Jump to content

Nieuwe versterker

Bensz
 Share

Recommended Posts

....of een zwaardere Meridian?

Proef ik hieruit dat je al een Meridian hebt?

En...., ben je tevreden met de sound en wil je wat meer powerrrrr :D of wil je iets anders?

Linn maakt imho goede amps, maar of ze matchen met jouw B&W's :confused: .

Probeer of je een (stel) Linn(s) kan lenen.

btw: kun je biwiren met je B&W's? Is het misschien een idee om op het laag een Linn te zetten en op het hoog wat buisjes?

Ik hoor het wel.

Nee, er had bijv. ook kunnen staan Linn LK140.

btw: kun je biwiren met je B&W's? Is het misschien een idee om op het laag een Linn te zetten en op het hoog wat buisjes?

Ja, dus...

Als je kan Bi-wiren, kan je ook Bi-ampen... Nee, voor mij geen buizen. Bovendien als ik ga Bi-ampen dan neem ik identieke versterkers. Zodat je zelfde ingansgevoeligheid hebt. Wat ik heb terug kunnen vinden op de Linn site, is dat zelfs een LK85, en de zwaardere broer LK140 bijvoorbeeld vesrschillen.

Zowel Linn, als Meridian lijkt me prima te matchen met mijn 705's.

Guest muziekfreak
....of een zwaardere Meridian?

En...., ben je tevreden met de sound en wil je wat meer powerrrrr :D of wil je iets anders?

Linn maakt imho goede amps, maar of ze matchen met jouw B&W's :confused: .

Probeer of je een (stel) Linn(s) kan lenen.

Ik hoor het wel.

Ik ben bang dat dat niet gaat werken...bi-ampen moet je doen met eigenlijk een gematched setje amps. Een buizen heeft denk ik dan een totaal ander karakter kwa geluid. Opzeker dat het laag gaat overheersen met de linn i.c.m. de buizen op het hoog [warmer/rustiger kwa klank] ;)

...bi-ampen moet je doen met eigenlijk een gematched setje amps.

:confused:

Hoe kom je daar nou weer bij?

Het is toch een hobby.

Of gelden daar ook al vaste regels die je niet aan je laars mag lappen?

Ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken. :angry:

...bi-ampen moet je doen met eigenlijk een gematched setje amps.

:confused:

Hoe kom je daar nou weer bij?

Het is toch een hobby.

Of gelden daar ook al vaste regels die je niet aan je laars mag lappen?

Ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken. :angry:

En ik al helemaal niet <_<;)

wat een agressie allemaal.....

;-)

liefde en geluk jongens ...denk liefde en geluk....

maar idd het woordje moet is misschien een beetje ongelukkig gekozen ;-)

wellicht is het beter om te lezen , meestal gedaan, aan te raden ,.......

lijkt mij eigenlijk ook niet zo'n fris idee om te gaan biampen met twee verschillende versterkers... lijkt mij dat het een en ander dan een beetje uit balans gaat klinken maar daar kan ik mis mee zijn.......

Hallo,

ik weet het antwoord!

Nee, grapje, ik zal vertellen wat IK het prettigst vind.

Ik heb meerdere setjes luidsprekers (9 paar, puur voor de lol).

Tot 2 maanden geleden gebruikte ik een Linn LK85.

Ik vind de LK85 voor het geld een hele fijne versterker, maar hij mist bas. Is wel lekker precies en gedetaileerd.

De LK140 heeft niet alleen meer vermogen maar ook meer bas. Helaas is die ietwat troebel in het midden en hoog. Voor mij was dat een belemmering.

Ik heb toen de LK85 ingeruild voor een Meridian 556 (demo model, serie gaat eruit)!

Wow, nog meer preciesie en detail. maar nu ook bas (denk aan de 800 VA transformator die erin zit).

Heel toevallig dat ik dit net meegemaakt heb terwijl jij precies naar deze apparatuur vraagt. Het mag duidelijk zijn wat ik prefereer.

En, nee, ik ga niet biampen met 2 Meridian 556-en. Dan heb ik liever de Linn 2250. Dus ik prefereer 1 goede eindversterker boven 2 mindere. Pas als ik 2 Linn Klimax-en (= mono blok) heb dan wil ik wel biampen met nog een setje Klimax-en.

Groeten, Hans

Wat gaat beter, een versterker van 1500 Euro, of twee(in Bi-amp) van 750 Euro?

In de meeste gevallen denk ik, een versterker van 1500,- :rolleyes:

Omdat je over 't algemeen voor 1500,- een betere versterker hebt dan voor 750,- en dan zou ik liever met 1 goede amp draaien, dan met 2 iets mindere versterkers.

(gaat wellicht niet altijd op, maar even in z'n algemeenheid)

Heel toevallig dat ik dit net meegemaakt heb terwijl jij precies naar deze apparatuur vraagt. Het mag duidelijk zijn wat ik prefereer.
:lol:

en dan zou ik liever met 1 goede amp draaien, dan met 2 iets mindere versterkers.

dat ga ik dan maar doen ook... ;)

heb dan wil ik wel biampen met nog een setje Klimax-en.

Dan zou je dus met 4 Klimaxen gaan draaien...Zou je daar niet een nog veel betere voor kunnen kopen? :huh:

Als ik jou was kocht ik geen buizen versterker op je B&W's. B&W heeft al de neiging warm te zijn een buis maakt dat erger en haalt het detail uit die jongens. Een versterker met flink wat drive en controle doet zijn werk wel. Denk eens aan Rotel, Vincent, NAD silverline, doen het niet slecht op B&W. Of... ik dutf het bijna nniet te zeggen. Een 2e hands Luxman. Was vroeger het ideale huwelijk die twee merken. Maar ook hier zeg ik zelf luisteren.