan trouwens 2de hands voor 1500 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Kan ik ook gespreid betalen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Ja die deed er 6 weg geloof ik...ik weet niet meer waar ik dat nu las..hier of op hifi.nl. Die vroeg er 1750 voor een setje geloof ik. Wat ga je ermee aansturen als ik zo vrij mag zijn...je zult merken dat het lekker warm gaat worden in je huiskamer ik kan het weten...en wijx al helemaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 23 augustus 2004 Report Share Posted 23 augustus 2004 6 paar = 12 stuks Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 23 augustus 2004 Report Share Posted 23 augustus 2004 Ja die deed er 6 weg geloof ik...ik weet niet meer waar ik dat nu las..hier of op hifi.nl. Die vroeg er 1750 voor een setje geloof ik. Op het HT forum was het,en hij heeft de prijs verlaagd naar 1500 euro per paar!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 23 augustus 2004 Report Share Posted 23 augustus 2004 6 paar = 12 stuks zo reken je niet heh....aan mono heb je weinig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 23 augustus 2004 Report Share Posted 23 augustus 2004 Je moet ook je center aan kunnen sturen en daar is 1 monoblok genoeg voor of je sub Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 23 augustus 2004 Report Share Posted 23 augustus 2004 Je moet ook je center aan kunnen sturen en daar is 1 monoblok genoeg voor of je sub Beetje gekkewerk maarja je hebt gelijk je hebt er uitslovers bij... ik ken geen een center die zoiets nodig heeft om goed teklinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 23 augustus 2004 Report Share Posted 23 augustus 2004 vraag het aan die verkoper. Die heeft er blijkbaar 12 nodig om het goed te laten klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 23 augustus 2004 Report Share Posted 23 augustus 2004 Hahah waarom zou ik...dadelijk is het een een of andere jan...van de betuwe! je weet het niet heh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beun Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Hallo, Worden deze versterkers echt zo vreselijk heet en vreten ze inderdaad belachelijk veel stroom. Dus kortom geen goede koop? Ik zit erover te denken om mn fronts van wat meer power te gaan voorzien. Ik draai nu met 2st NAD218s. Zouden de monoblokken (mede door de klasse A versterking) een aanzienlijke verbetering zijn? Tot slot las ik ergens ook over een SP991 PLUS versie. wat is het verschil tussen deze twee en is de PLUS versie zoveel beter dan de gewone? (of is de gewone versie zoveel slechter?) M.vr.gr. Beun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Hallo, Worden deze versterkers echt zo vreselijk heet en vreten ze inderdaad belachelijk veel stroom. Dus kortom geen goede koop? Ik zit erover te denken om mn fronts van wat meer power te gaan voorzien. Ik draai nu met 2st NAD218s. Zouden de monoblokken (mede door de klasse A versterking) een aanzienlijke verbetering zijn? Tot slot las ik ergens ook over een SP991 PLUS versie. wat is het verschil tussen deze twee en is de PLUS versie zoveel beter dan de gewone? (of is de gewone versie zoveel slechter?) M.vr.gr. Beun Beste Beun, Bij de plus versie is de rustroom omlaag gegaan (minder warmte, minder stroomverbruik en een kleiner klasse A werkgebied). Verder is het transformator compartiment naar voren verhuist, en zitten de 12 elco's nu in het midden van de kast. Her en der zijn er wat onderdelen veranderd. Hoewel zeer fraai gebouwd, en in dat opzicht een koopje voor het geld, ben ik toch niet tevreden over de klank. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 en een kleiner klasse A werkgebied). Ik heb de plus versie en mijn blokken geven ook 100 watt klasse A!! Of bedoel je dat niet ?? Smaken verschillen,maar ik vind ze wel heel mooi klinken!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Hallo, Worden deze versterkers echt zo vreselijk heet en vreten ze inderdaad belachelijk veel stroom. Dus kortom geen goede koop? Ik zit erover te denken om mn fronts van wat meer power te gaan voorzien. Ik draai nu met 2st NAD218s. Zouden de monoblokken (mede door de klasse A versterking) een aanzienlijke verbetering zijn? Tot slot las ik ergens ook over een SP991 PLUS versie. wat is het verschil tussen deze twee en is de PLUS versie zoveel beter dan de gewone? (of is de gewone versie zoveel slechter?) M.vr.gr. Beun Antwoorden. Ja ja ja en ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 en een kleiner klasse A werkgebied). Ik heb de plus versie en mijn blokken geven ook 100 watt klasse A!! Of bedoel je dat niet ?? Smaken verschillen,maar ik vind ze wel heel mooi klinken!! Anders ik wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Ik weet eerlijk gezegd ook het verschil niet tussen de + en normale sp991..ik heb de normale. De plus ziet er excact hetzelfde uit op de foto...ik denk dat er wei nig verschil hoorbaar zal zijn eerlijk gezegd. Pak een de spinx project twelve...daar zijn zoveel varianten op gemaakt..met geen klankverschil [in mijn oren] dus ja zalwel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 en een kleiner klasse A werkgebied). Ik heb de plus versie en mijn blokken geven ook 100 watt klasse A!! Of bedoel je dat niet ?? Smaken verschillen,maar ik vind ze wel heel mooi klinken!! Beste Lucky L, Toch niet. Ze zeggen wel 100 watt klasse A in de folder maar dat is bij de plus versie niet het geval. Ik heb de rustroom opgemeten door de Emittor weerstanden. Ik kwam amper op 45 watt. De niet plus versie die veel heter werden staan wel 100 watt in klasse A. Geloof je me niet, pak een mulitmeter en meet zelf maar!. En het is helemaal geen schande. 45 watt klasse A is ruim voldoende, je komt daar zelden boven. Het is het ideale compromise. Want vergeet niet extreme hitte is niet goed voor condensatoren etc. Ik heb de SP991 Plus twee weekjes thuis gehad. En op mijn weergever systeem konden ze niet overtuigen. Daarbij bromde een van de twee blokken mechanisch wat duidt op een inferieure trafo. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 . Geloof je me niet, pak een mulitmeter en meet zelf maar!. Ik geloof je!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 . Geloof je me niet, pak een mulitmeter en meet zelf maar!. Ik geloof je!! Beste Lucky L, Ik bedoelde dat btw. zeker niet als nadeel. WAnt het is echt een aanslag op je stroomrekening. 45 watt is goed te doen. Je componenten gaan langer mee, en het is emer dan genoeg klasse A werkgebied om ten allen tijden in A te luisteren. Ik bedoelde het dus als voordeel, maar het kwam wat rottig mijn strot uit Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 en een kleiner klasse A werkgebied). Ik heb de plus versie en mijn blokken geven ook 100 watt klasse A!! Of bedoel je dat niet ?? Smaken verschillen,maar ik vind ze wel heel mooi klinken!! Beste Lucky L, Toch niet. Ze zeggen wel 100 watt klasse A in de folder maar dat is bij de plus versie niet het geval. Ik heb de rustroom opgemeten door de Emittor weerstanden. Ik kwam amper op 45 watt. De niet plus versie die veel heter werden staan wel 100 watt in klasse A. Geloof je me niet, pak een mulitmeter en meet zelf maar!. En het is helemaal geen schande. 45 watt klasse A is ruim voldoende, je komt daar zelden boven. Het is het ideale compromise. Want vergeet niet extreme hitte is niet goed voor condensatoren etc. Ik heb de SP991 Plus twee weekjes thuis gehad. En op mijn weergever systeem konden ze niet overtuigen. Daarbij bromde een van de twee blokken mechanisch wat duidt op een inferieure trafo. Groeten, Bas Je zegt het al de trafo is niet 100% dat kan je oordeel ook niet echt gelden god weet wat er nog meer aan gemankeerd heeft . De meeste weten hierwel dat ik met de k9 draai...een lastige speaker die nauwlijks zijn volle potentie hoorbaar maakt. Ik heb er de Sphinx p12 blokken opgehad + een yamaha poweramp 570wpc [1700watt ongeveer totaal vermogen] Ik heb ook alleen met de p12 blokken gedraait. Iedereen weet dat de p12 een goede amp is en befaamd is om zijn afmetingen en aansturing watbetreft moeilijke speakers. Ik had de Vincents hier binnen...ik heb de k9 maar een keer in mijn leven zo natuursgetrouw horen spelen en dat was met het topmodel de Sphinx project 26 monoblokken [kostte toen een kleine 17000gulden per paar en nu zelfs nog meer onderhand] De vincents zijn dan ook de enigste die ik totnogtoe hier binnen heb gehad die hetzelfde karakter heeft. Ik doe ze voorlopig niet weg in ieder geval Ik denk ook dat de voeding het belangrijkste is kwa controle [voornamelijk het laag] een 120.000uf is niet mis zeker niet gezien dat de p12 een stuk duurder is [1790 euro perstuk huidige prijs van sphinx] en het moet doen met 58.000uf. Anyway ze worden heet ja idd...enja je onderdelen slijten wellicht wat sneller...als normaal. Anderzijds het is erwel op gemaakt mag ik aanemen. Als ik de klep eraf haal zie ik overal koelrugjes enzenz opzitten. Maar even voor de man die ze wil kopen...zorg dat je een ruime kamer hebt anders heb je het zwaar te verduren met deze zware jongens...een kamertje van 12m2 is geen optie...tenzij je graag met 30graden op je kamer hartje winter wil muziekdraaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beun Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 Al met al hebben ze dus meer na- dan voordelen. Energieverbruik, eerst nog voorwarmen voor er geknald kan worden, levensduur vraagtekens, enz. Mn kamers is denk ik wel groot zat (ongeveer 50m2), maar toch als ik het allemaal zo eens lees. De plus versie zou dan interessanter zijn, maar die zie je niet veel en 2dehands ben ik ze ook nog niet tegen gekomen. Wellicht dan toch maar beter om gewoon met allebei mn 218s mn fronts te blijven aansturen en voor mn rears en center eventueel voor de SP997 te gaan. Heeft iemand al ervaring met de SP997? Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 Beste, Ik ben de plus-versie sporadisch 2ehands tegengekomen, dat is dus een kwestie van geduld. Als ik jou was zou ik niet te zwaar aan de genoemde nadelen tillen: het zijn prachtig gebouwde versterkers voor relatief weinig geld, zeker als je ze 2ehands tegenkomt. De stroomrekening heb je zelf in de hand: gewoon niet dag en nacht aan laten staan. Een mooi compromis is de Vincent SP-993. Het is een stereo eindversterker van 200 Watt aan 8 Ohm en 400 aan 4 Ohm. De eerste 50 Watt spelen ze in klasse A, de helft van de monoblokken SP-991 dus. Dan heb je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts