Guest Sony-Fan Posted 28 februari 2001 Report Share Posted 28 februari 2001 Hallo High Fi, Daarmee ben ik het volledig eens: er is altijd wat beters, maar deze ziet er ook nog erg mooi uit. Als ik je iets mag aanraden: Luister de B&W 604 speakers is op de DB-940. Dit klinkt echt geweldig. (heb ze zelf ook staan). Alleen ik heb voor de receiver fl. 1499,- betaald. Waar kan jij hem voor fl. 1400,- krijgen dan? Wil er misschien voor m'n ouders ook een aanschaffen. Groeten, Sony-Fan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest High Fi Posted 28 februari 2001 Report Share Posted 28 februari 2001 High SONY FAN bij RICHERSOUNDS heb ik de SONY voor 1399,- zien staan (althans in een advertentie),deze winkel zit in de Van Woustraat in Amsterdam. http://www.richersounds.nl Verder schijnt Steenweg Electronics in Utrecht ook te stunten maar die geven telefonisch geen pijs opgave. Ik ken deze winkels echter niet dus ik weet niet wat voor service ze bieden. Bij mij in de woonplaats kan ik de SONY ook voor 1400,- kopen maar dan moest ik er wel een paar luidspreker bij aanschaffen. Ik ken die B&W 604 niet ,maar ik ga ze zeker beluisteren, bedankt voor de tip. Gegroet Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 1 maart 2001 Report Share Posted 1 maart 2001 dames, heren ook al GELUISTERD naar het verschil tussen Sony 940 en Marantz SR 5000 OSE ????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B.W. Roest Posted 2 maart 2001 Report Share Posted 2 maart 2001 Ik heb zelf een Denon stereo maar als ik voor een surround systeem ga, stap ik over op de Denon Avr-3801 (ik heb nu de PMA-1500) Wat betreft Sony, de Db940 is qua prijs-kwaliteit ongetwijfeld de beste in z'n klasse. Het verschil tussen de Db940 en de sr5000ose van Marantz? De kwaliteit van de Db940 en alle functies liggen boven de 5000; hoewel ze even veel kosten. Als je de db940 gaat vergelijken met de 7000 van Marantz dan zie je een groot kwalitatief verschil in het voordeel van de Marantz. Uiteraard hangt hier ook een veel hoger prijskaartje aan. groeten, Bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 2 maart 2001 Report Share Posted 2 maart 2001 wat is er beter aan de sony? de marantz 5000 klonk al beter dan de 940, maar de 5000OSE maakt het luisterverschil binnen 5 minuten duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raymond Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 Geplaatst door Jeroen Leeflang:Tot 1000,00 is eigenlijk niet echt veel te krijgen. Je kunt beter doorsparen en je budget verdriedubbellen voor een goede. Eigenlijk is het meer wat je zoekt. Er zijn nu enkele redelijke tweede hands receivers te krijgen met Dolby Digital, maar zonder DTS. Ikzelf heb nu een Philips FR980. Deze was twee en half jaar terug ongeveer 1600,00 en is binnenkort te koop voor ongeveer 600,00. Ikzelf ben in de run voor een Denon AVC-A1SE van 9000,00. Ik heb in de loop der tijd heel wat surround receivers gehoord en ben tot de conclusie gekomen dat de receivers van Sony geen goed geluid bieden. Onkio en Philips daarentegen geven een duidelijker weergave. De Philips is een ontwerp van Marantz en vertoond ook aanzienlijke gelijkenis met zijn dure broer. Hij is niet zo'n speelgoed apparaat met 400 verschillende surround weergave mogelijkheden. Deze worden in de meeste gevallen toch niet gebruikt. Het enige dat eraan ontbreekt is de weergave mogelijkheid van DTS DVD's, maar wanneer voornamelijk films worden afgespeeld zal dit geen probleem zijn. Hoi, jeroen het is wel een tijd geleden maar jij had een philps versterker,ik zou graag willen weten wat je van hem vond, ik wil hem ook graag bestellen , maar dan de philps fr996. wat ik graag wil weten is het gebruikgemak ,helderheid , zuiverheid, bedieningsgemak,en of hij zijn geld waard is, mijn boxen zijn MB-quart 404, bedankt , Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 23 juli 2002 Report Share Posted 23 juli 2002 Ik heb mijn Philips destijds bij een plaatselijke EP gekocht voor ongeveer 1400,00 gulden. Dat was dat DD enkele manden te koop was en Philips de enige was die een DVD speler op de Nederlandse markt had. Ik weet alleen hoe de Philips op Bose 301 en B&W DM 602s2 luidsprekers klinkt en ik heb niet voor niets een andere versterker gekocht. Persoonlijk vind ik dat het geluid helemaal niet slecht is, zolang je het maar bij films houd. DD en DTS weergave lijkt, door de grotere bandbreedte en resolutie, over het algemeen beter te klinken al geldt dit in mindere mate voor muziek weergave. De philips heeft vooral bij moeilijke muziek met grote dynamiek vermogens tekorten welke hoorbaar zijn als een onrustig geluidsbeeld. Ik heb nu de Denon AVC-A1SE en dit is dus het verschil tussen een VV Golf uit 1986 en een Audi A4 uit 2002. Alles is strakker, sneller en meer detail, meer vermogen en een betere controle. Ik kan er nog een uur over vol lullen, maar dat doe ik niet. Ik zou zeggen spaar ff door en koop een Denon. De 2802 is een redelijk betaaldbare en is beter dan een Philips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raymond Posted 23 juli 2002 Report Share Posted 23 juli 2002 Geplaatst door Jedi Knight:Ik heb mijn Philips destijds bij een plaatselijke EP gekocht voor ongeveer 1400,00 gulden. Dat was dat DD enkele manden te koop was en Philips de enige was die een DVD speler op de Nederlandse markt had. Ik weet alleen hoe de Philips op Bose 301 en B&W DM 602s2 luidsprekers klinkt en ik heb niet voor niets een andere versterker gekocht. Persoonlijk vind ik dat het geluid helemaal niet slecht is, zolang je het maar bij films houd. DD en DTS weergave lijkt, door de grotere bandbreedte en resolutie, over het algemeen beter te klinken al geldt dit in mindere mate voor muziek weergave. De philips heeft vooral bij moeilijke muziek met grote dynamiek vermogens tekorten welke hoorbaar zijn als een onrustig geluidsbeeld. Ik heb nu de Denon AVC-A1SE en dit is dus het verschil tussen een VV Golf uit 1986 en een Audi A4 uit 2002. Alles is strakker, sneller en meer detail, meer vermogen en een betere controle. Ik kan er nog een uur over vol lullen, maar dat doe ik niet. Ik zou zeggen spaar ff door en koop een Denon. De 2802 is een redelijk betaaldbare en is beter dan een Philips. bedankt voor je reactie, sorry dat ik je nog een keer stoor , maar je had het over een denon , maar ik geloof direct dat denon een toppertje is , maar helaas voor mij een beetje te duur, nu we dan toch nog even bezig zijn , wil ik je toch even vragen of er dan geen andere opties zijn , ik dacht zelf nog aan de , nad t741 ,harman kardon avr 2550, yamaha rxv 530 , onkyo tx d494 , en is de philips dan echt helemaal niks , ik weet hij is niet te vergelijken is met een denon , maar de prijs natuurlijk ook niet. jij hebt er ook een heleboel beluisterd ,ik hoop dat je me er nog wat over kan vertellen, mijn voorkeur blijft de nad groetjes, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 23 juli 2002 Report Share Posted 23 juli 2002 Je moet een gaan kijken bij een dealer die ook Denon in zijn assortiment heeft. Denon heeft net als alle andere merken goedkope en dure apparaten in haar assortiment, en de goedkope denon's zijn vergelijkbaar in prijs met een philips. In die prijsklasse zijn er echter ook weinig verschillen te horen. Als de NAD binnen je budget valt en het uiterlijk bevalt je, zou ik zeker voor de NAD gaan. NAD klinkt ZEER muzikaal en biedt erg veel voor relatief weinig. De NAD kan ook redelijk moeilijke speakers aansturen, iets waar de budget receivertjes vaak erg veel moeite mee hebben. Nogmaals, je kunt beter enkele maanden doorsparen door een prijsklasse hoger te gaan zitten, dan nu geld uit geven en over een half jaar denken: "Dit is het toch niet!" en dan alsnog een andere uit een betere categorie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts