mordante Posted 23 augustus 2004 Report Share Posted 23 augustus 2004 Een paar Sonus Faber Elekta (niet de Amator) voor een luister sessie in huis gehad. ik gebruikte hier de volgende spullen bij. CEC CD2100 CD speler Rega P25 platenspeler met ortofon MC2 element Rotel RC980 BX Pre Rotel RB 1070 Power Speaker kabel Monster Interlink CD/Pre cardas. Mijn eerste indruk, er komt wel heel veel laag uit deze "kleine" speakers. Na de hoogte wat te hebben aangepast (iets lager gezet) klonk het al een stuk meer in balans. Op dit moment heb ik zelf Driade D75 speakers en mischen dat het daaraan ligt want die geven bijna geen laag. Maar ik vond het laag wat te veel waardoor midden en hoog wat naar de achtergrond werd gedrukt. Dit kan ook aan mijn set liggen. Maar het is een zeer muzikale speaker die wel veel detail laat horen en geschikt is voor een kleine ruimte zoals bij mij thuis. Maar dit is zeker een speaker die ik ga onthouden. Een groot voordeel van deze speakers vind ik dat de voet in hoogte verstelbaar is. Hopeijk ga ik van de week naar nog wat andere speakers luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tdo Posted 23 augustus 2004 Report Share Posted 23 augustus 2004 Leuk om je ervaringen te lezen...Welke speakers staan nog meer op je verlanglijstje ? Goede groet, Tdo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 23 augustus 2004 Author Report Share Posted 23 augustus 2004 ik wil denk ik nog naar B&W luisteren maar welke andere ben ik nog niet uit. Heb je nog advies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tdo Posted 23 augustus 2004 Report Share Posted 23 augustus 2004 Ik weet niet wat je budget is...Zelf luister ik nog niet zo lang naar een set Audio Physic Virgo II... Voor een redelijke prijs tweede hands gekocht... Daarvoor naar volle tevredenheid, in de toenmalige luisterruimte, de Spark II van hetzelfde merk... De familietrekjes zijn je misschien wel bekend; open, ruimtelijk, precies... Misschien een probeerseltje waard... Goede groet, Tdo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 augustus 2004 Author Report Share Posted 24 augustus 2004 Mijn budget is max 1500 liever nog wat minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tdo Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Mijn budget is max 1500 liever nog wat minder. Heb mijn Virgo's voor ruim minder binnen kunnen halen...Wanneer je het geen probleem vind om tweedehands te gaan zijn ze in mijn optiek een winner, nieuw kosten de Virgo's (III inmiddels) meer dan 5000 Euri... Links en rechts is op het net info te vinden over deze speakers. Je bent in principe ook van harte welkom om ze bij mij te beluisteren, wanneer dat reis-technisch een optie zou zijn... Goede groet, Tdo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 augustus 2004 Author Report Share Posted 24 augustus 2004 Ik heb even gekeken maae de Virgo's zijn best forse luidsprekers en ik zoek iets compactere ivm mijn kleine woon/luister kamer, is ongeveer 3*4 meter. Hier door staat 1 luidspeker aan bijde kante redelijk vrij en zon 40 Cm van de muur maar de ander staat aan 1 kant redelijk vrij en aan de ander kant bijna tegen een tavel en bank. De Sonus faber staan op vrij hoge poten waardoor ze in hun geheel boven mijn meubiliar uitsteken en (als ik zit) op hoofd hoogte zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tdo Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Dan valt de Virgo idd af...je zou eventueel de step kunnen proberen, dat is de kleinste Audio Physic, of de Spark, dat is een vloerstaander maar een stuk eleganter dan de Virgo's...Bovendien ook bijzonder geschikt voor "lastige" plaatsing... Ach, ik ben erg enthousiast over Audio Physic, maar er zijn natuurlijk veel meer speakers... Ben nog steeds benieuwd wat er nog meer aan kandidaten bij jou de revue zullen passeren... Goede groet, Tdo Link to comment Share on other sites More sharing options...
chansig Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Hallo, Ga eens luisteren naar Lua. Verschillende speakers (ook monitoren) van zeer goede kwaliteit. Groeten Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Ha Mordante, Luister ook eens naar Diapason luidsprekers!! groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 26 augustus 2004 Author Report Share Posted 26 augustus 2004 even een kort verslag, Ik heb net naar de Linn Ninka en de Impulse Aria SE geluiserd mer de Sonus Faber Concertino als referentie. De Linn best aardig maar erg wollig mooi als er enkele instrumenten spelen als de muziek erg vol is gaat de Linn meer en meer wollig klinken. De muziek blijft ook een stuk meer aan de speakers plakken. De Impulse, een goed klinde speaker, wel minder neutraal dan de de Sonus Faber maar niet hinder zoals de Linn. Betere lage tonen de de Sonus en muzikaler. Deze is mijn favoriet tot nu toe. Wel boven mijn budget ondank dat het een demo model is. [edit] de versterker was een Rotel 1062 en de CD speler was een Arcam CD82, deze gaat helaas uit het programma [/edit] Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 augustus 2004 Author Report Share Posted 27 augustus 2004 Vandaag naar de KEF Q7, Quad 22L en een audio pyshic. Ik was van alle drie niet onder de indruk de audio pyshic was het slechtse van alle drie wollig geen detail. de Kef Q7 niet indrukwekkend klonk gewoon niet goed. Quad 22L was de best denk ik. even een relativering. Het was een slechte luister ruimte, gewoon midden in de winkel wat speaker op een rij. en dan met een zap apperaat nummers intype om te switchen tussen de modellen. Terwijl telefooneren personeel op de achtergrond dozen aan het uitpakken is. Voor een luister test moeten een aantal speaker klaar staan en dan luister ja naar 1 model, de speaker los halen en dan het volgende paar er op. Dit alles met redelijke interlinks en speaker kabel. en niet met zo'n klote schakel kast er tussen midden in de winkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts