Wijx Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Ik heb nu een cdspeler met een ingebouwde VV (Sony XA-50es) en een Sphixn project 2 mk2 VV. Nu hoor ik weinig verschil of ik de Sphinx gebruik of direct de Sony. Dus daarom ben ik van plan de Sphinx weg te doen. Maar nu komt het probleem. Ik speel ook graag DVD's af. Maar als ik de Sphinx wegdoe kan dat niet meer. Nu dacht ik: als ik nu een HT reciever of HT Vv koop met een optie die het signaal van de Sony direct door kan sturen zonder signaalverlies naar de monoblokken ben ik van het schakelprobleem af. En als bonus kan ik er 2 kleine speakers bijkopen voor surround. Klopt mijn redenatie? En is zo'n HT reciever een beetje goedkoop te krijgen? Stereo blijft toch het belangrijkste in mijn set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Iedere HT receiver met pre-outputs kan dit. Evt. met een 'direct-in' (meerkanaals) ingang of een extra 'direct' knop waarmee alle toonregeling en surround circuits uit het signaalpad gehaald worden behalve natuurlijk de volumeregeling. Ik gebruik zelf een Harman Kardon receiver waar ik zeer over te spreken ben. Maar er zijn genoeg alternatieven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 En is zo'n HT reciever een beetje goedkoop te krijgen? Stereo blijft toch het belangrijkste in mijn set. Beste wijx Voor een beetje audiofiel verantwoorde HT receiver moet je w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 24 augustus 2004 Author Report Share Posted 24 augustus 2004 Ik ben juist niet van plan de HT op een hoog niveau te krijgen. Ik heb al redelijk wat HT-voorversterkers gehad maar allen stelden op stereo weinig voor. Daarom zoek ik eigenlijk een versterker die helemaal niets met het signaal doet als ik cd luister Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIY_Freak Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Ik ben juist niet van plan de HT op een hoog niveau te krijgen. Ik heb al redelijk wat HT-voorversterkers gehad maar allen stelden op stereo weinig voor. Daarom zoek ik eigenlijk een versterker die helemaal niets met het signaal doet als ik cd luister Is een volumeregeling dan ook al teveel? Dan rest er weinig anders dan een schakelkastje bouwen en tussen de interlinks zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts