barracuda Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Dan komt er nu weer zo'n pipo die meningen vraagt over cd spelers. Het volgende is namelijk het geval: sinds een tijdje gebruik ik dvdspelers voor muziekcd's en dat ging redelijk, dacht ik... ik heb nu twee dvdspelers gehad die me zwaar irriteerden, en ik zit nu te denken aan een goeie (lees: mag ietsje duurder dan normaal zijn) cdspeler. maar misschien heeft het gelegen aan het feit dat ik van die weggooi prullaria van dvdspelers heb uitgekozen waar je ook niet veel van kunt verwachten. iig, wat zijn de musthaves onder de merken, types, prijsklasses wat betreft de cd spelers en nou vooruit dvd spelers (maar dan moeten ze wel heel goed zijn). het punt van die dvdspelers is namelijk dat ik ze ook gebruik voor films as you might have expected. zover de films gaan werkt ie dus prima, maar vraag ik nu teveel van het dingetje door goeie kwaliteit te verwachten met muziekcds? keep em coming... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreeke Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Wat is je budget ongeveer? En op wat voor set ga je hem aansluiten (ivm andere klank van spelers). Ben zelf bijvoorbeeld erg tevreden met mijn oude Philips 604, maar ik gebruik dan ook zelden cd's. Tweedehands kost die bijna niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 maar vraag ik nu teveel van het dingetje door goeie kwaliteit te verwachten met muziekcds Yep... daar is ie namelijk niet voor ontworpen. En aangezien je verteld dat de DVD speler in de categorie 'weggooi prullaria' valt, is 't een apparaat wat voor 'n paar tientjes wordt gemaakt/ontworpen, wat dan voornamelijk bedoeld is voor beeldweergave, en waar ze dan ook nog op moeten verdienen. Dus.... qua geluid kun je er dan niet teveel van verwachten. Ik heb zelf ook zo'n prul DVD-speler. Vorige week heb ik 'm, uit nieuwsgierigheid, ook eens aangesloten op m'n versterker, om te kijken hoe die klonk t.o.v. m'n CD-speler. Nou, dat was dus een behooorlijk verschil. Hoewel de klank van de DVD-speler me op zich nog meeviel, klonk m'n CD-speler wel veel beter. (mag ook wel aangezien die bijna 40x zo duur is,maar ok) Maar goed, wat is 'ietsie duurder dan normaal' ? Als 't ook 2e hands mag zijn, kan ik zondermeer een Marantz CD63KI aanraden! Die worden nog weleens 2e hands aangeboden en klinkt echt zeer goed. Ook winkels bieden ze nog weleens aan zoals www.studio107.nl in Den Haag, voor 299,- euro. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 teac heeft dacht ik een leuk multi aperaat die DVD en CD afspeelt ben even kwijt hoe het model heet en de teac site is klote. maar een goede CD speler vind ik de arcam CD 82 zo'n 900 euro dacht ik of de naim 5i zo'n 1300 euro. van DVD spelers week ik nix. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boekster Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 teac heeft dacht ik een leuk multi aperaat die DVD en CD afspeelt ben even kwijt hoe het model heet en de teac site is klote. maar een goede CD speler vind ik de arcam CD 82 zo'n 900 euro dacht ik of de naim 5i zo'n 1300 euro. van DVD spelers week ik nix. Ik hoop niet dat je doelt op de TEAC DV-30 en DV-50. Die kosten namelijk een godsvermogen... Wat is het budget van de topicstarter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 teac heeft dacht ik een leuk multi aperaat die DVD en CD afspeelt ben even kwijt hoe het model heet en de teac site is klote. maar een goede CD speler vind ik de arcam CD 82 zo'n 900 euro dacht ik of de naim 5i zo'n 1300 euro. van DVD spelers week ik nix. Ik hoop niet dat je doelt op de TEAC DV-30 en DV-50. Die kosten namelijk een godsvermogen... Wat is het budget van de topicstarter? ik weet dat dat die een gods vermogen kosetn maar er stond geen budget bij dus ik wilde het wel even noemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Alle cd-spelers klinken gelijk....na een paar weken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Arcam maakt wel mooie DVD spelers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fritzzel Posted 24 augustus 2004 Report Share Posted 24 augustus 2004 Ik heb zelf ook zo'n prul DVD-speler. Vorige week heb ik 'm, uit nieuwsgierigheid, ook eens aangesloten op m'n versterker, om te kijken hoe die klonk t.o.v. m'n CD-speler.Nou, dat was dus een behooorlijk verschil. Hoewel de klank van de DVD-speler me op zich nog meeviel, klonk m'n CD-speler wel veel beter. (mag ook wel aangezien die bijna 40x zo duur is,maar ok) Hoi Alco, Leuk experiment heb ik ook wel eens gedaan met mijn Sphinx project nine en een no-name DVD spelertje. Bij analoog uit was er inderdaad een redelijk kwaliteitsverschil te horen. Maar, beide apparaten met een zelfde coax kabeltje op mijn DAC aangesloten, en toen werd het al veel moeilijker. Eigenlijk hoorde ik geen verschil meer. Wat ook eigenlijk logisch lijkt, je luistert dan grotendeels naar de klank & eigenschappen van de DAC. Conclusie probeer je no-name DVD eens via een DAC of op je digitale ingang aan te sluiten... Groeten Fritzzel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Dan komt er nu weer zo'n pipo die meningen vraagt over cd spelers. Het volgende is namelijk het geval: sinds een tijdje gebruik ik dvdspelers voor muziekcd's en dat ging redelijk, dacht ik... ik heb nu twee dvdspelers gehad die me zwaar irriteerden, en ik zit nu te denken aan een goeie (lees: mag ietsje duurder dan normaal zijn) cdspeler. maar misschien heeft het gelegen aan het feit dat ik van die weggooi prullaria van dvdspelers heb uitgekozen waar je ook niet veel van kunt verwachten. iig, wat zijn de musthaves onder de merken, types, prijsklasses wat betreft de cd spelers en nou vooruit dvd spelers (maar dan moeten ze wel heel goed zijn). het punt van die dvdspelers is namelijk dat ik ze ook gebruik voor films as you might have expected. zover de films gaan werkt ie dus prima, maar vraag ik nu teveel van het dingetje door goeie kwaliteit te verwachten met muziekcds? keep em coming... Wil je echt weten wat het verschil is tussen een weggooiprulleria en een degelijke dvdspeler. Een degelijke heeft een degelijk loopwerk. Een ding van een tientje of 5 moet je maareens openschroeven...heeeij wat krijgen we nou Dat is vaak niets meer dan een trafo met een kleine print en een dvd-rom spelertje Jip zo eentje net als in je pc gebruikt wordt Oww een goed dvdspeler en [high-end] cdspeler is bv de Denon dvd-a1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 hmm doe mij maar een linn unidisk.......*zwijmel* maar idd het idee van een budget ding op een dac is wel leuk.... bij hanze hifi in zwolle staat geloof ik nog een 2e hands musical fidelity dac te koop.... als je trouwens een leuke cd speler zoekt... ga dan voor een engelse cdspeler... die japanse meuk als denon en sony rommel kleuren de muziek teveel... (moet ik wel zeggen dat ik sony alleen tot de qs lijn ken) mooie nieuwe cd speler is bijvoorbeeld NAD begint rond de 400 euro? en als je iets duurs wilt ga dan voor een cyrus cd8 of iets dergelijks.... 2e hands cyrus cd(Q)7 met psx-r.......bij stassen kost een neiuwe CYRUS CD 7 795 moet je wel vlot zijn denk ik want ze worden niet meer gemaakt....klinkt wel dik te gek....... maar bovenal veel vergelijken, en je niets wijs laten maken.... http://62.216.18.92/html/1140.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Wil je echt weten wat het verschil is tussen een weggooiprulleria en een degelijke dvdspeler. Een degelijke heeft een degelijk loopwerk. Een ding van een tientje of 5 moet je maareens openschroeven...heeeij wat krijgen we nou Dat is vaak niets meer dan een trafo met een kleine print en een dvd-rom spelertje Jip zo eentje net als in je pc gebruikt wordt Oww een goed dvdspeler en [high-end] cdspeler is bv de Denon dvd-a1 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
barracuda Posted 25 augustus 2004 Author Report Share Posted 25 augustus 2004 ik zat aan een top van 500 te denken, daar moet toch goed spul voor te krijgen zijn. ik noteer marantz cd 65 ki, denon dvd a1, nad, cyrus cd7 als favorieten van een aantal. suggesties altijd welkom, en idd ik sla aan het vergelijken dus dat komt wel goed. tja over de beeldweergave ben ik wel tevreden met die prul dvd, het gaat dus eigenlijk alleen over geluid van mijn cd's. Irritatie nummer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Misschien zo'n Chinees geval proberen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
micromax Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 Als de andere apparaten die je gebruikt bekend zijn, wordt het een stuk makkelijker om advies te geven. Hieronder enkele spelers in diverse prijsklassen. CD- SPELERS Marantz CD5400 Link to comment Share on other sites More sharing options...
barracuda Posted 25 augustus 2004 Author Report Share Posted 25 augustus 2004 voor iedereens duidelijkheid: ik speel cd's met een receiver van kenwood krf v4550d en twee kenwood speakers die van een midiset komt van hetzelfde merk. het budget? nu ik een paar prijzen heb gezien denk dat 300 zelfs al genoeg is om een goeie cdspeler te krijgen. even wat dingetjes die me zijn opgevallen bij het rondkijken tot zover: klopt het dat bij marantz de lades fragiel zijn/overkomen? zijn denons erg gevoelig voor trillingen (als je door de kamer loopt bijvoorbeeld? en tot slot dan maar een dom vraagje over iets anders: what's the story met voor en eindversterkers? just curious, want ik ben tevreden over mijn kenwood receiver en bovendien ben ik nou ook weer niet zo kapitaal krachtig dat ik twee dingen tegelijk kan vernieuwen. enniewee, als je me kunt vertellen wat dit voor een effect heeft op de geluidskwaliteit, dan ben ik al tevreden. oh ja en wat is dat met die cyrus? is dat een cd speler? dvd speler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Distortion Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 klopt het dat bij marantz de lades fragiel zijn/overkomen? Mijn lade van de CD-17 niet in iedergeval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boekster Posted 25 augustus 2004 Report Share Posted 25 augustus 2004 klopt het dat bij marantz de lades fragiel zijn/overkomen? Mijn lade van de CD-17 niet in iedergeval. Een CD-17 is dan ook geen 500 Euro . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 De lade van de Marantz CD73KI is inderdaad een gammel, dun plastic dingetje. 1 van de meest degelijke, mooie lade's die ik heb gehad in diezelfde prijsklasse was van een Onkyo DX706. Een vrijwel geruisloos naar buiten schuivende gietijzeren 'kluisdeur'. Prachtig. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 <knip>what's the story met voor en eindversterkers? just curious, want ik ben tevreden over mijn kenwood receiver en bovendien ben ik nou ook weer niet zo kapitaal krachtig dat ik twee dingen tegelijk kan vernieuwen.</knip> heeft ook eens een klok horen luiden... een losse voor en eind trap heeft als voordeel dat je kan bi ampen, bruggen, leuke combinaties zoeken, geleidelijk (budgetair)upgraden etc... (en het vult zo mooi de lege planken in je rack ;-) ) ook schijnt het iets te maken te hebben met de voeding....... je kan je voorstellen dat een eindversterker een grote zware voeding nodig heeft, veel vermogen en een voorversterker doet eigenlijk niet veel.... stop je die twee dingen bijelkaar in dan kan je storingen krijgen.... nadeel is echter dat een losse voor- en eindtrap vrij prijzig zijn helemaal als je begint met biampen(1 voorversterker en dan een eind voor het hoog en een voor het laag ) bruggen (dus deeindversterkers beide mono aansluiten voor meer vermogen) en "exotische"kabels , tenslotte moet je van de v.v eerst naar de eind....... (mocht je echter ooit beginnen met zoiets.... een rotel rb971 2e hands is niet erg duur maar een dijk van een eindbak..... ) ik hoop dat je hier wat aan hebt... beste mede forummers correct me if i'm wrong....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 heeft ook eens een klok horen luiden... ook schijnt het iets te maken te hebben met de voeding....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bensz Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 maar misschien heeft het gelegen aan het feit dat ik van die weggooi prullaria van dvdspelers heb uitgekozen waar je ook niet veel van kunt verwachten. Gaat in mijn beleving ook op voor de meeste CD spelers... Gewoon een oudere speler kopen per kilo, ipv de moderne plastic bakken met dito loopwerkjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 Leuk experiment heb ik ook wel eens gedaan met mijn Sphinx project nine en een no-name DVD spelertje. Bij analoog uit was er inderdaad een redelijk kwaliteitsverschil te horen. Maar, beide apparaten met een zelfde coax kabeltje op mijn DAC aangesloten, en toen werd het al veel moeilijker. Eigenlijk hoorde ik geen verschil meer. Wat ook eigenlijk logisch lijkt, je luistert dan grotendeels naar de klank & eigenschappen van de DAC. Hier ben ik het niet volledig mee eens, ik heb een sphinx pj32 met een digitale ingang waarop je een andere cd/dvd speler kan aansluiten. Zo gezegt zo gedaan, dus mijn marantz dvd spelertje op aangesloten en ik meerkte eigenlijk weinig vershil tussen de dac van de dvd speler of cd speler, misschien dat het ietsje 'schoner' werd. Dus het loopwerk maakt ook heel veel uit, geen goede basis betekend dat je nog zo een goede dac kan hebben maar het nog steeds niks opleverd. Wat betrefd cd speler voor 300 eurie, de cd63ki van marantz is zeker een goede optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
barracuda Posted 26 augustus 2004 Author Report Share Posted 26 augustus 2004 <knip>what's the story met voor en eindversterkers?just curious, want ik ben tevreden over mijn kenwood receiver en bovendien ben ik nou ook weer niet zo kapitaal krachtig dat ik twee dingen tegelijk kan vernieuwen.</knip> heeft ook eens een klok horen luiden... een losse voor en eind trap heeft als voordeel dat je kan bi ampen, bruggen, leuke combinaties zoeken, geleidelijk (budgetair)upgraden etc... (en het vult zo mooi de lege planken in je rack ;-) ) ook schijnt het iets te maken te hebben met de voeding....... je kan je voorstellen dat een eindversterker een grote zware voeding nodig heeft, veel vermogen en een voorversterker doet eigenlijk niet veel.... stop je die twee dingen bijelkaar in dan kan je storingen krijgen.... nadeel is echter dat een losse voor- en eindtrap vrij prijzig zijn helemaal als je begint met biampen(1 voorversterker en dan een eind voor het hoog en een voor het laag ) bruggen (dus deeindversterkers beide mono aansluiten voor meer vermogen) en "exotische"kabels , tenslotte moet je van de v.v eerst naar de eind....... (mocht je echter ooit beginnen met zoiets.... een rotel rb971 2e hands is niet erg duur maar een dijk van een eindbak..... ) ik hoop dat je hier wat aan hebt... beste mede forummers correct me if i'm wrong....... een losse voor en eind trap heeft als voordeel dat je kan bi ampen, bruggen, leuke combinaties zoeken, geleidelijk (budgetair)upgraden etc...(en het vult zo mooi de lege planken in je rack ;-) ) ook schijnt het iets te maken te hebben met de voeding....... je kan je voorstellen dat een eindversterker een grote zware voeding nodig heeft, veel vermogen en een voorversterker doet eigenlijk niet veel.... stop je die twee dingen bijelkaar in dan kan je storingen krijgen.... nadeel is echter dat een losse voor- en eindtrap vrij prijzig zijn helemaal als je begint met biampen(1 voorversterker en dan een eind voor het hoog en een voor het laag ) bruggen (dus deeindversterkers beide mono aansluiten voor meer vermogen) en "exotische"kabels , tenslotte moet je van de v.v eerst naar de eind....... helaas ben ik niet zo technisch behept dat ik hier enige kaas van kan maken. maar iig bedankt voor de moeite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 klopt het dat bij marantz de lades fragiel zijn/overkomen? Mijn lade van de CD-17 niet in iedergeval. Een CD-17 is dan ook geen 500 Euro . Er staat bij 2e hands een CD17 mkII te koop voor.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts