marcmt Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Vlak voor zijn overlijden, kocht mijn opa in 1983 een Akai gx255 tapedeck. Na zijn dood kwam dit apparaat bij ons thuis te staan en dat had desastreuse gevolgen voor mijn jeugd. Ik keek geen tv, ik keek bandrecorder. De hele dag keek ik naar die draaiende spoelen en bewegende groene vu-meters. In 1990 kreeg ik van mijn buurman in ruil voor een literfles Heineken zijn oude Akai x201d. Deze tot op de draad toe versleten recorder deed dienst tot mijn 14e verjaardag in juni 1996. Toen kocht ik een revox a-77. Maar een mens wil al snel meer en in 1998 kocht ik mijn eigen gx255 en sinds 1999 heb ik een akai gx646, welke ik werkelijk een toprecorder vind. Daar zit je dan als jongen van 22. Al wordt de (pc)cd brander steeds belangrijker, de bandrecorder neemt nog steeds een belangrijke plek in, in het dagelijkse muziek gebruik. Toegegeven, ik ben ouderwets voor mijn leeftijd, maar heb ik een afwijking? Zijn er nog meer mensen die veelvuldig de bandrecorder hanteren voor het registreren van muziek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreeke Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Ja, ik, maar dat wist je al! Voor de kijkers thuis: ik ben 21 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Ik verbaas me dat Stijn (S_K op hifi.nl) nog niet is overgelopen naar hear.nl .. Is Stijn misschien familie van jou, Marcmt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreeke Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Ik verbaas me dat Stijn (S_K op hifi.nl) nog niet is overgelopen naar hear.nl .. Is Stijn misschien familie van jou, Marcmt? Hij weet nog niet dat we hier zitten denk ik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcmt Posted 24 augustus 2004 Author Report Share Posted 24 augustus 2004 Ik verbaas me dat Stijn (S_K op hifi.nl) nog niet is overgelopen naar hear.nl .. Is Stijn misschien familie van jou, Marcmt? Nee hoor, Ken Stijn pas een jaartje, en dat weer via Dreeke. Ja de wereld van junior bandrecorderfreaks is klein hoor. Enneuh, als je op hifi.nl had opgelet, had je toch kunnen zien dat ik met 'slechts' 400 posts in 2 jaar geen familie kan zijn van Stijn met 3500 posts in 9 maanden? Maar we halen hem hier nog wel naartoe hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Hou hem AUB.. Voor de hear'strijders die Stijn niet kennen. Het is de hifi.nl versie van Henrie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fritzzel Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Beste Forumleden Ik ga Stijn NU uitnodigen als er weer een tapedeck topic loopt komt hij zeker en wordt het hier weer spannender. Groeten Fritzzel Open mail aan S-K (ook echt verstuurd) Ha die Stijn ontdekte dat je er uit gegooid was, en daarna dat we er allemaal uitgegooid waren! Hoe is het kom je gauw weer met ons meedoen, bijna alle maatjes zitten bij hear.nl (zelfde namen zelfde avatars!) Ben benieuwd, vanavond heeft marcmt het 'Wie gebruikt er nog tapedecks' topic geopend.... Groeten we zien je gauw weer! Frits p.s. als je terug mailt graag op heekesen@mac.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 24 en net z'n eerste akai 4000ds mk2 van een collega gekregen..... is wel ff wennen zo'n ding... (zie de topics van mij delaatste 4 dagen) ken um ook nog van heel vroeger toen me pa er een had.... en ja die vu meters zijn geil.... en die spoelen..*zucht* en die lompe knoppen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunny Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Ik heb nu 4maanden een A77MKIV van reVox en het begint weer te kribbelen om een nieuwe extra bandrecorder te kopen. Ik vind dat een bandopnemer toch zo'n charmant toestel is, zoals hierboven al vermeld is, die geile VU-meters (PS waarom heeft eigenlijk geen enkele bandrecorder Peak Program Meters, die hadden volgens mij toch alleen maar voordelen, buiten de prijs dan), die charmante banden en de nostalgie. Volgende banopnemer wordt een reVox PR99MKII (of eventueel PR99MKIII). Klinkt even goed als de a77 maar is wel veel mooier. Spijtig dat de STUDER's zo duur zijn. Dat zou ik ook wel zien zitten met zo 24sporen banden (zijn spijtig genoeg wel redelijk lelijk). Vriendelijke groeten, een 16jarige bandopnemer liefhebber Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Hou hem AUB.. Voor de hear'strijders die Stijn niet kennen. Het is de hifi.nl versie van Henrie! Leert ie ook voor hoogspanningsprutser? Dan is het een kwestie van afwachten Maar Henrie is heel onschuldig hoor. Weet veel van auto's en J Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreeke Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Een B77 heeft wel peak level lampjes en een Tandberg TD20A heeft peak level meters Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcmt Posted 26 augustus 2004 Author Report Share Posted 26 augustus 2004 Hmm... Op hifi liep deze topic toch beter. Is met het opdoeken van dat forum ook de laatste bandrecorder dinosaurus uitgestorven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guidoo Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 een heugdelijk feit is dat s_k zich hier ook heeft aangemeld! kan iemand frank niet een mailtje sturen dat iedereen hier nu zit? ook ik heb natuurlijk wat recordertjes maar was ook al bekend.. 24 en net z'n eerste akai 4000ds mk2 van een collega gekregen.....is wel ff wennen zo'n ding... (zie de topics van mij delaatste 4 dagen) ken um ook nog van heel vroeger toen me pa er een had.... en ja die vu meters zijn geil.... en die spoelen..*zucht* en die lompe knoppen..... zo was ik een paar maanden geleden ook begonnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 Laten we deze topic even tot leven brengen dan! Komop mensen! Hear.nl kan hifi.nl worden! Maar er moet nog wel vanalles gebeuren. Komt wel! Mijn twee nieuwe aanwinsten van deze week: 5 euro 2 euro Hoef je het niet voor te laten toch? Heb trouwens nooit een mail van Fritzzel ontvangen! Dank Marcmt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
atb.oomen Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 kan iemand frank niet een mailtje sturen dat iedereen hier nu zit? Dank aan Stijn voor het mailtje dat er een nieuw forum is. Heb mij dus zojuist ingeschreven en hopelijk gaan we verder op de ingeslagen weg. Heb momenteel nog weinig te melden of te reageren alleen dat ik zeer waarschijnlijk zondag een Teac X-1000R kopen (zwart). Niet dat ik van mijn (Akai) geloof afstap, maar zo'n X-1000R is wel een heel mooie machine. Ook zit de optionele houten kast er omheen! Groeten, Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guidoo Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 nou dan heb ik ook nog een vraagje, kan iemand mij vertellen wat voor recorder dit is? dr zit een zwart stofkapje overheen (staat niet op de foto). t lijkt me een philips, maar ik kan nergens een typeplaatje vinden, dus als iemand wat meer info heeft: (excuses als ze een beetje groot zijn, heb mn pc net opnieuw geinstalleert dus heb t verkleint via de camera) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunny Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Ik heb eens een vraagje over de reVox PR99. Ik ga er een kopen als m'n aandelen verdubbelt zijn maar ik vroeg mij nu het volgende af. Je hebt de MKII en de MKIII, zit daar kwalitatief veel verschil in, ik vind de MKII namelijk veel mooier dan de MKIII maar ik vind kwaliteit belangrijker dan uitzicht. Vriendelijke groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
atb.oomen Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 nou dan heb ik ook nog een vraagje, kan iemand mij vertellen wat voor recorder dit is? Het ziet er in ieder geval erg Philips-achtig uit. In die tijd werden de recorders ook nog onder de merknamen "Aristona" of "Erres" verkocht. Ik weet dat sommige Aristona recorders ook met typenummer 91.. begonnen. Voorlopig houdt ik het dus even op een Aristona. Ik schat dat de recorder van ca. 1970 is. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guidoo Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 nou dan heb ik ook nog een vraagje, kan iemand mij vertellen wat voor recorder dit is? Het ziet er in ieder geval erg Philips-achtig uit. In die tijd werden de recorders ook nog onder de merknamen "Aristona" of "Erres" verkocht. Ik weet dat sommige Aristona recorders ook met typenummer 91.. begonnen. Voorlopig houdt ik het dus even op een Aristona. Ik schat dat de recorder van ca. 1970 is. Frank oja natuurlijk! aristona zou het goed kunnen zijn! volgens mij begonnen sommige erres ook met 9, maar dat weet ik niet zeker en 1970, goh khad m wel iets ouder ingeschat, ook vanwege het feit dat de teller maar 3 cijfers heeft, en er maar tot 15cm spoelen op kunnen. en ook omdat ie mono is, weet niet tot welke jaren dat werd gebruikt? een belangrijk kenmerk dat ik heb gevonden is dat de snaar uiteen is gevallen, dit duid wel op philips/aristona iemand nog wat meer info? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreeke Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Die heeft mijn vader gehad, was zijn eerste recordertje. Maar dan als Philips en in het zwart ipv zilverkleurig. Leuke wetenswaardigheid: Als je de teller eraf haalt en de koppendekseltje, dan passen er n Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcmt Posted 27 augustus 2004 Author Report Share Posted 27 augustus 2004 Heb momenteel nog weinig te melden of te reageren alleen dat ik zeer waarschijnlijk zondag een Teac X-1000R kopen (zwart). Niet dat ik van mijn (Akai) geloof afstap, maar zo'n X-1000R is wel een heel mooie machine. Ook zit de optionele houten kast er omheen! Groeten, Frank En als deze recorder onverhoopt niet mocht bevallen weet je natuurlijk dat je altijd bij me terecht kan, he frank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcmt Posted 27 augustus 2004 Author Report Share Posted 27 augustus 2004 Ik heb eens een vraagje over de reVox PR99. Ik ga er een kopen als m'n aandelen verdubbelt zijn maar ik vroeg mij nu het volgende af. Je hebt de MKII en de MKIII, zit daar kwalitatief veel verschil in, ik vind de MKII namelijk veel mooier dan de MKIII maar ik vind kwaliteit belangrijker dan uitzicht. Vriendelijke groeten Even kijken hoor... Dus we hebben hier te maken met een zestienjarige belegger die dagelijks te vinden is op de aandelenbeurs... waar moet dat heen? We hebben op school een paar PR99's (journalistiek, dus tsja) en die zijn uit midden jaren '90. Best leuke machientjes, wie weet hebben ze er nog eentje over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
prepre Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Hallo allemaal, Ik ben blij dat jullie hier weer verder gaan . Ik poste bij Hifi.nl dan wel bijna nooit maar las elke avond dit draadje door . Het is ook door jullie dat het recorder virus weer is toegeslagen na een kleine 15 jaar onderbreking Heb ook gelijk maar weer een paar recorders aangeschaft waaronder een Sony TC 755 A een Teac X 3 ,Akai 630 DB en een Akai 4000DB. Alle draaien perfect op de Sony na die heeft wat kanaal ongelijkheid in volume bij de opname , daar moet ik nog steeds een service manual voor hebben . He Frank heb je die manuals van de 755 en de 758 al eens naast elkaar gelegd en vergeleken voor me? Verder hoop ik dat het hier als vanouds wordt als op die andere site ( de naam ben ik gelukkig vergeten ) MVG Marco Oh ja ik ben 35 jaar dus een ouwe lul vergeleken met de meeste hier maar dat deert me niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunny Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Ik heb eens een vraagje over de reVox PR99. Ik ga er een kopen als m'n aandelen verdubbelt zijn maar ik vroeg mij nu het volgende af. Je hebt de MKII en de MKIII, zit daar kwalitatief veel verschil in, ik vind de MKII namelijk veel mooier dan de MKIII maar ik vind kwaliteit belangrijker dan uitzicht. Vriendelijke groeten Even kijken hoor... Dus we hebben hier te maken met een zestienjarige belegger die dagelijks te vinden is op de aandelenbeurs... waar moet dat heen? We hebben op school een paar PR99's (journalistiek, dus tsja) en die zijn uit midden jaren '90. Best leuke machientjes, wie weet hebben ze er nog eentje over... Ik had een tip gekregen van een kennis en dacht in m'n eigen, wat heb ik te verliezen (buiten het ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 27 augustus 2004 Report Share Posted 27 augustus 2004 Ik heb eens een vraagje over de reVox PR99. Ik ga er een kopen als m'n aandelen verdubbelt zijn maar ik vroeg mij nu het volgende af. Je hebt de MKII en de MKIII, zit daar kwalitatief veel verschil in, ik vind de MKII namelijk veel mooier dan de MKIII maar ik vind kwaliteit belangrijker dan uitzicht. Vriendelijke groeten Even kijken hoor... Dus we hebben hier te maken met een zestienjarige belegger die dagelijks te vinden is op de aandelenbeurs... waar moet dat heen? We hebben op school een paar PR99's (journalistiek, dus tsja) en die zijn uit midden jaren '90. Best leuke machientjes, wie weet hebben ze er nog eentje over... Ik had een tip gekregen van een kennis en dacht in m'n eigen, wat heb ik te verliezen (buiten het ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts