Jump to content

Wie gebruikt er nog tapedecks?

marcmt
 Share

Recommended Posts

Ik weet wel wat ik doe, ik heb tenslotten 2jaar economie gedaan (nu stap ik over naar wetenschappen maar soit). Ik was ook al aan het denken aan op de beurs te gaan maar die tip heeft mij de stap laten zetten.

Ik heb nu alcatel, gekocht aan een goede 6, ze hebben op 14gestaan (maar ik wou nog meer :(:( ), en nu terug op een goede 10. Terug bezig in stijgende lijn en hopelijk terug op de 14, heb in ieder geval tijd om te wachten en de beurs stijgt op termijn toch altijd.

Vriendelijke groeten

Ik weet wel wat ik doe, ik heb tenslotten 2jaar economie gedaan (nu stap ik over naar wetenschappen maar soit). Ik was ook al aan het denken aan op de beurs te gaan maar die tip heeft mij de stap laten zetten.

Ik heb nu alcatel, gekocht aan een goede 6, ze hebben op 14gestaan (maar ik wou nog meer :(:( ), en nu terug op een goede 10. Terug bezig in stijgende lijn en hopelijk terug op de 14, heb in ieder geval tijd om te wachten en de beurs stijgt op termijn toch altijd.

Vriendelijke groeten

Ik bedoelde eigenlijk meer of je je wel realiseerd dat beleggen in aandelen iets is voor de lange (30, 40 jaar) termijn. Nogmaals, zullen we verder praten over beleggen in off-topic?

guidoo

misschien staat tie hierbij

krijg zelf niet alle plaatjes te zien

http://www.xs4all.nl/~lamsoft/ned/ncollectie01.html

en hier http://www.tonbandwelt.de/

dan naar de galary

dan minatuurbilder

dan klikken op de keuze 2

vanaf links boven in gestart is het de 2e rij 4e plaatje

dus PHILIPS N4302

guidoo

misschien staat tie hierbij

krijg zelf niet alle plaatjes te zien

http://www.xs4all.nl/~lamsoft/ned/ncollectie01.html

en hier http://www.tonbandwelt.de/

dan naar de galary

dan minatuurbilder

dan klikken op de keuze 2

vanaf links boven in gestart is het de 2e rij 4e plaatje

dus PHILIPS N4302

op de eerste site zie ik de foto'tjes ook nie :( ligt zeker offline ofzo

tonbadwelt had ik al eens bekeken, maar heb toen waarschijnlijk over die philips heengekeken, nu zie ik m wel :D

Bedankt nog!

En we hebben er weer eentje bij! Een Akai 4000ds MkII. Het geheel ziet er een beetje stoffig uit, maar de koppen zijn in perfecte staat! Ook de ventilator e.d. zijn niet stoffig, dus ben benieuwd. De mogelijkjheid dat ik de stekker in het stopcontact stop en er vervolgens niks gebeurt (of een hele grote steekvlam) is natuurlijk ook mogelijk!

guido

ben nog ff verder wezen neuzen maar op een andere gedeelte vande www.tonebandwelt.de site zag ik dat de philips het nummer N4302 erop staat en geen 9106

dus heb ik een iemand bij philips aant werk gezet en de oplossing zal volgen

maar zit er geen type plaatej er achterop of zo

tis natuurlijk wel een Philips

maar gaat als andere naam in de markt

wordt vervolgt

guido

ben nog ff verder wezen neuzen maar op een andere gedeelte vande www.tonebandwelt.de site zag ik dat de philips het nummer N4302 erop staat en geen 9106

dus heb ik een iemand bij philips aant werk gezet en de oplossing zal volgen

maar zit er geen type plaatej er achterop of zo

tis natuurlijk wel een Philips

maar gaat als andere naam in de markt

wordt vervolgt

Volgens mij is het een Aristona die begon met het 9XXX reeks B)

Het enigste verschil was het naamplaatje toen :rolleyes:

Groetjes Theo

Bij mijn beste weten is het ook een Aristona. Wat de logica er achter is om exact dezelfde recorders in de markt te zetten onder een ander merk en ander typenummer, ontgaat me echter helemaal... ;)

Meestal waren de Aristona en Erres varianten 50 to 100 gulden goedkoper. Dus wie wel graag de Philips "kwaliteit" wilde hebben maar niet de merknaam Philips wilde betalen, kocht de Aristona of de Erres. Bij defecten ging alles gewoon naar de Philips servicestations. Opvallend is wel dat de Aristona decks voornamelijk in Nederland werden verkocht. In Duitsland zie je de Aristona recorders amper, terwijl je dat wel zou verwachten, gezien de grotere afzetmarkt.

Misschien een soort "cadeautje" geweest van Philips voor de Nederlandse consument.

Een verschil vormt de laatste decks van Philips, de N-7150 (SR-4199) en de N-7300 (SR-4299). De Philips nummers waren altijd zilver, de Aristona varianten altijd zwart.

Frank

Guidoo

dit is het antwoord van de man van PHILIPS:

De betreffende bandrecorder is het Philips apparaat N4302, dat door Erres op de markt is gebracht.

Met vriendelijke groet,

Jean Lorteije

Conservator Philips Museum Eindhoven

dat is dus ff een goede service van PHILIPS

en door al dit gedoe heb ik mijn SONY TC 378

weer is onderhanden genomen ( schoongemaakt !!!)

en

gaaf weer ff banden uit de "70 ties draaien

reel nice !!!!!!!!!!!!!!!

pee es:

zelfde als mijn SANSUI SC 2100 cassettedeck

doet het weer

tjonge die dingen zitten helmaal vol met techniek

en prakties geen plastic onderdelen gewoon metaal

Zo, das ook weer opgelost!

De 4000ds werkt! Heb er nog geen band op gedraaid, daar alle geleiders en rollen wit en mat van het stof zijn, maar alles wat moet draaien draait, en maakt geen vervelende bijgeluiden. Dat buisje voor 19cms dat erbij zit, moet dat nu helemaal op de as worden geschoven, of alleen een heel klein stukje dat het de aandrukrol net raakt? Heb alijd gewoon recorders gehad waar de motor dat regelde...

Als ie werkt vraag ik me toch af wat ik ermee ga doen. Als ik m zelf een beetje oplap is het zonde om hem weg te geven, maar om hem te houden... heb al twee reserve recorders. Misschien leen ik hem wel uit aan een kennis die nog een recorder zoekt...

Guidoo

dit is het antwoord van de man van PHILIPS:

De betreffende bandrecorder is het Philips apparaat N4302, dat door Erres op de markt is gebracht.

dus het is toch een erres?? best ingewikkeld allemaal :D

Dat buisje voor 19cms dat erbij zit, moet dat nu helemaal op de as worden geschoven, of alleen een heel klein stukje dat het de aandrukrol net raakt? Heb alijd gewoon recorders gehad waar de motor dat regelde...

dat hele busje moet erop, en daarna dat dopje met dat schroefdraad binnenin :)

help03.jpg

Als ie werkt vraag ik me toch af wat ik ermee ga doen. Als ik m zelf een beetje oplap is het zonde om hem weg te geven, maar om hem te houden... heb al twee reserve recorders. Misschien leen ik hem wel uit aan een kennis die nog een recorder zoekt...

Dat lijkt met het beste. Je wordt doodgegooid met 4000DS'sen en 4000DSMKII's op tweedehands sites dus proberen te verkopen is vrijwel zinloos; je krijgt er ook weinig voor. Als de koppen nog goed zijn is het leuk als een reserve recorder, om uit te lenen of om een beginnend hobbyist cadeau te doen.

Groet,

Frank

ja, ik heb er ook nog 2 staan, vind het zonde om ze weg te gooien, vooral omdat ze t nog goed doen ook, dus dan hou ik ze voor reserve (de onderdelen). als t dan nog teveel ruimte zal innmen kan je m natuurlijk ook al helemaal uit elkaar halen :)

alhoewel, ik zie soms toch wel dat er nog best wat word gegeven op marktplaats voor die dingen. je moet denk ik een beetje geluk hebben daarmee

• 4 years later...

Hallo,

Heb laats een recorder erbij gekocht, maar nu heb ik onderdelen nodig. kan iemand mij mischien verder helpen . de recorder die ik heb gekocht is een akai 4000ds. ik heb het gietstuk nodig onder de linker bedieningsknop (om hem in te schakelen voor playback).

weet iemand iets?

Bekend probleem, die gietstukken bedieningshevels gaan er allemaal aan na verloop van tijd. Ze breken in stukken of worden bros.

In veel Akai modellen zijn die hetzelfde, zoals de 201, 210 enz.

Die dingen koop je voor een tientje op Marktplaats.

Helaas heb ik mijn slopers allemaal al ontdaan van deze dingen en die weggegeven........

• 2 weeks later...
Ik verbaas me dat Stijn (S_K op hifi.nl) nog niet is overgelopen naar hear.nl .. Is Stijn misschien familie van jou, Marcmt? :D

Hahaha, en NU pas ontdek ik dit.

Heb inmiddels een eigen bandrecorderforum.

Drie keer raden wie daar nu zitten...

(Dre en Marc, ja)

Edit: Zie net dat ik hier in 2004 ook al gepost heb.

Wist ik helemaal niet meer joh :).