Jump to content

Monoblocken

henk93
 Share

Recommended Posts

Guest muziekfreak

de sp991 is het vlaggenship van vincent...derest komt er allemaal onder. Behalve die zeskanaals [maarja zeg je het al 6kanaals] ;)

ff ditte

997 is het evenbeeld van de sp-996..zien er exact hetzeldfe uit

Technische Daten

--------------------------------------------------------------------------------

Nennleistung 4 Ohm: 1 x 200 Watt

Nennleistung 8 Ohm: 1 x 150 Watt

Specificaties SP-993 (op www.bestekeus.nl):

Vincent Eindversterker SP-993 2.280,00EUR

10 Hz - 20 kHz +/- 0.5 dB

Class-A 8 Ohm: 60 W

RMS 8 Ohm: 2 x 200 W

RMS 4 Ohm: 2 x 400 W

< 0.1 % max. (1 kHz, 1 W)

2 V

> 95 dB

47 kOhm

1 (RCA), 1 (XLR)

230 V / 50 Hz

430 x 180 x 530 mm

Gewicht: 30 kg

Plaatje is SP-993 ( onder )

GRATIS Verzending

En dat is (denk ik) ongeveer het eindversterkergedeelte van de ge

Het enige wat ik raar vind is dat mijn sp991 plus maar tot 8 ohm [300 watt] gaan en de andere versterkers van Vincent tot 4 ohm :confused: !!

Beste Lucky L.

De SP991's leveren minmaal 500 watt aan 8 Ohm. Het spreekt voor zich dat ik dat op onze dumyload heb uitgeprobeerd :D

Wat de SP993 in technisch opzicht een betere amp maakt is het feit dat hij zijn vermogen kan verdubbelen aan 4 Ohm. dit betekend dat de uitgangsspanning stabiel blijft, en de stroom verdubbeld. Versterkers die niet verdubbelen zakken in feite in elkaar. Een ideale versterker blijft een constante spanningsbron, ongeacht de gevraagde stroom.

Groeten,

Bas

Het enige wat ik raar vind is dat mijn sp991 plus maar tot 8 ohm [300 watt] gaan en de andere versterkers van Vincent tot 4 ohm  :confused: !!

Beste Lucky L.

De SP991's leveren minmaal 500 watt aan 8 Ohm. Het spreekt voor zich dat ik dat op onze dumyload heb uitgeprobeerd :D

Wat de SP993 in technisch opzicht een betere amp maakt is het feit dat hij zijn vermogen kan verdubbelen aan 4 Ohm. dit betekend dat de uitgangsspanning stabiel blijft, en de stroom verdubbeld. Versterkers die niet verdubbelen zakken in feite in elkaar. Een ideale versterker blijft een constante spanningsbron, ongeacht de gevraagde stroom.

Groeten,

Bas

Kan ik mijn blokken dan wel gebruiken op 4 ohm speakers??

Bvd Lucky!

Je moet ook je center aan kunnen sturen en daar is 1 monoblok genoeg voor of je sub

Beetje gekkewerk maarja je hebt gelijk je hebt er uitslovers bij... ik ken geen een center die zoiets nodig heeft om goed teklinken :blink:

Hi-End Multi kanaals is uniformiteit. Dus zowel speakers als versterking, bekabeling identiek.

Wellicht dat deze persoon daarmee bezig was?

Overigens heb ik deze monoblokken ook gehad. Voor het geld heb je zeer veel versterker, geen twijfel over mogelijk. De 1500 euro die bewust persoon ervoor vraagt is echt een koopje! Dan mag je stroomrekening wel hoger worden, maar verreken dat maar met het voordeel die je hebt als je een setje voor 1500 euro koopt. De normale prijs is fors hoger, ook tweedehands. Voor dat verschil kan je wel een paar jaar draaien ;)

Guest muziekfreak
Je moet ook je center aan kunnen sturen en daar is 1 monoblok genoeg voor of je sub

Beetje gekkewerk maarja je hebt gelijk je hebt er uitslovers bij... ik ken geen een center die zoiets nodig heeft om goed teklinken :blink:

Hi-End Multi kanaals is uniformiteit. Dus zowel speakers als versterking, bekabeling identiek.

Wellicht dat deze persoon daarmee bezig was?

Overigens heb ik deze monoblokken ook gehad. Voor het geld heb je zeer veel versterker, geen twijfel over mogelijk. De 1500 euro die bewust persoon ervoor vraagt is echt een koopje! Dan mag je stroomrekening wel hoger worden, maar verreken dat maar met het voordeel die je hebt als je een setje voor 1500 euro koopt. De normale prijs is fors hoger, ook tweedehands. Voor dat verschil kan je wel een paar jaar draaien ;)

Dan nog heb je er zekers geen 12 nodig

..ik heb erook 2 en ik stuur er de moeilijkse speaker mee aan die er tevinden is onderhad no problemo ;)

Maar idd de koper heeft hier een goede koop ALS je de NADELEN goed hebt overwogen van deze versterker. Moet ik er even bijzeggen vreet stroom [voorschot maar laten verhogen] En je kamer komt op een iets meer dan aangename temperatuur. Is dit geen probleem KOPEN achterelkaar voor dat geld ;)

7.1 systeem? 7.3 syteem? De subwoofers ook aansturen met een Vincent? Bi-ampen? zo maar wat kreten.

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar bovenstaande dingen zouden kunnen spelen. Het is iig wel in het extreme doorgevoerd als je 12 stuks hebt!

Purisme :D

Eerst zelf luisteren dan kopen. Het zijn inderdaad een paar geweldige eindbakken. Inderdaad veel stroom verbruik. Maar dan zet je ze toch uit als je ze niet gebruikt. Vincents grote versterkers staan er om bekend snel warm te zijn. De sv238 heeft maar een minuut of 5 nodig! Echt ik heb 'm thuis gehad, is erg snel. In het duitse blad stereo worden de sp991plus als super getest. Krijgen daar 91% van het maximaal haalbare 100% en dat zijn dan bakken alas Mark Levinson, Nelson Pass, Accuphase. de vincents staan met hun 91% tussen ook Accuphase, Marantz, ML, etc etc maar dan van +/- het vijf voudige qua prijs. En inderdaad, van binnen ziet het erg gelikt uit. Ook wordt wel eens gezgd dat vincent dingen van Mark Levinson copieert, nou en. Menigeen vind ML geweldig dus......

Weet wel dat de 991plus als dynamische klasse A is opgebouwd, daarom minder stroom verbruik en zover als ik weet op Full Nuke 100watt klasse A.

Moi verhaal, maar zelf luisteren!

Inderdaad, mooi verhaal! Ik kijk zelf altijd met een gezond verstand naar die testen, en zeker de duitse testen....

Ik heb nu zelf een Mark Levinson (heb daarvoor de vincent monoblokken gehad). Als de Vincent een score van 91% had, dan is de schaal 0-100 niet toerijkend voor de ML ;)

Daar zit toch echt wel een stukje verschil in.

Echter, prijskwaliteit wint de Vincent het absoluut! 6500 tegen 2100 (heb ik nieuw betaald voor 2 stuks 991 plus).

• 2 weeks later...
Hoe zit het als je deze klasse A eindblokken niet combineert met

de daarvoor bestemde Vincent voorversterker en ze bv. aansluit op

een niet klasse A voorversterker... (evt. ander merk)

Wat gebeurt er dan met het Klasse A signaal?

Dat maakt niets uit. Klasse A zegt alleen maar iets over de manier waarop het signaal versterkt wordt, namelijk 'om een bepaalde gelijkspanning heen wordt het signaal gesuperponeerd'. Ofwel, het hele signaal wordt 'opgetild' met een gelijkspanning, dus het hele signaal zit 'boven nul'. Maar uiteindelijk komt er natuurlijk weer gewoon een signaal uit dat om de nul heen danst :) Er komt geen gelijkspanningsdeel uit je versterker, alleen het signaal zelf. Het maakt dus wat dat betreft niet uit of een versterker klasse A of AB of B is. Voor de klank waarschijnlijk wel (minder vervorming in klasse A).

Overigens dacht ik dat zo'n beetje alle voorversterkers klasse A zijn, dus dan hoef je je er ook niet druk om te maken...

• 3 weeks later...

Ik heb besloten om ze toch maar (de Plus versie) te kopen, ik ga ze eind deze week ophalen.

Zit nu alleen met het Interlink/speakerkabel verhaal.

Wil er niet al te gek veel geld aan uitgeven, dus wil gaan

voor de zeg maar bekende goede prijs/kwaliteit verhouding.

Lange interlink of lange speakerkabel (Ongeveer 3 a 4 meter...)

en dan nog welke?

Heeft er iemand ervaring/bevindingen met bekabeling van de 991s

en zo ja, welke en waarom?

Alvast bedankt voor alle reaktie...

M.vr.gr.

Staat maar 1 RAF-Amsterdam op de site, maar er zijn inderdaad wel meerdere, winkels (audio/computes enz.) maar zitten (volgens mij) wat ik gezien heb dan allemaal naast en tegenover elkaar in dezelfde straat, de Rijnstraat, maar ze kunnen het net zo goed de RAF-straat noemen.