Edwin Snoek Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Wees nou maar blij dat je niet je LS uitgang van je versterker op het lichtnet hebt aangsloten en de netstekker ervan op je speakers. Maar je was je tijd wel ver vooruit: Tegenwoordig zie je overal blauwe LEDjes op zitten. De kleur van de vonk is inderdaad hetzelfde als die van een blauwe led. het is eigenlijk een soort van kortstondige powerled wat je ziet. Moet je voorstellen dat dit netsnoer een paar jaar 20 centimeter naast mijn luidsprekeraansluiting van mijn versterker heeft gehangen. Als de koolstofmantel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Als ie dan toch gaat knellen, neem dan een stretch-spijkerbroek. Die buigt mee, dan beinvloed je "de velden" ook niet. Edwin sorry hoor maar ik hou het niet meer Je hebt toch geen strakke spijkerboek aan h Link to comment Share on other sites More sharing options...
theo technics Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Edwin geweldig ik heb allang niet meer zo gelachen, ja wie stond daar toen ook bij stil ik ga effe stoppen er komt niks meer serieus uit me ik zie het gewoon voor me Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 Ik heb de fout met de zwarte Audioquest aders jaren geleden ook eens gemaakt. Daar leer je van, zullen we maar zeggen. Overigens heb ik met de audioquest experimenten wel ontdekt dat massief altijd beter is en je litze overal in je systeem moet vermijden. Ook massieve netsnoeren klinken beter, en geen verzilverd gebruiken. GEHEIMTIP (zoals de duitser zeggen): Ik kan je ook de stekkers van Furutech aanraden, deze zijn echt super! Het verschil met een goede netkabel met furutech stekkers kan groter zijn dan switchen maar een duurdere CD-speler! XTC gebruikt deze stekkers ook, en dat is mijns inziens ook de rede dat ze goed klinken. Alleen jammer dat ze geen massief draad gebruiken............................ Skin effect heeft geen waarde in het netsnoeren bereik; er gaat een spanning doorheen van 50Hz, en 50 Hz only........ Dus waar praten we over. Groeten, BTW furutech wordt sinds kort geimporteerd door: www.audio-cube.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 Heb jij ook je netsnoeren tegen de muur staan Stefan Waarom zou stranded snoer slechter/anders klinken dan massief draad? Ik vind het iig mechanisch gezien te riskant om massieve aders te gebruiken, misschien kun je meerdere dunne massieve aders nemen, dan kun je ze al wat beter monteren Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 In jouw geval is massief netsnoer uiterst riskant. Als je de stekker uit het stopcontact haalt loop je een goede kans dat er een Northstar door de ruimte vliegt. Alle gekheid op een stokje. Met een vast opstelling is het niet gevaarlijk om een vaste kern draad te gebruiken. Als daarintegen vaak met snoeren gewisseld moet worden dan kan je beter soepel draad gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 3 september 2004 Report Share Posted 3 september 2004 In jouw geval is massief netsnoer uiterst riskant. Als je de stekker uit het stopcontact haalt loop je een goede kans dat er een Northstar door de ruimte vliegt. hahaha, die bungelt nog ergens aan het eind van zn stijve netsnoer Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 5 september 2004 Report Share Posted 5 september 2004 Een koolstofmantel om de maasa kern v/e ls kabel kan voor constante ESD-veiligheid v/d gevoelige electronica zorgen,als bv de kabel op sommige soorten tapijt komt te liggen,of iemand die dan "statisch"geladen is de kabel aanraakt,de lading meteen veilig afvoert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts